no-img
نوین اطلس

درمان مرد بد دهن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان مرد بد دهن
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۱, ۱۳۹۷

درمان مرد بد دهن


از لحاظ روانشناسی فرد ذاتا ناسزاگو و بد دهان وجود ندارد، یعنی مشکل مرد بد دهن یک مشکل اکتسابی است.  احتمالا در محیط خانه پدری او، در محیط تحصیلی و یا در بین دوستانش فرد یا افرادی وجود داشته اند که این عادت یعنی بد دهنی را به این مرد منتقل کرده اند. اینکه مرد به خانواده ی همسر و یا زن خو توهین کند یک مشکل بسیار بزرگ برای زنان محسوب می شود و لازمه ی آن این است که بدانند با شوهر بد دهن خود چگونه رفتار کنند. اسلام نیز بد دهنی را محکوم کرده و دعاهایی برای درمان مردان بد دهن معرفی کرده است.

روانشناسی مردان بد دهن

مردان بد دهن خشن هستند، از لحاظ روانشناسی مراحل خشم به شرح زیر است:

مرحله اول: تنش

در این مرحله معمولا فرد مهاجم عصبانی شده و بحث را شروع می‌کند، قربانی تلاش می‌کند تا فضا را آرام کند و مواظب رفتار و گفتار خود هست تا مهاجم را خشمگین‌تر نکند.

مرحله دوم: بحران 

فرد مهاجم، خشونت کلامی ( بد دهنی )، جسمی یا جنسی را اعمال می‌کند و قربانی خود را در شرایطی تحقیر شده و غیرعادلانه می‌بیند.

مرحله سوم: ماه عسل

مهاجم عذرخواهی می‌کند، درخواست کمک می‌کند و یا حتی صحبت از خودکشی به میان می‌آورد. قربانی به او فرصت دیگری می‌دهد و تلاش می‌کند با تغییر رفتارش به مهاجم کمک کند، اما در واقع قربانی با پذیرش اینکه رفتارش باید تغییر کند، بهانه را برای خشونت‌های بعدی ایجاد کرده و تدریجا در موضع ِ مورد خشونت واقع شدن، تثبیت می‌شود.

با شوهر بد دهن چگونه رفتار کنیم

برای رفتار با شوهر بد دهن ابتدا باید نگذارید همسرتان درگیر خشم خود گردد. اگر دیدید عصبانی است، او را تنها بگذارید. اگر فکر می کنید که مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می شود، از طرح آن موضوعات خودداری کنید.اگر شوهرتان بد دهنی کرد لجبازی نکنید و صبور باشید.

با مرد خود در مورد این موضوع و در آرامش صحبت کنید. طوری رفتار کنید که همسرتان با شما احساس راحتی کند. شما می توانید انفجار خشم همسرتان را با برقراری ارتباطی درست با وی، خنثی کنید. گفت و گو با همسرتان به هیچ وجه او را ناراحت نخواهد کرد. پس از اینکه با او گفت و گو کردید، درخواهید یافت که همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این زمان مناسبی است تا با شریک زندگی خود روبه رو شوید.

مرد بد دهن در اسلام

پیامبر گرامی اسلام فرمودند(صلی الله علیه وآله) : بدترین مردم، مرد بد دهن بر خانوداه است. شخصی پرسید: مراد از بر دهنی بر خانواده چیست؟ فرمود:‌ هرگاه مرد وارد خانه شد آنقدر حرف های زشت بزند که همسرش بترسد و فرزندش بهراسد و بگریزد و هرگاه از خانه بیرون رفت همسرش شاد شود.

حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند که: “هر که بد دهن است خود را معذب دارد” و بسیار می شود که به واسطه بد دهنی ضررهای عظیم به آدمی می رسد، و از نفع های بزرگ محروم می شود، و عاقبت هم آدمی را به عذاب اخروی می افکند.

توهین مرد به خانواده زن

برای پیشگیری از توهین مرد به خانواده ی زن بهتر است در برخورد با شوهرتان به نکاتی که در ادامه مطرح می شود، توجه بیشتری داشته باشید.

۱. مرزهای خانواده ها را مشخص کنید. درباره روابط خانوادگی، نحوه رفت و آمد، برنامه های دیداری و … مذاکره کنید و به یکدیگر یادآور شوید تحت هیچ شرایطی خانواده یکدیگر را هدف قرار ندهید یا انتقاد نکنید.

۲. لازم نیست هر چیزی را که بین شما اتفاق می افتد به خانواده ها منتقل کنید. مسایل را خودتان دو نفره حل کنید.

۳. پدرها و مادرها از عیوب فرزندان خود مطلع هستند بنابراین لازم نیست بعد از هر دلخوری با همسرتان، این نقاط ضعف را به والدین وی گوشزد کنید و موجبات درگیری های بعدی را فراهم کنید.

۴. والدینتان را با یکدیگر مقایسه نکنید و دائم از محاسن خانواده خود نزد خانواده همسرتان سخنوری نکنید.

۵. مهم تر از همه این که در صورتی که بتوانید عصبانیت خود را کنترل کنید، مسایل را بزرگ و بغرنج نکنید و به راحتی از کنار آن ها بگذرید، مسلما روزهای خوشی در انتظار شما و همسرتان خواهد بود.

دعا برای ادم بد دهن

دعای زیر یک دعای قرآنی بسیار مجرب برای بستن دهن ادم بد دهن می باشد. برای خواندن دعا ، آیات ذیل رو به نیت درمان بد دهنی شخص مورد نظر به طور آهسته تلاوت کنین و به طرف فوت کنین تا او سکوت کرده و دیگر بد دهنی نکند. روزی سه بار این عمل را تکرار کنید.

َتذْرُوهُ الرِّیَاحُ وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ مُّقْتَدِرًا* رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ* یَوْمَئِذٍ یَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا* انْفِرُواْ خِفَافًا وَثِقَالًا

مطالب مرتبط:

ازدواج با مرد بداخلاق

نشانه های بی میلی مرد به زن

دینامیک های مرد و زن

علت دعوای زیاد زن و شوهر



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.