no-img
نوین اطلس

یادگیری خود هیپنوتیزم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

یادگیری خود هیپنوتیزم
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۵

یادگیری خود هیپنوتیزم


هدف این مقاله از نوین اطلس یادگیری خود هیپنوتیزم است. به همین دلیل در این جا به یک روش حرفه ای برای خود هیپنوتیزم اشاره می کنیم. همه ی مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

مراحل یادگیری خود هیپنوتیزم

۱     مرحله اول برای یادگیری خود هیپنوتیزم این است که به یک مکان آرام بروید، جایی که احساس آرامش دارید و هیچ شخصی مزاحم شما نمی شود

۲     به صورت صاف روی یک مبل یا تخت نرم و راحت دراز بکشید (صورت و بدن باید رو به بالا باشد)

۳    چشم هایتان را ببینید و آرام شروع به نفس کشیدن عمیق کنید. هر چه عمیق تر نفس بکشید، نتیجه ی موفقیت آمیزتری در یادگیری خود هیپنوتیزم  بدست می آورید. به یاد داشته باشید تنفس باید از طریق شکم باشد و هنگام دم و بازدم سینه ها تکان نخورند. همین حالا امتحان کنید: دست خود را روی شکم تان قرار دهید و شروع کنید به نفس کشیدن عمیق. تنفس شما باید به گونه ای باشد که شکم شما هنگام دم – پر شدن هوا – تا آنجا که امکان دارد به جلو آمده و هنگام بازدم – خالی کردن هوا – تا آنجا که ممکن است کاملا داخل شود.

۴   بر روی هر بخش از اعضای بدنتان تمرکز کنید و احساس کنید آزاد و رها می شود – آن عضله را کاملا ول و آزاد کنید (مثل زمانی که بخشی از بدن خودتان رو شل می کنید و هیچ کنترلی روی آن ندارید). مثلا روی بازوی راست خود تمرکز کنید و در حال که یک نفس عمیق و آرام می کشید تصور کنید که عضلاتتان آرام، آزاد و رها شده است و هیچ کنترلی روی آن ندارید. در این حالت می توانید به کلماتی مثل ” آرام باش” یا ” من در حال آرام شدن هستم” استفاده کنید تا به خودتان کمک کنید.پس از آرام کردن بازوی راستتان، تمرکز خود را معطوف به بازوی چپ خود کنید و همین کار را مجدد روی آن تکرار کنید. این کار را – تمرکز بر رها شدن اجزاء در حالی که نفس عمیق می کشید –روی همه ی اعضای بدنتان انجام بدید: کف پا، ساق ها، ران ها، باسن، سینه، کمر، کف دست، بازو، شانه، گردن، صورت و حتی اجزای صورت.

۵    می توانید این کار را فقط تا زمانی انجام دهید که احساس می کنید به مرحله ی خواب نزدیک شده اید.

۶    اکنون تصور کنید نخ های یک بالون به بدن شما گره خورده است و قصد بلند کردن شما را دارد. تصور کنید بالون بسیار بزرگ است در نتیجه می تواند شما را بلند کند. این تصویر سازی را ادامه دهید

۷    اوه، بدن شما شروع به بالا رفتن کرده است!! مجدد موفق شدید! شما در حال حاظر توانستید خودتان را هیپنوتیزم کنید.

یادگیری خود هیپنوتیزم برای تغییر باور ها و اعتقادات

اکنون می توانید با آموزش هیپنوتیزم، مراحل یادگیری خود هیپنوتیزم را انجام داده و از تلقینات استفاده کنید تا اعتقادات و باورهای خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر مسئله ی شما ترس از سخنرانی باشد، با این کار می توانید تصور کنید در حالی که بسیار با اعتماد به نفس و قوی هستید سخنرانی می کنید.

تصویر های خیالی یکی از قوی ترین شکل های تلقینات هستند. اگر موفق شوید خود را چندین بار به گونه ای تصور کنید که در حال انجام یک سخنرانی موفق هستید، بدون شک در شرایط واقعی نیز به همین شکل عمل خواهید کرد

در هنگام آموزش هیپنوتیزم اگر وقتی در وضعیت ترنس هستید، نمی توانید به درستی تلقینات لازم رو به خود انتقال دهید، می توانید از صدای ضبط شده برای انتقال تلقینات استفاده کنید. می توانید همه ی می توانید صدای خود را ضبط کرده و همه ی مراحل را برای خود توضیح دهید، سپس به جای فکر کردن و استفاده از ذهنتان فقط کافی است که به صدای خود گوش دهید.

استفاده های بیشتر از یادگیری خود هیپنوتیزم

باآموزش هیپنوتیزم خود می توانید هر رفتاری را که مورد پسندتان نیست تغییر دهید. فقط کافی است در حالت ترنس، تصور کنید در حال انجام کار دلخواه خود هستید بدون اینکه آن رفتار ناپسند را انجام دهید. می توانید اهداف و برنامه های خود را تصویر سازی کنید تا سطح انگیزشی خود را افزایش دهید. می توانید تصور کنید در حال انجام تمرینات ورزشی هستید و وزنه های سنگین بلند می کنید، سرعت دوندگی بالایی دارید و غیره ( نگاه کنید به توانایی های ذهن). همانطور که همیشه در کارگاه های آنلاین ان ال پی اشاره کرده ام تصویر سازی یک مهارت است که به تمرین و تکرار نیاز دارد تا بتوانید هر چه بهتر و دقیق خود را در سینمای ذهن خود مشاهده کنید.

دلیل موفقیت این تکنیک قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه است. از مهمترین قوانین ضمیر ناخودآگاه این می باشد که سعی می کند هر پیشنهاد یا اشاره ای را که دریافت می کند به واقعیت تبدیل کند.

این پیشنهادات یا تلقینات برای ضمیر ناخودآگاه مثل دستور عمل می کنند؛ ضمیر ناخودآگاه همه ی سعی خود را می کند تا بتواند به این دستورات عمل کرده و آن ها را به کار گیرد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: یادگیری خود هیپنوتیزم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

می خواهید بیشتر بدانید؟

آشنایی با دانش برنامه ریزی عصبی کلام ( ان ال پی)

چگونه از کلمات برای نفوذ به ذهن دیگران استفاده کنم

آیا می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

چگونه می توانم با نفوذ به ذهن، دیگران را تحت کنترل خود در بیاورم

هیپنوتیزم کردم دیگران از طریق روش زیگارنیک

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
هیپنوتیزم

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.