no-img
نوین اطلس

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
مرداد ۹, ۱۴۰۱

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه


چرا زنان بی احساس می شوند؟
چه عواملی باعث می شود یک زن عشقش را ترک کند؟
در مطلب قبلی نوین اطلس درباره دلایل مردان برای ترک رابطه صحبت کردیم، اما همیشه این جدایی ها توسط مردان رخ نمی دهد بلکه گاهی این خانم هست که خواستار ترک رابطه عاشقانه اش می باشد. پس این که آقایان تصور می کنند اگر زنی عاشقشان باشد به هر قیمتی در رابطه عاطفی با آن ها می ماند و هرگز جدا نمی شود، درست نیست. چرا که زنان همچون مردان می توانند بنا به دلایلی قید زندگی عاشقانه شان را بزنند و جدایی را انتخاب کنند.

دلایل زنان برای ترک رابطه

وجود عشق و علاقه بین زن و مرد برای شروع یک رابطه عاطفی ممکن است کافی باشد اما برای ادامه آن و بخصوص برای زندگی مشترک کفایت نمی کند. در کنار علاقه به یکدیگر مرد و زن باید بکوشند تا تفاوت ها را به حد میانه برسانند و با آگاهی از مهارت های ارتباطی به درستی با شریک احساسی خود برخورد کنند به نحوی که باعث سرد شدن رابطه نشوند. در این مطلب می خواهیم به ۱۲ مورد از مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه عاطفی اشاره کنیم تا بدانید چرا زنان بی احساس می شوند و با آشنایی به این موارد از انجام رفتارهای اشتباهی که ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد دوری کنید.

۱. عدم ابراز علاقه کلامی

اکثر مردان ترجیح می دهند علاقه خود را به صورت عملی نشان دهند و ابراز علاقه کلامی را نشانه ی ضعف یک مرد می دانند. در حالیکه زنان عاشق این هستند که از همسرشان کلمات عاشقانه بشنوند و اگر مردی همسرش را از ابراز علاقه کلامی محروم کند درواقع او را به مرور زمان از خود دلسرد می کند.

۲. بی توجهی به مناسبت ها

یکی از دلایل زنان برای ترک رابطه بی توجهی مردان به مناسبت هایی همچون روز تولد، سالروز آشنایی و ازدواج و … می باشد. زنان روی چنین مناسبت هایی به شدت حساس هستند و دوست دارند اولین تبریک و هدیه را از عشقشان دریافت کنند. اگر مردی به بهانه مشغله های مختلف این مناسبت ها را فراموش کند برای زن حکم بی توجهی را دارد و مانع گرم شدن رابطه عاشقانه شان می شود.(نگاه کنید به گرم کردن رابطه عاشقانه)

۳. صحبت نکردن

در یک رابطه موفق هم باید شنونده باشید و هم گوینده تا از این طریق به خوبی بتوانید با عشق خود ارتباط برقرار کنید و مثل یک رفیق صمیمی همراه هر لحظه او باشید. بر اساس روانشناسی تمام شدن رابطه در روابطی که مرد و زن کمتر درباره مسائل صحبت می کنند احتمال جدایی بالاتر است. گاه برقراری ارتباط و گفتگوی ساده می تواند بسیاری از مشکلات و اختلافات را از بین ببرد.

۴. مقایسه کردن

یک زن از اینکه با دختران دیگر مقایسه شود نفرت دارد. از دلایل زنان برای ترک رابطه این است که عشقشان مدام وی را از نظر ظاهر، هوش، فرهنگ، تحصیلات و … با دیگران مقایسه کند. این کار اعتماد به نفس زن را در رابطه پایین می آورد و باعث سرد شدن وی خواهد شد.

۵.نداشتن تفریحات مشترک

در پاسخ به این سوال که چرا زنان بی احساس می شوند باید به این نکته اشاره کرد که یک خانم وقتی وارد رابطه عاطفی می شود مشتاق دیدار و وقت گذرانی با عشقش است. اگر مرد به این نکته بی توجه باشد و تفریحات مشترکی با زن مورد علاقه اش نداشته باشد به مرور زمان با نشانه های سرد شدن زن از مرد مواجه خواهید شد.

۶. از بین رفتن هیجان رابطه

زمانیکه یک رابطه کسل کننده و یکنواخت شود قطعا باعث سردی شده و تبدیل به یکی از دلایل زنان برای ترک رابطه می شود. یک مرد هرقدر هم که درگیر مشغله های خود باشد باید به فکر هیجان رابطه باشد. زن‌ ها نمی ‌خواهند «هر لحظه» رابطه ‌شان پر از هیجان باشد و مثل ترن‌ هوایی با آدرنالین دست و پنجه نرم کنند. اما بدون شک از مردی که همیشه کارهای یکسان انجام می ‌دهد بیزار می ‌شوند. اگر مرد از گوشه امن خود بیرون نیاید خیلی زود از چشم زن می ‌افتد.

۷. پنهان کاری

از دیگر دلایل زن برای ترک رابطه می توان به پنهان کاری مردان اشاره کرد. وقتی مرد در کنار زن موبایل خود را مخفی می‌ کند، پیام‌ هایش را جواب نمی ‌دهد یا به گونه ‌ای رمزآلود و ناآرام رفتار می‌ کند، زن به او شک خواهد کرد. این پنهان کاری و عدم صداقت به مرور زمان باعث کمرنگ شدن حس عشق در رابطه می شود و آن زمان است که فرد باید به دنبال ترمیم رابطه عاشقانه خود باشد.

۸. ناامنی

اگر در پی پنهان کاری و رفتارهای مشکوک مرد، زن حس ناامنی و خیانت در رابطه پیدا کند قطعا نسبت به عشق دلسرد خواهد شد. مردانی که تنوع طلب هستند و در مهمانی و خیابان نگاهشان را معطوف زنان دیگر می کنند حس ناامنی را به رابطه شان تزریق کرده و دلیلی برای ترک رابطه به زن می دهند.

۹. مشورت نکردن

زنان از اینکه در زندگی مشترک نادیده گرفته شوند متنفر هستند. مردانی که بدون مشورت با همسرشان مهمان دعوت می کنند، تصمیمات مالی مهم می گیرند و … این حس را به زن مورد علاقه شان منتقل می کنند که وی جایگاهی در تصمیم گیری زندگی مشترک ندارد و زن از مرد سرد می شود.

۱۰. قدردانی نکردن

سپاسگزاری یکی از ارکان اساسی یک رابطه عاطفی سالم است. این کار نشان می‌دهد که طرف مقابل و کارهایش تا چه اندازه مهم است. اما اگر مردی از این کار ساده امتناع کند، زن در کنار او احساس راحتی نخواهد داشت چرا که می پندارد تمام زحماتش برای حفظ یک رابطه عاشقانه نادیده گرفته می شود و همین مورد می تواند به دلایل زنان برای ترک رابطه تبدیل شود.

۱۱. محدود کردن

زنان عاشق مردانی هستند که به آن ها اهمیت می دهند. اما اگر این اهمیت دادن تبدیل به محدود کردن زن شود او را دلسرد می کند. به عنوان مثال مردانی که به زن اجازه بیرون رفتن با دوستانش را نمی دهد یا می خواهند او را همچون یک زندانی تحت سلطه خود درآورند باعث بی احساسی زنان می شوند.

۱۲. اجبار به تغییر

از دلایل زنان برای ترک رابطه این است که مجبور به تغییر ناگهانی شوند. اینکه زن و مرد با هم اختلاف دارند و باید برای حفظ رابطه خود تلاش کنند تا این اختلافات را حل و کمتر کنند بسیار عالی است و حتی اگر هر دو فرد به یک میزان برای تغییر به سمت تفاهم در تلاش باشند باعث دلگرمی یکدیگر می شوند. اما زمانیکه مرد همسرش را مجبور کند تمام بار این تغییر را به تنهایی به دوش بکشد قطعا باعث طلاق عاطفی خواهد شد.

زنان نسبت به مردان احساساتی تر هستند و همین امر باعث می شود زمانیکه عاشق فردی شوند تمام تلاش خود را برای نگه داشتن وی کنارشان انجام دهند. اما در این بین نکات مهمی وجود دارد که اگر مردی به آن توجه نکند می تواند زن مورد علاقه را از خود برنجاند. در این مطلب سعی کردیم به مهمترین و رایج ترین دلایل زنان برای ترک رابطه عاطفی بپردازیم تا با آگاهی از این موضوع سعی کنید رابطه پایدار و بهتری را برای خود رقم بزنید.

مطالب مرتبط:

احیای رابطه و ساختن دوباره آن

موانع ایجاد صمیمیت در روابط بر اساس طرح واره ها

چگونه از همسر دلبری کنیم

روانشناسی شکست عشقی

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

۱۵ جمله طلایی که زنان را شیفته شما می کند



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *