no-img
نوین اطلس

مشاوره رابطه زناشویی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره رابطه زناشویی
zip
آبان ۹, ۱۳۹۷

مشاوره رابطه زناشویی


رابطه زناشویی یک رابطه مقدس و آسمانی و مقدس است که خداوند برای ایجاد رابطه مستحکم بین زوجین قرار داده است. همین روابط زناشویی در خانواده موجب ایجاد فضایی آرام در خانواده و محیطی امن برای رشد و پیشرفت خواهد شد. البته محیط خانواده زمانی می تواند شرایط پیشرفت را فراهم کند که خالی از مشکلات جدی باشد به همن دلیل مشاوره خانواده و زناشویی برای حل مشکلات خانوادگی امری ضروری است.

این مشاوره ها می توانند به صورت حضوری یا پرسش و پاسخ آنلاین باشند که هرکدام مزیت های به خصوص خودش را دارد. مشاوره های ازدواج نیز امروزه به صورت آنلاین برگزار می شوند که می توانند در تشکیل خانواده ای خوب و موفق بسیار تاثیرگذار باشند.

حل مشکلات خانوادگی

مشکلات خانوادگی هر انسانی مانند سایر مشکلات می تواند در چند حیطه جا گیرد. به عنوان نمونه می توان مشکلات عاطفی، احساسی، اخلاقی و مسائل اجتماعی را نام برد که همه این موارد به ازدواج باز می گردد. هنگامی که ازدواج به درستی انجام شود، به این معنی که زن و مرد با بلوغ عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی وارد جریان زندگی شوند، قطعا مشکل خاصی نخواهند داشت.

اولین گام برای حل مشکلات خانوادگی گفتگ. است. اگر بدون مقدمات لازم به گفتگو در مورد مشکلات خانوادگی اقدام کنید، ممکن است احساسات شما کنترل رفتارتان را در دست بگیرد و به نتیجه ی دلخواه دست پیدا نکنید. مزیت بیان مشکلات در قالب یک نامه این است که اگر در هنگام نوشتن آن، احساسات بر شما غلبه کند و عصبانیت باعث درج مطالبی با لحن تند و برخورنده شود، بعد از آرام شدن می توانید نامه را ویرایش کرده و کلمات تند و ناخوشایندی را که ممکن است باعث بروز واکنش های احساس در شریک زندگی تان شود، حذف کنید.

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده شکلی از روان درمانی است که تلاش می کند با کاهش استرس و تعارضات اعضای خانواده به وسیله بهبود ارتباطات و تعاملات بین اعضای خانواده، طراوت و خوشبختی را در خانواده تضمین کند.

در حالی که مشاوره خانواده تلاش دارند که با همه اعضای خانواده مشاوره و جلسات روان درمانی داشته باشد اما این مورد در بعضی از تعارضات خانوادگی امکان پذیر نیست. البته این نکته را باید بیان کرد که جلسات مشاوره خانواده عمدتاً به صورت مشاوره فردی برگزار می‌شود و نباید اینطور متصور بود چند نفر در جلسه درمان حضور دارند. این نوع مشاوره ، مشکلات را به عنوان الگوها و یا سیستمهایی در نظر میگیرد که نیاز به تنظیم دارند و تلاش می کند تا با استفاده از نبوغ ویژه هر فرد و ویژگی های درونی او کار درمان و یا مشاوره خانواده را انجام دهد.

مشاوره زناشویی آنلاین

امروزه با فراگیری تکنولوژی و نفوذ استفاده از اینترنت در زندگی روزمره افراد یکی از نیازهای مهم ما یعنی نیاز به برقراری ارتباط نیز از طریق اینترنت و به صورت آنلاین پاسخ داده می شود. از این گوشه دنیا با افرادی در آن سر دنیا در ارتباطی نزدیک و صمیمی قرار می گیریم که آنها را از نزدیکترین افراد حتی در خانه به ما نزدیکتر می کند.

زمانی که صحبت از رابطه زناشویی می‌شود در واقع ما به مجموعه عواملی اشاره می‌کنیم که بر کیفیت و چگونگی رابطه زناشویی تأثیرگذار است:

برداشت و تصوری که هر فرد از زندگی مشترک دارد.
شناخت و آگاهی داشتن از خود و جنس مخالف.
مسئولیت پذیر بودن و آشنا بودن با نقش ها و وظایف خود به‌عنوان همسر در زندگی مشترک.
داشتن مهارت ارتباطی و مهارت های حل مسئله.
آشنایی با شیوه های فرزند پروری.
و سایر موارد از جمله عواملی هستند که در کیفیت رابطه زناشویی تأثیرگذار هستند.
در زندگی مشترک مسائل و موقعیت های مختلفی پیش می‌آید که نیاز به همفکری و تصمیم گیری مشترک زوجین دارد و در صورتی که زوجین توافق نظر نداشته باشند به مشکل برمی‌خورند.

مشاوره آنلاین ازدواج

بهترین کار برای جلب مردم به استفاده از علم و تجربه مشاوران و جلوگیری از مشکلات و از هم پاشیدگی خانواده های نو پا، راه دادن فناوری به دنیای روانشناسی و مشاوره و تلاش برای آگاهی رسانی بیشتر به افراد است. چنین ایده ای موجب شکل گیری سایبرتراپی یا همان روانشناسی و مشاوره آنلاین شده است. در کشور ما نیز این روش در حال پیشرفت و یافتن جایگاه مناسب خود می باشد. شما می توانید با مشاوره آنلاین ازدواج مراحل و جلسات مقدماتی مشاوره قبل از ازدواج و آموزش های لازم پیش از ازدواج را طی کنید و در صورت نیاز با نظر مشاورتان از جلسه یا جلساتی حضوری نیز برخوردار شوید. (نگاه کنید به همه چیز در مورد کم بودن رابطه زناشویی)

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

بسیاری از افرادی که نمی توانند به مراکز مشاوره مراجعه کنند یا ازبیان مشکلات و دغدغه های جنسی خود واهمه دارند می توانند از طریق پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین مشکلات و دغدغه های خود را در این زمینه مهم از زندگی زناشویی شان برطرف نمایند.

اگر انتخاب خودتان را کرده اید و در تصمیم تان مصمم هستید و با این تصور که از مشاور خود نیز تأیید بگیرید می خواهید نزد مشاوره ازدواج بروید شاید به نتیجه دلخواهتان نرسید و سرخورده شوید. اما اگر در تصمیم خود تردید دارید و یا مشکلاتی می بینید که شما را نگران می کند بهترین کار مشاوره گرفتن است. از آن بهتر هم زمانی است که خود را آماده و مشتاق ازدواج می بینید و می خواهید راه و رسم درست ورود به این مسیر را یاد بگیرید و با آگاهی و فکر صحیح به آن وارد شوید.

مطالب مرتبط:

مشاوره جلوگیری از طلاق

مشکلات عقد طولانی

مشاوره قبل طلاق

مشاوره مشکلات خانوادگی

مشکلات زوج های جوان

عشق بعد از ازدواج

علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.