no-img
نوین اطلس

زبان بدن در حالت دروغ


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زبان بدن در حالت دروغ
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸

زبان بدن در حالت دروغ


به طور حتم شما نیز تا کنون این حس را تجربه کرده اید که دلتان می خواهد مطمئن شوید فرد مقابل به شما راست می گوید یا دروغ؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این پرسش از خودتان هستید می توانید از نشانه های زبان بدن در حالت دروغ کمک بگیرید و بتوانید با کمک تحلیل زبان بدن شک خود را برطرف سازید. به همین دلیل است که در این مقاله از سایت نوین اطلس با عنوان زبان بدن در حالت دروغ  در این مطلب به شما کمک می کنیم با استفاده از چهره ی فرد و چشم های او و در کل زبان بدن فرد مقابل دروغ و راست را در حرف هایش تشخیص دهید. همچنین از روانشناسی دروغ توضیح خواهیم داد و اینکه چرا زنان و مردان دروغ می گویند.

تشخیص دروغ از راست

همانطور که می دانید دروغ گویی یکی از عوامل بی اعتمادی نسبت به افراد دروغ گو است. درواقع دروغ گفتن رفتار نامناسبی است که باعث از دست رفتن اعتبار فرد می شود. به طور حتم کسی از دروغ شنیدن خوشش نمی آید و نمی خواهد فریب بخورد بلکه دوست دارد با استفاده از آگاهی که در مورد زبان بدن در حالت دروغ دارد، مچ فرد دروغگو را بگیرد. با وجود اینکه برخی افراد بسیار ماهرانه دروغ می گویند اما در نهایت نشانه‌هایی در رفتار و زبان بدنش بروز می‌کند که حاکی از دروغ گفتن هستند و چنانچه به اندازه‌ی کافی دقیق باشید، می‌توانید با شناسایی این نشانه‌ها مربوط به زبان بدن در حالت دروغ به واقعیت طرف مقابل پی ببرید.

تشخیص دروغ از چهره

کارشناسان توصیه می کنند که توجه دقیقی به حالت های ظریفی داشته باشید که مخفی کردن شان کار سختی است؛ تشخیص این نشانه ها اغلب بسیار دشوار است به گونه ای که حتی کارشناسان آموزش دیده در تشخیص شان مشکل دارند. اما یکی از نشانه های زبان بدن در حالت دروغ با استفاده از چهره این است که شما فرد دروغگو را با رنگ قرمز بر روی گونه اش شناسایی کنید، زیرا اضطراب می تواند باعث سرخ شدن افراد شود. نشانه های دیگر موجود در صورت چه چیزهایی هستند؟ از دیگر نشانه های تشخیص دروغ از چهره می توان به گشاد شدن سوراخ های بینی، گاز زدن لب، تنفس عمیق و پلک زدن سریع اشاره کرد. به این ترتیب تشخیص دروغ از چهره یکی از روش های شناسایی زبان بدن در حالت دروغ است که با خواندن زبان بدن میسر می گردد.

تشخیص دروغ از چشم

یکی دیگر از موارد زبان بدن در حالت دروغ که به شما کمک می کند تشخیص دروغ از چشم است. به حرکات چشم فرد مورد نظر کاملا دقت کنید، فرد دروغگو هنگام دروغ گفتن معمولا استرس زیادی دارد نگاه های سرگردان و بی قرار معمولا نشانه استرس و دروغگویی است.

علاوه براین، به یاد داشته باشید انسان ها معمولا در تعریف یک داستان به دروغ رو به پایین و سمت چپ را نگاه می کنند اما در هنگام نقل خاطرات به صورت حقیقی و واقعی، روبه پایین و سمت راست را نگاه می کنند.

بزرگ شدن مردمک چشم هم یکی دیگر از نشانه های تشخیص دروغ از چشم است. زیرا در هنگام استرس زیاد، مردمک چشم انسان بزرگ می شود.

به تغییر حالت چشم های افراد در هنگام صحبت کردن نیز توجه کنید. معمولا زمانیکه فرد از حقیقت صحبت می کند علاوه بر تن صدا و لحن وی، چشم های او نیز به نوعی احساسات درونی اش را بیان می کنند. برای مثال فردی که یک جمله خوشحال کننده مثل”دوست دارم” را می گوید ابروهایش درهم کشیده و چشم هایش غمگین به نظر نمی رسد.

روانشناسی دروغ

بسیاری از افراد از دوران کودکی ممکن است عادت نامطلوب وارونه سازی واقعیت یا همان دروغگویی را داشته باشند.
دروغگویی و متفاوت نشان دادن درون و بیرون امری نیست که از بدو تولد در فرد موجود باشد. کودک در ابتدای ورود به دنیا مانند لوحی سفید است که سرشار از پاکی و صداقت می باشد اما به مرور زمان با الگوگیری از والدین و اطرافیان می‌آموزد که می‌تواند حقیقت را برعکس جلوه دهد و به دروغگویی معتاد می‌گردد. از این رو می‌توان بیان داشت که بنیان دروغ‌گویی از خانواده و تربیت فرد آغاز می‌گردد.

اگر بخواهیم در مورد معنای دروغ از دیدگاه روانشناسی صحبت کنیم باید بگوییم که از نظر روانشناسی دروغ بعضى دروغ را به معناى عدم مطابقت محتواى سخن با واقعیت ذکر کرده اند، در حالى که برخی دیگر آن را عدم مطابقت با تشخیص و اعتقادات گوینده مى دانند. در روانشناسی دروغ، سخن بر خلاف حقیقت است و دروغگو شخصی است که بر خلاف حقیقت، خبرى می ‏دهد.

چرا زنان دروغ می گویند

دروغگویی زنان می تواند به علت های مختلفی اتفاق بیفتد و فهمیدن این موضوع معمولا برای مردان کار دشواری است. مردان فقط درک سطحی از مسائل خانم ها دارند و چیزی که در ذهن یک خانم می گذرد فقط برای خودش مشخص و معلوم است. اینکه چرا دروغ می گویند برای مردان قابل درک نیست. همه دروغ ها، چه دروغ کوچکی باشد چه دروغ بزرگ، می تواند به طور بالقوه تاثیر بدی روی یک رابطه بگذارد. برای فهمیدن دلایلی که ممکن است بانوان را به دروغگویی وادار کند، با فمنوم همراه باشید.

  • دروغ گویی برای پنهان کردن گذشته
    یکی از دلایل دروغگویی زنان اینست که ممکن است صلاح بدانند بخش خاصی از گذشته خود را مخفی کنند و دلیلش هم این است که دوست ندارند فرد مورد علاقه ی آن ها به خاطر برداشت بدی که ممکن است داشته باشد از گذشته آن خانم اطلاع پیدا کند چرا که می ترسند وی را از دست بدهند. بانوان نگرانند که به خاطر گذشته مورد قضاوت و شماتت قرار بگیرند و به همین خاطر در مورد گذشته خود دروغگویی می کنند. این اتفاقات گذشته ممکن است اشتباهاتی باشد که قبلا مرتکب شده اند و یا شاید خاطرات بدی باشند که متمایل به بازگو کردن آن ها نباشند. (نگاه کنید به زبان بدن در روابط عاشقانه)
  • بانوان دروغ می گویند تا جذابتر به نظر برسند
    هم زنان هم مردان هر دو می خواهند افرادی قوی و جذاب به نظر برسند. در مورد زنان مسئله این است که آن ها به طرز فکر دیگران اهمیت زیادی می دهند و هرگز تمایل ندارند که بقیه در موردشان فکر بدی داشته باشند. برخی بانوان برای موجه نشان دادن شخصیت خود و پنهان کردن نقص، تمایل دارند که درباره ی موارد خاصی فلسفه بافی کنند و دروغ بگویند، به گونه ای که فرد مقابل تصور مثبتی از آن ها به دست بیاورد.
  • حفظ قدرت و نفوذ
    زنان می خواهند قدرت داشته باشند و همین باعث می شود که گاهی اوقات تا حد زیادی دروغ بگویند تا به قدرت برسند. آن ها دروغ می گویند، زیرا نمی خواهند که قدرت و نفوذی را که روی بقیه دارن از دست بدهند. بیشتر اوقات، دروغ‌ ها را به صورت اظهار نظر صرف بیان می کنند.

در پایان بایستی به این مطلب اشاره کنیم که به هر دلیل که فردی بخواهد به شما دروغ بگوید، می توانید با استفاده از زبان بدن در حالت دروغ وی به حقیقت ماجرا پی ببرید و فریب او را نخورید. کافی است فقط با زبان بدن آشنایی داشته باشید و بدانید نشانه های زبان بدن در حالت دروغ چیست.

مطالب مرتبط:

استفاده از زبان بدن

زبان بدن: وضعیت اشتیاق

زبان بدن



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.