no-img
نوین اطلس

یادگیری هیپنوتیزم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

یادگیری هیپنوتیزم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۱۱, ۱۳۹۴

یادگیری هیپنوتیزم


مقدمه ای بر هیپنوتیزم

این مقاله درباره ی موضوع یادگیری هیپنوتیزم است. در ابتدا برای یادگیری هیپنوتیزم بهتر است به مقدمه ای درباره هیپنوتیزم بپردازیم.

هیپنوتیزم یک تکنیک معتبر و موثر می باشد که می تواند به تغییر رفتار و بهبود سلامت روان و حتی از بین بردن عادت های منفی کمک کند.

می توانید از هیپنوتیزم برای کم کردن وزن، ترک سیگار، ایجاد هدف و حتی افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید.

یادگیری هیپنوتیزم به شما کمک می کند تا به یک وضعیت آرام (مثل یک خواب مصنوعی) برسید تا ضمیر ناخودآگاهتان آماده ی دریافت فرمان و دستورات (القاء تلقینات) شود. وقتی به این وضعیت برسید می توانید از آن دستورات استفاده کرده و در نتیجه با آموزش هیپنوتیزم باور های جدیدی به ذهنتان ارسال کنید.

افسانه های رایج در مورد هیپنوتیزم

شبکات رسانه ای معمولا با نشان دادن عکس های اغراق آمیز واقعیت را به گونه ای دیگر نشان می دهند. امروزه وقتی کلمه ی هیپنوتزم شنیده می شود اولین چیزی که به گوش شنونده می رسد این است که هیپنوتیزم می تواند یک خواب عجیب ایجاد کند و کاری کند که مثل خرگوش یا مرغ رفتار کنید.

بر خلاف این موضوع، هیپنوتیزم یک روش علمی می باشد که کاربرد درمانی آن از مدت ها قبل ثابت شده است. هیپنوتیزم شما را کاملا وارد وضعیت ناخودآگاه نمی کند. در حقیقت شما همچنان خودآگاه باقی می مانید اما تنها تفاوت خودآگاهی در حالت هیپنوتیزم با غیر از آن این است که در این حالت ضمیر خودآگاه شما در حالت ساکن قرار دارد و در نتیجه ضمیر ناخودآگاه تان بهتر کنترل می شود.

با آموزش هیپنوتیزم هرگز نمی توانید شخصی را وادار به کاری کنید که نمی خواهد یا کاری کنید چیزی بگوید که دوست ندارد. یادگیری هیپنوتیزم را به عنوان یک روش عمیق آرامش بخش ببینید که وضعیتی ایجاد می کند تا دستورات و فرمان ها بهتر دریافت شوند اما هنوز از وقایع اطراف آگاهی وجود دارد.

وضعیت هیپنوتیزم به چه شکل است؟

وضعیت هیپنوتیزم دقیقا مثل وضعیتی است که شما در تخت خواب قبل از اینکه به خواب بروید تجربه می کنید. چنین وضعیتی شما را نیمه خواب نگاه می دارد.

به این رویداد، وضعیت ترنس می گویند. هنگام وضعیت ترنس ضمیر خودآگاه در حالت ساکن قرار می گیرد. در نتیجه ضمیر ناخودآگاه کنترل بیشتری به دست خواهد گرفت و باعث می شود آماده ی دریافت دستورات شوید زیرا ضمیر خوداگاه دیگر داده ها را فیلتر نمی کند.

در شرایط معمولی به هر چیزی که می شنوید باور نخواهید داشت زیرا خودآگاه تان هر چیزی که قبول نداشته باشد را فیلتر می کند. اگر به شما بگویم که شخص با اعتماد به نفسی هستید ممکن است حرف من را باور نکنید زیرا احتمال دارد باور مخالفی داشته باشید. به هر حال با آموزش هیپنوتیزم و قرار گیری در وضعیت ترنس، ضمیر خودآگاه دیگر نمی تواند این اطلاعات را فیلتر کند و در نتیجه دستورات مستقیم وارد ضمیر ناخودآگاه می شوند.

اگر وقتی کاملا بیدار هستید، متوجه ی تبلیغ نوشابه ی پپسی شوید احتمال دارد چندان تحت تاثیر قرار نگیرید. اما اگر این تبلیغ را در وضعیت هیپنوتیزم بشنوید ممکن است بلافاصله بروید و نوشابه پپسی را تهیه کنید زیرا دستورات و فرمان ها توسط ضمیر خودآگاه فیلتر نشده اند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها هنگام تبلیغات خود از پیام های پنهان ذهنی (معادل دیگر این عبارت پیام های زیر آستانه ای می باشد که واژه ی لاتین آن subliminal massages است. یعنی پیام هایی که به صورت پنهان بر روی ذهن اثر می گذارند) استفاده می کنند تا ذهن مخاطبان خود را برای خرید بیشتر محصولات برنامه ریزی کنند.

حال که با این واقعیت ها آشنا شدید احتمالا به ذهن خودتان نیز رسیده است که اگر بتوانید از ضمیر خودآگاه شخصی عبور کنید، پس می توانید با آموزش هیپنوتیزم وی را متقاعد کنید که شما را باور کند زیرا نظر شما بدون فیلتر شدن وارد ذهن ناخودآگاه وی می شود.

فواید هیپنوتیزم چیست

هیپنوتیزم بسیار موثر است زیرا به شما کمک می کند ذهن دیگران را برنامه ریزی کنید، باور های جدید ایجاد کنید یا باور های قبلی را قوی تر کنید. از آنجایی که ذهن ناخودآگاه می تواند رفتار شخصی را کنترل کند، پس شما می توانید با استفاده از این تکنیک و یادگیری هیپنوتیزم الگوهای کاملا جدیدی را ایجاد کنید.

تصور کنید چه کارهایی می توانید بکنید وقتی به این مهارت دست پیدا کنید و بتوانید باور ها و تفکرات ناخواسته ی قدیمی را تصحیح کنید. زندگی شما چگونه می توانست باشد اگر قادر بودید باور های منفی در مورد خود را مثل بد پنداری درونی یا احساس حقارت برطرف کنید. با آموزش هیپنوتیزم حتی می توانید انگیزه ی بیشتری برای درسی خواندن، کار کردن، تلاش کردن و رسیدن به موفقیت کسب کنید.

خود هیپنوتیزم

موضوع بسیار مهمی که در مورد هیپنوتیزم وجود دارد این است که شما می توانید این کار را بر روی خود نیز انجام دهید. می توانید خود را هیپنوتیزم کنید در حالی که با استفاده از یک نوار ضبط شده دستورات لازم را بعد از قرار گرفتن در حالت ترنس به خود ارسال می کنید. در نتیجه نیاز نخواهید داشت که کسی به شما کمک کند. به این فرایند خود هیپنوتیزم می گویند.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: یادگیری هیپنوتیزم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانیم خود را هیپنوتیزم کنیم

هیپنوتیزم با استفاده از تاثیر زیگارنیک

چگونه دیگران را بدون اینکه متوجه شوند هیپنوتیزم کنیم

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه خود یا دیگران را برنامه ریزی کرد

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

شناختی شخصیت دیگران

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
هیپنوتیزم

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.