no-img
نوین اطلس

دعا برای پسندیده شدن دختر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دعا برای پسندیده شدن دختر
امتیاز 3.33 ( 3 رای )
zip
آبان ۲۲, ۱۳۹۷

دعا برای پسندیده شدن دختر


بدون شک انسان باید در امور مهم زندگی مانند ازدواج از خداوند متعال کمک طلب کند و ائمه اطهار علیهم السلام نیز در احادیث و روایات مختلف، جوانان را به خواندن دعا و نماز برای یافتن همسری مؤمن و شایسته سفارش کرده اند. اما مشکل خیلی از دختران این است که می گویند هیچ کس من را نمی پسندند.

معمولا در چنین شرایطی باید صبر داشته باشید تا به قول معروف قسمت شما پیدا شود اما دعا نیز می تواند برای پسندیده شدن دختر توسط خواستگار، سر گرفتن خواستگاری، جواب مثبت شنیدن از خواستگار و جور شدن ازدواج کمک زیادی کند. برای راحت تر سپری شدن خواستگاری نیز نوین اطلس در این مطلب دعاهایی مخصوص خواستگاری معرفی می کند.

پسندیده شدن توسط خواستگار

برای پسندیده شدن توسط خواستگار، قبل از خواستگاری دو رکعت نماز طلب بخوانید و دعا کنید که آنچه خیر و صلاح است برای شما پیش آید. از آنجا که اولین دیدارها همیشه در ذهن می ماند، رعایت پاکیزگی و منظم بودن بسیارمهم است.

جلسه اول خواستگاری را در خانه عروس برگزارکنید نه جای دیگر، زیرا محیط خانه آرامش بیشتر و شناخت کامل تری به دنبال دارد.

حضور والدین و یا شخص با تجربه، کمک زیادی به انجام خواستگاری می کند.مهم نیست چند نوع میوه خریداری کرده اید. اما سعی کنید با زیبا چیدن آن ها و پاکیزگی و زیبا آراستن سالن پذیرایی، محیطی دلپذیر ایجاد کنید.

دعا برای جور شدن ازدواج

از امیرالمؤمنین نقل شده که هر کس قصد ازدواج داشته باشد برای جور شدن ازدواج دو رکعت نماز گذارد و در هر رکعت پس از حمد سوره یاسین بخواند و پس از اتمام نماز حمد و ثناى پروردگار گذارد.

به علاوه، این دعا را نیز در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و یا هر وقت دیگر زیاد بخوانید:

«اللهم اَغنِنی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِطاعَتِکَ عَن مَعصیتِک»؛« خدایا مرا بی نیاز کن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداری ات از نافرمانیت». برخی از بزرگان توصیه کرده اند این دعا ۱۱۴ مرتبه در یک مکان مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه خوانده شود.

خواندن این دعای قرآنی نیز مفید است: «رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر» ؛ «خدایا! بی تردید من به خیری که تو بر من فرو می فرستی نیازمند و محتاجم». (قصص، آیه ۲۴).

قرآن مجید می فرماید که وقتی حضرت موسی گرسنه و تنها و بی سر پناه این دعا را خواند به لطف خدای تعالی حضرت شعیب دختر خود را به سوی او فرستاد و او را به دامادی برگزید.

انشاءالله دعاهای قرآنی برای همه ما مفید بوده و ظرفیت استفاده از آنها را داشته باشیم. همچنین دعای معراج و دعای نادعلی برای گشایش همه گرفتاری ها از جمله مسأله ازدواج مفید است.

توسل به امام جواد علیه السلام : از امور مجربه توسل به امام جواد علیه السلام میباشد. آن را ۱۴ مرتبه در ۹ روز بخوانید برای رسیدن به حوائج و خصوصا فروش منزل و ازدواج کردن مجرب است .

دعای مخصوص روز خواستگاری

دعای مجرب مخصوص روز خواستگاری و زودتر به سرانجام و توافق رسیدن
چون کسی خواهد که جایی خواستگاری زنی کند باید در روز جمعه وقت طلوع آفتاب این آیه را بر قطعه جامه ای نویسند که از جامه دختری که عروس شده باشد مانده باشد آن قطعه جامه را با خود نگاه دارد مقصود حاصل شود و سخن او را اجابت کنند و مواصلات فیمابین بزودی بشود ان شاء الله تعالی

آیات ۸۵ الی ۸۷ سوره نساء :

مَنْ یَشْفَعْ شَفَاعَهً حَسَنَهً یَکُنْ لَهُ نَصِیبٌ مِنْهَا وَمَنْ یَشْفَعْ شَفَاعَهً سَیِّئَهً یَکُنْ لَهُ کِفْلٌ مِنْهَا وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ مُقِیتًا ﴿۸۵﴾

وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّهٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا ﴿۸۶﴾

اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ لَا رَیْبَ فِیهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدِیثًا ﴿۸۷﴾

دعا برای سر گرفتن خواستگاری

چون کسی عزب باشد و خواهند که به آسانی امر ازدواج دست دهد برای سر گرفتن خواستگاری سه روز متوالی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ( ایام البیض ) را روزه دارد و هر شب وقت خواب این آیات را بیست و یک بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و از خداوند متعال حاجت خود را بخواهد و سپس به خواب رود . اگر در هر ماه یک بار به این دستور عمل کند مطلوب به آسانی و خوشی حاصل شود.

سوره فرقان ایه ۷۴ وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا ﴿۷۴﴾ منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۱۹

دعا برای جواب مثبت شنیدن از خواستگار

برای خواستگاری خوش یمن و نیک بختی و ختم بخیر شدن جلسه خواستگاری و جواب مثبت شنیدن از خواستگار نیت کرده و ابتدا خواستگاری در ایام سعد انجام پذیرد و سپس بنویسد این قسمت از دعای شریف و مجرب جوشن کبیررا به شرح ذیل :

یا حَبیبَ مَنْ لا حَبیبَ لَهُ یا طَبیبَ مَنْ لا طَبیبَ لَهُ یا مُجیبَ مَنْ لا مُجیبَ لَهُ یا شَفیقَ مَنْ لا شَفیقَ لَهُ یا رَفیقَ مَنْ لا رَفیقَ لَهُ یا مُغیثَ مَن لا مُغیثَ لَهُ یا دَلیلَ مَنْ لا دَلیلَ لَهُ یا اَنیسَ مَنْ لا اَنیسَ لَهُ یا راحِمَ مَنْ لا راحِمَ لَهُ یا صاحِبَ مَنْ لاصاحِبَ لَهُ

بر یک جام یا ظرف پاک و مطهر چینی با رعایت کامل آداب و شرایط و گلاب و زعفران مطهر نوشته و سپس در آن آب پاک ریخته و به هم بزند و بشوید. از آب شسته شده شربت بسازد و تمامی اعضا و هر دو طرف خواستگاری از آن بنوشند. ان شاءالله بدون شک خواستگاری و ازدواج به میمنت انجام خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

راضی کردن خانواده پسر برای ازدواج

چگونه جذاب باشیم

رفتار دختر در جلسه خواستگاری

طلسم جذب خواستگار



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.