no-img
نوین اطلس

سکوت در یک رابطه به چه معناست؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سکوت در یک رابطه به چه معناست؟
امتیاز 5.00 ( 3 رای )
zip
خرداد ۲۷, ۱۳۹۹

سکوت در یک رابطه به چه معناست؟


سکوت در یک رابطه به چه معنا می باشد؟

چرا در یک رابطه بین دو فرد عاشق این اتفاق می افتد که سکوت را به صحبت ترجیح دهند؟

گاه ممکن است فردی به طور ذاتی کم حرف باشد و خیلی اهل تعریف کردن سیر تا پیاز کل اتفاقات روز برای همسرش نباشد.

اما گاهی هم ممکن است این سکوت ذاتی نبوده و به مرور زمان رخ داده باشد که این حالت سم رابطه خواهد بود.

در چنین حالتی بایستی ریشه سکوت و کم حرفی فرد مقابل را بررسی کرده و مشکل را حل کنید تا به حفظ رابطه عاشقانه خود کمک کنید.

سکوت در یک رابطه به چه معناست؟

هر فردی به صورت ذاتی کم یا زیاد تمایل به برقراری ارتباط کلامی به عشقش دارد و دوست دارد در مورد آرزوها، آینده، اتفاقات رخ داده، کار و … با او صحبت کند.

اما اگر به هر دلیل در هر بار ارتباط کلامی با احساسی ناخوشایند روبرو شود تصمیم به سکوت خواهد گرفت.(همچنین نگاه کنید به نشانه های پایان عشق)

اگر زن و مرد در ارتباط کلامی فضای محبت آمیز همراه با پذیرش نظرات هم ایجاد کنند، این سکوت در یک رابطه نه تنها رخ نمی دهد بلکه روز به روز ارتباط کلامی آن ها با هم بیشتر خواهد شد و به تبادل نظر با هم می پردازند که این مورد خود مانع سرد شدن یهویی رابطه می شود.

دلایل سکوت در یک رابطه چیست؟

خیلی وقت‌ها سال به سال که از شروع یک رابطه عاشقانه می‌گذرد، زمان‌های اختصاص‌یافته به صحبت کمتر می‌شود. صحبت نکردن یک سازوکار دفاعی ناکارآمد است که می تواند منجر به پایان یک رابطه عاطفی شود.

اگر در شرایطی قرار دارید که رابطه تان به سمت سکوت رفته است بهتر است علت آن را ریشه یابی کنید. زمانی که دلیل سکوت در یک رابطه را بدانید خیلی راحتتر می توانید مشکل را برطرف کنید.

  • اولین دلیل مهم که فرد تصمیم به سکوت در رابطه اش می گیرد این است که تجربه خوبی از صحبت با فرد مقابلش نداشته است و پس از هربار صحبت موضوع به بحث و دعوا ختم شده است.
  • ترس از تعریف کردن یک سری مسائل و اتفاقات نیز از دیگر دلایل است. ممکن است در طول روز اتفاقات خاصی برای فرد رخ داده باشد که بترسد آن ها را برای همسرش تعریف کند.
  • انتظارات بیش از حد در مورد تعریف کردن مسائل نیز از دیگر دلایل سکوت در یک رابطه می باشد. افراد در خانه به آرامش نیاز دارند. اگر از همسر خود بخواهید به محض ورود به خانه سیر تا پیاز همه چیز را برایتان تعریف کند ممکن است او را از حرف زدن زده کنید.
  • اگر در حین صحبت کردن فرد مقابل به او واکنشی نشان ندهید حس می کند حرف هایش برایتان جذاب نیست و در نتیجه کم کم از صحبت کردن با شما ناامید خواهد شد.
  • شوخی های بی جا و نامناسب نیز رابطه را به سمت سکوت پیش می برد. اگر حین صحبت همسرتان مدام شوخی کنید و صحبت جدی را به شوخی و مسخره بازی بگیرید او را دلسرد خواهید کرد.
  • توجه افراطی زوج ها به گذشته و طرح و نقد رفتارها و مشکلات قدیمی و کهنه یکدیگر نه تنها هیچ دردی را دوا نمی کند بلکه موجب افزایش دفاع و خشم طرف مقابل می شود. زن و شوهرها باید یاد بگیرند به شدت از گذشته نگری پرهیز و در زمان اکنون طرح موضوع کنند. چرا که این کار باعث ایجاد سکوت در یک رابطه خواهد شد.

چگونه سکوت در یک رابطه را از بین ببریم؟

اگر رابطه شما به مرحله ای رسیده است که میزان ارتباط کلامی بسیار کاهش یافته است، باید به دنبال راه حلی برای گرم کردن رابطه سرد شده خود باشید.

برای کم کردن سکوت در یک رابطه به نکات زیر دقت کنید:

  • در زندگی جمعی مخصوصاً در زندگی خانوادگی باید انتظار ما از افراد متناسب با روحیه و توانایی آن ها باشد.

مثلاً افراد درون گرا، معمولاً کم حرف می زنند و افراد برون گرا، خیلی سریع ارتباط برقرار می کنند و با افراد گفتگو میکنند. از این رو نباید از افراد درون گرا رفتار برون گرا را انتظار داشته باشیم.

  • تفاوت روانی مرد و زن را بپذیرید. مردان دوست ندارند مورد پرسش همسرشان قرار بگیرند، از این رو منتظر باشید او خودش اگر صلاح دید، مطالبی از وقایع بیرون را بازگو کند.
  • همسر خود را با هیچ کس مقایسه نکنید و او را همان گونه که هست بپذیرید.
  • با فراهم کردن فضایی پر از محبت و آرامش، سکوت در یک رابطه را از بین ببرید و به ترمیم رابطه عاشقانه خود کمک کنید.
  • از هر گونه سرزنش و تحقیر همسر خود بپرهیزید. سرزنش و تحقیر عشقتان موجب قطع ارتباط کلامی با شما خواهد شد. همواره او را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر زبان بیاورید.
  • با رازداری درباره گفته ها و گوش دادن به صحبت های همسرتان می توانید زمینه جلب اعتماد او را برای مشورت با خود فراهم کنید.
  • اگر نظراتتان با هم مخالف است، امری کاملا طبیعی می باشد. سعی کنید اختلاف نظرتتان را کاملا منطقی و بدون جر و بحث حل کنید.

مطالب مرتبط:

درمان سردی رابطه عاطفی

دلایل مردان برای ترک رابطه

مقابله با جدایی

راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان

موانع ایجاد صمیمیت در روابط بر اساس طرح واره ها

قانون جذب برای برگرداندن معشوق

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

نشانه های پایان عشق

سرد شدن در دوران نامزدی

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

پشیمانی پسران بعد از جدایی

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

عکس نوشته برگشتن به رابطه قبلی



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *