no-img
نوین اطلس

شخصیت یک مرد ایده آل


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شخصیت یک مرد ایده آل
zip
آبان ۹, ۱۳۹۷

شخصیت یک مرد ایده آل


هنگامی که صحبت شخصیت و ویژگی های یک شوهر خوب و به عبارت بهتر یک شوهر ایده آل در میان باشد، دو زن نمی‌توانند با هم نظر یکسان داشته باشند. در حقیقت، حتی اگر از یک زن دو بار به فاصله ی چند روز این سوال را راجب شخصیت یک مرد ایده آل بپرسید، ممکن است به شما دو فهرست کاملا متفاوت را از ویژگی‌های شوهر خوب و ایده آل ارائه بدهد.

در نتیجه همانطور که متوجه شده اید خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر کند. به منظور پیدا کردن مرد ایده آل برای ازدواج باید بدانید هم شوهر خوب و هم شوهر بد چه خصوصیاتی دارد. همچنین تحقیق و بررسی نظر اسلام در باره شخصیت یک مرد ایده آل نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد.

خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان

شما به عنوان یک مرد می‌دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند و شخصیت یک مرد ایده آل از نظر آنان چیست؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ این راهنمایی است که به شما می‌گوید خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان چیست و آن ها چه شخصیتی را ایده آل می دانند:

۱. به عواطف او احترام بگذارید

بگذارید گریه کند

زنان همیشه قدردان مردهایی هستند که به عواطف و احساسات‌شان اهمیت می‌دهند. به خصوص وقتی از چیزی ناراحتند. از همسرتان بپرسید از چه ناراحت است و اگر گریه می‌کند به او دستمال تعارف کنید. مطمئن باشید ابراز احساسات باعث تقویت رابطه می‌شود.

۲. اهمیت آنچه می‌پوشید

با نظر او لباس بپوشید

مدها می‌آیند و می‌روند اما توجه یک مرد به طرز پوشش خود باید مداوم باشد. این از همان روزهای اول آشنایی برای یک زن حائز اهمیت است و شخصیت یک مرد ایده آل را بیان می کند. باید سعی کنید بفهمید همسرتان چه نوع ظاهری را می‌پسندد. مثلا اگر دوست دارد رنگ شلوار شما روشن باشد به خواسته‌اش توجه کنید. لباس پوشیدن شما آنطور که همسرتان دوست دارد قدم مهمی در ایجاد علاقه بیشتر در زنان است.

مردان باید بدانند که بد نیست گاهی لباس قرمز بپوشند، زیرا روانشناسان می‌گویند این یکی از اولویت‌های ناخودآگاه زنان است. آن ها معتقدند رنگ قرمز باعث می‌شود مردها قوی‌تر و جالب‌‌تر به نظر بیایند. اما توجه داشته باشید که این رنگ به مهربان‌تر نشان دادن شما کمکی نمی‌کند.

۳. از خودگذشتگی هیچ وقت از مد نمی‌افتد

یک مرد سنتی باشید

زمانی که پای عواطف و شخصیت یک مرد ایده آل به میان می‌آید خیلی از زنان هنوز شیوه مردان سنتی را ترجیح می‌دهند، به خصوص در ابتدای زندگی مشترک. آنها به خوبی می‌توانند از پس کارهایی همچون باز کردن در یا جابه‌جا کردن صندلی بربیایند ولی وقتی تامل می‌کنند یعنی از شما انتظار ادای احترام و همکاری دارند و توقع دارند شما این کارها را برای او انجام دهید.

مرد ایده آل برای ازدواج

یک مرد ایده آل برای ازدواج به احساسات و نگرانی‌های شما گوش می‌کند و بدون نصیحت کردن یا رنجیدن، برای درک کردنشان تلاش می‌کند. او می‌داند که یک آدم بی‌عیب و نقص نیستید اما شما را همان‌طور که هستید دوست دارد و با دیگران مقایسه‌تان نمی‌کند.

شخصیت یک مرد ایده آل این است که برای نظر‌های شما ارزش قائل است؛ قبل از هر تصمیم اساسی‌ای، نظر شما را می‌پرسد و با تک روی سعی نمی‌کند حرف خودش را به کرسی بنشاند. مرد ایده آل مردی است که وقتی موفقیتی به دست می‌آورید با تمام وجود برای‌تان خوشحال می‌شود و سعی می‌کند زمینه را برای موفقیت‌های آینده‌تان فراهم کند.

احترام فقط در لحن خوب و رفتار پرمحبت خودش را نشان نمی‌دهد. پس اول ببینید که نامزد‌تان نشانه‌های بالا را در رفتارهایش نشان می‌دهد یا خیر و بعد وجود آن‌ها را در رفتارهای خودتان بررسی کنید.

همسر ایده آل از نظر اسلام

از دیدگاه اسلام، زن نیز به مانند مرد حق دارد که خصوصیات روحی و اخلاقی مرد را قبل از ازدواج مورد بررسی تحقیق و تفحص قرار دهد. بدیهی است، همان طور که در روایات اسلامی برای زنان شایسته ویژگی هایی بیان شده که هر زنی باید دارای آن صفات باشد، برای مردان نیز باید اوصافی وجود داشته باشد تا شایستگی ازدواج با زنان متدین را داشته باشند. به طور یقین مرد شایسته، از نظر مکارم اخلاقی باید در سطحی بالاتر از زن قرار داشته و از نظر تقوا در درجه بسیار ممتازی واقع شده باشد. همسر ایده آل از نظر اسلام فردی با تقوا، عفیف، امانت دار و خوش اخلاق می باشد.(همچنین نگاه کنید به خصوصیات یک زن ایده آل)

شوهر خوب چه خصوصیاتی دارد؟

اگر می خواهید رابطه ای را با مردی برقرار کنید و به دنبال ازدواج با او هستید باید از خودتان شروع کنید و ببینید شوهر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و در واقع شخصیت یک مرد ایده آل را چگونه ارزیابی می کنید. چه مجرد باشید و چه در رابطه جدی باشید که بخواهید با فرد مقابل ازدواج کنید باید مواردی را برای شوهر خود مدنظر داشته باشید. برخی از خصوصیات یک شوهر خوب به شرح زیر هستند:

او قابل اعتماد است:
زمانی که با او هستید احساس امنیت می کنید و می دانید که او همیشه با شما صادق است و دروغ نمی گوید و از فریب کاری در برابر شما استفاده نمی کند. می توانید به او تکیه کنید بدون اینکه نگران از دست دادنش باشید. او بخشنده است و می تواند تکیه گاه خوبی برایتان باشد.

او ویژگی های خوب شما را دوست دارد و ویژگی های بدتان را پذیرفته است:
شما نباید خود واقعی تان را از دیگران پنهان سازید. باید خودتان را به او نشان دهید تا بداند چه کسی هستید و چه نیازهایی دارید. شما می توانید خود واقعی تان را با او به اشتراک بگذارید و در عین حال احساس امنیت کنید. در این شرایط می دانید که او شما را درک می کند و ویژگی های بدتان را پذیرفته است.

زمانی که به او نیاز دارید حضور دارد حتی اگر اینکار برایش راحت نباشد:
همراهی و همکاری گاهی از اوقات به فداکاری و مصالحه نیاز دارد. زندگی شرایط غیر قابل پیش بینی و غیر قابل انتظاری برایتان خواهد داشت. نمی توانید پیش بینی کنید در آینده چه اتفاقاتی قرار است برایتان بیفتد و قادر نیستید برای این اتفاقات از قبل برنامه ریزی کنید مردی که شوهر خوبی برایتان است باید زمانی که به او نیاز دارید کنارتان باشد، با شما باشد و تلاش کند در این طوفان ها شما را همراهی کند هرچند انجام اینکار برایش مشکل باشد.

به هنگام اتخاذ تصمیمات بزرگ یا کوچک، شما را مدنظر داشته باشد:
رابطه به معنای همراهی، همدلی و همکاری است. در نظر گرفتن شما به هنگام اتخاذ تصمیمات بزرگ یا حتی کوچک نشان می دهد این فرد احترام خاصی برایتان قائل است و می خواهد زندگی را با شما ایجاد کند و تنها خود را نمی بیند. زندگی ما می تواند یک زندگی راحت و بی دردسر باشد. همیشه در نظر گرفتن یک نفر در تصمیمات زندگی آسان نیست اما این دقیقا همان چیزی است که یک رابطه خوب و البته طولانی مدت بدان نیاز دارد.

او به سمت رشد حرکت می کند:
در دنیایی که ما زندگی می کنیم هیچ کس کامل نیست. همه ماها عیب ها و نقص هایی داریم و این عیب ها مختص یک قشر خاص نیست. هر فردی ممکن است نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را داشته باشد. در یک رابطه، رفتار مرد بر روی شما و رفتار شما بر روی مرد تاثیر می گذارد.

خصوصیات شوهر بد

دوران آشنایی در شناخت شخصیت یک مرد ایده آل بسیار مهم است؛ نه تنها بهتر با همدیگر آشنا می‌شوید بلکه شخصیت و ویژگی‌های همدیگر را هم می‌شناسید. خیلی از خانم‌ها ادعا می‌کنند قبل از ازدواج، خصوصیات منفی و بد شوهرشان را ندیده بودند و این دلیل نارضایتی بسیاری از افراد از ازدواج‌شان است.

دانستن برخی از این ویژگی‌ها قبل از ازدواج می‌تواند شما را از ازدواج با کسی که واقعا مورد پسندتان نیست نجات بدهد. پس یک شوهر بد چه خصوصیاتی دارد؟

۱. روراست نبودن

عدم صداقت و روراست نبودن معمولا از رفتارهای نامحسوس و جزئی پیداست، مثلا وقتی از شما یک سوء استفاده‌ی کوچک می‌کند یا دروغی کوچک به شما می‌گوید. برخی از افراد حتی توجهی به لطمه‌ای که با دروغ‌های خود به دیگران می‌زنند ندارند، و خیلی مهم است که پیش از ازدواج این رفتارها را بررسی کنید و خصوصیات و شخصیت یک مرد ایده آل را در نظر بگیرید. اگر او را در حال دروغ گفتن یا فریب دیگران دیدید مطمئن باشید با شما هم همین کار را خواهد کرد.

۲. آزار و اذیت

اگر اغلب حرف‌هایی می‌زند که تحقیر یا تمسخرتان می‌کند، حتی اگر محض شوخی باشد، خیلی مراقب باشید، چون می‌تواند منجر به سوء استفاده‌های عاطفی شود. کسی که یک سو‌ء استفاده کننده‌ی عاطفی و روحی است، هدف اصلی‌‌اش کوبیدن شما و کوچک شمردتان است. او واقعا دوست ندارد شما نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید. اگر چنین صفتی را در طرف مقابل‌تان شناساسس کردید در ترک او تردید نکنید.

۳. گرم گرفتن با زنان دیگر

برخی از مردها عاشق گرم گرفتن با هر زنی که با او همکلام می‌شوند هستند. این رفتار می‌تواند ویران کننده‌ی رابطه‌ی زناشویی باشد. وقتی یک مرد با زنی که او نمی‌شناسد مانند یک شی‌ء رفتار می‌کند، با همسرش نیز با احترام رفتار نخواهد کرد.

مطالب مرتبط:

خصوصیات مردان متولد ماه های مختلف

مرد عاشق چه ویژگی هایی دارد

درمان وسواس در انتخاب همسر

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج

شخصیت شناسی با لباس



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.