no-img
نوین اطلس

رابطه با دوستان بعد از ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

رابطه با دوستان بعد از ازدواج
zip
آبان ۱۹, ۱۳۹۷

رابطه با دوستان بعد از ازدواج


بیشتر افراد زمانی ازدواج می‌کنند که قبل از نشستن سر سفره ی عقد، روابط صمیمانه‌ای را با دوستان خود تجربه کرده‌اند و حالا پس از ازدواج نمی‌دانند چگونه باید با دو طرف کنار آیند، به طوری‌که هیچ‌کدام صدمه نبینند. ارتباط با دئستان بعد از ازدواج یکی از مسائلی است که باید مورد بررسی خیلی زیاد و علمی قرار بگیرد زیرا بسیاری از افراد دوستان صمیمی یکدیگر هستند و بعد از ازدواج اگر دیگری مجرد بماند کمی با مشکل مواجه می شوند.

مسئله ی بعدی که در این باره مطرح می شود دوستی های بعد از ازدواج با جنس مخالف می باشد. گاهی ارتباط با دوستان مجرب بعد از ازدواج باعث می شود این دوستی ها از حد و مرز خود خارج شوند و نتوان آن ها را کنترل کرد. تا حدی که برخی دخترها بعد از ازدواج حتی با دوست پسر ارتباط برقرار می کنند که این مورد خیانت محسوب می شود و بنیان خانواده را از هم می پاشد. به همین منظور نوین اطلس در این مطلب قصد دارد این موضوعات را بیشتر باز کند و توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

در مورد دوستان مجرد باید گفت ممکن است پس از ازدواج ادامه دادن ارتباط نزدیک با آن ها مجرد برایتان مشکل باشد. ممکن است آن ها تنگ نظر و حتی حسود به نظر برسند یا ممکن است شما را کسی بدانند که زندگی مجردی و بودن با آن ها را به تشکیل یک زندگی مشترک فروخته است.

حفظ ارتباط با دوستان غیر همجنس بعد از ازدواج می تواند یکی از بزرگترین و کشنده ترین ویروس های رابطه ی شما باشد باشد که زندگی مشترکتان را به نابودی می کشاند، به خصوص اگر این دوست، زمانی خواستگار یا فرد مورد علاقه شما هم بوده باشد.

در نهایت، یافتن دوستان مشترک و حفظ ارتباط با آن ها بعد از ازدواج بهترین روش برای داشتن یک زندگی اجتماعی مشترک است. بیشتر زوج های تازه ازدواج کرده، دوست دارند با زوج های دیگر معاشرت کنند و می توان گفت این روابط از جمله سالم ترین روابط دوستی بعد از ازدواج می باشد.

دوستان مجرد بعد از ازدواج

همانطور که گفته شد دوستان مجرد بعد از ازدواج می توانند مشکل ساز شوند و نسبت به ازدواج شما واکنش های منفی نشان دهند اما واکنشهای منفی این دوستان را جدی نگیرید. آن ها معمولا احساس می کنند طرد شده اند. اگر واقعا می خواهید دوستی خود را حفظ کنید، به این دوست اندوهگین تلفن کرده و یک قرار ملاقات با او بگذارید.

هنگامی که همدیگر را در کافی شاپ یا جای دیگر دیدید، از پرحرفی درباره زندگی عاشقانه خود اجتناب کنید. در عوض درباره علایق مشترکی که قبل از ازدواج داشتید صحبت کنید. اگر تمام گفتگوهای شما درباره جنس مخالف باشد دوستی شما از بین می رود. اگر شما دونفر وجوه مشترک دارید، هیچ دلیلی وجود ندارد که معاشرت با یکدیگر را ادامه ندهید.

ازدواج دوست صمیمی

معمولا هنگام ازدواج دوست صمیمی و قطع شدن رابطه ها از طرف اون دو واکنش ایجاد می شه: یا تو هم مقابله به مثل می کنی و رابطه ات رو با او محدود می کنی، یا می خوای رابطه ات رو مثل سابق نگه داری. که هر دو این ها اشتباهه. رابطه شما دیگه مثل سابق نمیشه اما نباید قطع هم بشه. باید حد تعادل رو نگه داری.

در اینجا کار عاقلانه اینه که دوستت رو درک کنی. اگه می بینی خبری ازش نمیشه تو تماس بگیر و از حالش با خبر شو . مخصوصا اوایل ازدواج که خیلی سرش شلوغه بهتره تو پیشقدم شی و ازش پشتیبانی و حمایت کنی و او رو درک کنی و اجازه ندی رابطه تون کمرنگ شه.

اما در تعیین زمان ملاقات او رو آزاد بگذار و اجازه بده او در برنامه ریزی برای دیدارها و بیرون رفتن هاتون تصمیم بگیره و وقت مشخص کنه. سعی کن او رو تحت فشار نگذاری. جاهایی که دوستت باید تنهایی و بدون همسرش کارهاش رو رو انجام بده بهترین فرصت برای ملاقات همدیگه هست و میتونی همراهش باشی و هم کمکش کنی و هم دیدارتون تازه شه.

دوستی های بعد از ازدواج

در مورد دوستی های بعد از ازدواج باید گفت اگر می خواهیم ارتباط مان با همسرمان خدشه دار نشود و از طرفی زنجیره ی دوستی های سابق مان پاره نشده و بعد از تشکیل خانواده دوستان جدیدی هم پیدا کنیم و وارد ارتباط های عمیق تری شویم، باید با همسرمان حتی قبل از ازداوج در باره ی نوع دوستانی که داریم، نحوه ی رفت و آمد و حد و مرز صمیمیت ها به توافق برسیم و بعد از ازدواج هم اولویت را به همسر و زندگی زناشویی مان بدهیم.

سعی کنیم اگر زمانی را برای دوستان خود به صورت مجردی می گذاریم حتما با رضایت همسرمان باشد و دوستی های خانوادگی مان را افزایش دهیم. فراموش نکنید اگر قرار باشد دوستان شما نزدیک ترین افراد زندگی تان باشند و تمام لذت هاو تفریحات تان را کنار آن ها باشید، همین ها می توانند زندگی مشترک تان را خراب کرده باعث دوری شما از همسرتان شوند.

ارتباط با دوست پسر بعد از ازدواج

قدری خودتان را به جای همسرتان بگذارید. اگر همسر شما فردی را دوست داشت و بعد از ازدواج با شما، با ایشان ارتباط داشت شما چه احساسی داشتید؟ قدری به خودخواهی و هوس بازی و نداشتن وجدان این آقا فکر کنید که با توجه به اینکه می داند شما متأهل هستید با شما ارتباط دارد! به راستی چه ضمانتی وجود دارد بعد از ازدواج با شما و وجود مشکل کوچک به دلیل تجربه و جرأت، با زن شوهر دار دیگر رابطه برقرار کند؟!

راهکار ترک رابطه با دوست پسر بعد از ازدواج:

۱- سعی کنید در بیرون هیچ آثاری از ایشان را جلوی دید خود نداشته باشید مانند عکس شماره تلفن و یادگاری های و… و آنها را محو کنید.
۲- افرادی که در وضعیت شما قرار دارند به هیچ وجه نقاط منفی و بدی ها و آسیب هایی که از طرف مقابل متحمل شدن را نمی بینند و به همین دلیل علاقه و وابستگی آنها ثابت می ماند. شما با تهیه لیستی از نقاط منفی ایشان و مشکلاتی که الان و بعد از ازدواج با ایشان برای شما ایجاد خواهد کرد را بنویسید و هر روز مرور کنید تا نگرشتان نسبت به ایشان منطقی تر شده و احساس ناراحتی و یا به عبارتی تنفر از ایشان ایجاد شود
۳- درباره امتیازات این جدایی و خوبی های جدا شدن از ایشان نیز با خود فکر کنید و سعی کنید با خوشحالی از اینکه با ایشان ازدواج نکرده اید مطالبی را یاد داشت کنید.

مطالب مرتبط:

فواید روحی ازدواج

دوستی با همسر سابق

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم

روابط زن و مرد در محیط کار

رفتار صحیح با دوست پسر

راه های آشتی با دوست صمیمی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.