no-img
نوین اطلس

آیا خیانت مردان متاهل بیماری است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا خیانت مردان متاهل بیماری است
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

آیا خیانت مردان متاهل بیماری است


در مقاله ی خیانت چگونه اتفاق می افتد و چرا باید جلوی آن را گرفت در مورد برخی دلایل خیانت صحبت کردیم. در آن مقاله توضیح دادم چه عواملی منجر به خیانت در رابطه می شوند، چگونه باید به خیانت پاسخ دهید و همچنین چرا و چگونه باید جلوی خیانت را گرفت.

همچنین در مقاله ای دیگر توضیح دادیم چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید زیرا هر رابطه را نباید به راحتی کنار گذاشت و برای همیشه قید آن را زد.

در این مقاله قصد دارم در مورد خیانت شوهر و به طور کلی خیانت مردان متاهل صحبت کنم.

خیانت مردان متاهل چه ارتباطی با اختلالات روانشناختی دارد؟

در بیشتر مقالات روانشناسی نوشته شده در مورد خیانت، از خیانت به همسر به عنوان یک بیماری یاد شده است. یعنی افراد خیانتکار به لحاظ روانشناختی بیمار تلقی شده اند. پس آیا خیانت مردان متاهل بیماری است؟

منظور از بیماری، اختلالات روانشناختی خیلی حاد و غیر قابل درمان نیست، منظور من اینجا از بیماری، روان رنجوری است که در اثر تجربه های دوران کودکی، آسیب های عاطفی و در مواردی عدم مهارت های ارتباطی و کمبود اعتماد به نفس در فرد به وجود آمده اند و در بزرگسالی به نحوی خودشان را نشان می دهند.

خیانت شوهر در زندگی مشترک یکی از نتایج روان رنجوری است. پس هرکجا در این مقالات از واژه بیماری یا اختلال صحبت شد منظور همان روان رنجوری می باشد.

به هر حال این نکته را باید به یاد داشته باشید که خیانت نوعی اعتیاد است که به عنوان اعتیاد به عشق می شناسیم.

اعتیاد به عشق و خیانت

همانطور که در مقاله ی اعتیاد به عشق و روابط عاطفی اشاره کردم، اعتیاد به عشق یا اعتیاد عاطفی یعنی فرد نمی تواند بدون وجود رابطه ی عاطفی زندگی کند.

درواقع اعتیاد به رابطه زمانی اتفاق می افتد که فرد برای ادامه ی زندگی خود و برای اینکه احساس خوبی داشته باشد حتما به رابطه ی عاطفی و احساس عشق نیاز دارد و بدون رابطه و عشق نمی تواند به زندگی اش ادامه دهد.

خب فردی که خیانت می کند اکنون در رابطه است، پس خیانت او چه ارتباطی با اعتیاد به عشق می تواند داشته باشد؟

تعریفی که از اعتیاد به عشق شرح دادم تعریف کلی آن است. اعتیاد به عشق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن درواقع اعتیاد به هیجانات اول رابطه می باشد.

اعتیاد به هیجانات در اول رابطه

فرض کنید وارد یک رابطه ی عاطفی می شوید. چندماه اول رابطه خیلی خوب و پر از هیجان خواهد بود؛ همه چیز برای اولین بار تجربه می شود و احساس خوبی که دارید وصف ناپذیر خواهد شد.

کم کم بعد از مدتی عشق وارد مرحله ی دوم می شود و متوجه می شوید از آن هیجان های اولیه خبری نیست. درنتیجه خیانت همینجا اتفاق می افتد.

به عبارت دیگر وقتی رابطه به این مرحله می رسد اگر درگیر بیماری اعتیاد به عشق و روابط عاطفی و درواقع اعتیاد به هیجانات اولیه ی رابطه باشید ادامه ارتباط عاشقانه دیگر برایتان غیر قابل تحمل خواهد بود و نمی توانید به رابطه ادامه دهید.

درواقع فرد برای اینکه هیجانات اول رابطه را دوباره تجربه کند وارد رابطه ی جدیدی می شود و خیانت می کند.

آیا مردان خیانتکار دچار اعتیاد عاطفی هستند؟

بعضی اوقات دلیل خیانت شوهر یا به طور کلی خیانت مردان متاهل اعتیاد به عشق و هیجانات اول رابطه می باشد و گاهی هم برای جبران خلا عاطفی است که در زندگی مشترک خود تجربه می کنند.

روانشناسی مردان خیانتکار نشان داده است خیانت مردان متاهل به دلیل کم شدن احساسات خوب اول رابطه و تلاش برای تجربه ی دوباره ی چنین احساساتی می باشد وقتی به دلیل عدم مهارت های حفظ رابطه عاشقانه  قادر به حفظ احساسات خوب در رابطه نیستند.

البته علت خیانت مردان متاهل را می توانید در موارد دیگری مثل تنوع طلبی (که نوعی روان رنجوری محسوب می شود) نیز بیابید. اما اعتیاد عاطفی دلیل عمده ی خیانت شوهر بوده و ریشه ی خیانت مردان متاهل را می توان در این مورد جستجو و پیدا کرد.

آیا باید خیانت مران متاهل را با انتقام پاسخ دهید؟

وقتی متوجه خیانت شوهر می شوید احساس سردرگمی می کنید. (نگاه کنید به چگونه متوجه خیانت همسر شویم) نمی دانید باید چه کنید و چه عکس العملی نشان دهید. (نگاه کنید به بعد از خیانت همسر چه کنیم) اولین چیزی هم که به ذهنتان می رسد انتقام و جدایی خواهد بود.

در مقاله ی خیانت زن به شوهر – چگونه با خیانت زن مواجه شویم در مورد چگونگی برخورد با زن خیانتکار به طور کامل توضیح دادم و حتی در ارتباط با بهبود رابطه بعد از خیانت زن نیز به طور کامل صحبت کردم.

اکنون وقت آن است بدانید مردان خیانتکار چگونه رفتار می کنند و چگونه می توان به این رفتار آن ها پاسخ داد؟

با خیانت مردان چه باید کرد

همانطور که در مقاله ی چه زمانی خیانت به همسر را باید بخشید گفتم در اکثر مواقع فردی که خیانت می کند اظهار پشیمانی نکرده و معذرت خواهی هم نمی کند.

جالب است بدانید این مسئله در مردان درصدی نزدیک به ۹۹% را به خود اختصاص می دهد، یعنی می توان گفت ۹۹% از مردان خیانتکار مسئولیت اشتباه خود را به عهده نمی گیرند و ابراز پشیمانی نمی کنند

اگر می خواهید بدانید بعد از خیانت شوهر چه کنید و چگونه از او انتقام بگیرید باید بگویم بهترین انتقام از مرد خیانتکار این است که او را وادار به پشیمانی کنید. برای مطالعه این مقاله نگاه کنید به چگونه خیانت مردان متاهل به پشیمانی می رسد؟

مطالب مرتبط:

چگونه شخصی که عاشقش هستیم را تغییر دهیم

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

چگونه عشقم را برگردانم

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم



موضوعات :
خیانت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.