no-img
نوین اطلس

نمی توانم فراموشش کنم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نمی توانم فراموشش کنم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۲۱, ۱۴۰۱

نمی توانم فراموشش کنم


چگونه بعد کات فراموش کنیم؟

هرگز نمی توانم فراموشش کنم…

او تنها شخصی بود که عاشقش شدم…

نمی توانم هرگز شخص دیگری را به اندازه ی او دوست داشته باشم

هرگز نمی توانم تصور کنم با شخص دیگری هستم…

نمی توانم عاشق شخص دیگری بشوم

آیا این عبارات برایتان آشنا است؟ آیا تا کنون با چنین شرایطی رو به رو شده اید؟

اگر جواب تان مثبت است پس باید بدانید که فریب خورده اید و برنامه ریزی شده اید که یک باور اشتباه داشته باشید؛ باور به این موضوع که عشق فقط یک بار اتفاق می افتد.

افسانه ی ” عشق فقط یک بار اتفاق می افتد”

فیلم های رمانتیک، تخیل فوق العاده و آشنا نبودن با روانشناسی عشق می تواند این باور غلط را ایجاد کند که عشق تنها یک بار اتفاق می افتد. همین موضوع می تواند باعث شود نتوانید عشق یک طرفه و یا معشوق خود را فراموش کنید. با خود فکر کنید: “چرا نمیتونم عشقمو فراموش کنم؟”

هر چیزی که می بینید و می شنوید ذهن شما را برنامه ریزی می کند و هر چه بیشتر در معرض یک باور خاص قرار بگیرید بیشتر احتمالش است که به آن باور ایمان پیدا کنید. دقیقا در مورد این باور نیز ممکن است ذهن شما برنامه ریزی شود؛ یعنی باور به اینکه عشق تنها یک بار اتفاق می افتد و بعد کات نمی توانید فراموش کنید.

وقتی این مقاله را می خوانید ممکن است بخشی از وجود شما در مقابل این واقعیت ها مقاومت نشان دهد اما بعد از اینکه نگاهی به نکات زیر انداختید متوجه خواهید شد اعتقاد شما تنها یک توهم بوده است:

آیا واقعا انسان ها فقط یک بار عاشق می شوند؟

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که آیا واقعا انسان ها فقط یک بار عاشق می شوند و اگر از عشقشان جدا شوند نمی توانند فراموشش کنند؟

  • هر شخصی می تواند آن نقطه ی خالی را پر کند:

    دلیل اینکه از خود می پرسید آیا امکان دارد بعد کات فراموش کنید؟! و یا  تصور می کنید تنها یک بار عاشق می شوید تجربه ی خوبی است که با آن شخص داشته اید. ذهن شما این تجربه را مرتبط با آن شخص می کند و در نتیجه نمی توانید بگویید تفاوت بین این دو چیست. اگر این توضیحات به نظرتان قانع کننده نیست پس صبر کنید تا وارد یک رابطه دیگر شوید و تجربیات جدید بدست آورید. در چنین شرایطی رابطه ی قبلی خود را فراموش می کنید و شریک دلدادگی جدید شما می شود تنها عشق شما.

  • چند بار قبلا تنها عشق خود را تجربه کرده اید؟

    فقط کافی است نگاهی به گذشته ی خود بیندازید تا متوجه شوید هر زمان عاشق شده اید فکر کرده اید آن شخص تنها عشق شما است. هر زمان وارد یک رابطه ی جدید می شوید تصور می کنید نمی توانید شخصی را که عاشقش شده اید بعد کات فراموش کنید و ممکن نیست دوباره به همان اندازه عاشق شخص دیگری شوید. اتفاقی که می افتد به این گونه است که چند ماه بعد شخص دیگری در زندگی شما ظاهر می شود و تبدیل می شود به تنها عشق جدید شما.

  • روانشناسی عشق:

    قبل از اینکه عاشق شوید ذهنتان باید معیار هایی را تایید کند که مربوط به ویژگی ها شخص مورد نظر و معیار های از قبل تعیین شده ی شما است که معیار های ناخودآگاه نام دارد. هر شخصی با این معیار ها هم خوانی داشته باشد تبدیل به شریک دلدادگی شما شده و باعث می شود به وی عشق بورزید. اگر یک بار فردی با این معیار ها مطابقت پیدا کند و تبدیل به تنها عشق شما شود به این معنی نیست که هیچ شخص دیگری مجدد نمی تواند مطابق با این معیار ها شود.

  • آیا این اولین تجربه ی عشقی شما است:

    اگر این شکست عشقی از اولین تجربه ی شما در یک رابطه ایجاد شده است پس به احتمال زیاد این باور غلط که هر شخصی تنها یک بار عاشق می شود در نتیجه ی بی تجربگی شما در عاشق شدن است. به محض اینکه وارد رابطه ی جدید شوید، شخص قبلی را کاملا فراموش می کنید.

اجازه ندهید شخصی ذهن شما را برنامه ریزی کند

چرا اجازه می دهید رسانه و افراد ذهن شما را برنامه ریزی کنند؟ چرا هر روز این تلاش هایی که برای برنامه ریزی کردن ذهنتان صورت می گیرد تحلیل و فیلتر نمی کنید؟

ایجاد باورهای غلط در مورد عشق از فیلم هایی مثل داستان عشق (Love story) یا آهنگ هایی که از جدایی و تنها عشق رفته می گویند، تنها باعث می شوند جدایی تان را به یاد بیاورید و نتوانید بعد کات فراموش کنید. این اتفاقات باعث می شود سرعت بهبود یافتن شما بعد از جدا شدن از یک رابطه به سختی روی دهد و حتی ممکن است برای همیشه شما را گرفتار خود کند.

آیا وقت آن نشده است که به جای اینکه طعمه ای برای اعتقادات محدود باشیم شروع به کشف حقیقت بکنیم؟

در کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم توضیح داده شده است که چگونه ایجاد این تصور که عشق تنها یک بار اتفاق می افتد یا باور به وجود نیمه ی گمشده می تواند باعث شود وقتی می خواهید از رابطه ای جدا شوید برای همیشه درگیر باقی بمانید. در حقیقت برای اینکه بتوانید یک جدایی موفق داشته باشید، باید بتوانید از دست اعتقادات اشتباه خلاص شوید و به ذهن ناخودآگاه تان ثابت کنید می توانید شخصی را پیدا کنید که می تواند جایگزین فردی شود که از شما رو برگردانده است.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فراموش کردن عشق یک طرفه

تفاوت عشق و سوء استفاده در یک رابطه

راه های فراموش کردن عشق

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

چه تکنیک های دیگری ممکن است در عاشق کردن من موثر بوده باشد

جگونه فردی که به ما علاقه ای ندارد را می توان عاشق کرد

رهایی از وابستگی عاطفی

دعا برای ایجاد دشمنی بین دو نفر

روش های برگرداندن عشق از دست رفته

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

 

 

 



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.