no-img
نوین اطلس

آیا جملات تاکیدی مثبت تاثیر دارد؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا جملات تاکیدی مثبت تاثیر دارد؟
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵

آیا جملات تاکیدی مثبت تاثیر دارد؟


چرا گاهی اوقات جملات مثبت تاکیدی جواب می دهد و در زمان های دیگر نتایج بد به جا می گذارد؟ در این مقاله به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد و به شما واقعیت را در مورد تاثیر جملات تاکیدی مثبت خواهم گفت.

واقعیت در مورد عبارات تاکیدی مثبت

به یاد داشته باشید گوش دادن به آهنگ های انگیزشی فقط وقتی می تواند باعث برانگیختن شما شود که انگیزه داشته  باشید: سعی کنید به یک آهنگ محرک وقتی کاملا افسرده هستید گوش دهید تا متوجه شوید هرگز تاثیری بر روی شما نخواهد داشت.

دلیل اصلی این رویداد این است که تا وقتی ورودی های بیرونی مطابق با اعتقادات درونی شما نباشد، هیچ تاثیری بر روی شما نخواهند داشت. همین موضوع در مورد جملات تاکیدی نیز درست است یعنی وقتی یک جمله ی تاکیدی را یا جمله ای که ضمیر ناخودآگاهتان به آن باور دارد را تکرار می کنید باعث می شوید یک تاثیر مثبت در شما ایجاد شود.

به هر حال اگر جمله ای را تکرار کنید که بر خلاف اعتقادات ضمیر ناخودآگاه باشد، جواب نخواهید گرفت و حتی ممکن است تاثیر معکوس نیز داشته باشد.

به ضمیر ناخودآگاه به عنوان یکی از دوستانتان نگاه کنید که به اندازه ی کافی باهوش است و متوجه می شود که کی به او دروغ می گویید. اگر واقعیت را به اون گوشزد کنید، شما را باور خواهد کرد اما در غیر اینصورت هرگز گفته های شما را نخواهد پذیرفت.

چه زمانی از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنیم

بر اساس اصولی که تاکنون در مورد آن صحبت کردم، می توانیم به این نتیجه برسیم که فقط جملات تاکیدی که مطابق با باورهای کنونی شما باشد پذیرفته خواهد شد. در دوره های کسب اعتماد به نفس توضیح داده ام کسانی که از جملات تاکیدی مثبت استفاده می کنند بیشتر اوقات به نتایج منفی خواهند رسید. اگر هرگز در زندگی خود احساس اعتماد به نفس نداشته اید و به تکرار جملات تاکیدی ادامه می دهید و مثلا می گوید ” من با اعتماد به نفس هستم”، ضمیر ناخودآگاه جملات شما را بی معنی قلمداد کرده و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ( نگاه کنید به چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنیم).

جملات تاکیدی مثبت تنها زمانی جواب می دهند که:

  • از آنها برای تقویت کردن باور های گذشته استفاده کنید: اگر کمی انگیزه در خود احساس کنید می توانید با تکرار جمله ای مثل ” من با انگیزه هستم”، باعث افزایش انگیزه ی خود شوید
  • چیزی نگویید که ضمیر ناخودآگاهتان باور نکند: ” من یک ابر مرد هستم”، پس چرا نمی توانم کسانی را که هر روز اذیتم می کنند یا برای من قلدری می کنند از خود دور کنم.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: آیا جملات تاکیدی مثبت تاثیر دارد؟

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب

می خواهم روابط اجتماعی بهتری داشته باشم

می خواهم بدانم کودک درونم را چگونه درمان کنم

چگونه دیگران را با قدرت ذهنمان کنترل کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.