no-img
نوین اطلس

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند؟
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۹, ۱۳۹۹

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند؟


در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به علت سردی عاطفی مردان در روابط زناشویی بپردازیم. درواقع می خواهیم بدانیم:

چه مواردی هشدار بروز نشانه های سرد شدن رابطه می باشند؟

چه عاملی باعث تنفر مرد از همسرش می شود؟

علت سرد مزاجی ناگهانی مردان چیست؟

چرا زنان در رابطه زناشویی سرد می شوند؟

درمان سردی روابط عاطفی و راه های از بین بردن سرد مزاجی چیست؟

نشانه های سرد شدن رابطه

قبل از آنکه به علت سردی عاطفی مردان در روابط زناشویی و راهکارهای گرم کردن رابطه سرد شده بپردازیم، بهتر است بدانیم چه نشانه هایی حاکی از سرد شدن یهویی رابطه است.

در مقاله نشانه های سرد شدن رابطه به طور کامل به این علائم اشاره شده است. اما جهت یادآوری در اینجا نیز به چند مورد از بارزترین نشانه ها اشاره خواهیم کرد تا پس از آن به سراغ علت سردی روابط برویم.

فرد ترجیح می دهد اوقات فراغتش را تنهایی بگذراند:

اگر همسر شما هرگز شما را در سفرها و برنامه‌ها و سایر فعالیت‌هایش شرکت نمی‌دهد پس این احتمال بسیار زیاد است که رابطه با شما سرد شده است. در چنین شرایطی افراد دوست دارند فاصله‌ی خود را با همسرشان حفظ کنند و برای برقراری رابطه زناشویی هیچ کوششی نمی‌کنند. تنها بودن و به تنهایی انجام دادن کارها آن ها را از درگیری‌های عاطفی مصون نگه می‌دارد و این همان چیزی است که به آن ها آرامش می‌دهد.

ابراز احساسات نمی کند:

اینکه می گویند مردان بی احساس هستند، طرز فکر اشتباهی می باشد که در جامعه شکل گرفته است. مردان سراسر احساس می باشند اما نسبت به زنان بیشتر می توانند کنترل کنند و ابراز احساسات کمتری دارند. این بدان معنا نیست که اصلا ابراز احساسات ندارند. اگر مرد مورد علاقه شما هیچ گونه ابراز علاقه ای نمی کند و مشتاق برقراری ارتباط زناشویی با شما نمی باشد یعنی نسبت به شما سرد شده است و بایستی به دنبال علت سرد مزاجی ناگهانی مرد باشید تا بتوانید به حفظ رابطه عاشقانه خود کمک کنید.

مسئولیت پذیر نمی باشد:

همسرتان نه تنها قدمی برای حفظ رابطه‌تان برنمی‌دارد بلکه از تمام مسئولیت‌ها نیز فرار می‌کند. او خودش تعهدی نمی‌پذیرد و بابت هر مشکل و مسئله‌ای که پیش بیاید مستقیما شما را عتاب و سرزنش می‌کند. چنین مردی نقش خود را در رابطه کاملا نادیده می‌گیرد و مدام به شما یادآوری می‌کند چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و چگونه بد عمل کرده‌اید. همسری که از زیر بار مسئولیت‌هایش شانه خالی می‌کند، درواقع دارد نشانه های سردی روابط را از خود بروز می دهد و باید به دنبال علت سردی عاطفی مرد در رابطه زناشویی خود باشید.

هیچ قدم مثبتی برای زندگی مشترک بر نمی دارد:

مردی که هیچ سرمایه گذاری عاطفی در رابطه‌ زناشویی‌ اش نمی‌کند کاری هم برای حفظ آن نخواهد کرد. در چنین شرایطی به علت تنفر مرد از همسرش، هیچ علاقه ای هم ندارد که برای پیشرفت زندگی مشترک قدمی بردارد و همیشه به خواسته ها و نظرات خودش اهمیت می دهد. این مرد سالگردها یا اتفاقاتی را که برای شما مهم‌اند به یاد ندارد و انگار به هیچ طریقی نمی‌توانید دلش را نرم کنید گویا طلاق عاطفی بینتان رخ داده است.

به دنبال بحث و دعوا می باشد:

بحث و مشاجره راه مناسبی برای بیان ناراحتی ها و عصبانیت ها است و حتی در درازمدت به بهبود رابطه کمک می کنند. اما اگر اوضاع خیلی خراب باشد، یعنی اگر بیشتر زمانی را که با هم هستید به دعوا و جروبحث می گذرانید، نشانه سرد شدن رابطه می باشد. در یک رابطه سالم دو طرف از با هم بودن لذت می برند و می توانند به راحتی با هم گفتگو کنند، نه اینکه مرتباً ناراحت و عصبانی یا با احساسات منفی خود روبرو باشند.

در مورد نشانه های سرد شدن رابطه به صورت خلاصه صحبت کردیم. در ادامه به دلایل سردی مرد و زن در رابطه می پردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت سردی مردان در روابط زناشویی

مردی که در ابتدای زندگی مشترک بسیار پر شور و هیجان بود حال با گذشت زمان از همسرش و برقراری رابطه با او زده شده است. علت سرد شدن ناگهانی مردان چه می تواند باشد؟

اگر با نشانه های سرد شدن رابطه در زندگی مشترک خود مواجه شده اید باید علت را جویا شوید. زمانی که علت سردی عاطفی مردان در رابطه زناشویی را بدانید بهتر می توانید برای ترمیم آن اقدام کنید.

در زیر به چند مورد از مورادی که باعث دلسردی از همسر می شوند اشاره خواهیم کرد.

استرس و فشارهای بیرون از خانه:

گاهی اوقات سردی و بی‌تفاوتی همسرتان ربطی به رفتار شما ندارد. استرس و مشغله‌های زندگی زناشویی چالش‌هایی را در افکار مردان ایجاد می‌کند که باعث کناره‌گیری موقتی مردان از زنان می‌شود. در این شرایط سعی نکنید که با اصرار دلیل سردی مردان را جویا شوید. ابتدا به همسرتان زمان دهید. اگر این فرصت کمی به طول انجامید از او دلیل بی‌تفاوتی‌اش را بپرسید و در حد توانتان در حل مساله به او کمک کنید.

وابستگی بیش از حد زن به مرد:

بیشتر زنان بیش از حد خود را به همسرانشان وابسته احساس می‌کنند و دوست دارند در هر شرایط و در هرزمانی با همسرشان وقت بگذرانند. این هم یکی دیگر از علت سردی مردان در روابط زناشویی است. سعی کنید فعالیت‌ها و تفریحات کاملا مستقل از مردان داشته باشید و همه اوقات خود را با آن‌ها هماهنگ نکنید. مردان برخلاف زنان گاهی نیاز به آزادی و تنهایی دارند. آن‌ها دوست دارند زمان‌هایی را تنها باشند و تفریحات و سرگرمی‌هایی مستقل از زنان داشته باشند. احترام به این فضا از راه های درمان سردی عاطفی می باشد. اما اگر سعی کنید مانند چسب به رابطه‌تان بچسبید مردان را کلافه خواهید کرد.

اهمیت ندادن زن به وضعیت ظاهری خود:

اگر زنان به اندام و وضعیت ظاهری خود اهمیت ندهند و تمام دغدغه شان انجام امور خانه و فرزندان باشد و شب با ظاهری خسته و نامرتب جلوی همسرشان حاضر شوند، طبیعی است که او را از خود سرد خواهند کرد. همین امر می تواند با سردی عاطفی مرد، زمینه خیانت مردان به زنانشان را فراهم کند.

بی احترامی به مرد:

ویژگی که در شروع یک رابطه دو طرف را جذب یکدیگر می‌کند حس احترام و دیده شدن نقاط قوت و مثبت زن و مرد نسبت به یکدیگر است. وقتی تنها به خاطر یک اشتباه و یا یک عادت منفی و یا تفاوت رفتاری شخصیت انسانی شریکتان را نادیده می‌گیرید و مدام سعی در تغییر رفتار و عادات او دارید، باعث سردی طرف مقابلتان خواهید شد و با وجود علاقه و اشتیاق روزهای اول آشنایی، ارتباط شما به سردی گرایش پیدا می‌کند. زمانی که احترام و حس قدردانی جای خود را به سرزنش‌ها و انتقادهای همیشگی دهد، شما حتی ایده آل ترین همسران را با سرعت نور از خودتان فراری خواهید داد و اینچنین علت تنفر مرد از همسرش و سردی عاطفی مرد را ایجاد خواهید کرد.

یکنواختی رابطه زناشویی:

مردان عاشق تنوع در برقراری رابطه زناشویی هستند. اما متاسفانه اکثر خانم ها ترجیح می دهند همیشه یک مدل خاصی داشته باشند. نداشتن تنوع باعث تکراری شدن رابطه برای مرد می شود و یکی از دلایل سردی مردان در روابط زناشویی می باشد. در واقع اکثر خیانت های مردان نیز به دلیل این است ذاتا تنوع طلب می باشند و این ویژگی آن ها توسط همسرشان ارضا نمی شود.

در این قسمت به چند مورد از مواردی که در علت سردی مردان در روابط زناشویی نقش دارند اشاره کردیم. رابطه خود را موشکافانه بررسی کنید وعلت اینکه زندگی تان همچون اوایل پر شور و هیجان نیست را بیابید تا بدانید وقتی مردی از شما فاصله می گیرد چه دلیلی دارد.

علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی

تا به اینجای مطلب درباره علت سرد شدن ناگهانی مردان صحبت کردیم. اما گاهی اوقات نیز این سردی در برقراری رابطه زناشویی در بین زنان رخ می دهد.

اگر مردان مشکلات جنسی همچون زود انزالی و … داشته باشند باعث می شود زن از برقراری رابطه لذت کافی نبرد و در نتیجه نسبت به این امر دلسرد شود.

علاوه بر این اگر زن از لحاظ عاطفی از سوی همسرش تامین نشود نا خودآگاه حس می کند به ابزاری برای ارضا نیازهای جنسی همسرش تبدیل شده است و به همین دلیل تمایلی به برقراری رابطه زناشویی نشان نخواهد داد.

از دیگر علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی می توان به فقدان صمیمیت بین زن و مرد اشاره کرد. هر چه زن احساس نزدیکی بیشتری با همسرش داشته باشد برای او مشتاق تر خواهد بود.

اینجا به چند مورد از دلایل سردی زنان اشاره کردیم اگر می خواهید بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید می توانید به مقاله چندین علت سردی زنان در رابطه زناشویی مراجعه کنید.

راه های از بین بردن سرد مزاجی مردان

در پایان پس از آنکه به علت سردی مردان در روابط زناشویی پی بردیم، می خواهیم به راهکارهایی برای درمان سردی روابط اشاره کنیم.

داشتن ظاهری آراسته به شما کمک می کند همیشه برای همسرتان جذاب باشید و او را به خود جذب کنید. برای همسرتان لباس مرتب بپوشید. هرزگاهی مدل مو و آرایشتان را تغییر دهید و از تناسب اندام خود غافل نشوید.

سعی کنید او را دلتنگ خود کنید. همیشه و همه جا نخواهید که به دنبال مردتان باشید. گاهی به او اجازه دهید زمانی را به تنهایی یا همراه با دوستانش سپری کند. این آزادی هم مرد را دلتنگ همسرش می کند و هم حس اسارت به او دست نمی دهد و در نتیجه بیش از پیش شیفته شما خواهد شد.

با استفاده از کلمات عاشقانه با او صحبت کنید. پیامک های احساسی برایش ارسال کنید و در منزل با الفاظی زیبا با او حرف بزنید. این موارد مانع از بروز احساس کمبود محبت در مرد خواهد شد و او را به شما وابسته تر می کند.

برای کارهایی که انجام می دهد از او تشکر کنید. به او یادآوری کنید که متوجه زحماتی که برای زندگیتان می کشد هستید. در نتیجه تشویق می شود تا هر چه بیشتر تلاش کند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم، مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن

رمز و رازهای جذب شوهر

عکس نوشته برگشتن به رابطه قبلی

آیا مردان هم دلتنگ می شوند

درمان سردی رابطه عاطفی

عشق ورزیدن به دیگران

۱۵ ترفند محبت به همسر

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *