no-img
نوین اطلس

مشاوره شکست عشقی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره شکست عشقی
zip
آبان ۱۲, ۱۳۹۷

مشاوره شکست عشقی


فراموش کردن عشق شکست خورده گاهی غیر ممکن به نظر می رسد. گرفتار شدن در عشقی که پایان سخت و تلخی دارد بسیار احساس بدی را به شما القا می کند و بدتر آن که مطمئن شوید رابطه ای که در آن هستید هیچ نتیجه و سرانجامی نخواهد داشت. بر اساس رواشناسی شکست عشقی هم برای دخترانی که شکست عشقی خوردند و هم برای شکست عشقی در پسران تنها چند روز زمان لازم است تا افسردگی حاصل از آن را درمان کرده و با شکست عشقی مقابله کنید. می پرسید چگونه؟ این مطلب را بخوانید تا راه های آن را به شما نشان دهیم.

روانشناسی شکست عشقی

بر اساس روانشناسی شکست عشقی کلید فراموش کردن یک فرد از بین بردن امید است. ذهن شما زمانی می تواند جدایی را بپذیرد که امید را به طور کامل از بین ببرید. بنابراین اولین قدم در فراموشی این است که اطمینان حاصل کنید این رابطه برای همیشه تمام شده و پس از آن وارد مرحله ی بهبودی خواهید شد.

نکته ی مهم دیگری که درباره ی روانشناسی عشق باید مورد توجه قرار دهید این است: مردم عاشق افرادی می شوند که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگهشان مطابقت و سازگاری نشان دهند. به عبارت دیگر افراد خیلی زیادی در دنیا وجود دارند که می توانند شریک عشقی آینده ی شما باشند. اگر این واقعیت را درک کنید هیچ گاه از شکست عشقی رنج نمی برید.

شکست عشقی پسران

بررسی نشان داد که مردان بیشتر از زنان شکست عشقی را دشوار می دانند اما در عین حال بیشتر از زنان از یک رابطه عاشقانه شاد کنونی لذت می‌برند.

پروفسور رابین سیمون در دانشگاه ویک فارست در کارولینای شمالی در آمریکا که از جمله پژوهشگران مطالعه حاضر است با اشاره به اهمیت این تحقیق درباره رابطه بین روابط عاشقانه خارج از ازدواج و سلامتی عاطفی مردان و زنان در آغاز بزرگسالی می‌گوید: یافته شگفت‌انگیز این مطالعه این بوده که مردان جوان بیشتر از زنان نسبت به کیفیت رابطه جاری خود واکنش نشان می‌دهند شکست عشقی نیز تاثیر بدتری بر آن ها خواهد داشت.

همواره گفته می‌شود زنان خود را از طریق روابط خود تعریف می‌کنند و مردان از طریق کارشان به خود اعتبار می‌بخشند. به نظر او در حال حاضر به‌دلیل شرایط سخت شغلی برای مردان جوان شاید این تغییری که کارشناسان مدت‌ها در انتظار آن بودند اتفاق افتاده‌است.

دخترانی که شکست عشقی خوردند

دغدغه زنان جوان عمدتا داشتن یا نداشتن رابطه است تا این‌که به طور مداوم شاد باشند. ضمنا زنان جوان به‌دنبال شکستن رابطه عاشقانه‌شان ترجیح می‌دهند با دوستان خود درباره عواطفشان حرف بزنند. دخترانی که شکست عشقی می خورند آشفتگی عاطفی خود را با افسردگی ابراز می‌کنند در حالی‌که مردان احساسات خود را بیشتر با مصرف الکل و مواد مخدر نشان می‌دهند. زنان جوان معمولا روابط گسترده‌تری با دوستان و اعضای خانواده خود دارند که در چنین شرابطی می‌تواند به آن تکیه کنند. اما مردان جوان کمتر به یکدیگر اعتماد می‌کنند و این امر می‌تواند احساس تنهایی در آن‌ها ایجاد کند.

راه های مقابله با شکست عشقی

اگر بخواهم شیوه های موثر مقابله با شکست عشقی را در چند جمله خلاصه کنم به این صورت خواهد بود:

داستان های رسانه ها را فراموش کنید.
انتظارات واقع بینانه از رابطه تان داشته باشید.
باورهای محدود کننده ای مثل “منحصر به فرد بودن” و “نیمه ی گمشده” را فراموش کنید.
تفاوت بین نیاز و دوست داشتن را درک کنید.
موارد زیادی هستند که می توانند برای جلوگیری از بهبودی سریع و راحت شما پس از شکست عشقی در کنار هم قرار گیرند. همه ی این موارد با ایجاد رابطه براساس ارضای نیازهای برآورده نشده شکل می گیرند.

اگر فردی در زندگی خود احساس تنهایی کند، توسط دوستانش طرد شود یا به هر دلیلی نیاز به تایید و اثبات ارزش هایش پیدا کند ممکن است تنها برای ارضای این نیاز ها وارد رابطه ی عاطفی شده و هیچ علاقه ای به طرف مقابلش نداشته باشد.

همه ی رابطه های ناسالم بر اساس ارضای نیازهای برآورده نشده شروع می شوند و بعد از آن رسانه هایی که ذهن مردم را با باور های نادرست بیمار کرده اند؛ باورهایی که باعث می شود افراد تصور کنند رابطه ی عاطفی و پیدا کردن فردی به نام ” نیمه ی گمشده” کلید حل همه ی مشکلاتشان خواهد بود.

درمان افسردگی شکست عشقی

برای مقابله با افسردگی بعد از قطع رابطه باید ابتدا درک کنید افسردگی چیست، چگونه عمل می کند و تغییر باورهای شما چگونه می تواند در درمان افسردگی بعد از پایان رابطه موثر واقع شود.

افسردگی پیامی از طرف ذهن شماست، پیامی که به شما می گوید نمی توانید بعد از جدایی از عشق خود به آرامش برسید.

اگر آرزو داشته باشید ثروتمند شوید اما به طور ناگهانی همه ی پول خود را از دست بدهید قطعا افسرده خواهید شد. برای یک رابطه ی عاطفی هم به همین صورت است. اگر به رابطه ی عاشقانه دل ببندید و متوجه شوید که رابطه تان بی هدف و بی سرانجام خواهد بود دچار افسردگی می شوید.

اگر کسی که پول خود را از دست داده است بتواند راه دیگری برای کسب درآمد بیشتر پیدا کرده و در آن پیشرفت کند افسردگی او از بین رفته و احساس بهتری پیدا می کند. این مسئله منطقی به نظر می آید، اما چرا درمورد قطع رابطه ی عاطفی این اتفاق نمی افتد؟

جواب روشن است، معمولا افراد نمی توانند از گرایش به سمت عشقشان دست برداشته و پایان رابطه را بپذیرند.

مطالب مرتبط:

درمان شکست عاطفی

روانشناسی شکست عشقی

طرز برخورد با عشق قدیمی

جدایی از عشق

چگونه عشقم را برگردانم



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.