no-img
نوین اطلس

نشانه های سرد شدن رابطه – نامزد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نشانه های سرد شدن رابطه – نامزد
امتیاز 4.00 ( 3 رای )
zip
خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

نشانه های سرد شدن رابطه – نامزد


عنوان این مقاله از نوین اطلس نشانه های سرد شدن رابطه- نشانه های سرد شدن نامزد می باشد.

این مطلب در مورد موضوعات نشانه های پایان رابطه عاشقانه (نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه)، چه رابطه هایی را باید تمام کرد، پایان رابطه عشقی، نشانه های قطع رابطه، پایان یک رابطه عاطفی که از نتایج نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه می باشد، ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه، پایان رابطه دوستی، اس ام اس پایان رابطه نوشته شده است.

نشانه های پایان رابطه عاشقانه

۱. برای شاد کردن طرفتان، باید خود واقعی تان را تغییر دهید.

همه ما وقتی با فرد جدیدی آشنا می شویم کمی تغییر می کنیم.
برای اینکه نامزدمان دوست دارد مجبور به تماشای فوتبال می شویم و یا چند ماه گیاهخوار می شویم چون طرفمان سال هاست که گیاه خوار است.
مشکل زمانی ایجاد می شود که متوجه شوید برای راضی کردن او باید هسته وجودی خودتان را تغییر دهید و همین امر منجر به سرد شدن یهویی رابطه تان می شود.

ویرجینیا گیلبرت، مشاور خانواده و ازدواج، می گوید، «اگر می بینید مجبورید ارزش ها، اعتقادات و حتی طرز لباس پوشیدنتان را بخاطر طرف مقابلتان تغییر دهید، بدانید که مشکلی وجود دارد. اگر مجبورید همه کلماتی که می خواهید به زبان بیاورید را چندبار ویرایش کنید و همه رفتار و اعمالتان را بارها و بارها ارزیابی کنید، فقط به این دلیل که تصور می کنید طرفتان می خواهد به شما نمره دهد، دست از این رابطه بکشید چرا که از نشانه های سرد شدن رابطه اشتباه است.»

۲. باید دربرابر دوستان و خانواده تان از طرفتان دفاع کنید.

مطمئناً قرار نیست کسی به اندازه شما نامزدتان را دوست داشته باشد اما اگر می بینید که تمام اعضای خانواده و دوستانتان از او خوششان نمی آید، بدانید که مشکلی وجود دارد و می تواند باعث بروز نشانه های سرد شدن نامزد شود.
دکتر گری نیومن، روانشناس، می گوید، «وقتی همه دوستان و خانواده تان با فرد موردنظر شما راحت نیستند و تصور می کنید که او را به اندازه شما نمی شناسند، باید روی رابطه تان بازنگری داشته باشید. »(همچنین نگاه کنید به ۱۵ ترفند محبت به همسر)

۳. انتقاد و گله و شکایت جزء مولفه های اصلی رابطه تان شده است.

یکی از نشانه های سرد شدن رابطه این است که اس ام اس زدن های چند ساعت یکبار شما برای او غیرقابل تحمل شده است و این را بارها به شما گفته است.
به موفقیت های زندگی شما همیشه با عینک بدبینی و انتقاد نگاه می کند. اگر احساس می کنید این دید منتقدانه طرفتان کم کم بر اعتماد به نفس شما اثر می گذارد، زمانش رسیده است که با او در این رابطه صحبت کنید و مانع سرد شدن یهویی رابطه تان شوید.

دکتر تینا سویتین، متخصص روابط، می گوید، «این انتقاد می تواند مقایسه های خیلی ملایم هم باشد که به زبانی کمتر خشن و عادی ارائه می شود. حتی همین نوع مقایسات و انتقادات هم بر اعتماد به نفس شما اثر گذاشته و در آخر سلامت رابطه تان را به خطر می اندازد و آنوقت است که باید به دنبال درمان سردی روابط عاطفی خود باشید.»

چه رابطه هایی را باید تمام کرد

علائم کمرنگ شدن روابط عاطفی

گاهی اوقات مشاجره بر سر یک تصمیم مهم می تواند رابطه خوب شما را به چالش بکشد.
اما معمولا کم شدن جاذبه بین طرفین یا از سوی یکی از آن ها بروز نشانه های سرد شدن نامزد است که می تواند به این دوره آزمایشی در یک رابطه ای که به تازگی ایجاد شده پایان دهد.

در پایان دوره آزمایشی دو ماهه وقتی جاذبه رابطه کم می شود و سرد شدن یهویی رابطه اتفاق می افتد، کناره گیری ها هم آغاز می شود. یکباره کارها زیاد می شود و فرصت با هم بودن یا تلفنی صحبت کردن بسیار کم می شود.
به خاطر قرار کاری دیگر مجالی برای قرار ملاقات های دوستانه باقی نمی ماند. وقتی زمان کمتر و کمتری با هم صرف می شود از نشانه های سرد شدن رابطه است و بالأخره یک طرف تصمیم به تمام کردن رابطه می گیرد.

مهم نیست شدت علاقه تان به هم چقدر ممکن است زیاد باشد. اگر یکی از شما زندگی تجملی را دوست دارد و دیگری یک زندگی خاکی را، از نشانه های یک رابطه اشتباه است و مطمئن باشید مشکلات زیادی بر سر راه رابطه تان قرار خواهد گرفت.

اگر به دلیل سرد شدن رابطه تان سر در گم هستید، این سئوالات را از خود بپرسید تا معلوم شود واقعا این رابطه ارزش ادامه دادن را دارد یا نه:

۱) دلتان به شما چه می گوید؟

ممکن است از دوستان در مورد ادامه دادن رابطه ای که در آن نشانه های سرد شدن وجود دارد سوال کنید. اما خود شما بهترین فردی است که می تواند به این پرسش جواب دهد. ولی این ندای درونی را با ندای ترس اشتباهی نگیرید (مثل اینکه بگویید: تو با فرد بهتری قرار نیست آشنا شوی! مشکل از خودت است!)
برای پاسخ دادن به این سوالات زمان بگذارید: «من چه می خواهم؟»، «آیا واقعا می خواهم با این فرد زندگی مشترک داشته باشم؟»، «آیا به او اعتماد دارم؟»، «آیا حقیقتا با او به من خوش می گذرد و در کنارش آرامش خواهم داشت؟»

۲) به رفتارهای آن فرد توجه کنید، فقط به رفتارهایش. آیا مناسب هستند؟

فقط برای یک لحظه به زمان هایی که با هم گذرانده اید مثل یک فیلم بدون کلام نگاه کنید. آیا به این فرد اعتماد و اعتباری هست؟ آیا آنچه را که به کلام می گوید، انجام هم می دهد؟ اگر قرار است اعتمادی باشد، باید حرف ها و رفتارهای آن شخص هم این مساله را تأیید کند تا مطمئن شوید نشانه ای از یک رابطه اشتباه وجود ندارد. این اعتماد باید در چند حوزه باشد:

الف) مسائل اخلاقی و پایبندی او به خانواده

ب) مسائل اجتماعی و اقتصادی و توانایی اش در مدیریت زندگی مشترک

پ) مسائل عاطفی و حمایتگری روحی او در زندگی مشترک از شما و فرزندانتان

پایان رابطه عشقی

تمام کردن یک رابطه عاطفی که سرشار از نشانه های سرد شدن رابطه و نامزد است، درست مانند شروع آن یک جاده دو طرفه است.
مقصر دانستن و سرکوفت زدن به شریک زندگی تان جاده اشتباهی است که انتخاب می کنید. نه تنها او، که شما هم باید خودتان را جای او بگذارید و تمام ماجرا را از زاویه دید او ببینید.(نگاه کنید به چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم)
متاسفانه همانقدر که ما شیوه درست ارتباط برقرار کردن رابطه عاطفی را بلد نیستیم، همانقدر هم بلد نیستیم با تمام شدن یک رابطه کنار بیاییم. اینکه یک رابطه عاطفی و عاشقانه را به پایان برسانیم واقعا کار مشکلی است و اکثر انسان ها روش درست قطع رابطه را بلد نیستند. به همین دلیل نه تنها نمی توانیم ناراحتی قطع رابطه را کنترل کنیم بلکه طرف مقابل را وارد شرایط بغرنجی میکنیم که غیر قابل تحمل خواهد بود.
برخورد عاقلانه و اخلاقی با کسی که زمانی همدل و هم صدای ما بوده، شجاعت می خواهد. باید بتوان برای خود احترام قائل شد و طوری برخورد کرد که دو طرف بتوانند به ادامه زندگی به راحتی بازگردند.رابطه عاطفی

درست است که رابطه شما به پایان رسیده و فکر می کنید که هیچ راه برگشتی هم وجود ندارد اما بعضی حرف ها هستند که باید از گفتن شان دوری کنید، حتی اگر دیگر طرف مقابل تان را نبینید.
طبیعی است، در این شرایط از نشانه های سرد شدن نامزد، عصبانیت بر شما چیره می شود و کنترل عقل و احساس تان را به دست می گیرد، اما گفتن برخی حرف ها هیچ فایده ای ندارد و تنها پشیمانی شما را بیشتر می کند.

نشانه های قطع رابطه

همیشه به این فکر می کنید که وقتی پیش طرفتان نیستید، او چه می کند.

تا زمانیکه شک و تردید درمورد اینکه طرفتان کجاست و چه می کند در ذهنتان باشد، هیچوقت نمی توانید با هم کنار بیایید.

دکتر مارینا اسبروچی، مشاور روانشناس برای روشن کردن این موضوع مثال می زند، «شاید نامزدتان تلفن همراهش را روی حالت بیصدا قرار می دهد. همیشه. این را به این واقعیت که فقط چند مرتبه در هفته می تواند بیرون برود و ترجیح می دهد بیشتر با شما به صورت پیامک در ارتباط باشد اضافه کنید. حواستان باشد! شما کارآگاه نیستید اما مطمئناً وقتی قضیه بودار می شود می فهمید. اگر به نظرتان دو بعلاوه دو چهار نمی شود، زمانش رسیده که از آن رابطه بیرون بیایید و به دنبال کسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید و خبری از نشانه های سرد شدن رابطه در آن نباشد.»

این طرفتان است که تصمیمات بزرگ رابطه تان را می گیرد.

فقط وقتی همدیگر را می بینید که طرفتان امکانش را داشته باشد و فقط هم با دوستان و خانواده او معاشرت می کنید.
مجبورید هر جایی که او می خواهد حضور داشته باشید اما برایتان روشن کرده است که هیچ علاقه ای به مراوده با دوستان شما ندارد.

به نظرتان آشنا می رسد؟ اگر این طرفتان است که همه تصمیمات رابطه را می گیرد و شما فقط از او متابعت می کنید، زمانش رسیده است که رابطه تان را بیشتر بررسی کنید.

شما به زمان تنهایی بیشتر ولی طرفتان به زمان با هم بودن بیشتر نیاز دارد.

شدیداً به دنبال زمانی هستید که بتوانید تنها باشید. اما نامزدتان مدام از این شکایت می کند که وقت کمی را با هم می گذرانید. دکتر جین گریر، مشاور خانواده و ازدواج می گوید، «به عبارت دیگر، تداوم ارتباط تان معمولاً یا خیلی زیاد یا خیلی کم است، چه از طریق پیامک باشد، یا تلفن یا دیدن همدیگر. اگر به نظر می رسد که هیچوقت درمورد میزان مناسب این تماس ها به توافق نمی رسید، حتماً مشکلی وجود دارد و باید به دنبال درمان سردی روابط عاطفی خود باشید.»

پایان یک رابطه عاطفی

کنار آمدن با جدایی
۱- بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید. اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات خوبی را با هم گذرانده‌اید و بخشی از قلبتان را به او داده‌اید.

حالا که با توجه به مدیریت رابطه تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خود واقعی‌اش را ببینید.

۲- اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و نشانه های یک رابطه اشتباه را نادیده بگیرید.

۳- هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ پایان یک رابطه عاطفی یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه

۱) وقتی به جای زندگی در زمان حال در گذشته سیر می کنی!

۲) وقتی رابطه بیشتر برایت رنج آور است تا لذت بخش!

۳) وقتی از تو خواسته می شود خودت را تغییر دهی!

۴) وقتی از طرف مقابلت می خواهی برای خوشایند تو تغییر کند!

۵) هنگامی که کارهایش را توجیه می کنی!

۶) وقتی به تو صدمه های روحی، جسمی یا بیانی می زند!(که از مهمترین نشانه های سرد شدن نامزد است)

۷) وقتی موردی ناپسند بارها اتفاق می افتد!

۸) وقتی می بینی طرف مقابلت هیچ تلاشی برای ادامه ارتباط نمی کند!

۹) وقتی ارزش ها و عقاید اصلیتان متفاوت است!

۱۰) وقتی رابطه هر دو طرف را عقب نگه می دارد تا با تأخیر رشد و تعالی آن ها خودش پا بر جا بماند!

۱۱) وقتی که به امید بهبود شرایط، رابطه را ادامه می دهیم!

۱۲) وقتی هیچ کدام از طرفین احساس قبلی را نسبت به هم ندارند!

پایان رابطه دوستی

چه زمانی باید یک رابطه را تمام کرد؟

سوال اینجاست که چه زمانی باید بفهمید رابطه شما سرانجامی ندارد و نباید مرتب خودتان را به گذر زمان و بهتر شدن اوضاع امیدوار کنید؟

وقتی به جای زندگی در زمان حال در گذشته سیر می کنی!

آیا در حال تکرار لحظات قدیمی خوش رابطه ات هستی تا حس خوبی نسبت به آن پیدا کنی! آیا به خاطر همین خاطرات است که این رابطه را تا این جا ادامه داده ای!؟ اگر پاسخ مثبت است یعنی این رابطه دیگر آن چیزی نیست که می خواهی و همان سرد شدن رابطه دوستی است.
هرچه بیشتر در گذشته یا در یک آینده ی دست سازت زندگی کنی بیشتر در واقعیتی غیر واقعی غرق می شوی و این بسیار خطرناک است چون این موارد انعکاس وضعیت فعلی رابطه ات نیستند.
باید با کسی که الان در زندگی ات است باشی نه کسی که در گذشته ات حضور داشته! خاطرات گذشته فقط خاطره اند نباید دلیلی شود برای ادامه ی رابطه ات.
تصمیمت برای ادامه یا قطع رابطه باید بر اساس احساسات امروزت نسبت به او باشد یعنی وضعیت فعلی ارتباط و چشم انداز آینده ای که با او در پیش رو خواهی داشت.

وقتی رابطه بیشتر برایت رنج آور است تا لذت بخش!

گاهی لحظات خوش گذشته چشمانمان را کور می کند تا جایی که عذاب های امروزو نشانه های سرد شدن رابطه را نمی بینیم.
اگر عصبانی و ناخشنود و افسرده ای اگر اشکت همیشه جاری است مطمئن باش این شخص برای تو مناسب نیست.
رابطه باید موجب شادی و شور اکنونت شود. اگر در رابطه ای هستی که شادیهایش را در گذشته می جویی بدان که وقت پایان دادن به آن و سرد شدن یهویی رابطه است.

وقتی از تو خواسته می شود خودت را تغییر دهی!

برای عشق ورزیدن نباید شرط و شروط قائل شویم. از نشانه های سرد شدن نامزد این است که خواسته های غیر منطقی داشته باشد.(همچنین نگاه کنید به سرد شدن در دوران نامزدی)
تغییر فقط در صورتیکه به نفع خود شخص باشد(مثلاً ترک سیگار یا رژیم گرفتن) درست است.
دوستانی داشتم که مدام از آن ها خواسته می شد لباس های بهتری بپوشند یا در حالیکه در وزن سلامتی بودند رژیم بگیرند تا زیبا تر به نظر برسند.
مسئله تو و تغییر تو نیست! مسئله توقع ایجاد تغییرات است! شاید در ابتدا طبیعی به نظر برسد اما کم کم همیشگی می شود! و هر چه پیش می روی این درخواست ها بیشتر می شود و این اولین قدم های وی است برای تغییر شخصیت و قالب تو به شکلی که خودش می خواهد و نه شکلی که خودت برای رشد و تعالیت در نظر گرفته بودی. این مورد در نشانه های سرد شدن رابطه را دست کم نگیرید. چرا که فردی که عاشق است و سرد نشده توقع این همه تغییر و خواسته نابجا نخواهد داشت.

اس ام اس پایان رابطه

روی کارت برایش نوشتم به امید فردای بهتر
دو هفته بعد شنیدم ازدواج کرده
تازه فهمیدم آن روز الف فردا را یادم رفته بود….

رابطه ای رو که مرده، هر۵ دقیقه ۱ بار نبضشو نگیر.
دیگه مرده!

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

نشانه های پایان یک عشق

چگونه با شوهرمان حرف بزنیم که اثر بخش باشد؟

ایجاد صمیمیت در رابطه

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

سرد شدن عشق

سردی در زندگی مشترک

سرد شدن رابطه عاشقانه

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

چگونه قهر را تمام کنیم

علت سرد شدن ناگهانی مردان

کلماتی که باعث جذاب تر شدن رابطه می شود

پشیمانی پسران بعد از جدایی

علت و درمان سرد شدن رابطه

چرا مردان در رابطه زناشویی سرد می شوند

چگونه با پیامک دلبری کنیم

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما آشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

نشانه های پایان رابطه عاشقانه به شما کمک می کند متوجه شوید چه رابطه هایی را باید تمام کرد. تصمیم  برای  پایان رابطه عشقی با نشانه های قطع رابطه امکان پذیر است. نشانه های پایان یک رابطه عاطفی شامل  ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه و نشانه های پایان رابطه دوستی می باشد.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.