no-img
نوین اطلس

اعتماد به نفس و ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

اعتماد به نفس و ازدواج
zip
آبان ۹, ۱۳۹۷

اعتماد به نفس و ازدواج


بعضی ها اعتماد به نفس را با “پرروریی” یا “جلوی همه بلند صحبت کردن” و بعضی مهارت های اجتماعی اشتباه می گیرند، در حالی که این ها دقیقا مهارت هایی هستند که ممکن است در یک آدمی که اعتماد به نفس هم ندارد وجود داشته باشد. در واقع می شود یک آدمی اعتماد به نفس نداشته باشد ولی بتواند جلوی همه صحبت کند، ابراز عشق کند یا وقتی لازم است حقش را هم بگیرد چون مهارت لازم برای انجام این کار، در او وجود دارد و ارتباطی هم با اعتماد به نفس ندارد. اعتماد به نفس در ازدواج نقش مهمی ایفا می کند. داشتن اعتماد به نفس بالا در مقابل زنان یا مردان به شما کمک می کند ابراز احساسات کنید و هرچیزی که لایقش هستید را از رابطه عاشقانه ی خود بگیرید. عدم اعتماد به نفس در ازدواج می توان ازدواج و رابطه ی شما را با مشکلات جدی رو به رو کند به همین دلیل لازم است خیلی سریع برای درمان عزت نفس خود اقدام کنید.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل زنان

برای افرایش اعتماد به نفس در مقابل زنان به مردان توصیه می شود به طور منظم ورزش کنند. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و مواد شیمیایی مختلفی تولید می‌کند مثل تستسترون و اندروفین که حالت مثبت تری به شما می‌دهد. به نظر می‌رسد ورزش به طور خودکار باعث افزایش اعتماد به نفس در مقابل زنان می‌شود و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد.

برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل زنان لازم است به فیزیک بدنی خود توجه خاص کنیم. حالت و وضعیت جسمی در میزان اعتماد به نفس مردان بسیار موثر است. بسیاری از اوقات افراد وقت ندارند که با منش و شخصیت ما آشنا شوند، بنابراین آنان از روی لباس و ظواهر ما به قضاوت درباره شخصیت ما می‌پردازند. به خصوص زنان نیز به ظاهر مردان اهمیت زیادی می دهند. در نتیجه یک مرد برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل زنان باید به ظاهر خود توجه ویژه ای داشته باشد.

اعتماد به نفس در برابر مردان

برای زنان اگر تنها یک راه برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل مردان وجود داشته باشد آن لبخند زدن است. همین لبخند زیبا می‌تواند با اعتماد به نفس و مسلط نشانتان دهد. اما این تاثیر تنها خارجی نیست، از نظر علمی ثابت شده که لبخند می‌تواند به کاهش استرس نیز کمک کند. کم شدن استرس کمک می‌کند آرام‌تر و شادتر باشیم. پس سعی کنید در روابط روزانه خود از لبخند استفاده کنید.

عدم اعتماد به نفس در ازدواج

عدم اعتماد به نفس مانند یک مانع بزرگ در مسیر پیشرفت شما می باشد و دائما شما را به عقب سوق می دهد. این افراد به کارهایی که انجام می دهند باور ندارند به همین دلیل تمام کارهایشان حتی ازدواجشان با شکست مواجه می شوند. برای اینکه ازدواج موفقی را تجربه کنید باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. راهکارهای زیر می توانند در این زمینه شما را یاری کنند.

۱- شما خودتان را همینجوری که هستید دوست بدارید وعاشق خودتان باشید.بقیه بدون توجه به ظاهر وچیزهای دیگر عاشقتان می شوند.

۲- از عبارات تاکیدی استفاده نمایید: بارها وبارها به خود بگویید که من زیبا هستم ،من همینجوری که هستم زیبا هستم وباورش کنید. ویادتان باشد که باید با هر بار تکرار کردن در شما احساس خوب ایجاد کند. البته اگر در روزهای اول ذهنتان مقاومت کرد ومسخره تان کرد نگران نباشید. به مرور ذهنتان هم با شما همراه می شود.اینقدر این کار را ادامه دهید تا این جمله را باور کنید. همچنین از عبارات تاکیدی دیگر مثل من ارزشمندم-من فوق العاده ام-من دوست داشتنی هستم و…استفاده نمایید.

۳- پیشنهاد می کنم برای پیدا کردن حس ارزشمندی ودوست داشتن خود از دوره عزت نفس استفاده نمایید.

اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه

اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه، کسب و کار و زندگی بسیار مهم است. شاید شما در اغلب اوقات از اعتماد به نفس خوبی برخودار باشید اما بقیه اوقات چطور وقتی که می‌خواهید یک رابطه عاطفی برقرار کنید، بدون اعتماد به نفس چکار خواهید کرد؟ برای تقویت رابطه کنونی‌تان چه کار می‌کنید؟

اعتماد به نفس شما انتخاب‌های بیشتری می‌دهد. اجازه می‌دهد تا استانداردهای بالاتری داشته باشید. هر چه نباشد انتخاب فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید مهم‌ترین تصمیم زندگی‌ شما است. وقتی اعتماد به نفس دارید می‌توانید از بین گزینه‌های بیشتری دست به انتخاب بزنید.

شما با اعتماد به نفس رابطه مورد نظر خود را انتخاب کردید و از انتخاب خود هم رضایت دارید و به هدف خود نیز رسیده‌اید. به شما تبریک می‌گویم. اما حالا که رابطه را شروع کرده‌اید زمان از دست دادن اعتماد به نفس در رابطه نیست. چرا که این سبب پایان رابطه خواهد شد. این نیروی جادویی در خود رابطه مهم‌تر است.

اگر نسبت به خود اعتماد به نفس نداشته باشید در رابطه هم نیز نخواهید داشت. در این صورت به طرف مقابل اعتماد نخواهید کرد. در نتیجه تبدیل به فردی مشکوک، حسود و نیازمند خواهید شد که در نهایت رابطه را از بین خواهد برد.(نگاه کنید به در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم)

درمان عزت نفس پایین

این جمله که: «فقط عزت نفس بیشتری داشته باشید» یکی از کلیشه‌ای‌ترین جملاتی است که همه از آن استفاده می‌کنند و در عین حال به هیچ وجه کاربردی هم نیست.

برای درمان عزت نفس پایین باید روی شهامت خود متمرکز شوید. اعتماد به نفس در رابطه احساسی است که از یادگیری مهارت به خود اطمینان داشتن حاصل می‌شود. برای ایجاد کردن آن نیاز به زمان دارید. شهامت داشتن یک انتخاب است. یک تصمیم است. شما می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید. فقط کافی است شهامت آن را داشته باشید تا از مرز راحتی خود گذر کنید.

پس اگر فرد جذابی را مشاهده می‌کنید بروید و با او صحبت کنید. اعتماد به نفس در رابطه اجازه می‌دهد تا اعتماد کنید. با پیدا کردن و عبور از مرزهای راحتی خود می‌توانید دوباره اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه زودتر ازدواج کنیم

همسریابی ازدواج

چرا اعتماد به نفس ندارم

بالا بردن اعتماد به نفس

تست ازدواج موفق

دلسرد شدن از عشق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.