no-img
نوین اطلس

رفتار دختر در جلسه خواستگاری


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

رفتار دختر در جلسه خواستگاری
امتیاز 2.50 ( 2 رای )
zip
آبان ۱۴, ۱۳۹۷

رفتار دختر در جلسه خواستگاری


بله گرفتن در جلسه خواستگاری فقط مخصوص پسران نیست. دخترخانم ها هم باید در جلسه خواستگاری مطلوب و مورد توجه باشند و طوری رفتار کنند که به دل پسر و خانواده او بنشینند. عوامل زیادی هم در این موضوع دخالت دارند. از آرایش و لباس دختر گرفته تا رفتار او در جلسه ی خواستگاری و چگونگی برخورد او با خواستگار.

خانواده ی دختر در خواستگاری باید آداب و رسومات به خصوصی را به جا آورند و پدر دختر باید سوالاتی مهم و جدی از داماد بپرسد تا بتواند از موفقیت این ازدواج و خوشبخت شدن دختر خود مطمئن شود. برخورد دختر با مادر خواستگار نیز در پسندیده شدن خیلی مهم بوده و لازم است دختر در اولین برخورد بتواند تاثیرگذار باشد.

آرایش و لباس دختر در خواستگاری

هر چیزی که اصل زندگی شما می باشد، باید در شب خواستگاری همان باشید و خودتان را پشت هیچ نقابی مخفی نکنید. اصلا قرار نیست خودتان را فریب دهید یا کسی را گول بزنید، قرار است سال ها با این مرد زندگی کنید، پس همان که هستید باشید.

خواستگار شما یا میپسندد یا خیر، اما اگر شما خلاف چیزی که هستید باشید، اگر پسندیده شوید، آن ظاهر و شخصیت پسندیده شده نه شخصیت و ظاهر همیشگی شما.

آرایش مناسب شب خواستگاری

برای شب خواستگاری آرایش زیبا و ملایمی داشته باشید، یک آرایش روشن با تن رنگ های صورتی که چهره ی شما را بشاش و شاداب و دخترانه نشان دهد، ریمل و خط چشم باریک و زیبا برای این شب مناسب است. از آرایش افراطی و غلیظ برای شب خواستگاری تان خودداری نمایید.

انتخاب لباس دخترانه

شما نه خانم خانه هستید و نه یک زن متاهل، شما یک دختر جوان هستید که حالا می خواهید در اولین قدم از چرخه ازدواج قرار بگیرید پس لباس مناسب و زیبا اما دخترانه انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید لباستان سر و سنگین و با حجاب باشد.

چگونگی برخورد با خواستگار

اولین ها همیشه در یاد آدم ها می ماند و به همین خاطر در موقعیت های مختلف اولین برخورد با طرف مقابل اهمیت زیادی دارد، به خصوص که این برخورد با عشق زندگی و همسرآینده تان باشد پس چگونگی برخورد درست با خواستگار را بدانید تا بتوانید پسر مورد علاقه ی خود را در خواستگاری جذب کنید:

اعتماد به نفس داشته باشید
فردی اجتماعی و خوش مشرب که اعتماد به نفس بالایی دارید در اولین برخورد، تاثیر خوبی بر طرف مقابل می گذارد. اگر چنین ویژگی هایی را در خودتان تقویت کنید، دیگران راحت تر با شما صحبت می کنند و این نشان می دهد که پذیرای حرف زدن با دیگران هستید.

به زبان بدن توجه کنید
زبان بدن، زبان قدرتمندی است. زبان بدن افراد مختلف درباره سطح اعتماد به نفس و خلق و خوی آنها حرف هایی داردو کافی است به این زبان توجه کنید. اگر می خواهید دیگران در نظر اول جذب شما شود محکم و بااراده بایستید، خم نشوید و قوز نکنید. در این صورت حس اعتماد به نفس و قدرت را به دیگران منتقل می کنید. دست های تان را مشت و گره کرده روی میز قرار ندهید یا دست به سینه ننشینید، این حالت ها نشان می دهند که برای طرف مقابل گارد گرفته اید.

لبخند بزنید
هرچهره ای با یک لبخند ملایم زیباتر می شود، بنابراین اگر می خواهید در نگاه اول تاثیرگذار باشید و چهره خوبی از شما در ذهن طرف مقابل شکل گیرد، لبخند را فراموش نکنید. یادتان باشد که بعد از یک لبخند به سرعت چهره ای عبوس و جدی به خودتان نگیرید و کاری نکنید که طرف تصور کند لبخند شما ساختگی و از روی اجبار بوده است.

آداب خواستگاری برای خانواده دختر

هرکاری آداب مخصوص به خود را دارد. مراحل مختلف ازدواج هم از این قاعده مستنی نیست. برخی از آداب خواستگاری که خانواده ی دختر باید به آن توجه ویژه داشته باشند به شرح زیر می باشد:

الو! الو! من خواستگارم!
وقتی با منزل‌تان تماس می‌گیرند و در مورد دخترتان پرس‌وجو می‌کنند، نحوه پاسخ‌گویی شما بسیار مهم است. خوب است از همان ابتدا برخوردی صمیمانه داشته باشید و طوری سؤال نپرسید که گویی استنطاق می‌کنید. طبیعی است که نکات اولیه را بپرسید تا اگر هیچ شباهتی در کار نبود، برای آن‌ها و خودتان زحمت ایجاد نکنید، اما سؤالاتی کلی مثل سن‌و‌سال و یا تحصیلات.

خواستگاری نه صحنه تئاتر
همان باشید که هستید، قرار نیست برای آن‌ها فیلم بازی کنید؛ چون اگر وصلت‌تان به خوبی و خوشی سر بگیرد، یک عمر دختر شما در خانواده آن‌ها خواهد بود و دامادتان هم به خانه شما خواهد آمد. پس همان‌طور که هستید، رفتار کنید. لوازم خانه لوکس اجاره‌ای نمی‌تواند باعث خوشبختی فرزندتان یا بالارفتن ارج و قرب او نزد خانواده شوهر آینده‌اش باشد.

چای معروف
قدیم‌تر‌ها مرسوم بود حتماً دختر چای بیاورد، اما شاید به‌خاطر خجالت و یا آمار بالای سینی چای برگشته روی پای آقای داماد، این رسم آن‌چنان به قوت خود باقی نمانده است. اگر چای را عروس خانم نمی‌آورد، یکی از پذیرایی‌هایی که خطر سقوطش کمتر است را انجام دهد. مثلاً شیرینی را تعارف کند. در هرصورت خود همین رفتار یعنی احترام‌گذاشتن به خانواده همسر آینده.

قواعد جواب‌دادن 
اگر پسر را پسندیدید و همه‌چیز خوب پیش رفت، باید منتظر تماس آن‌ها شوید و خیلی محترمانه بگویید مشتاق دیدار مجددتان هستیم، اما اگر جواب‌تان منفی بود هم خیلی مؤدبانه و صمیمانه بگویید که آرزوی ما خوشبختی پسر شماست، اما این ازدواج به صلاح نیست و یا جمله‌ای شبیه به این. اگر هم آن‌ها تماس نگرفتند که زانوی غم بغل نگیرید و امیدوار باشید به آینده…

اولین برخورد با مادر خواستگار

در اولین برخورد با مادر خواستگار هیچ‌وقت خود را با عروس‌های دیگر خانواده مقایسه نکنید. احتمالا عروس‌های قبلی خانواده رابطه صمیمانه‌تری با مادرشوهرتان دارند و به او نزدیک‌ترند. طبیعی است! آنها سال‌های بیشتری را در کنار هم زندگی کرده‌اند. گذشته از این، هیچ وقت خدماتی که مادرشوهرتان به عروس‌های دیگر ارائه کرده را با کمک‌هایی که به شما کرده قیاس نکنید.

تفاوت وضعیت اقتصادی خانواده در سال‌های مختلف، تفاوت نگاه آدم‌ها به موضوعات و بسیاری عوامل دیگر، می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد. پس نگذارید حسادت و مقایسه کردن از همان روزهای اول رابطه شما را خراب کند. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آن ها را اصلاح کنید.

سوالات پدر دختر در خواستگاری

ازدواج به پیش شرط هایی نیاز دارد. هر دو طرف و خانواده های آنها باید معیارهای مشترکی داشته باشند. آنها باید در زمینه های مختلف با یکدیگر در یک سطح قرار گیرند. به قول معروف برای هم متناسب باشند و هم شأن یکدیگر تلقی شوند. به این منظور پدر دختر و پسر  باید از همان ابتدای آشنایی و شاید حتی در شب خواستگاری به نکته هایی توجه کنند و سوال هایی را از هم بپرسند. این سوالات وضعیت اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی، آداب و رسوم و مواردی از این قبیل را شامل می شود.

مطالب مرتبط:

مردان جذب چه دخترانی میشوند

کاهش استرس در روز خواستگاری

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است

سوالات دوران آشنایی

دعا برای پسندیده شدن دختر

راه های جذب پسران در چت



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.