no-img
نوین اطلس

خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت


وقتی سری به دادگاه های خانواده یا مراکز مشاوره طلاق بزنید متوجه می شوید یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل زوجین برای جدایی و طلاق خیانت است.

خیانت امروزه به یکی از معضل های روابط زناشویی تبدیل شده است. اگر آمار خیانت را در سال ۹۸ بررسی کنید می توانید حدس بزنید چرا از خیانت به عنوان یک معضل یاد کردیم. متاسفانه خیانت به همسر در بین خانواده ها و زوجین به شدت رو به افزایش است.

خیانت چگونه اتفاق می افتد

خیانت به همسر هم در بین زنان و هم در بین مردان دیده می شود. خیلی موقع ها می شنوید که مردان بیشتر از زنان خیانت می کنند اما نمی توان در مورد این موضوع به این قطعیت اظهار نظر کرد.

در بین زوج هایی که به دلیل خیانت تصمیم به جدایی می گیرند هم خیانت به شوهر در بین زنان و هم خیانت مرد به زن در بین مردان به چشم می خورد.

اکنون برگردیم به سوال اصلی : خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت؟

اجازه دهید ابتدا در مورد قسمت اول سوال صحبت کنیم. خیانت به همسر چه خیانت مرد به زن و چه خیانت به شوهر چگونه و چرا اتفاق می افتد؟

چرا باید جلوی خیانت را گرفت

یکی از دلایل اصلی خیانت به همسر تنوع طلبی است. این مورد را می توان در خیانت مرد بیشتر به عنوان یک دلیل پذیرفت. درواقع زن ها در بحث تنوع طلبی بیشتر از مردان می توانند خودشان را کنترل کنند و به طور غریزی نیز کمتر از مردان تنوع طلب هستند.

خیانت مرد به زن در بیشتر موارد به این دلیل اتفاق می افتد که مرد دوست دارد لذت رابطه ای خارج از تعهداتش را تجربه کند و خیلی وقت ها نیز از این تجربه پشیمان خواهد شد.

خارج از بحث تنوع طلبی در بیشتر موارد خیانت زمانی اتفاق می افتد که مرد یا زن احساس نارضایتی می کند. این احساس نارضایتی نیز در دو مورد دیده می شود. یکی احساس نارضایتی در رابطه و دیگری احساس نارضایتی نسبت به خود.(نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)

خیانت به همسر بر اثر احساس نارضایتی در رابطه

یکی از مهم ترین دلایل خیانت به همسر احساس نارضایتی در رابطه است. نارضایتی در رابطه زمانی اتفاق می افتد که مرد یا زن نمی تواند نیازهای خود را در رابطه برآورده کند. این نیازها هم شامل نیازهای جسمی و هم شامل نیازهای روحی و معنوی می شود.(نگاه کنید به علت و درمان سرد شدن رابطه)

درواقع فشار و مسولیت های زندگی به قدر کافی زیاد است و اگر هر یک از زوجین نتواند آرامش مورد نیاز خود را از طریق رابطه دریافت کند احتمال دارد برای ارضای نیازهای خود به سمت فرد دیگری برود و به همسرش خیانت کند.(همچنین نگاه کنید به چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند)

خیانت به همسر بر اثر احساس نارضایتی نسبت به خود

 یکی از دلایل دیگر خیانت نارضایتی زن یا مرد نسبت به خود می باشد. وقتی فردی عقده ی حقارت داشته و این تصور را داشته باشد که برای خود یا همسرش کافی نیست سعی می کند از طریقی خودش را ثابت کند. اثبات خود به دیگران هم می تواند به کمک راه های مثبت و هم به کمک راهکارهای منفی اتفاق بیفتد.

خیانت کردن یکی از این راهکارهای منفی خواهد بود. دراقع زن یا مرد برای اینکه خوب بودنش را ثابت کند و نسبت به خود احساس رضایت به دست آورد فرد دیگری را به خود جذب خواهد کرد و خیانت اتفاق می افتد.

آیا باید خیانت را با خیانت پاسخ بدهیم

وقتی پای خیانت وارد رابطه باز می شود اتفاقات تلخ دیگری هم با خودش می آورد. زن یا مردی که خیانت می کند اگر بدانید چه تکنیک هایی برای احساس پشیمانی وجود دارد. در مقابل زن یا مردی که به او خیانت می شود به خاطر ناراحتی شدید و عصبانیتی که دارد به فکر انتقام می افتد.

بعد از خیانت همسر انتقام به شکلی که در ذهنتان می آید (مثلا شما هم با فرد دیگری رابطه برقرار کنید) اشتباه خواهد بود. زیرا این تصمیمی است که از روی عصبانیت می گیرید و نمی تواند تصمیم درستی باشد. احتمالا اکنون از خودتان می پرسید پس بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ هیچ عکس العملی نشان ندهیم؟

بهترین انتقام از خیانت

پاسخ منفی است. اتفاقا باید بعد از خیانت همسرتان عکس العمل نشان دهید و به نحوی از او انتقام بگیرید. اما نه انتقامی که برای خود شما ضرر داشته باشد ِ انتقامی که باعث شود طرف مقابلتان احساس پشیمانی از خیانت به همسر خود را در شدیدترین حالت ممکن تجربه کند و از آن رنج ببرد ( نگاه کنید به چگونه از همسرمان انتقام بگیریم).

باید کاری کنید طرف مقابلتان متوجه شود به خاطر تصمیم اشتباهی که گرفته است با ارزش ترین دارایی اش را از دست خواهد داد و این خیانت به قیمت خیلی گرانی برای او تمام خواهد شد. بهترین انتقام در مقابل خیانت همین است.

چرا خیانت ارزش بخشیدن دارد

وقتی صحبت از بخشیدن خیانت می شود اولین چیزی که به ذهنتان می رسد تحقیر شدن یا زیر پا گذاشتن غرور است. ممکن است بلافاصله از خود بپرسید مگر اصلا می توان خیانت را بخشید؟

بیایید این دیدگاه تعصبی را کنار بگذاریم و به بخشیدن با دید دیگری نگاه کنیم. اولین چیزی که با بخشیدن به دست می آورید آرامش خودتان است. یعنی شما تا زمانی که کینه ی این اشتباه را به دل خود نگه دارید و عصبانیت خود را حفظ کنید بیشتر از هرچیز و هرکس خودتان ضرر می کنید.

کمی با خود فکر کنید ِ خانواده ای که تشکیل داده اید ِ فرزندانتان (اگر فرزندی داشته باشید) و زندگی مشترکی که برای آن سال ها تلاش کرده اید ارزش فکر کردن ندارد؟ آیا می خواهید به سال ها زندگی مشترک و ثمره ی آن بدون هیچ فرصت دوباره ای پایان دهید؟ بخشیدن خیانت آنقدرها هم که فکر می کنید کار سختی نیست. (نگاه کنید به چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید)

وقتی همسر پس از خیانت معذرت خواهی نمی کند

پس به این نتیجه می رسیم که خیانت ارزش بخشیدن دارد اما چه می شود اگر شوهر یا زن خیانتکار تمایلی به عذرخواهی نشان ندهد و همچنان به خیانت خود ادامه دهد؟

در این موقعیت باید بدانیم بعد از خیانت همسر چه کنیم تا باعث تشدید و وخیم تر شدن اوضاع نشویم. کافی است قبل از هر چیز به آرامش خود و پس از آن به زندگی مشترک و فرزندانتان فکر کنید تا متوجه شوید درست کردن رابطه و بهبود آن ارزشش را دارد.

تا به حال در مورد تبدیل خیانت به عشق فکر کرده اید؟ تبدیل خیانت به عشق از بخشیدن خیانت آغاز می شود. وقتی طرف مقابلتان ارزش شما را بفهمد و نبودنتان را برای مدتی تجربه کند می توانید در آینده شاهد این باشید که برای راضی و خوشحال نگه داشتن شما دست به هرکاری خواهد زد.

پس بهتر است مدتی از او فاصله بگیرید و اگر به دلیل زندگی زیر یک سقف امکانش نیست بهتر است تا می توانید کمتر ارتباط کلامی برقرار کرده و روی یادگیری تکنیک های تبدیل خیانت به عشق کار کنید.

آیا می توان جلوی خیانت را گرفت

خیانت می تواند زندگی مشترک شما را وارد تنش بزرگی کند. حتی اگر در آخر بتوانید با مشاوره های خانواده و کسب اعتماد خیانت همسر خود را ببخشید یا کاری کنید همسرتات خیانت شما را ببخشد این پروسه بسیار زمان بر و پر از اتفاق های مختلف خواهد بود.

در این زمان هم نظم زندگی خودتان و هم نظم زندگی فرزندانتان به هم می خورد و فشارهای روحی و عصبی زیادی را متحمل خواهید شد. در نتیجه پیشگیری بهتر از درمان است. جلوی خیانت خود یا همسرتان را تا جایی که می توانید بگیرید. فقط کافی است کاری کنید همسرتان بیشتر به شما نزدیک شود. برای اینکار نیاز دارید با مهارت های رابطه زناشویی آشنایی شوید و یک زندگی عاشقانه و پایدار را ایجاد کنید.

اما اگر قبلا این تجربه را داشتید پس هر چه زودتر باید برای حفظ رابطه خود تلاش کنید و بدانید چگونه در این موقعیت رابطه خود را بهبود بدهید و جلوی نابودی آن را بگیرید.

خیانت لزوما به این معنی نیست که شما مشکلی دارید بلکه به این معنی است که شما نیاز به یادگیری مهارت های زناشویی بیشتری دارید تا همسرتان را بیشتر به خود نزدیک کنید. هم اکنون می تواند با مطالعه بیشتر مطالبی که در این مقاله پر رنگ شده است شروع به یادگیری کنید.

مطالب مرتبط

عشق در زندگی زناشویی

درمان طلاق عاطفی

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

تکراری شدن زن برای مرد

تعبیر خواب خیانت معشوق

علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست

سرد شدن در دوران نامزدی

دلسرد شدن از عشق

۱۵ ترفند محبت به همسر

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد



موضوعات :
خیانت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.