no-img
نوین اطلس

روابط زن و مرد در محیط کار


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روابط زن و مرد در محیط کار
zip
آبان ۹, ۱۳۹۷

روابط زن و مرد در محیط کار


چند سالی است که حضور خانم‌ها در جامعه زیاد شده است. خانم‌ها بلافاصله بعد از فارغ‌‌التحصیلی سر کار می‌روند و شکل جدیدی از روابط اجتماعی را تجربه می‌کنند. ارتباط خانم‌ها و آقایان جوان در محیط کار اجتناب‌ناپذیر است. زنان در محیط کار معمولا با پیشنهادهایی مواجه می‌شوند که باید بدانند چطور آنها را مدیریت کنند که برای کارشان مشکلی ایجاد نشود.

ارتباط با همکاران در محیط کار

این موضوعی است که برای همه افراد ممکن است پیش بیاید. شما در کنار یک همکار فقط نقش یک همکار را دارید. برخورد با همکار جنس مخالف ممکن است زیاد دلپذیر نباشد، و روز کاری تان خراب شود یا حتی آن را مختل کند.

مردان و زنان به طور متفاوتی با همکاران خود در محیط کار ارتباط برقرار می کنند، بنابراین اگر شما فردی هستید که در تلاش برای مقابله با یک همکار جنس مخالف که ناسازگار است می باشید، وضعیت ممکن است وضعیت کمی پیچیده شود.

سیاست در محل کار

توجه و رعایت نکات زیر به شما در فراهم ساختن یک محیط خوب و دوستانه در محیط کار کمک خواهد کرد. قبل از هر چیز لباس شما باید مناسب محیطی که در آن کار می‌کنید باشد. ظاهر مناسب یکی از سیاست های درست رفتاری در محل کار می باشد.

پوشیدن لباس‌های تنگ و کوتاه نه تنها شرایط کار را بر شما سخت خواهد کرد، بلکه تحمل فشار تنگی لباس برای ساعت‌های طولانی برای سلامتی شما خطرناک است. لباس‌های فرم و یک شکل بهترین نوع لباس برای محل کار است.

آرایش کردن هم در محیط کار برای خودش حد و حدودی دارد. بعضی از افراد با چنان آرایشی به سر کار می‌روند که گویی به یک عروسی دعوت هستند. رعایت این نکته بسیار ضروری است. آرایش شما در محیط کار نباید به هیچ عنوان جلب توجه کند. وقار و منش خود را با این نوع رفتار زیر سوال نبرید.

به گونه‌ای ساده و راحت برخورد کنید. حد و حدود خود را بشناسید و آن را رعایت کنید. رفتار‌های مشکوک و پنهانی، صمیمیت بیش از اندازه، شوخی‌های زننده، طعنه زدن‌ها، قهر کردن، نگاه‌های مرموز و خیره و… همه باعث ایجاد شبه و شایعاتی در باره شما خواهند شد. بهتر است، راحت، صریح و آشکارا برخورد کنید تا از ایجاد هر گونه شبه و شایعه جلوگیری کنید.

شایعه پراکنی و از بدگویی پشت سر سایر همکاران دست بر‌دارید. هر آنچه را که می شنوید بدون توجه و تحقیق در باره صحت و درستی، آن را تکرار و پخش نکنید. درباره رفتار‌های به ظاهر مشکوک، قضاوت و پیش داوری نکنید. به طور کلی سرتان به کار خودتان باشد و بس.

چگونه با همکاران خود رفتار کنیم

برقراری ارتباط با همکاران در محیط کار غیر قابل اجتناب است. متاسفانه همیشه افرادی هستند که از روی حسادت یا کمبود یا هر دلیل دیگری، با شما سر ناسازگاری می گذارند اما از آنجا که شما در محیط کار هر روز به مدت چنین ساعت با آنها در تماس اید، واجب است که نحوه برخورد با آنها را بدانید تا نه بر اعصاب تان تاثیر منفی بگذارد و نه بر بازدهی کارتان.

۱.تعاملات خود را به حداقل برسانید

اگر چه قطع ارتباط با همکاران غیر قابل اجتناب است اما می توان بخشی از آنها را به حداقل رساند.

۲.با او مهربان باشید

روانشناسان معتقدند که متنفر بودن از فردی که شما را دوست دارد، سخت است، پس اگر شما با همکارتان مهربان باشید و با او با احترام برخورد کنید، برخی از احساسات بد و منفی او را از بین خواهید برد.

۳.زندگی کاری خود را از زندگی شخصی تان جدا کنید

اگر با یکی از همکاران خود مشکل دارید، سعی کنید که زندگی شخصی خود را از زندگی کاری تان جدا کنید. شما محبور به برقراری ارتباط با همکارتان در خارج از محیط کار نیستید. اگر او در جمعی از دوستان تان که هر آخر هفته با آنها بیرون می روید حضور دارد، آن جمع را فراموش کنید و با باقی دوستانتان قرار بگذارید.

۴.اگر کاری از دست تان ساخته نبود، شرایط را به مقامات بالاتر گزارش دهید

احتیاجی نیست که شما تمام رفتارهای آزاردهنده همکارتان را به مقامات بالاتر گزارش دهید اما اگر احساس کردید که رفتار او موجب اختلال در کارتان شده، هر چه سریع تر این موضوع را نزد مدیرتان عنوان کنید.

رابطه عاطفی با همکار

رابطه ی عاطفی با همکار و ازدواج با او را نه توصیه می توان کرد و نه میتوان آن را رد کرد. عده‌ای از افراد عقیده دارند روابطی که در محیط کار یا در محیط دانشگاه صورت میگیرند از سلامت بیشتری برخوردارند اما در عین حال با تنش‌ها و مشکلات پیچیده‌تری رو‌به‌رو میشوند.

عاشق شدن در محل کار چیز عجیبی نیست اما زمانی که از میزان رضایتمندی افرادی که در محیط کار با هم آشنا شده‌اند و رابطه‌ی عاشقانه‌ای را شروع کرده‌اند یا با هم ازدواج کرده‌اند سؤال پرسیده میشود، اکثر آنها پاسخ می‌دهند که راضی نیستند، چون دوست دارند بین زندگی شخصی و کاری آنها مرزهای مشخصی وجود داشته باشد، اما با این حال هنوز بیشتر افراد از عشق در محیط کار استقبال می‌کنند. عاشق شدن در محیط کار مزایا و معایب خود را دارد ولی آنچه حائز اهمیت است این است که عشق در محیط کار باید در چارچوب قرار بگیرد و تمام جوانب سنجیده شود. باید مزایا و معایب آن را در یک کفه و ارزش عشق را در کفه‌ی دیگر قرار داد و تصمیم عاقلانه‌ای گرفت.

خیانت در محل کار

برای جلوگیری از خیانت در محل کار از برقراری رابطه دوستانه با همکارانی از جنس مخالف خودداری کنید. به هیچ عنوان نباید روابط نزدیک و عاطفی حتی به بهانه مسایل کاری میان همکارانی از جنس مخالف برقرار شود. حتی ساده ترین تماس ها می تواند ختم به احساس مهر و محبت شود. لذا توصیه می شود در برابر صمیمیت های بیش از حد واکنش نشان دهید و اجازه ندهید کسی بیش از حد به شما نزدیک شده و ابراز محبت کند.

همیشه یادگاری هایی از زندگی زناشویی تان در محل کارتان قرار دهید. اجازه دهید همکاران شما متوجه شوند که شما دست نیافتنی هستید و متعهد و وفادار به همسرتان هستید

با کسی که ممکن است کمی نسبت به او علاقه داشته باشید، روابط نزدیک و ارتباطات خصوصی برقرار نکنید و حتی الامکان تماس های تان در فضاهای عمومی باشد .حتی دیده می شود در محیط کار دو نفر با احساس خواهری و برادری و حتی خطاب کردن نام یکدیگر به این عنوان، با هم بسیار صمیمی میشوند و امکان هم دارد قصد خاصی نداشته باشند اما در هر حال برقراری هر نوع رابطه صمیمی با جنس مخالف می تواند بعد از مدتی مشکل ساز شود. اگر بناست با یک نفر از جنس مخالف و یا کسی که به او احساسی خاص دارید جلسه انفرادی داشته باشید، لازم است این جلسه در ملا عام باشد بنابراین مثلا می توانید از اتاق جلسه عمومی استفاده کنید که دیگران نیز بتوانند در آن تردد داشته باشند. این کار نه تنها احتمال هر گونه لغزش و خطا را از بین می برد بلکه مانع از عذاب وجدان و یا فشار عاطفی در شما می شود.

مطالب مرتبط:

حکم رابطه دختر و پسر به قصد ازدواج

احساسات مردان نسبت به زنان

حساسیت زن نسبت به شوهر

دعا برای دفع زن مزاحم

رابطه با دوستان بعد از ازدواج



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.