no-img
نوین اطلس

عشق در شبکه های اجتماعی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق در شبکه های اجتماعی
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۲۱, ۱۳۹۷

عشق در شبکه های اجتماعی


دنیای عجیبی است، یکی نیست بگوید حرف یک عمر زندگی است و نمی توان از طریق اینترنت شریک زندگی را پیدا کرد. تا پیش از این مفهوم عشق مجازی برای خیلی ها غریبه بود و اگر چنین چیزی میگفتی خیلی تعجب می کردند و می پرسیدند اصلا عشق مجازی چیست؟ مگر همچنین چیزی هم واقعیت دارد؟

امروزه متاسفانه با پدیده ی عشق های اینترنتی و مجازی به شدت رو به رو هستیم. اما آیا این عشق ها با اصل روانشناسی عشق و عاشق شدن سازگاری و مطابقت دارد؟ عاقبت این عشق های مجازی چیست؟

عشق اینترنتی

امروزه و با روی کار آمدن فضای مجازی و فراگیر شدن شبکه ی اینترنت زندگی انسان ها دچار تغییراتی شده است. از خریدهای اینترنتی تا روابط پیچیده ای که در این دنیای مجازی شکل می گیرد. در گذشته چت روم های شبکه های پیام رسان مانند یاهو مسنجر دارای کاربران زیادی بود که در آن افراد با یکدیگر آشنا می شدند؛ آن ها فقط با هم چت نمی کردند بلکه کار به فرستادن عکس و تماس تصویری از طریق وبکم نیز می رسید.

با افزایش برنامه های نرم افزاری وایبر، تلگرام، وی چت و فیسبوک و … این عشق های اینترنتی پر رنگ تر شده است چرا که بسیاری از آن ها به ازدواج طرفین ختم می شود.

عشق مجازی چیست

عشق مجازی عشقی است که در همین چت روم ها و شبکه های اجتماعی و از طریق اینترنت شکل می گیرد. برخی کارشناسان عشق های مجازی را به حرکت با چراغ های خاموش و در جاده ای تاریک تشبیه کرده اند زیرا فرد هیچ تصوری از مسیر پیش رویش نخواهد داشت.

در این میان به گفته کارشناسان فضای مجازی، دختران بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند. از کلاهبرداری های تصویری و انتشار تصاویر و یا تهدید به آن تا کلاهبرداری های احساسی زیادی که در این بین انجام می شود.

عشق مجازی واقعیت دارد؟

پایگاه های مجازی مختلف اعم از یاهو، گوگل، مایکروسافت و بسیاری از شبکه های مجازی امروزه به دنبال این هستند که نرم افزار خود را ارتقاء داده تا روابط اینترتی را نزدیک و نزدیک تر کنند. بسیاری از روابط دوستی و حتی همسریابی ها نیز در دهه اخیر از این طریق انجام می شود. اما این نرم افزارها فقط به دنبال سود دهی و منافع تجاری خود هستند و عشق های مجازی نمی تواند واقعیت داشته باشد.

عاقبت عشق های مجازی

بیا از خانه فرار کنیم
فرار از خانه یکی از مهم ترین عاقبت های عشق های مجازی است. بررسی پرونده های ارجاع شده به اداره آگاهی بویژه در بخش پرونده های مربوط به فرار دختران از خانه بیانگر این است که در بیشتر موارد، دخترانی که به دلیل شرایط نامناسب خانوادگی، خانه را ترک کرده اند، پای پسری که بیرون از محیط خانه در شهر دیگری انتظارشان را می کشیده تا با یکدیگر به شهر یا کشور دیگری فرار کرده و آنجا زندگی مشترک خود را تشکیل دهند ، در میان بوده است.

وعده های رنگارنگ و فریبنده ای که در زندگی بسیاری از دختران یا حتی زنانی که به این امید ، خانه را ترک می کنند ، در همان چند روز اولیه حضور در خیابان رنگ سراب به خود می گیرند و دختران جوان خیلی زود می فهمند که تمام آن حرف ها و آرزوهای رنگارنگ و دلنشین که از زبان مرد رویاهایشان می شنیدند ، فریبی بیش نبوده است.

روانشناسی عاشق شدن

آیا تاکنون توجه کرده اید که چرا دو نفر به هم توجه نشان می دهند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، سال ها تحقیقات روانشناسی در رابطه با مقوله عشق و ارتباط دو نفر با هم صورت گرفته و نتایجی که به دست آمده برخی از کلیشه های موجود در این زمینه را رد می کند.

به طور مثال، وقتی یک نفر خیلی شبیه ما باشد، یا عقاید و باورهای مشترک زیادی با ما داشته باشد، می تواند نظرمان را جلب کرده و جرقه ای از محبت را بر افروخته کند. اگر مایل هستید از برخی از دلایل روانشناسی عاشق شدن افراد آگاه شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اگر دوستدار طبیعت و محیط زیست هستید

تقریبا تمامی انسان ها طبیعت و گل و گیاه را دوست دارند، اما در تحقیقی که در سال جاری صورت پذیرفته مشخص شده که زنان و مردانی که خریدهای سبز انجام می دهند، یعنی کالاهایی را خریداری می کنند که در جهت حفظ محیط زیست است، برای ارتباط های عاطفی طولانی مدت بسیار مناسب هستند. این در حالیست که کسانی که به خریدهای لوکس و گران در این زمینه علاقه دارند، بیشتر برای رابطه های کوتاه مدت مناسب خواهند بود.

اگر این طور نشان می دهید که به دست آوردن شما دشوار است

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت پذیرفته مشخص گشته مردان در قرارهای دوست یابی بیشتر جذب زنانی می شوند که به نظر می رسد به دست آوردنشان چندان آسان نیست. آنها عموما از بازی بی تفاوتی زنان خوششان می آید. البته این مطالعه فقط در شرایط ویژه انجام شده.

به این صورت که در این تحقیق، مردان سرسپرده زنی شده اند که در حال حاضر شریک عاطفی آنهاست، نه اینکه تازه بخواهند با او آشنا شوند.

اگر احساسات واقعی تان از چهره تان معلوم است

شاد بودن برای زنان جذابیت دارد، اما نه به اندزه ای که مردان جذب آن می شوند. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شد، به بیش از یکهزار نفر تصاویری از جنس مخالف را نشان داده و از آنها خواستند تا اعلام کنند که کدام عکس به نظرشان از همه جذاب تر است.

نتیجه نشان داد که مردان اکثرا زنانی را انتخاب کرده بودند که در عکس شاد هستند و برعکس، آنهایی که مغرور به نظر می رسیدند کمترین جذابیت را داشتند. در نقطه مقابل، زنان، مردانی که مغرور دیده می شدند را جذاب تر دانسته و آنهایی که در عکس خیلی شاد بودند را کمتر انتخاب می کردند.

مطالب مرتبط:

راه های جذب پسران در چت

چگونه در فضای مجازی مخ بزنیم

فال عشق بامشخصات طرف مقابل

چرا عاشق می شویم ( بر اساس روانشناسی عشق)



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.