no-img
نوین اطلس

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم؟
امتیاز 5.00 ( 5 رای )
zip
مرداد ۲, ۱۳۹۹

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم؟


برای داشتن رابطه خوب چه کنیم؟ این سوالی است که تقریبا همه افراد عاشق از خود می پرسند.

درواقع نیاز طبیعی انسان است که به دنبال آرامش باشد و برای افرادی که در یک رابطه عاشقانه به سر می برند حفظ آرامش به منزله ی توانایی مدیریت رابطه می باشد.

اگر می خواهیم بدانیم برای داشتن رابطه خوب چه کنیم بایستی تمامی نکات حفظ رابطه عاشقانه را به خوبی اجرا کنیم تا از سرد شدن آن جلوگیری کنیم.

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم؟

در واقع پاسخ این است که بر اساس اصل یک رابطه عاشقانه برای داشتن روابطی طولانی و برای این که مدام در حال قطع رابطه و پایان دادن به دوستی هایمان نباشیم، باید از دو عنصر هوش هیجانی و بلوغ فکری برخوردار باشیم.
علاوه بر این، ما باید در درون خود نیز تغییراتی ایجاد کنیم و برخی چیزها را برای خودمان حل و فصل نماییم و همینطور عشق ورزی به خود را بیاموزیم تا بتوانیم در روابط عاشقانه مان پیشرفت کنیم و زندگی ای سرشار از آرامش داشته باشیم.
بسیاری از مهارت هایی که برای داشتن رابطه ای پر بار و سرشار از آرامش بدان ها نیاز داریم، اساسا از شیوه ی خودآگاهی ما به وجود می آیند یعنی هر چقدر بیشتر بتوانیم بر روی خودآگاهی خود تمرکز کنیم، قطعا روابط پایدارتری خواهیم داشت زیرا در این صورت دیگر تفکراتی همانند یک کودک نداریم و تنها از دیگران نمی خواهیم که ما را درک کنند بلکه به بلوغ لازم برای داشتن تعاملی دو طرفه دست پیدا خواهیم کرد و آن زمان است که می دانیم چگونه رابطه را گرم نگه داریم.
پس اولین مورد از نکات حفظ رابطه عاشقانه این است که در هر مسئله ای هیجانی برخورد نکنیم و سعی کنیم ابتدا با تمرکز جوانب را در نظر گرفته و بعد واکنش نشان دهیم. این کار از خیلی از دعواها احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

برای داشتن رابطه خوب احترام گذاشتن به یکدیگر را نیز نباید فراموش کنیم. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است و اصل یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام یعنی خود را جای فرد مقابل قرار دهیم، او را درک کنیم و بپذیریم، تا خوشان را بیان کنند، در واقع نباید معشوق را به کاری مجبور کنیم.

اگر در یک رابطه آشنایی هستید و می پرسید چگونه یک رابطه دوستی را حفظ کنیم، پس حواستان باشد بیش از حد وابسته نشوید. اینکه افراد در ابتدای رابطه سریع به هم وابسته می شوند طبیعی است اما باید حواسمان باشد که چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم تا هویت و استقلال فردی خود را از بین نبریم. منظور از حفظ استقلال این نیست که به هم ابراز علاقه نکنیم اما بدین معناست که بیش از حد در دسترس فرد نباشیم تا جذابیت خود را از دست ندهیم.

درست است که در بالا گفتیم تا حد امکان استقلال خود را حفظ کنیم اما از نکات حفظ رابطه عاشقانه این است که در کنار مستقل بودن سعی کنیم خودخواه نیز نباشیم. نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دو فکر می کنیم چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. درواقع در زمان های تصمیم گیری باید هر دو فرد مد نظر باشند، نه فقط خود شخص.
ما نمی گوییم که خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف.

از دیگر مواردی که در پاسخ به پرسش برای داشتن رابطه خوب چه کنیم، می تواند به ما کمک کند این است که سرگرمی و فعالیت های مشترک با معشوق داشته باشیم. این کار از خستگی جلوگیری می کند و باعث صحبت کردن می شود.
به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

برای نگه داشتن رابطه عاشقانه بایستی تازگی رابطه را حفظ کنیم. در روابط طولانی مدت ممکن است تازگی رابطه از بین برود و انسان‌ها عاشق تازگی هستند. ولی زنده نگه داشتن این تازگی در رابطه راه دارد: همانطور که در بالا اشاره شد انجام فعالیت های جدید و اشتراکی به زنده نگه داشتن عشق کمک بسیاری می کند. این باعث ایجاد هیجان و عدم‌قطعیت در رابطه می‌شود.

اگر می خواهید بدانید برای داشتن رابطه خوب چه کنیم پس حواستان باشد که فردی مثبت نگر باشید. هر رابطه ای بالا و پایین و نقاط ضعف و قوت دارد. سعی کنید عینک بدبینی را بردارید و در سختی ها به جای ناامیدی نقاط مثبت رابطه تان را ببینید. این موضوع اصل یک رابطه عاشقانه است و به هر دو طرف انگیزه بیشتری برای ادامه و گرم کردن رابطه خواهد داد.

اصل حمایت گری را در نکات حفظ رابطه عاشقانه فراموش نکنید. از هر پیشرفت و تصمیم مهم فرد مقابل حمایت کنید تا بتواند به شما اعتماد و تکیه کند. در این صورت می توانید همیشه رابطه خوبی داشته باشید و حتی اگر با نظر فرد مقابل مخالف هستید آن را با استفاده از سیاست های رفتاری از تصمیمش منصرف کنید نه با پرخاشگری و تحقیر کردن.

در انتها برای جمع بندی می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که آغاز یک رابطه کار خیلی سختی نیست اما اینکه بدانیم برای داشتن رابطه خوب چه کنیم و چگونه رابطه را گرم نگه داریم تا علی رغم تمام اختلافات بین دو فرد باز هم عشق زنده نگه داشته شود، هنر بزرگی است که نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد.

مطالب مرتبط:

نشانه های سرد شدن نامزد

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

دلسرد شدن از عشق

۱۵ ترفند محبت به همسر

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

دلتنگی بعد از جدایی

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *