no-img
نوین اطلس

دلایل مردان برای ترک رابطه (۱۱ مورد طلایی)


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلایل مردان برای ترک رابطه (۱۱ مورد طلایی)
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
مرداد ۴, ۱۴۰۱

دلایل مردان برای ترک رابطه (۱۱ مورد طلایی)


چرا مردان زنی را که دوست دارند ترک می کنند؟
آیا مرد عشقش را فراموش می کند؟
علت زده شدن مرد از زن چیست؟
این سوالات از پرتکرارترین سوالاتی هستند که ذهن زنان را در شرایط قطع رابطه عاطفی به خود مشغول می کنند. در واقع وقتی که زن در موقعیت سرد شدن یهویی شریک عاطفی اش قرار می گیرد، از خود می پرسد چرا چنین اتفاقی افتاد؟! او که به شدت ادعای عاشقی می کرد!
به دلیل اهمیت این موضوع می خواهیم در این مقاله از نوین اطلس با دلایل مردان برای ترک رابطه آشنا می شویم تا بدانیم که طلاق عاطفی از سمت مردان به چه علت رخ می دهد.

دلایل مردان برای ترک رابطه

بسیاری از زنان می پندارند که اگر مردی را پیدا کنند که عاشقشان باشد می توانند یک رابطه بلند مدت و بدون جدایی را تجربه کنند. درحالیکه برای نگه داشتن یک رابطه عاشقانه عشق به تنهایی کفایت نمی کند و موارد زیادی هست که مرد با وجود اینکه عاشق فرد مقابل است، او را ترک می کند. اگر تمایل دارید با دلایل مردان برای ترک رابطه آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب همراه نوین اطلس باشید.

۱. بی احترامی به مرد

از اصلی ترین علل زده شدن مرد از زن بی احترامی نسبت به وی یا خانواده اش است. اگر خانمی با شریک عاطفی خود مخصوصا در جمع با بی احترامی صحبت کند و یا مدام در حال تحقیر او باشد قطعا رابطه را به سمت طلاق عاطفی پیش خواهد برد.

۲. کنترل کردن مرد

از دلایل مهم مردان برای ترک رابطه، کنترل شدن بیش از حد توسط عشقشان است. مردان از اینکه بخواهند تحت کنترل همسرشان رفتار کنند به شدت بیزار هستند. اگر جزو آن دسته خانم هایی هستید که همیشه گوشی همسرتان را چک کرده و در هر شرایطی می خواهید او را کنترل کنید بدانید که باعث می شوید مرد زنی را که دوست دارد ترک کند!

۳. از دست دادن آزادی مرد

مردان نیاز به آزادی دارند و اگر این فضا از آن‌ها سلب شود دیر یا زود عشقشان را ترک خواهند کرد. اگر مردی آزادی کافی برای انتخاب دوستان و گذراندن اوقات فراغت خود را نداشته باشد قطعا دلسردی در رابطه جوانه می زند.

۴. ضعیف بودن زن

درست است که ذات یک خانم لطیف است و مردان عاشق لطافت و روحیه مهربان زنان هستند، اما ضعیف بودن بیش از حد زنان می تواند یکی دیگر از دلایل مردان برای ترک رابطه باشد. زنانی که تحمل کوچکترین مشکلات را ندارند و با هر مسئله ای سریع گریه می کنند نمی توانند به عنوان همراه و شریک دائمی یک مرد در نظر گرفته شوند.

۵. استقلال بیش از حد زن

همانطور که در بالا اشاره کردیم ضعف بیش از حد نشان دادن در مقابل یک مرد او را دلسرد می کند اما در نظر داشته باشید که استقلال بیش از حد یک خانم نیز می تواند علت زده شدن مرد از زن باشد. مردان از زنانی که تمام کارهایشان را بدون کمک همسرشان انجام می دهند فراری هستند، آن ها دوست دارند که زنان روی قدرت و حمایت مرد حساب کنند و در واقع تکیه‌گاه باشند.

۶. قهرهای پی در پی

قهرهای پشت سر هم نیز یکی دیگر از دلایل مردان برای ترک رابطه است. در هر رابطه عاشقانه ای اختلاف نظر و گاها بحث و قهر وجود دارد. اما اینکه هر اختلافی یک قهر به دنبال داشته باشد قطعا مانع گرم شدن رابطه عاطفی خواهد بود.

۷. بی تفاوتی نسبت به زحمات مرد

قدردانی از زحماتی که مرد برای زندگی و رابطه عاشقانه اش می کشد از سیاست های رفتاری زنان است. زنی که نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و از شریک عاطفی اش قدردانی نکند باعث زده شدن مرد از زن می شود.

۸. بی توجهی به ظاهر

چرا مردان زنی را که دوست دارند ترک می کنند؟ یکی از دلایل این موضوع به ظاهر همسر برمی گردد. اصولا زنان در ابتدای رابطه عاطفی به ظاهر خود توجه ویژه ای دارند و مراقب هستند همیشه تمیز و مرتب باشند. اما با گذشت زمان و به خصوص زمانی که ازدواج می کنند از این مورد غافل می شوند. همین امر می تواند توجه مرد را به زنان دیگر جذب کند و باعث خیانت مرد شود.

۹. انتقادهای بیجا

مردان دوست ندارند مورد انتقاد قرار بگیرند و از زنانی که می خواهند آن‌ ها را با توجه به سلیقه خود تغییر دهند بیزارند، حتی اگر عاشق شریکشان باشند. اگر در یک ارتباط موفق و پرسوزوگداز عاشقانه هستید و عادت به غر زدن و انتقاد از شریکتان را دارید، باید هرچه سریعتر به دنبال ترمیم رابطه عاشقانه خود باشید تا مانع از جدایی شوید.

۱۰. ترس از تعهد

یکی از دلایل مردان برای ترک رابطه بخصوص در دوران نامزدی و قبل از ازدواج ترس از تعهد می باشد. آن ها می ترسند که نتوانند مسئولیت های پس از ازدواج را به خوبی انجام دهند و ترس از ازدواج آن ها را به عقب نشینی وادار می کند.

۱۱. انتظارات خارج از توان

در مورد قبل اشاره کردیم که یکی از دلایلی که باعث می شود مردان زنی را که دوست دارند ترک کنند، ترس از تعهد است. حال اگر مردی این ترس را کنار بگذارد و وارد زندگی مشترک با عشقش شود اما با انتظارات خارج از توان همسرش مواجه شود ممکن است تصمیم به جدایی بگیرد.

در این مطلب سعی کردیم به ۱۱ مورد رایج از دلایل مردان برای ترک رابطه بپردازیم. قطعا هر رابطه ای با توجه به شرایط مختلف ممکن است موارد متفاوتی را تجربه کند اما این ۱۱ دلیل از پرتکرارترین علل زده شدن مرد از زن است. اگر خانم هستید و تازه وارد یک رابطه عاشقانه شده اید به همه این نکات توجه کنید تا بتوانید یک زندگی مشترک دائمی و همراه با عشق را تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم؟

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

درمان سردی روابط عاطفی

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم؟

چگونه متوجه خیانت همسر شویم؟

لیست کلمات عاشقانه

 



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *