no-img
نوین اطلس

مشاوره نوجوانان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره نوجوانان
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۱۴, ۱۳۹۷

مشاوره نوجوانان


برای کمک به نوجوانتان در جهت عبور از بحران ها، باید کاری کنید او احساساتش را بیان کند. فرقی نمی کند نوجوان شما دختر یا پسر باشد در هر صورت به همچین اقدامی در مقابل شما نیاز خواهد داشت. این کار با آگاهی داشتن از روانشناسی و مشاوره نوجوانان حتما شدنی است. شما وقتی اطلاعات خود را در زمینه ی روانشناسی و مشاوره نوجوانان گسترش دهید و آن را کامل کنید می توانید به نوجوان خود بیشتر نزدیک شوید.

دکتر روانشناسی نوجوان روحیات فرزند شما را به خوبی می شناسد و می تواند در زمینه ی مشاوره ی نوجوان کمک زیادی به شما داشته باشد. امروزه بیشتر این مشاوره ها به صورت آنلاین انجام می شود که مزایای خودش را خواهد داشت. همچنین متخصصانی هستند که در این زمینه به چندین سوال شما به صورت رایگان در تلگرام یا شبکه های پیام رسان دیگر پاسخ می دهند.

مشاوره نوجوانان پسر

برای این که پسرتان احساس نکند به خاطر جنسش هیچ محدودیتی ندارد، قوانین خانواده را بنویسید و به دیوار اتاقش بچسبانید و حتما ساعات ورود و خروج را طبق مقررات خانواده درج کنید

حالا اگر می‌خواهید به عنوان والدینی دلسوز و مسئول، آینده جسمی و روانی پسران خود را تأمین کنید، رعایت این نکات را فراموش نکنید:

۱ – پدر و مادر قبل از هر دوست ناباب یا جامعه ناسالمی می‌توانند رفتارهای پرخطر را به فرزندان شان بیاموزند. نتیجه تازه‌ترین تحقیقات روی بیش از ۲۰۰۰ نوجوان که به مصرف سیگار و مواد مخدر و … اعتیاد داشتند، نشان داده که ۴۰ تا ۶۰ درصد از این نوجوانان، برای اولین بار نحوه استعمال مواد دخانی را در خانه و توسط والدین خود آموخته‌اند؛ بنابراین اولین گام در دور نگه داشتن فرزندان از مواد مخدر، استعمال‌نکردن آن‌ها توسط والدین و به ویژه در منزل است.

۲ – مشاوران معتقدند شما نمی‌توانید از نوجوانتان توقع داشته باشید که مدام در محیط‌های آلوده و در مجاورت افراد معتاد قرار داشته باشد و هیچ تمایل یا حس کنجکاوی نسبت به مصرف مخدرها از خود نشان ندهد؛ بنابراین از رفت و آمد با دوستان یا اقوامی که اقدام به مصرف مخدرها جلوی اعضای خانواده می‌کنند، خودداری کنید.

۳ – با پرهیز از رذایل اخلاقی مانند دروغگویی، خشم و عصبانیت بی‌موقع یا ناسزا گفتن، الگوی رفتاری مناسبی برای نوجوانتان باشید.

مشاوره نوجوانان دختر

خیلی از مادران با مراجعه به اتاق مشاوره دبیرستان به دنبال جواب این سوال هستند: “نمی دانم با دختر نوجوانم چطور رفتار کنم؟ دیگر خسته شده ام. هر کاری که فکرش را بکنید انجام داده ام اما او عوض شده، دیگر حرف ما را گوش نمی دهد،

مدام با ما جر و بحث می کند. همیشه روبروی آینه نشسته. مدام گوشی موبایلش دستش است. به حرف دوستانش بیشتر از ما گوش می دهد و …”

در مقابل، اتاق مشاوره دبیرستان همیشه پر است از دختران نوجوانی که معتقدند درک نمی شوند. شاید بیشترین جمله ای که از زبان دختران نوجوان شنیده شده، این جمله است: “خانم باور کنید هیچ کس ما رو نمی فهمه. پدر و مادرمون اصلا ما رو درک نمی کنند.”

اصلی ترین ویژگی های دوره نوجوانی

برای اینکه وارد جهان نوجوانتان شوید، قبل از هر چیز باید این جهان را بشناسید.

۱- تغییرات جسمی

شاید اولین تغییری که در دختر نوجوانتان ببینید، تغییرات جسمی است که در اثر تغییر و تحولات هورمونی در بدن او رخ می دهد. دخترتان ظاهری زنانه پیدا می کند اما رفتارهایش گاهی هنوز کودکانه است. شاید یکی از بزرگترین وظایف مادرانه شما آگاهی دادن و صحبت کردن با دخترتان در مورد تغییرات جسمی او باشد.

۲- تغییرات شناختی

هوش نوجوان در این دوره حالت انتزاعی دارد. می تواند قواعد و قضایای منطقی را درک کندو قدرت استدلال کردن دارد. بنابراین گاهی ممکن است با شما بحث کند و شما و افکار و عقایدتان را به چالش بکشد. حتی در مورد افکار خودش هم شک دارد. دختران دیگ رخواسته های شما را به راحتی نمی پذیرد، بلکه بایدب رایش دلیل بیاورید و استدلال کنید. این همه شک و بحث و تردید برای مقابله و دعوا با شما نیست، بلکه می خواهد همه چیز را از اول و بر اساس استدلال و منطق بازسازی کند.

۳- جستجوی هویت

یکی از ویژگی های نوجوانی به دنبال هویت گشتن و رسیدن به پاسخ سوال «من کیستم؟» است. او به دنبال کسب شناخت از خودش در همه ابعاد زندگی است. تلاش می کند به یک من مستقل دست یابد. خلاصه کلام اینکه می خواهد خودش را تعریف کند.

مشاوره نوجوانان انلاین

مشاوره نوجوان امروزه به عنوان یکی از مهم ترین و نیز واجب ترین انواع مشاوره درمراکز مشاوره می باشد که می تواند به خوبی کمک های مهمی را به نوجوانان برای رسیدن به کامیابی در جنبه های مختلف زندگی آن ها مانند کاریابی تحصیل و درس و ورزش و مواردی از این قبیل نماید. ممکن است افراد تصور کنند که اگر بخواهند به خدمات مشاوره دسترسی داشته باشند باید حتما با مراجعه به مرکز روان شناسی مشکلات خود و با نوجوان خود را مطرح نمایند.

لذا اگر نوجوانی دارید که به خدمات مشاوره و صحبت نمودن او با مشاور نیاز دارید و از مشاور کمک می خواهید می توانید به راحتی از روش مشاوره آنلاین نوجوان بهره برده و زندگی نوجوان خود را بهبود دهید.

مشاوره رایگان در تلگرام

حتمال داره خیلی از ما توانایی انجام مشاوره را نداشته باشیم. قطعا تلگرام می تواند یک پلی باشد تا با تلگرام بتوانیم با دکتر مشاوره کنیم. تلگرام این روزها بهترین روش ارتباطات می باشد و دکتر های متخصص هم می توانند از طریق تلگرام مشاوره دهند.

مشاوره رایگان تلگرام امکان جدیدی است که در اختیار همگان در کشور عزیرمان قرار گرفته است. برخی اوقات نیاز فوری داریم با متخصص متناسب با موضوع مشاوره خود صحبت کنید و راهنمایی بگیرید.

دکتر روانشناس نوجوانان

شاید افسردگی در نوجوانان پسر برای شما زیاد قابل درک نباشد و بیشتر آنچه که انتظار دارید پرخاشگری و بیش فعالی باشد اما اینگونه نیست ، افسردگی همیشه علائم و نشانه های یکسانی ندارد و در نوجوانان پسر می تواند نشانه هایی داشته باشد که برای شما هرگز قابل تشخیص نباشد اما یک دکتر متخصص و روانشناس نوجوانان می تواند آن ها را تشخیص دهد، لذا همیشه به برداشت های خود از رفتار کودک و نوجوانتان اکتفا نکنید و رفتارهایتان را بر آن استوار نسازید و حتما از متخصصین و مشاوران نوجوان مشورت بگیرید .

مطالب مرتبط:

مشاوره دوستی دختر و پسر

کانال مشاوره خانواده

مشاوره آنلاین تلگرام

چگونه در نوجوانی پولدار شویم

نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.