no-img
نوین اطلس

پشیمانی پسران بعد از جدایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

پشیمانی پسران بعد از جدایی
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
تیر ۳, ۱۳۹۹

پشیمانی پسران بعد از جدایی


این مطلب از نوین اطلس با عنوان پشیمانی پسران بعد از جدایی، در مورد موضوعات عواقب طلاق برای مردان، برگشت بعد از جدایی به علت پشیمانی بعد از جدایی (پشیمانی مردان بعد از طلاق)، احساس مردان بعد از جدایی (دلتنگی بعد از جدایی)، زنان بیشتر از طلاق پشیمان میشوند یا مردان و به عبارت کلی پشیمانی بعد از جدایی، ازدواج مردان بعد از طلاق، چند درصد بعد از طلاق پشیمان می شوند، آشتی بعد از طلاق و اینکه آیا مردان به رابطه بر می گردند یا خیر و رجوع بعد از طلاق نوشته شده است.

در واقع در مطلب پشیمانی پسران بعد از جدایی می خواهیم همه موارد را در مورد پسران و مردان مورد بررسی قرار دهیم. با نوین اطلس تا انتهای مطلب همراه باشید.

عواقب طلاق برای مردان

در اولین بخش از پشیمانی پسران بعد از جدایی، می خواهیم بدانیم طلاق با مردان چه می کند؟
بر خلاف نظر عامه که می گویند احساس دختر بعد از جدایی خیلی بدتر از پسر است باید بدانید که آثار طلاق بر مردان بیش از زنان است.
آسیب شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند بر اساس روانشناسی مردان، احساساتی نظیر ناامیدی، یاس، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس بعد از متارکه به شکل گسترده و پنهان در مردان شکل می‌گیرد.
طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بر بنیان خانواده اثر گذار است.
در این میان بعضی اشخاص تصور می کنند زنان بیش از مردان آسیب می بینند و پشیمانی پسران بعد از جدایی علائم دلتنگی در مردان رخ نخواهد داد. ممکن است زنان از نگاه فرهنگی و یا موضوع امرار معاش یا مسائل عاطفی آسیب ببینند اما تخلیه خود از نظر روانی را با گریه و یا درد دل انجام می دهند اما مردان بعد از طلاق نه تنها دچار آسیب های روانی بیشتر می شوند بلکه به خاطر ساختار اجتماعی با درون ریزی ناراحتی ها در معرض سکته و مرگ زودرس قرار می گیرند.

مردان طلاق تمایلی به ازدواج مجدد ندارند

مدت زمان فراموشی عشق در مردان بالا می باشد به همین دلیل اکثرا بعد از طلاق تمایلی به ازدواج مجدد ندارند مگر اینکه در اثر دلتنگی بعد از جدایی خواستار برگشت به همسر قبلی خود باشند.

بخت کم مردان در ازدواج دوم

آسیب ها پس از طلاق در چند محور قابل بررسی است.
بر اساس پ‍ژوهش هایی که در خصوص تاثیرات طلاق بر خانواده انجام شده است، پیامدهای فردی که طلاق بر تک تک افراد وارد می کند بسیار وسیع است. سرخوردگی منفی، حس بدبینی و تردید، مشکلات مالی اولین اثرات طلاق بر زندگی فردی است که زندگی مشترک خود را از دست داده است.
حس بدبینی و تردید از ازدواج یکی از مشکلات فراگیر در مردان طلاق است به صورتیکه نمی دانند بعد از جدایی چه کنند.
آن ها به این فکر می کنند اصلا لازم است دوباره ازدواج کنند یا خیر، یا اصلا چه ضرورتی دارد دوباره ازدواج کنند.
برای مردان پس از طلاق فرصت هایی برای ازدواج مجدد به وجود می آید، اما آن ها به دلیل حس بدبینی که با سرخوردگی همراه است، از کنار آن ها می گذرند.
جالب این است که مردان در مقایسه زنان از بخت کمتری برای ازدواج بعدی برخوردارند.

اگر فرزند نیز با مرد زندگی کند، این موضوع کمتر نیز خواهد شد، چرا که زنان کمتری هستند که حاضر به تربیت فرزندان دیگران باشند.
حتی اگر مردی با زنی که حاضر به پذیرش فرزندش است، ازدواج کند و به ازدواجی اجباری تن دهد، تا آخر عمر با عبارت دریغ و افسوس گذشته زندگی می کند و دلتنگی بعد از جدایی با او همراه خواهد بود. چه بسا که حتی ممکن است به علت فرزند، پشیمانی پسران بعد از جدایی اتفاق افتد و هربار فرزندش را می بیند به یاد همسر سابق خود بیفتد.(همچنین نگاه کنید به پشیمانی مردان بعد از طلاق)

تاسف همیشگی با مردان طلاق

خانه تاریک و ساکت است که می تواند منجر به پشیمانی پسران بعد از جدایی گردد. کلید خانه را می چرخاند، وارد خانه خالی که تا چند هفته پیش پر بود از صدای فریاد و شیون زنی که با ورودش به خانه، گلایه هاش آغاز می شد.
هیچ نشانی از زن در خانه نیست اما ذهن مرد پر است از مرور خاطرات این چند ساله. خاطرات تلخ و شیرینی که باعث بروز علائم دلتنگی درمردان شده و  تنهایی شب را پر می کند و چشمانش را تا صبح بی خواب می کند.
انگار قرار نیست خستگی این چند سال زندگی مشترک از تنش بیرون رود. مانده است تنهایی این روزها را دوست دارد یا دلش برای روزهای پر چالش گذشته تنگ شده است.

طلاق انتها ندارد

بر اساس مطالعات جامعه شناختی طلاق فرآیندی است که ابتدا دارد، اما انتهایی ندارد، به این معنا که طلاق صد درصد اتفاق نمی افتد و صرفا این مسئله به شکل حقوقی پایان می پذیرد، اما مسائل عاطفی ناخودآگاه در ذهن طرفین می ماند و همواره از خود می پرسند: بعد از جدایی چه کنیم؟ احساس دختر بعد از جدایی چیست؟ آیا پسری که رفته برمی گرده؟ آیا دلتنگی بعد از جدایی برای فرد مقابل رخ می دهد؟ و …

فرآیند طلاق در بررسی های جامعه شناسان ۱۳ مرحله است، هفتمین مرحله آن طلاق پنهان است که با رنگ باختن عشق و علاقه در محیط خانواده بین زوجین اتفاق می افتد و از آنجا که ساختار سنتی بر جامعه حاکم است و از احساس دختر بعد از جدایی خبر دارند، زنان به جمله می سوزم و می سازم اکتفا می کنند، در این مرحله زن معتقد به سوختن و ساختن برای حفظ پیوند خود است.
این در حالی است که هر چه بسوزد می سوزاند و قربانی این تفکر زنان، مردان هستند.(نگاه کنید به سکوت در یک رابطه به چه معناست)
در این مرحله که به ظاهر بر اساس ایثار زن صورت گرفته است و مرد برنده آن است، آثار مخرب روحی و روانی و زیانبار آن بیشتر متوجه مرد می شود.

افسردگی رایج ترین بحران مردان بعد از طلاق

متارکه می تواند استرس مضاعفی را برای مردان ایجاد کند،در کنار افسردگی حاصل از این اتفاق، مرد دچار اضطراب می شود، اضطرابی که در مردان بعد از متارکه شکل می گیرد بسته به نوع شخصیت مردان باعث بروز ناراحتی های قلبی و عروقی، بیماری‌های ریوی، ناراحتی های گوارشی، ریزش مو و یا سفید شدن موی سر می شود.

مردان همانند زنان بعد از طلاق دچار مشکلات بسیاری می‌شوند، مشکلاتی که بی توجهی به آن می تواند آن ها را با آسیب های جدی جسمی و روحی مواجه کند تا جایی که پشیمانی پسران بعد از جدایی اتفاق افتد.(البته نه در همه موارد)

برگشت بعد از جدایی

نتیجه پشیمانی پسران بعد از جدایی، برگشتن مردان به رابطه است.
اینگونه بازگشت ها پس از جدایی فقط سازش با شرایط موجود است و احتمال طلاق مجدد نیز به دلیل فشارهای محیطی و خانوادگی تقریباً غیرممکن است.
شما و همسرتان ضمن شناسایی مشکلات فردی خود بهتر است نسبت به افزایش کسب مهارت ها در زمینه توانایی حل مسئله، تصمیم گیری و ارتباط موثر نیز اقدام کنید و سپس با شناخت کامل انتخاب خود را انجام دهید، لازم است که شما و همسرتان حتماً تحت مشاوره زیر نظر متخصص باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
ما نباید به دلیل فشارهای زندگی تصمیمی بگیریم که خود و دیگران را دچار مشکلات بیشتری کنیم.
یادآور می شوم که توانایی تصمیم گیری و حل مسئله از جمله مهارت های زندگی است که فرد را در تمامی مراحل زندگی قوی و هوشیار می سازد.
اجزای اصلی حل مسئله این است که در وهله اول مشکل را برای خود تعریف کنید و در این تعریف هدف نهایی خود را به صورت واقع بینانه مشخص کنیم، تعریف صحیح از مشکل شما را در پیدا کردن راه حل یاری می رساند و در مرحله بعدی راه حل های احتمالی را بدون سانسور و از طریق بارش فکری ارائه می کنیم و در این مرحله می توانید از افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید.
در مرحله بعدی بهترین راه حل را با کمترین صدمات و با احترام به حقوق خود و دیگران انتخاب می کنیم و آن را آگاهانه اجرا می کنیم و اگر این مراحل بخوبی اجرا شود شما یک فرد موفق در تصمیم گیری و حل مشکلات خود هستید.
طلاق شما ناآگاهانه بود اما سعی کنید که ازدواج مجدد شما آگاهانه و از روی شناخت و درایت باشد نه فقط از روی دلتنگی بعد از جدایی و در این زمینه حتماً کمک بگیرید. (همچنین نگاه کنید به آشتی بعد از جدایی)

احساس مردان بعد از جدایی

در این بخش از مطلب پشیمانی پسران بعد از جدایی، می خواهیم به احساس مردان بعد از جدایی بپردازیم.
سرخوردگی منفی، حس بدبینی، تردید، مشکلات مالی به ترتیب از آثار منفی طلاق است، چرا که این احساسات منفی مانع اصلی در راه ازدواج مجدد مردان طلاق است.
زیرا آن ها همیشه به این فکر می کنند؛ چه ضرورتی دارد دوباره ازدواج کنند و با وجود اینکه برای مردان پس از طلاق فرصت هایی برای ازدواج به وجود می آید، اما به دلیل حس بدبینی که با سرخوردگی همراه است، از آن صرف نظر می کنند.
به بیان روشن تر مردان در مقایسه با زنان از شانس کمتری برای ازدواج بعدی برخوردارند.

شاید بعد از طلاق مرد احساس راحتی کند؛ زیرا بر این باور است که دیگر فشارها و دخالت ها تمام شد؛ اما ترس از آینده ای نامعلوم، این احساس موقتی را از بین می برد.علاوه بر این مدت زمان فراموشی عشق در مردان کم نیست!

در طول تاریخ همواره جوامع به دنبال احقاق حق و حقوق زنان به شکل‌های گوناگون بوده و هستند.
اما یک نکته را نباید از یاد ببریم، مطالبه حق از مردانی که خود دچار آسیب های فراوانی هستند، بسیار دشوار تر از آن است که فکر می کنیم.
بنابراین نیاز است زنان نیز برای احقاق حقوق آقایان و رشد اخلاقی و روحی آن ها تلاش کنند.

اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید می توانید با استفاده از لینک زیر مقاله انگلیسی در ارتباط با ایجاد دلتنگی در عشقتان را مطالعه کنید:

How to make your ex miss you during no contact

زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان

تا اینجا در مورد پشیمانی پسران بعد از جدایی و مسائل مربوط به مردان صحبت کردیم حال به آسیب های زنانه طلاق می پردازیم.

می خواهیم بدانیم احساس دختر بعد از جدایی چه می باشد؟

یکی از مهم ترین مشکلات زنان پس از طلاق مسئله اقتصادی است.
این موضوع برای زنان کم سواد و فاقد مهارت به صورت حادتری جلوه می کند.
واکنش اعضای خانواده نسبت به طلاق و جدایی مختلف است. در برخی موارد آنان نگرانند عضو متارکه کرده خانواده شان، از نظر اقتصادی و مالی به آن ها وابسته شود.
طلاق می تواند وضعیت اقتصادی اجتماعی فرد مانند شغل او را نیز تحت تأثیر قرار دهد. از دیگر مسائل و مشکلات زنان مطلقه، تهیه مسکن و مکانی برای زندگی است.

دایره آسیب های فردی طلاق برای زنان بسیار گسترده است، مشاور خانواده به انزوا و اختلال در هویت اجتماعی و دلتنگی بعد از جدایی به عنوان آسیب دیگر زوج های طلاق گرفته اشاره می کند و می گوید: طلاق شرایطی ایجاد می کند که به کاهش نفوذ اجتماعی و حتی تضعیف برخی موقعیت ها و فرصت های اجتماعی فرد منجر می شود.
در برخی مواقع رفتار جامعه با زنان مطلقه به گونه ای است که آن ها احساس می کنند دیگر جایی در جامعه ندارند.
فرد مطلقه نه در مقام یک مجرد است و نه در مقام یک متأهل. جامعه ما تعریف و جایگاه مناسبی را برای وی در نظر نمی گیرد و نگرش منفی نسبت به فرد مطلقه وجود دارد و همین مورد احساس دختر بعد از جدایی را بیش از پیش جریحه دار می کند.
مشاور خانواده کاهش فرصت های ازدواج برای زنان مطلقه را هم به فهرست این آسیب ها اضافه می کند و می گوید: زنان مطلقه نسبت به مردانی که متارکه کرده اند، کمتر ازدواج مجدد می کنند. از جمله علل اجتماعی این وضعیت، وجود فرزندان، سن زن و تمایل نداشتن مردان برای ازدواج با زن مطلقه است.

ازدواج مردان بعد از طلاق

احساس تنهایی برای مردان آزار دهنده‌تر است چرا که حمایت‌های عاطفی لازم را ندارند علاوه بر آن با دشواری‌هایی برای انجام امور منزل روبه‌رو هستند و همین موضوع منجر به پشیمانی پسران بعد از جدایی خواهد شد.

از نظر شرعی بهترین زمان برای زنان ۳ ماه و ۱۰ روز است ولی این زمان از نظر روانشناختی حداقل ۶ ماه است؛ چرا که پس از طلاق به علت دلتنگی بعد از جدایی، احتمال بازگشت زوجین وجود دارد به همین دلیل بهتر است نفر سومی وارد زندگی زن و مرد نشود، چون ممکن است ارتباط جدید آسیب بیشتری را برای فرد به دنبال داشته باشد.(همچنین نگاه کنید به نشانه های دلتنگی مردان)

چند درصد بعد از طلاق پشیمان می شوند

۹۰ درصد زنان پس از طلاق پشیمان می‌شوند و این درحالی است که در اکثر مواقع تقاضای طلاق از جانب خود زنان است و این طلاق‌ها عمدتا هم توافقی است.

موضوع طلاق که این روز‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است اگر چه پیر و جوان نمی‌شناسد اما بیشتر از همه گروه‌های سنی برای دختران در سن ۲۴ تا ۲۵ و برای پسران در سن ۲۷ تا ۲۹ را درگیر کرده است.
بنابراین در حال حاضر میانگین طلاق زیر ۲۵ سال است و به نظر می‌رسد همین موضوع نشانه مهمی بر کشف علت بسیاری از طلاق‌ها و ندامت‌های پس از آن باشد این مسئله در در برخی از استان‌ها تا آن اندازه بغرنج شده که ۶۰ درصد زوجین را گرفتار کرده است. با این حال برای طلاق دلایل متفاوتی مطرح است که مهم‌ترین آن میل جنسی است و ۶۰ درصد طلاق‌ها را نیز شامل می‌شود.(نگاه کنید به بازگشت به رابطه پس از جدایی)

آشتی بعد از طلاق

از لحاظ روحی خود را برای آشتی آماده کنید و بعد پیش بروید.(نگاه کنید به آیا آشتی بعد از جدایی اتفاق می افتد؟)
اگر احساس می‌کنید که حتی یک درصد برای مصالحه و سازش آمادگی ندارید و تنها از روی دلتنگی و پشیمانی بعد از جدایی می خواهید برگردید، به هیچ وجه پیش نروید زیرا ممکن است که صحبتی شود و شما کنترل خود را از دست دهید و اوضاع از اینکه هست بدتر شود.
برای همین گفته می‌شود که از لحاظ روحی آمادگی کامل داشته باشید و بعد جلو بروید.
شما از خود گذشتگی کنید و علی رغم تمامی هیجانات منفی خود که به نوعی شما را از این کار منع می‌کند اما باز هم به سمت طرف مقابل خود بروید و رابطه را ادامه دهید.
این کار شما باعث می‌شود که پشیمانی پسران بعد از جدایی رخ دهد و ارزش شما را بهتر درک کند. (نگاه کنید به بهترین راه برای برگرداندن عشق)
در دعواها به تنهایی پیش نروید و قضاوت پیش از موعد نداشته باشید و مانند نوجوانان پرخاش جو و یکه تاز نباشید. شما باید یک فرقی با نوجوانان داشته باشید.

رجوع بعد از طلاق

معنی رجوع چیست؟

در حقوق، اعمالی که نیاز به اراده ی دو طرف دارند، عقد و اعمالی که با اراده ی یک نفر، انجام می شود ایقاع نامیده می شود.
ماهیت رجوع، عمل یک طرفه قانونی است که با اراده ی مرد، بعد از طلاق رجعی و در بعضی از موارد طلاق بائن، صورت می گیرد.انجام رجوع، نیاز به تشریفات خاصی ندارد، ولی عدم ثبت رجوع تا یک ماه، پس از آن، جرم و قابل مجازات است.
مرد با لفظ یا نوشته و یا عملی که باعث رساندن مقصود رجوع شود، مثل بوسه، می تواند اراده ی خود بر رجوع از طلاق را اعلام نماید.
در بوسیدن یا هر فعل دیگری، قصد رجوع لازم است، پس اگر گرفتن دست همسری که در طلاق رجعی است یا بوسیدن وی، بدون قصد انصراف از طلاق، رجوع محسوب نمی شود.

طلاق رجعی

در هر موردی که طلاق مابین زوجین، بائن نباشد، رجعی محسوب می شود و آثار حقوقی مخصوص به خود را دارد.
یکی از آثار طلاق رجعی، بقای زوجیت در ایام عده است و در این ایام، کما فی السابق، هر تکلیفی و حقی ما بین طرفین بوده که مخل اصل طلاق نباشد، قابلیت اجرایی دارد.
در طلاق رجعی، نفقه زن در ایام عده، بر عهده ی شوهر است و اگر زنی که در عده ی جلیه است، مرتکب زنا شود، به آن مرد زانی، حرام موبد می شود. ازدواج مرد، قبل از پایان عده، با خواهر همسری که در عده طلاق رجعی است، ممنوع است.
همچنین در صورتی که شوهر، بخواهد در ایام عده طلاق رجعی، به زن رجوع نماید، ازدواج سابق آن ها، با کلیه آثار و تعهدات ادامه یافته و نیاز به ازدواج و ثبت مجدد ازدواج، نیست.

رجوع بعد از طلاق خلع

طلاق خلع، یکی از انواع طلاق بائن است. در این حالت، زن به واسطه ی کراهتی که از مرد دارد، با دادن مالی به او، موافقت وی را برای طلاق، اخذ می نماید. این مال می تواند، بذل بخشی از مهریه، تمام مهریه و یا مبلغی بالاتر از مهریه باشد.
اگر طلاق خلع، عوض یا بذل مبلغی، اجرایی شده باشد، حق رجوع، برای مرد، وجود ندارد. اما اگر در باقیمانده ایام عده در طلاق خلع، زن به مالی که بذل کرده، رجوع و مطالبه ی مهریه بذل شده را نماید، برای مرد هم حق رجوع و انصراف از طلاق، ایجاد می شود.
یعنی مادام که مهلتی از عده باقیست و زن به مهریه بخشیده شده رجوع نماید، حق رجوع برای مرد هم ایجاد می شود، در غیر این صورت، برای مرد حق رجوع در طلاق خلع وجود ندارد.

شرایط رجوع، بعد از طلاق توافقی

همانطور که عرض شد، با توجه به اینکه تمامی طلاق های توافقی در چارچوب طلاق خلع یا مبارات، اجرا می شود، در صورت رد و بدل شدن یا بذل مال، از سوی زن و قبول بذل، از سوی مرد، حق رجوع برای مرد وجود ندارد و تنها در صورت رجوع زن به مهریه در ایام عده طلاق، حق رجوع برای مرد، به وجود می آبد.

رجوع در طلاق بائن

اگر طلاق بائن اجرا شود و زن یائسه یا باکره باشد، زن مطلقه، عده ی طلاق ندارد و طلاق و بذل مهریه، بین زوجین قطعی می شود.
در این حالت، زوجین، نمی توانند از طلاق یا مالی که بذل نموده اند، رجوع کنند. اما اگر زن عده داشته باشد هم مرد در زمان عده، حق رجوع ندارد، چون با اخذ بذل، طلاق بائن شده و حق رجوع از طلاق، از بین رفته است.
فقط در صورتی که زن، از بذل رجوع کند، طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی شده و مرد حق رجوع و انصراف از طلاق را پیدا می کند.

سایت نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

آیا مردان عشق اول خود را فراموش می کنند

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟

۱۴ علامت دلتنگی مردان مغرور

شکست عشقی در مردان و زنان

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

عکس نوشته جدایی

سرد شدن در دوران نامزدی

نشانه های سرد شدن رابطه

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده

گرم کردن رابطه سرد شده

عکس نوشته برگشتن به رابطه قبلی

رفتار شناسی بلاک



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.