no-img
نوین اطلس

نگاه چشم در چشم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نگاه چشم در چشم
امتیاز 4.50 ( 6 رای )
zip
آذر ۱۰, ۱۳۹۷

نگاه چشم در چشم


چشم تو چشم شدن یا همان نگاه چشم در چشم در انسان ها نوعی روش ارتباطی بدون کلام است و می تواند اثر زیادی در برقراری ارتباط افراد به خصوص زن و مرد با یکدیگر داشته باشد. در فرهنگ های مختلف به ویژه در شرق و غرب برداشت های مختلفی درباره ارتباط با نگاه وجود دارد. از نظر روانشناسی دو نوع نگاه بین زن و مرد را میتوان نگاه عاشقانه تلقی کرد. یکی نگاه مستقیم در چشم و دیگری دزدیدن نگاه.

شاید نگاه چشم در چشم با دزدیدن نگاه کاملا مخالف هم باشند اما هر دو زبان چشم عاشق خبر از اشتیاق فرد نسبت به جنس مخالف می دهند. زل زدن و دزدیدن نگاه هر دو علت های متفاوتی دارند که در این مطلب آن ها را بررسی می کنیم. در ضمن همیشه فقط نگاه مستقیم در چشم نمی تواند نشانه ی اشتیاق به جنس مخالف باشد، یکی از نشانه های دیگر اشتیاق نگاه به لب می باشد که در این مطلب آن را بررسی می کنیم. پس در این مطلب نوین اطلس را با بخش های نگاه مستقیم در چشم، روانشناسی نگاه عاشقانه، علت زل زدن، دلیل دزدیدن نگاه و نگاه به لب همراهی کنید.(همچنین نگاه کنید به عشق در زبان بدن)

نگاه مستقیم در چشم

نگاه مستقیم در چشم کسی، حالتی را به دنبال دارد که آن را فعال شدن می‌گویند. این شخص سطح برانگیختگی عاطفی را افزایش خواهد داد. این شرایط مؤثر تر خواهد بود اگر سوالی هم بپرسد یا خواهشی هم داشته باشد. به همین علت است که زمانی که می‌خواهید مبادله تان با شخص دیگری به بهترین نحو صورت بگیرد، نگاه چشم در چشم مناسب ترین شیوه در رفتار مرد عاشق یا زن عاشق است.

از سوی دیگر، افرادی که یکدیگر را دوست دارند و با هم راحت هستند، به جای نگاه از گوشه چشم خیلی زیاد در چشمان هم نگاه می‌کنند. چرا؟ زیرا در حرکات مرد عاشق یا زن عاشق نگاه کردن در چشمان یکدیگر معنا دار است: “من آماده ام هر چه که تو می‌خواهی بپذیرم” و زمانی که افرادی یکدیگر را دوست دارند، آماده اند با کمال میل خواسته یکدیگر را برآورده کنند. زمانی که دو نفر کمتر به هم نزدیک اند، این نگاه صمیمی تر می‌تواند جالب باشد. اگر شما از کسی می‌خواهید کاری را انجام دهد، این کار به طور مستقیم و سریع، زمانی که در حال نگاه کردن در چشمان او هستید، انجام دهید.

روانشناسی نگاه عاشقانه

از نظر روانشناسی فردی که عاشق است اغلب چشم خود را به شخص مورد پسندش می دوزد و از نگاه چشم در چشم استفاده می کند: همیشه به نظر می رسد جزئیات مهمی در شخص مورد علاقه اش وجود دارد که قبلا آن را ندیده است. اگر کسی از عشق یک طرفه رنج ببرد، معمولا نمی تواند نگاه کردن به معشوق خود را متوقف کند، چرا که هیچ چیز برایش بهتر از این نیست.

بر اساس روانشناسی مرد عاشق علائم غیرکلامی مانند نگاه عاشقانه، نه تنها احساسات فرد را به تصویر می‌کشند بلکه اغلب نشان می‌دهند او چگونه با احساسات کنار می‌آید به طور مثال ممکن است خشم خود را با کشیدگی و تنش عضلانی سرکوب کند و یا احساساتش را از طریق بر زمین کوبیدن پا، تکان دادن دست‌ها و محکم بستن در اتاق یا مواردی از این قبیل تخلیه کند. نگاه عاشقانه نیز می تواند احساسات فرد را نسبت به جنس مخالف ابراز کند.

علت زل زدن

علت زل زدن و نگاه کردن به چیزی نشان‌دهنده‌ی علاقه به آن است، خواه آن چیز یک نقاشی باشد، میز باشد یا یک آدم. وقتی به چیزی نگاه می‌کنید،‌ آن‌گاه دیگران به چشم‌های شما نگاه می‌کنند، در این صورت احساس خواهند کرد مجبور هستند به آن‌چه زل زده‌اید پی ببرند. این مهارت قابل توجهی است که قادر هستیم با دقت بسیار به آن‌چه فرد دیگر زل می‌زند پی ببریم.

وقتی به طور طبیعی به یک فرد نگاه می‌کنید و نگاه چشم در چشم دارید، زل زدن معمولا در سطح چشم یا فراتر از آن است (به بخش تماس چشمی مراجعه کنید که بعدا توضیح خواهیم داد). این زل زدن هم‌چنین می‌تواند به صورت نگاه بدون تمرکز به یک فرد عادی باشد.(همچنین نگاه کنید به زل زدن پسر به دختر نشانه چیست)

دلیل دزدیدن نگاه

دزدیدن نگاه، ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساس عدم امنیت وی باشد. هم‌چنین ممکن است دروغگویی باشد که نخواهد دست‌اش رو شود؛ از این رو از برقراری تماس چشمی خودداری می‌کند.

نگاه چشم در چشم با یک فرد از لحاظ شناختی با بررسی و ارزیابی همراه است؛ زیرا در صورت و چشم‌های فرد مقابل به دنبال معنی و مفهوم می‌گردیم. به همین دلیل هم معمولا هنگام صحبت کردن چشم‌های‌مان را از طرف مقابل می دزدیم، زیرا اگر هم‌زمان به چشم‌های فرد مقابل نگاه کنیم و صحبت نماییم به معنی حقیقی کلمه، پهنای باند ذهنی‌مان مختل می‌شود.

نگاه به لب

بهترین حالت که توسط بیننده انجام میشود، حالتی است که من آن را مثلث عشقی چشم نام گذاری کرده ام.(نگاه کنید به ویژگی های مرد عاشق)

نوع این حرکت به این صورت است که به نگاه چشم در چشم به تنهایی، ابتدا به چشم چپ شما، سپس چشم راست و بعد از آن به لب هایتان نگاه می کنند، این نوع حرکت بیان گر بیشترین میزان احساس در شخص می باشد و یکی از قوی ترین نشانه های زبان بدن علاقه مندی در خانوم ها و مرد ها است.

مطالب مرتبط:

تاثیر نگاه در عشق

نگاه عاشقانه مردان

زبان بدن در روابط عاشقانه

عشق در اولین نگاه

تماس چشمی با دختر

تماس چشمی با پسر

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.