no-img
نوین اطلس

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده است
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۵, ۱۳۹۸

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده است


امروز در نوین اطلس می خواهیم در این باره صحبت کنیم که چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم و مراحل آشتی با مردی که قهر کرده است را بازگو خواهیم کرد.
همه انسان ها با هم اختلاف نظر دارند. هیچ دو انسانی را نمی توان یافت که کاملا بر سر همه مسائل اتفاق نظر داشته باشند. به همین دلیل بروز اختلاف بین زوج ها نیز امری طبیعی است.
اما چیزی که در این بین اهمیت زیادی دارد شیوه حل اختلاف می باشد. گاهی برایتان پیش می آید که همسرتان قهر کند و حال پرسش شما این است که چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم.
در مطلب چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم می خواهیم همه مراحل آشتی با مردی که قهر کرده است را بررسی کنیم. در انتها نیز چند پیامک و اس ام اس آشتی به همسر را به شما معرفی می کنیم که رد این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

برای آشتی چه باید کرد

اینکه چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم و برای آشتی چه باید کرد، به عوامل متعددی بستگی دارد. مطالعات نشان می دهد به طور کلی “تعامل برای حل مشکل” ، “عذرخواهی از اشتباهات” و “وقت گذراندن با یکدیگر” و “سازش” به ترتیب بهترین و موثرترین روش ها برای آشتی بعد از دعوا و گرم کردن رابطه سرد شده هستند. در مقابل” دوری کردن و نادیده گرفتن طرف مقابل” و “وانمود کردن به اینکه دعوا اتفاق نیفتاده” غیر اصولی ترین و ناموثرترین رفتارهایی است که زن و شوهر می توانند بعد از دعوا با یکدیگر داشته باشند. کارشناسان توصیه می کنند برای آشتی کردن با شوهر روش زیر را بکار بگیرید:

بعد از دعوا فورا صحبت نکنید

اولین مرحله برای وسوسه ی بزرگی است که حتی بعد از تمام شدن دعوا باز هم حرفی بزنید و آتش دعوا را دوباره شعله ور کنید. هنگام دعوا با عشقتان بهتر است جلوی زبانتان را بگیرید و افسار خشمتان را به دست بگیرید تا بتوانید دعوا را با خیر و خوشی فیصله بدهید و راهی برای برگشت داشته باشید. سعی کنید سرتان را با فعالیت های دیگری گرم کنید تا حواستان پرت شود.(همچنین نگاه کنید به چطور بعد از دعوا آشتی کنیم)

کمی صبر کنید تا عصبانیت فروکش کند

قبل از اینکه برای آشتی کردن با شوهرتان قدمی بردارید، موقعیت و شرایط روحی خودتان و او را ارزیابی کنید. اگر هنوز هردو یا یکی از دو نفر از دعوای ایجاد شده به شدت خشمگین یا برافروخته است، کمی صبر کنید تا عصبانیت فروکش کند. در این صورت هر دو می توانید موضوع را کمی بررسی کرده و برای حل مشکل و آشتی آماده شوید.

رفتارهایتان را تحلیل کنید

مرحله بعدی برای اینکه بدانید چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم این است که یاد بگیرید رفتارتان را تحلیل کنید. نیازی نیست که حتماً به مشاور مراجعه کنید، فقط مدتی با خودتان خلوت کنید و سعی کنید بدون سرزنش کردن همسرتان، پاسخ ها را در خودتان پیدا کنید. هر دو نفر شما مسئول این اتفاقات ناخوشایند هستید، بنابراین یافتن اشتباه های کوچک خودتان می تواند جالب باشد، شما را برای آشتی کردن تحریک کند و ضمناً مانع از آن شود که در آینده دوباره در چنین تله هایی بیفتید.

زمان قهر را بیش از حد کش ندهید

درست است که در مرحله اول چگونه با مردی که قهر کرده است آشتی کنیم گفتیم که بلافاصله شروع به صحبت نکنید اما توجه کنید زمان قهر را هم خیلی طولانی نکنید.
شاید وسوسه شوید که این شما هستید که باید حرف آخر را بزنید یا حتی عذرخواهی شوهرتان را قبول نکنید و سرش فریاد بزنید که مگر خوابش را ببیند که روزی او را ببخشید یا از آن بالاتر از او معذرت بخواهید. اما باید بدانید که این سماجت باعث می شود که هر دو نفرتان آن لحظه و بعداً درمانده و کلافه شوید. لطف بزرگی که می توانید در حق خودتان و همسرتان بکنید، این است که در اولین فرصت آشتی کنید و دعوا را کش ندهید. زمانی که اختلافات را حل نشده می گذاریم و جو را متشنج رها می کنیم، دیگر از رابطه مان لذت نمی بریم. بنابراین قبل از این که دعوا بالا بگیرد و این جرقه ی کوچک زندگیتان را به آتش بکشد، آشتی کنید.

اشتباهتان را بپذیرید

مرحله بعد برای اینکه بدانید چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم پذیرش اشتباهات است. اگر مقصر دعوا و بحث شما بوده اید و مرتکب اشتباه شده اید، گناه خود را بپذیریـد اما هیچ گاه برای جبران خرابکاریتان متوسل به دروغ نشوید، چون اگر او احساس کند بـا او صـادق نـیستـید، جر و بحث شما بیشتر می شود و گاهی تا طلاق نیز پیش می رود. پس رو راست و یک دل باشید و تمام تلاش خود را برای پاک کردن ذهـن او بکار ببندید.

عذر خواهی کنید

برای آشتی با شوهرتان اگر اشتباه بزرگی انجام داده اید که غرور شوهرتان را جریحه دار کرده اید و او بسیار ناراحت و آزرده است، باید برای آشتی با او به درستی معذرت خواهی کنید و دلخوری را از دلش درآورید. گاهی اینکه صرفا بگویید “ببخشید” کافی نیست. در این شرایط باید بگویید که “متاسفم به خاطر این که …” و بعد اشتباهتان را توضیح دهید. در بخش دوم عذرخواهی قول بدهید که: “در آینده دیگر …” و جای خالی را با تاکید بر تکرار نکردن این اشتباه پر کنید.(همچنین نگاه کنید به معذرت خواهی از شوهر)

رفتار اشتباهتان را جبران کنید

در پاسخ به اینکه چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم باید در صدد جبران باشید. حتماً می دانید که برای بخشیده شدن باید اشتباهتان را جبران و رفتارتان را اصلاح کنید. حتی اگر همسرتان از شما چنین درخواستی نکند و خطایتان را به سادگی ببخشد، شما نباید به گونه ای رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.
بهترین راه برای برگرداندن عشق این است که به او پیشنهاد بدهید که کار خاصی برایش انجام بدهید یا اشتباهتان را به نحوی برایش جبران کنید. درست است که آب رفته به جوی بازنمی گردد، اما می توانید نهایت تلاشتان را برای ترمیم رابطه بکنید. برای مثال اگر وسیله ای از همسرتان را خراب کرده اید، می توانید هزینه تعمیرش را بپردازید.

مهربان باشید

مهربانی تاثیر بسیار مهمی در پذیرفته شدن عذرخواهی از مردی که قهر کرده دارد. حتی اگر همسرتان از شما عصبانی بود، با او مهربان باشید تا او متوجه شود که چه دختر مهربان و دلنشینی هستید. به این ترتیب ممکن است او حتی تعجب کند که اصلاً چرا از دست چنین دختر مهربانی عصبانی شده است. ژست های مهربانانه و محبت آمیز در بسیاری موارد قلب عشقتان را به اندازه کافی نرم می کند تا عصبانیتش از بین برود. در چنین مواردی جلب توجه شوهر رخ می دهد.

ابراز علاقه کنید

در پاسخ به اینکه چیکار کنم عشقم دوباره برگرده، ابراز علاقه می تواند معجزه کند. در زمان قهر اگر می خواهیم بدانیم چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم بهتر است پس از پذیرش اشتباهات و عذر خواهی حال به وی محبت کنید و به او ثابت کنید در همه حال عاشقش هستید.

یک تفریح مشترک انجام دهید

مرحله دیگر برای اینکه چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم، انجام تفریح مشترک می باشد.
بهتر است جو متشنج بعد از دعوا را با انجام دادن یک کار لذتبخش و مفرح از بین ببرید. هر کاری که دوست دارید، انتخاب کنید. گاهی اوقات تغییر حال و هوا تنها کاری است که باید برای خاموش کردن آتش یک مشاجره انجام دهید. در برخورد مناسب برای ترمیم رابطه کار مثبتی را انتخاب کنید که شما را به هم نزدیکتر می کند، مثلا با هم فیلم ببینید یا برای شام به رستوران بروید.

رابطه زناشویی برقرار کنید

تصور کنید بعد از کمی صحبت در مورد اختلافات اکنون با شوهرتان آشتی کرده اید. حال اینکه برای تقویت صمیمیت و محبت، رابطه زناشویی داشته باشید بلامانع است، البته درصورتی که هردو طرف تمایل داشته باشند. معمولا بسیار از مردان تمایل دارند برای آشتی و نزدیک شدن بیشتر به همسر، بعد از دعوا رابطه جنسی داشته باشند. اما در بسیاری موارد دیده می شود که زن به علت اینکه هنوز فکرش درگیر دعوای پیش آمده است، تمایل و حوصله چنین چیزی بلافاصله بعد از آشتی ندارد و این موضوع به خاطر وجود تفاوت در میل جنسی زن و مرد کاملا طبیعی است. (همچنین نگاه کنید به علل سرد شدن زنان در رابطه زناشویی)

یادگیری مهارت های زندگی پس از ازدواج

پس از اینکه با مرد مورد علاقه تان آشتی کردید بهتر است به دنبال راه حل برای جلوگیری از بحث ها بعدی و راه های کاهش دعوا باشید. اگر شما مهارت های ارتباطی لازم و سیاست های زنانه خود را به کار ببرید مطمئن باشید هیچ گاه اختلافات شما منجر به قهر نخواهد شد و آرامش را در زندگی تان بالا خواهد برد. به عبارت دیگر توانایی حل مشکل شما را تقویت می کند. پس وقت آن رسیده است که شروع کنید به آموزش مهارت ارتباطی مناسب با همسر و خانواده.

اس ام اس آشتی با همسر

پس از طی تمامی مراحل آشتی با مردی که قهر کرده این سوال هم ممکن است پیش بیاید از طریق اس ام اس چه کنیم و چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم و پیام دهیم. به همین منظور در اینجا چند پیامک مناسب برای شما عزیزان گردآوری شده است.

« همیشه رفتن بهترین نیست

گاهی میان رفتن وماندن هیچ فرقی نیست

چه قهر باشیم چه آشتی

اصل درست این است که عزیزان ما در خانه ی دل ما جای دارند . . .»

***

« جنس من از آهن و از سنگ نیست

من دلم تنگ است و یار دلتنگ نیست

حال دل از من نمیپرسی چرا

حال پرسیدن که دیگر ننگ نیست »

***

« از تو به یک حرف ناروا نکشم دست / وز سر راه تو دلربا نکشم پا

عاشق زیباییم اسیر محبت / هر دو به چشمان دلفریب تو پیدا . . »

***

« چنین گفت زرتشت:…عاشق عاشقی باش و دوست داشتن را دوست بدار.

از تنفر متنفر باش، به مهربانی مهر بورز، با آشتی آشتی کن و از جدایی جدا باش »

مطالب مرتبط:

چگونه قهر را تمام کنیم

چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم

معذرت خواهی از معشوق

آشتی بعد از طلاق

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم

آشتی با شوهر مغرور

عشقم قهر کرده چیکار کنم

آشتی بعد از جدایی

 

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *