no-img
نوین اطلس

روانشناسی مردان عاشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی مردان عاشق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آذر ۲۲, ۱۳۹۸

روانشناسی مردان عاشق


مطلبی که از روزگاران قدیم تاکنون به آن توجه ویژه ای شده است عشق و تاثیرات این کلمه سه حرفی بر روی رفتار و زندگی افراد مختلف اعم از زن و مرد می باشد. اگر در مورد روانشناسی مردان عاشق اطلاعات کافی و مفیدی داشته باشید می توانید در رابطه خود بهترین تصمیمات را در زندگی بگیرید.

در این مقاله قصد داریم در مورد روانشناسی مردان عاشق صحبت نماییم. همچنین در ادامه به توضیح و شرح تفاوت های رفتاری مردان و زنان، روانشناسی رفتار آقایان و راز های روانشناسی مردان بپردازیم.

روانشناسی مردان عاشق

همان طور که می دانید مردان و زنان در اکثر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند و در حقیقت این دو مکمل یکدیگرند. کنار هم قرار گرفتن آن ها نیز برای تکامل و رفع نیاز های یکدیگر می باشد. اگر هر کدام از زنان و مردان از روانشناسی و رفتار های یکدیگر در مقابله با مشکلات و در محیط های مختلف با اطلاع باشند بهتر می توانند در کنار یکدیگر عاشقانه زندگی کنند. برای هر زنی مطلع بودن از روانشناسی مردان عاشق ضروری است.

در زیر به تفاوت های رفتاری مردان و زنان اشاره کرده ایم.

تفاوت های رفتاری مردان و زنان

  • اولین تفاوتی که در روانشناسی مردان عاشق می توان به آن اشاره نمود این است که نیم کره راست مغز آقایان که برای انجام مهارت های فیزیکی می باشد از نیم کره چپ آن ها که عهده دار بیان احساساتمی باشد، بزرگتر است. پس می توان نتیجه گرفت که مردان در بیان احساسات و عواطف خود نسبت به زنان ضعیف تر عمل می کنند. زیرا برای هر مردی بیان عواطفش و هر روز به زبان آوردن آن سخت و دشوار است و نباید این مهم بر زنان پوشیده باشد.
  • تفاوت بعدی که می توان به آن اشاره نمود این است که مردان به کلیات یک موضوع اهمیت بیشتری می دهند و ترجیح هر مردی بر این است که موضوعات را به صورت کلی و بدون در نظر گرفتن جزییات برای آن ها تعریف شود. و یا در بدو ورود به مکانی به صورت کلی همه چیز را می بینند. در صورتی که برای خانم ها عکس این جریان صادق است. زنان توانایی این را دارند که جزییات را با دقت بیشتری ببینند.
  • نکته ای دیگر که در مورد روانشناسی مردان عاشق می توان بیان نمود یک بعدی بودن مردان است به این معنا که آن ها نمی توانند چندین کار را با هم انجام بدهند. آن ها توانایی انجام چند کار در یک زمان را ندارند در صورتی که این توانایی یکی از نکات بارز در خانم ها می باشد.
  • اگر بخواهیم تفاوت دیگری را که بین زن و مرد وجود دارد بیان کنیم می توان به تفاوت آن ها در هنگام بروز ناراحتی ها و مشکلات اشاره نمود. مردان در زمان ناراحتی نیاز به تنهایی و تفکر دارند ولی خانم ها نیاز به یک جفت گوش شنوا برای بیان ناراحتی هایشان دارند.

راز های روانشناسی مردان

در این بخش به توضیح راز های روانشناسی مردان می پردازیم. سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که چگونه متوجه عشق یک مرد به خود شویم در صورتی که می دانیم ابراز احساسات برای آن ها دشوار است و جز نکات گفته شده در روانشناسی مردان عاشق می باشد؟

در زیر راز هایی که در روانشناسی مردان نهفته شده است را بیان می کنیم:

  1. مردان عاشق نیازمند آرامش هستند. به دلیل مشغله های ذهنی و کاری زیاد لازم دارند ساعاتی از شبانه روز را از دغدغه های روزمره خود رها شوند. مردان عاشق نیز در کنار زنانی که دوستشان دارند به این آرامش می رسند. این مردان همواره لبخند به لب دارند و از حضور شما آرامش می گیرند.
  2. چشمان هر فردی راز دل او را فاش می کند. پس می توان با نگاه کردن به چشمان مردان عاشق راز نهفته در دل هایشان را کشف نمود. به یاد داشته باشید تاثیر نگاه در عشق را نیز نمی توان نادیده گرفت.
  3. یکی از راز های روانشناسی مردان این است که مردان عاشق کاری را که شما دوست دارید انجام می دهند و از رفتار ها و کار های شما تقلید می کنند که این همان نشانه های عشق است.
  4. مردان عاشق در کنار شما احساس می کنند که خوشبخت ترین و بهترین مرد روی کره زمین هستند که این نکته به خاطر عشق زیاد به طرف مقابلشان است که می توان آن را یکی از موارد روانشناسی مردان عاشق دانست.
  5. مردان عاشق در همه زمینه ها و در همه جا از زنانی که به آن ها علاقه مند هستند مراقبت می کنند و همچنین از حمایت کردن آن ها دریغ نمی کنند.

تمام این راز ها قدرت بی نهایت و زیبای عشق است که اگر در مردی ورود کند دنیای زنش را زیبا خواهد کرد.

روانشناسی رفتار آقایان

در این قسمت به شرح و توضیح روانشناسی رفتار آقایان می پردازیم.

روانشناسی رفتار آقایان این موضوع را برای ما گوشزد کرده است که در هنگام ناراحتی و افسردگی آنان بیان این مطلب که مرد شما بهترین است و شما نیز به عنوان یک زن قوی همواره کنار او و حاوی او هستید، تاثیر بسزایی دارد.

در رواشناسی مردان عاشق، خانم ها باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید با همسران خود مادرگونه رفتار کنند. مردان از این نوع رفتار ها بیزارند. آن ها نیاز به همسر دارند و نه مادر. پس بهتر است رفتار های اشتباه خود را تصحیح کنید.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که حسود بودن و چشم و هم چشمی زنان می تواند آسیبی جدی و جبران ناپذیری در روابط زناشویی ایجاد کند. اگر این خصلت در زنی وجود داشته باشد باعث آغاز سرزنش ها برای مرد خود می شود. بهترین کار این است که زندگی خودمان را ببینیم و ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودمان به قضاوت ننشینیم.

نتیجه گیری:

یک مرد عاشق می تواند در کنار همسرش بهترین روز ها و خاطرات را رقم بزند اگر هر دو مهارت های لازم برای ایجاد آرامش دو طرفه و عشق ورزیدن به یکدیگر را کسب نمایند.

بیشتر بدانید:

زبان چشم عاشق

دزدیدن نگاه نشانه چیست؟

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

روانشناسی مردان مغرور

روانشناسی رابطه عاشقانه



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *