no-img
نوین اطلس

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مرداد ۱۴, ۱۴۰۱

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟


احساس پسرها بعد از جدایی به چه صورت است؟
آیا مردان نیز بعد از جدایی دلتنگ می شوند؟
آیا مردان نیز بعد از جدایی مانند دخترها عمل می کنند؟
اگر خانمی هستید که به تازگی شکست عشقی را تجربه کرده اید حتما این سوالات به ذهنتان می آید و به شدت به دنبال پاسخ هستید. در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به این درگیری های ذهن شما بپردازیم.

تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی

در موضوع احساس پسرها بعد از جدایی بهتر است قبل از هر توضیحی کمی درباره تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی بدانیم. بر اساس روانشناسی عشق زنان بیشتر از مردان روی رابطه عاطفی که دارند سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال یک ملاقات عاشقانه باعث می شود که زن تا مدت ها ذهنش درگیر آن قرار باشد و مرور خاطرات کند در حالیکه در مردان کمتر چنین رویدادی رخ می دهد. اما بعد از جدایی نیز بین رفتار و واکنش زن و مرد تفاوت هایی وجود دارد. به طرز شگفت ‌انگیزی اگرچه زنان پس از جدایی آسیب بیشتری می ‌بینند اما با گذشت زمان می ‌توانند به روال عادی زندگی بازگردند. اما این قضیه در مورد مردان فرق می ‌کند. آنان پس از جدایی به زندگی ادامه می ‌دهند اما اثرات ناشی از آسیب پس از جدایی شدیدتر و ماندگارتر است. زمان زیادی باید بگذرد تا پسران درد پس از جدایی را فراموش‌ کنند. از دیگر تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی این است که زنان بعد از جدایی به راحتی احساسات خود را بروز می دهند و با دوستان و نزدیکان خود درد دل و یا حتی گریه می کنند. درحالیکه مردان در تلاشند عواطف خود را پنهان کنند و به گونه ای وانمود کنند که همه چیز روال عادی خود را دارد. چرا که جامعه در چنین مواقعی متعصبانه عمل می‌ کند و هنگامی که زنان از جدایی آسیب می ‌بینند شاید گریه کنند و جامعه با آن ها ابراز همدردی کرده و آنان را دلداری دهد اما مردان از چنین آزادی محروم هستند. از دیگر تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی که بین اکثریت رواج دارد این است که زنان بعد از جدایی به مکان های خاطره انگیز می روند ولی مردان از رفتن به جاهایی که با عشقشان خاطره دارند اجتناب می کنند.

احساس پسرها بعد از جدایی

یک باور نادرست و رایج در جامعه وجود دارد که می گوید پسرها بعد از جدایی کمتر از دختران متحمل آسیب روحی می شوند. احساس پسرها بعد از جدایی کاملا به میزان دلبستگی و مدت زمان رابطه آن ها بستگی دارد. هر چقدر قصد آن ها برای جدی تر نمودن رابطه و ازدواج بیشتر باشد، قطعا ناامیدی و افسردگی پس از شکست عشقی در احساس پسرها بعد از جدایی بیشتر نمایان خواهد شد. از دیگر عواملی که در میزان واکنش پسران بعد از جدایی موثر است، می توان به سن فرد و همچنین تجربه آن از رابطه های قبلی اشاره نمود. از طرفی در صورتی که فرد توسط دختر مورد علاقه خود ترک شده باشد، قطعا واکنش های ناشی از احساس پسرها بعد از جدایی شدیدتر خواهد بود. قطعا هرقدر سن پسر بیشتر باشد واکنش منطقی تری دارد و اگر برای اولین بار شکست عشقی را تجربه می کند واکنشش احساسی تر خواهد بود. به صورت کلی احساس پسرها بعد از جدایی مرحله به مرحله و با گذشت زمان متفاوت خواهد بود و به این صورت است:

احساس آزادی

احساس اولیه پسرها بعد از جدایی، رهایی خواهد بود. آن ها حس می کنند مدت زمان زیادی را به خاطر شریک عاطفی شان محدود بوده اند و حال می توانند هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند. این احساس پسرها بعد از جدایی صرفا به معنای بد بودن و یا سختگیری شما نیست. بلکه آن ها می خواهند از تعهد و احساس مسئولیت فرار کنند و به قول خودشان جوانی کنند.

احساس غرور

این حس در مردانی بوجود می آید که خودشان تمام کننده رابطه بوده اند. مردان و پسرانی که ارتباط خود را با همسر یا دختر مورد علاقه‌ شان تمام می ‌کنند از اینکه توانسته ‌اند تصمیم گیرنده نهایی در رابطه باشند احساس خوبی دارند و گاهی در جمع‌ های دوستانه خود از اینکار با افتخار صحبت می ‌کنند. آن ها فکر می ‌کنند که شخص قدرتمندی هستند و به همین دلیل می‌ توانند با هر دختر دیگری که می‌ خواهند وارد رابطه شوند. این احساس قدرت و رضایت درونی یکی از رایج‌ ترین احساسات بعد از جدایی در مردان است. مخصوصا زمانی که با درخواست‌ های مکرر طرف مقابلشان برای ماندن یا بازگشت به رابطه روبرو شوند.(نگاه کنید به اشتباهات بعد از جدایی)

احساس بی لیاقتی

این حس در مردانی بوجود می آید که توسط فرد مقابل ترک شده اند و خود پایان بخش رابطه عاشقانه شان نیستند. این پسرها مدام دچار حس بی کفایتی و بی لیاقتی می شوند و با خود می گویند: “من چه مشکلی داشتم؟” در چنین شرایطی اعتماد به نفس فرد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

احساس تردید

اصولا چند هفته ای بعد از اتمام رابطه، احساس پسرها بعد از جدایی تبدیل به حس شک و دو دلی می شود. به گونه ای که با خود فکر می کنند آیا این جدایی درست بود؟ آیا با او خوشبخت تر نبودم؟

احساس ناراحتی

پس از اینکه پسرها بعد از جدایی به تفریحات مجردی خود پرداختند و در این زمینه سیراب شدند جای خالی عشقشان را بیشتر حس می کنند و از اینکه دختر مورد علاقه خود را از دست داده اند ناراحت هستند. این احساس اندوه مخصوصا در کسانی که ارتباط طولانی ‌تری با طرف مقابلشان داشته‌ اند بیشتر به چشم می ‌خورد.

احساس کنجکاوی

از دیگر احساسات پسرها بعد از جدایی می توان به حس کنجکاوی آن ها درباره عشق سابقشان اشاره کرد. در این موقعیت پسر می خواهد بداند شریک عاطفی سابقش در چه وضعیتی است. آیا وارد رابطه عاطفی جدیدی شده است؟ آیا به دنبال بهترین راه برای برگرداندن عشق است؟ آیا از مجردی خود لذت می برد و …. در این شرایط ممکن است به دنبال دوستان مشترک یا فضای مجازی برود تا به هر شکلی که شده خبری از او بگیرد.

احساس ندامت

زمانی که مردی تمام احساساتی را که در مراحل قبل گفته شد پشت سر بگذارد در این مرحله احتمالا از کاری که کرده پشیمان می ‌شود و دوست دارد به رابطه بازگردد. البته این مرحله برای تمام افراد صادق نیست و می ‌تواند در هر فردی متفاوت باشد. اما اگر پسر به این نتیجه برسد که بازگشت به رابطه قبلی درست است، به دنبال راهکار و تکالیف برگرداندن عشق خود خواهد بود تا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم او را برگرداند.

با مطالعه این مقاله از نوین اطلس حتما متوجه شده اید که مردان آنگونه هم که می گویند بی احساس نیستند و آن ها نیز بعد از جدایی با احساسات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و حتی ممکن است بیشتر از یک دختر درگیر احساس بعد از جدایی باشد. البته این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که افراد مختلف و رابطه های متفاوت واکنش های مختلفی را نیز نشان می دهند و مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره شد شایع ترین احساس پسرها بعد از جدایی بود.

مطالب مرتبط:

احتمال بازگشت مردان به رابطه

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

دلایل مردان برای ترک رابطه

دلایل زنان برای ترک رابطه

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *