no-img
نوین اطلس

عشق در اولین نگاه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق در اولین نگاه
امتیاز 4.60 ( 5 رای )
zip
آبان ۲۱, ۱۳۹۷

عشق در اولین نگاه


بعضی اوقات، وقتی به کسی علاقه مند می‌شوید، علاقه تان عشق نیست و تنها شیفته ی چیزی شده اید که در ظاهر او می بینید نه شخصیت و سرشت واقعی اش. عشق در نگاه اول نیز ممکن است همین تاثیر را داشته باشد و تنها یک شیفتگی ظاهری در شما ایجاد کند. جالب است بدانید مردان بیشتر گرفتار عشق در نگاه اول می شوند و این مورد در زنان کمتر دیده خواهد شد. اما چیزی که جالب است تاثیر نگاه در عشق واقعی می باشد. هم نگاه عاشقانه مردان و هم برعکس، نگاه عاشقانه ی زن به مرد می تواند بر شدت عشق واقعی بیفزاید.

عشق در نگاه اول چیست

عشق در یک نگاه شکل نمی‌گیرد ولی نگاه‌اول می‌تواند زمینه‌ای مهیا کرده تا فرد عشق‌ورزی آغاز کند. در واقع آنچه در نگاه اول روی می‌دهد احساس دلنشین بودن و حس خوشایندی است که ما گاهی در همان لحظات نخستین دیدار با کسی از جنس مخالف تجربه می‌کنیم در سال‌هایی که هیجان و احساس حرف اول را در وجودمان می‌زند و به تازگی آگاهی از نیاز به جنس مخالف و حضور او را به شکلی دیگر در کنار خود احساس می‌کنیم، آمادگی بیشتری برای این نگاه و ایجاد حسی که آن را عشق می‌نامیم، داریم

مردان و عشق در نگاه اول

محققان آمریکایی بر این باورند که انسان ها در دهه ۳۰ سالگی زندگی خود بیشتر از افراد جوانتر به عشق در نگاه اول اعتقاد دارند.

محققان در این پژوهش از نمونه‌های شرکت‌کننده، در مورد عاشق شدن در یک نگاه سوال کردند و نتایج پژوهش نشان داد که مردان و زنان ۳۵ تا ۴۴ ساله بیشتر به این امر معتقد هستند.

این گروه از افراد بیشتر از مردان و زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله به این مفهوم ایمان دارند.

یکی از جالب ترین نتایج آماری این تحقیق آن است که مردان بیشتر از زنان (۶۱ درصد مردان در مقایسه با ۵۳ درصد زنان) به عشق در یک نگاه ایمان دارند.

تاثیر نگاه در عشق

نگاه کردن مستقیم در چشمان کسی، حالتی را به دنبال دارد که آن را فعال شدن عشق می‌گویند. این شخص سطح برانگیختگی عاطفی را افزایش خواهد داد. این شرایط تاثیر بیشتری خواهد داشت خواهد بود اگر سوالی هم بپرسد یا خواهشی هم داشته باشد. به همین علت است که زمانی که می‌خواهید مبادله تان با شخص دیگری به بهترین نحو صورت بگیرد، نگاه کردن در چشمان او مناسب ترین شیوه است.

از سوی دیگر، افرادی که یکدیگر را دوست دارند و با هم راحت هستند، خیلی زیاد در چشمان هم نگاه می‌کنند. چرا؟ زیرا نگاه کردن در چشمان یکدیگر معنا دار است: «من آماده ام هر چه که تو می‌خواهی بپذیرم.» و تاثیر نگاه در عشق را نمی توان نادیده گرفت.

نگاه عاشقانه مردان

مردان وقت خود را برای نگاه کردن به کسی که دوست ندارند، ‌تلف نمی‌کنند! این‌که مردی مدام با شخصی تماس چشمی دارد یا بیش از حد معمول به او خیره می‌شود نشانی از صمیمیت (که قاعده‌ی “زمان مؤدبانه‌ی نگاه کردن به افراد” را نقض می‌کند) است.

مردان تماس چشمی را دلیل استفاده می‌کنند تا کاری کنند که شما هم به آن‌ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که زنان احساس خوبی ندارند از این‌که مردی به آن‌ها نزدیک شود، پیش از آن‌که خودشان به او توجه کرده باشند. خیره شدن و برقراری تماس چشمی روشی است برای مردان که به صورت غیرکلامی و بدون این‌که بیش از اندازه صراحت به خرج بدهند، گام اول را برای برقراری رابطه بردارند.(نگاه کنید به عشق در زبان بدن)

البته گاهی وقتی مردان خجالتی هستند و برای برداشتن اولین قدم تردید دارند، صحبت رو در رو با یک دختر به جای صحبت از راه دور مردان را وادار می‌کند ارتباط چشمی و را قطع کرده و از نگاه عاشقانه پرهیز می کنند. چرا مردان خجالتی از برقراری تماس چشمی پرهیز می‌کنند؟ زیرا این کار به آن‌ها احساس خوشایندی نمی‌دهد.

نگاه عاشقانه زن به مرد

یک تماس چشمی عادی نشان دهنده‌ی توجه و تعهد است. به عنوان مثال، اگر یک زن از دور با شما تماس چشمی برقرار می‌کند، در حالی که لبخند می‌زند و با اضطراب اطراف یا پایین را نگاه می‌کند، این نشانه‌ی خوبی است. اگر می‌بینید که زنی هنگام صحبت با شما تماس چشمی پیوسته‌ای برقرار می‌کند، می‌توانید به حس او به خودتان امیدوار شوید.

یک نگاه از پهلو با شانه‌های بالا انداخته می‌تواند انحنای بدن آنها و همچنین گردی صورت زنانه‌ی یک زن را برجسته تر کند. یک زن وقتی که سعی دارد برای مرد مورد علاقه‌اش طنازی کند ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهد و این همان نگاه عاشقانه زن به مرد می باشد. ابرو بالا انداختن زنان نیز نشان می‌دهد با آن چه می‌گویید موافق هستند. همچنین اگر یک زن به شما علاقمند باشد تا حدودی تند تند پلک می‌زند و مردمک چشمان مردان و زنان وقتی با شخصی که به او علاقمند هستند صحبت می‌کنند، گشاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

عشق های نوجوانی

مردان و عشق اول

نشانه های عشق واقعی در زنان

نگاه چشم در چشم

تماس چشمی با دختر

زبان بدن: وضعیت اشتیاق

حرکات مرد عاشق



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.