no-img
نوین اطلس

مشاوره رابطه قبل از ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره رابطه قبل از ازدواج
امتیاز 2.50 ( 2 رای )
zip
آبان ۱۴, ۱۳۹۷

مشاوره رابطه قبل از ازدواج


آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است؟ این پرسشی می باشد که اگر می خواهید یک زندگی مشترک موفق را تجربه کنید، باید پاسخی درست به آن بدهید. به شما توصیه می کنیم در خصوص مسائلی که مربوط به امر ازدواج و تشکیل خانواده می شود، سهل انگاری نکنید و بدانید تاثیرات منفی رابطه نامشروع پیش از ازدواج از مهمترین این مسائل است.

داشتن رابطه دوستی قبل از ازدواج می تواند زندگی مشترک آینده ی شما را به مرز طلاق و نابودی بکشاند. نحوه آشنایی دختر و پسر برای ازدواج باید تحت قوانین خاص خودش باشد و نکات مهمی در رابطه با آن وجود دارد. به همین منظور نوین اطلس این مطلب را به رابطه قبل از ازدواج اختصاص داده تا در این باره مشاوره کامل شوید.

آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است

باید بدانید که زندگی بیرحم است ، طبیعت شکیبا نیست و ما همواره تاوان اشتباه های خود را به بدترین نحو خواهیم داد .بنابراین در خصوص زندگی آینده و روابط احساسی خود با دقت عمل کنید و همواره از راهنمایی های مشاوران روانشناس در پیمودن مسیر عاطفی زندگی خود بهره ببرید‌. باید بدانید که مذهب و سنت یک عامل تعیین کننده در رابطه پیش از ازدواج است. اگر شما در خانواده ای سنتی زندگی می کنید و یا گرایشات مذهبی در شما قوی ست، احتمالا پاسخ به پرسش رابطه پیش از ازدواج آری یا نه ، یک نه بزرگ باشد.

همچنین ساختار جنسیتی خانواده یک عامل تعیین کننده دیگر است .اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که تنها پسر خانواده هستید و به جز خودتان دارای چند خواهر میباشید ،باز در شرایطی متفاوت قرار دارید. جغرافیای محل زندگی عامل مهم بعدی ست .اینکه محل زندگی شما در کجا واقع شده است در پاسخ به پرسش ارتباط پیش از ازدواج آری یا نه موثر است. اینکه شما در یک شهر بزرگ زندگی می کنید و یا در یک شهرستان کوچک، به طور موثری در پاسخ به این پرسش اثر گذار است، یافتن پاسخ این پرسش در واقع یافتن پاسخ یک معادله روانی ست. پس لازم است در این زمینه خود را از راهنمایی های مشاوران روانشناس بهرمند کنید و از آنها کمک بخواهید.

رابطه نامشروع قبل از ازدواج

در یک بررسی از ۱۵۰ دختر و پسر روشن شد همه‌ی آن‌ها قبل از ازدواج رابطه‌ی دوستی حتی رابطه‌ی جنسی را تجربه کرده اند؛ بنابراین اینها هم مزید برعلت مسئله‌ی طلاق در جامعه است.

موضوع دیگر این است که معنویات و پاینبدی به تعهدات اخلاقی و معنوی که در آئین و سنت ما است و دین هم آن را تائید کرده، بسیار کم رنگ شده است. چون پایبندی به اصول معنوی کم رنگ است طلاق نیز عادی شده و دیگر کسی خود را متعهد به زندگی زناشویی نمی‌داند. به نظر من جامعه دچار یک آنومی اجتماعی است به این معنی که شناختی از ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی نداریم و یا اینکه آن‌ها را نادیده می‌گیریم. به این موضوع به اصطلاح فروریختگی ارزش‌ها و هنجار‌ها می‌گویند. باورهای غلط هنوز برای جوانان روشن نشده نه در رسانه‌ها و نه در مدارس در هیچ جایی این باور‌ها تشریح نمی‌شود.

داشتن رابطه دوستی قبل از ازدواج

و جوان که سرشار از عاطفه هستند از همه چیز حرف می زنند جز شناخت حتی اگر دو سال باشد. یعنی همه چیز توی این رابطه هست جز شناخت. اگر یک سوال هم بکنند موجب انحراف می شود ولی در فرایند خواستگاری سوالها را می پرسند و همه چشمها آنها را نگاه می کنند، گفتگو می کنند، کسانی که به این سمت و سو می روند خیال می کنند امکان شناخت هست حالا این ارتباطات قبل از محرمیت به ازدواج ختم می شود که در خیلی ها هم این اتفاق افتاده است. که شیطان وسوسه می کند بخصوص خانم را که خیلی برایشان مهم است . خیلی خانم ها قبلا ارتباط داشته اند و حالا تردید کردند و اعتمادشان از همدیگر سلب می شود . آقا می گوید ایشان که قبل از ازدواج با من رابطه داشته ممکن است قبلا هم با دیگران هم داشته است.

خانم ها قضیه خیلی برایشان جدی است . اگر این ارتباط به ازدواج ختم نشود سرخوردگی ایجاد می شود بویژه برای خانمها بوجود می آید . و اگر این خانم مورد سوء استفاده قرار گرقته باشد، نفرت از پسرها و مردها پیش می آید و روحیه مرد گریزی پیدا می کند و اگر خانم به آقا جواب رد داده باشد آقا نفرت از خانم ها و ازدواج گریزی، دختر خانم ها فرصت ازدواج را از دست می دهند مثلا اگر دو سال با هم ارتباط داشته اند طبیعی است این خانم خواستگارهای خوب را رد کرده است و واقعاً این ارتباط را به صلاح میدانید؟!

نحوه آشنایی دختر و پسر برای ازدواج

۱. آشنایی در محیط های خانوادگی

یکی از مهمترین و رایج ترین راههای آشنایی و انتخاب همسر برای والدین و جوانانشان محیط های خانوادگی چون فامیل، همسایه ها، دوستان و … است. در این راه، خانواده ها پس از مدتی رفت و آمد کم کم با یکدیگر و مشترکات و تمایزات هم آشنا می شوند.

۲. آشنایی در محیط های غیر خانوادگی

محیط های غیر خانوادگی چون محیط های کاری وتحصیلی هم، محلی دیگر برای آشنایی افراد با یکدیگر به منظور ازدواج می باشد. افراد در اینگونه محیط ها به دلیل داشتن برخوردهای مکرر وگاهی مستمر با فرد مقابل می توانند به شناخت نسبتاً جامعی از اخلاق، روحیات، عادات، ارزش ها و… وی دست یابند. چنانچه پس از بررسی و شناخت، به این نتیجه رسیدند که فرد مقابل مناسب است می توانند ارتباط شان را با وی افزایش داده و نزدیک تر نمایند تا به تصمیم نهایی برای ازدواج یا عدم آن برسند.

۳.آشنایی از طریق معرف

راه دیگر آشنایی دخترها و پسرها برای ازدواج معرفی آنها به یکدیگر توسط «معرف» است. معرف شخص ثالثی از دوستان و آشنایان است که دختر و پسر را به خوبی می شناسد و با بررسی هایی که به عمل می آورد به این نتیجه می رسد که این دو مناسب یکدیگرند.

۴. وسایل ارتباطی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و وجود وسایلی چون تلفن، اینترنت و… ارتباط میان انسان ها در هر کجای دنیا راحتر و بیشتر شده است. پس این گزینه هم می تواند راه دیگری برای آشنایی افراد به منظور ازدواج باشد.

۵. مراکز و سایت های همسریابی

شیوه جدیدی که به دلیل فرایند مدرن شدن و کنار رفتن شیوه های سنتی چند سالی است در کشور ما رواج یافته است، آشنایی افراد از طریق مراکز یا سایت های همسریابی است. این مراکز و سایت ها با ثبت نام از افراد و گرفتن مشخصات آنها اقدام به معرفی افرادی می کنند که در بیشتر زمینه ها با هم تفاهم دارند.

نکات مهم در آشنایی قبل از ازدواج

داشتن هدف ازدواج به این معنی نیست که پس از آشنایی، حتما باید ازدواج کرد. قصد ازدواج به این معنی است که این ارتباط، برای فرد مهم است؛ چارچوب دار است و بی قید و باری به هر جهت نیست

الف: فردی که قصد ازدواج دارد در دوره آشنایی، تقاضای ارتباط جنسی نمی کند.
ب: فردی که قصد ازدواج دارد ارتباطش را از خانواده مخفی نمی کند.
ج: فردی که قصد ازدواج دارد زمان آشنایی را بیش از اندازه طولانی نمی کند.
د: فردی که قصد ازدواج دارد سعی در به دست آوردن اطلاعات دارد و تنها به تبادل احساسات بسنده نمی کند.
با توجه به آنچه گفته شد تعریف آشنایی قبل از ازدواج به قرار زیر است: آشنایی فرایند تبادل اطلاعات و عواطف بین دو نفر از جنس مقابل به منظور تصمیم گیری برای ازدواج است.

مطالب مرتبط:

تست تفاهم برای ازدواج

مشاوره دوستی دختر و پسر

معاشقه قبل از ازدواج

چه رابطه هایی را باید تمام کرد



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.