no-img
نوین اطلس

چگونه عشق را زنده نگه داریم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه عشق را زنده نگه داریم
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
آذر ۱۱, ۱۳۹۷

چگونه عشق را زنده نگه داریم


آیا احساس می کنید رابطه عاشقانه تان با خطر جدی رو به رو شده و ممکن است عشق در آن از بین برود؟ لازم نیست احساس بدی داشته باشید. مطـمئـن بـاشید که خیلی ها در این مسیر قرار گرفته اند. نگران نباشید؛ هنوز هم می توانید با ترفندهایی ساده و راحت و کمی دقت عشق را در رابطه ی عاشقانه ی خود زنده نگه دارید، رابطه تان را گرم کنید و آن را نگه دارید. نکته مهم این است که بدانیم چگونه عشق را زنده نگه داریم.

نگه داشتن یک رابطه ی عاشقانه و حفظ عشق و گرمی در آن نیاز به مدیریت صحیح رابطه دارد. کافی است بدانید در شروع رابطه و در طول آن چگونه رفتار کنید و چگونه عشق را زنده نگه دارید. در این صورت راز موفقیت در رابطه ی دوستی و عاشقانه در دستان شما خواهد بود.

نگه داشتن رابطه عاشقانه

یکی از خواسته های زوج های جوان زنده نگاه داشتن روابط عاشقانه است. در این میان توانایی ها و مهارت های ارتباطی مهم ترین عنصر برای زنده نگه داشتن احساسات عاشقانه است. روانشناسان معتقدند که احساسات عاشقانه تقریباً در بهترین حالت خود تا سه سال طول می کشد. در واقع باید منتظر تغییراتی در احساسات اولیه عشق باشیم. زوجین باید بدانند چگونه یکدیگر را تحت تاثیر قرار دهند تا رابطه پایداری داشته باشند.

۱. صادق باشید و همدیگر را در احساساتتان سهیم کنید 
اگر می خواهیم بدانیم چگونه عشق را زنده نگه داریم، باید توجه کنید که یک رابطه عاشقانه خوب بر پایه صداقت و احترام بنا می شود. صداقت عنصری ضروری برای یک رابطه عاشقانه است. همچنان که در عشق پیش می روید، بیشتر خودافشایی کنید، از گذشته بگویید و در مورد آرزوها و امیدهای خود صحبت کنید. اگر در موضوعی دیدگاه متفاوتی دارید، با صمیمیت به نظرات هم احترام بگذارید.

۲. توانایی های همسرتان را تحسین کنید و در جستجوی چیزهای کوچک باشید
هر روز توانایی همسرتان را تحسین کنید، برای مثال “صبرت همیشه من رو تحت تاثیر قرار می ده” یا “چه دست پخت خوب و عالی ای داری”. هر فردی دوست دارد مورد تقدیر واقع بشود، افکار و احساسات مثبتی که بر روی عزت نفس همسرتان تاثیر می گذارد را مطرح کنید. این افکار و احساسات را با صمیم قلب بگویید تا همسرتان احساس تردید نکند.(نگاه کنید به بایدها و نبایدهای صحبت با مردان)

۳. گوش دادن را یاد بگیرید
در انواع ارتباطات گاهی افراد را به حراف و ساکت تقسیم بندی می کنند. در این شیوه یک نفر مدام صحبت می کند و دیگری همیشه گوش جان می سپارد البته اگر بسپارد. این نوع رابطه برای زندگی عاشقانه خوب نیست. از نظر کلامی خانم ها و آقایان با هم متفاوت هستند، خانم ها قدرت پردازش بیشتری در فهمیدن، پردازش کردن و گوش دادن صحبت های دیگران دارند که ریشه در تعداد بیشتر سلول های عصبی مرتبط با پردازش های زبانی در قسمت چپ مغز دارد. چه صحبت کننده هستید و چه گوش کننده، یاد بگیرید که چگونه گوش کننده فعالی باشید.

۴. همواره بگویید دوستت دارم
گفتن این دو کلمه کار ساده ای نیست. بسیاری از افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که احساس دوست داشتن را به صورت کلامی انتقال نمی دهند. بعضی ها در نهایت از طریق پیام یا از طریق ایمیل این کار را می کنند.در پاسخ به این سوال که چگونه عشق را زنده نگه داریم باید بگوییم وقتی به چشمان همسرتان نگاه می کنید و می گویید دوستت دارم مغز ماده ای به نام اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است، ترشح می کند، ماده ای که در تحکیم یک رابطه عاشقانه بسیار موثر است و از سرد شدن رابطه عاشقانه جلوگیری می کند.(همچنین نگاه کنید به جملاتی که دل مردان را آب می کند)

چگونه رابطه را گرم نگه داریم

داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست! خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست! می توانید با ایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن را برای همیشه همانطور حفظ کنید و آن را گرم نگه دارید و از سرد شدن رابطه عاشقانه خود جلوگیری کنید. با این کار می توانید حس اعتیاد به عشق خود را در دل فرد مقابل زنده نگه دارید.

۱. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.

همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود. نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقع بینانه هستند. انتظارات غیرواقع بینانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست و باعث می شود به جایی برسیم که دیگر نمی دانیم چگونه عشق را زنده نگه داریم.

۲. هر از گاهی مهربان شوید.

اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.

۳. ۱۰ دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.

بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص می دهید؟ زوج های خوشبخت در تحقیق من بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناخت خوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها و رویاها و ارزش ها. ۱۰ دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید. این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان می دهد و یکی از تکنیک های چگونه دیگران را عاشق خود کنیم می باشد.

۴. هر هفته عاشق شوید

قرارملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است که ما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برای عشقمان می گذاریم. با یک قرارملاقات در هفته برای خوردن شام بیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیز دیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.

۵. با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.

در پاسخ به چگونه عشق را زنده نگه داریم بدانید که رابطه عشقی شما یک موجود زنده است و برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است. ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر در خوشبختی زوج ها می باشد. این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود.(همچنین نگاه کنید به مقاله برای داشتن رابطه خوب چه کنیم)

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

میلیون‌ها راه وجود دارد که به عشقتان اثبات کنید که چقدر برای او اهمیت قائل هستید. چنین کارهایی تفاوت بین یک ارتباط بسیار موفق و مطلوب با یک ارتباط عادی و معمولی را رقم می‌زند. هرچه بیشتر در عشق ورزیدن انرژی به خرج دهید، بیشتر از طرف مقابلتان انرژی دریافت خواهید کرد و اگر می خواهید یک رابطه را به خوبی مدیریت کنید باید راهکارهای زیر را به خوبی بشناسید:

معاشقه را فراموش نکنید
‌شما نیز مانند هر زوج دیگر می‌دانید چگونه معاشقه کنید اما شاید بهتر باشید این معاشقه را افزایش داده و بهبود بخشید. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که بیشتر در معاشقه شرکت می‌کنند به طور کلی زندگی کامل‌تری دارند و در شیفته کردن هم موثرتر هستند. البته رابطه جنسی بهتری را تجربه می‌کنند.

پای عهد و پیمانتان بمانید
این که بدانید کسی که عاشقش هستید می‌خواهد برای همیشه با شما باشد نشان از این است که باید به سمت زندگی مشترک بروید و نیاز است یاد بگیریمچگونه عشق را زنده نگه داریم. رفتن به زندگی مشترک غذای روح شماست. برای هر دوی شما دلگرم کننده خواهد بود وقتی بفهمید طرف مقابلتان نیز احساسی مشابه با شما دارد.

درباره عمیق‌ترین احساستان صحبت کنید
این که بتوانید بزرگترین لذت‌ها و سختی‌های زندگی را با هم به اشتراک بگذارید، باعث می‌شود رابطه شما عمیق‌تر شود. زمانی که کسی دردها و مشکلات شما را درک می‌کند، احساساتتان را قضاوت نکرده و سعی می‌کند تا شما را التیام دهد. این التیام دادن برای من معنی جز عشق ورزیدن ندارد. همواره حرف هایی که مردان را عاشق می کند را در رابطه خود به کار ببرید.

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

اهمیت بسیاری دارد که ما ابتدا بدانیم در جستجوی چگونه فردی هستیم ما نمیتوانیم یک ارتباط عاشقانه را آغاز کنیم قبل از آنکه دقیقا بدانیم چه میخواهیم .این اولین درس در جذب یک ارتباط عاشقانه ست. نکته ای که در خصوص فرآیند تصمیم گیری باید از آن آگاه باشیم اینست که فرآیند تصمیم گیری علی الخصوص زمانی که مربوط به مسائل مهم و کلیدی میشود یک فرآیند آنی نیست بلکه یک فرآیند تدریجی ست باید به خودمان زمان بدهیم تا بتوانیم تصمیم درست بگیریم هر چقدر بیشتر بیندیشیم تصمیم درست تری خواهیم گرفت.

برای شروع یک ارتباط عاشقانه همیشه باید یک دید بلند مدت داشته باشیم همواره احتمال دارد رابطه ای که آغاز کرده ایم تبدیل به یک ارتباط عاشقانه گردد. وقتی ما به موضوعی به صورت ادامه دار می اندیشیم سلولهای مغزی ما حتی در زمانی که خواب هستیم در حال یافتن راه حل آن مسئله هستند علاوه برآن چه که خودتان باید انجام بدهید لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید که تصمیم اکنون شما احتمال دارد در آینده نوع و کیفیت زندگی تان را تعیین کند .(نگاه کنید به سیاست های دخترانه برای جذب پسران)

جنبه های روانی یکی از عواملی هستند که بر تصمیم گیری ما تاثیر مستقیم می گذارند پس مشورت با مشاوران روانشناسی در راه رسیدن به یک انتخاب درست لازم به نظر میرسد.

راز موفقیت در رابطه دوستی

زمانی که زوجین بیاموزند به احساسات یکدیگر احترام گذاشته و با عشق به این احساسات گوش فرا دهند بدین معنا است که به صمیمیت لازم رسیده اند و در عشق و محبت یکدیگر شکی ندارند و می توانند حتی در مورد احساسات منفی شان نیز با یکدیگر به گفتگو بنشینند و ترس از دست دادن و کم شدن محبت طرف مقابل را نداشته باشند و به این دانش در ذهن خود رسیده اند که چگونه عشق را زنده نگه داریم.

یکی از رازهای موفقیت در رابطه ی دوستی و عاشقانه شفاف بودن در احساسات است. زوجین باید در بروز احساسات شان نسبت به یکدیگر شفافیت لازم را داشته باشند بدین معنا که تا چه حد می توانند موضع و احساس خودشون را به صورت شفاف به طرف مقابل انتقال دهند.

یا از سویی تا چه اندازه قادرند خود را جای شریک زندگی بگذارند . و وی را درک نمایند بسیاری از زوجین متاسفانه به دلایل مختلف قادر نیستند احساسات خود را به گونه ای شفاف نشان دهند و این سبب بروز سو تفاهمات بسیاری در زندگی مشترک شان می شود.

مطالب مرتبط:

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

مدیریت رابطه عاطفی از راه دور

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

تداوم عشق بعد از ازدواج

حفظ رابطه عاشقانه

ارتباط صحیح با همسر

جملاتی که مردان دوست دارند بشنوند

علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.