no-img
نوین اطلس

ازدواج با مرد بداخلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ازدواج با مرد بداخلاق
zip
آبان ۱, ۱۳۹۷

ازدواج با مرد بداخلاق


در این مطلب می خواهیم ترفندها و رازهایی زنانه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید شوهر و مرد بد اخلاق خود را کنترل کنید و با رفتار خشمگین و عصبانی او کنار آمده و زندگی آرامی داشته باشید. روانشناسی مردان بد اخلاق به شما نشان می دهد دلایل بد اخلاقی مردان در خانه چیست و این کار چه عاقبتی دارد. همچنین می توانید با راهکارهایی نسبت به بد اخلاقی شوهر خود صبور باشید و چاره ای برای آن بیندیشید. دعا نیز در این زمینه می تواند به شما کمک زیادی بکند. با دعا می توانید شوهر بد اخلاق خود را آرام کنید.

روانشناسی مردان بد اخلاق

ممکن است همسر عصبی و بد اخلاق شما در خانواده ای رشد کرده باشد که اینگونه رفتارها طبیعی بوده است و بیان احساسات درونی با چنین راه های خشن، بدون توجه به آسیبی که به شما وارد می آید، به نظرش عادی می رسد.دلیل بد اخلاقی بیشتر مردان از لحاظ روانشناسی به خانه و خانواده ی آن ها در دوران کودکی و پیش از ازدواج با شما بر می گردد. اگر شما در خانه ای با عشق فراوان بزرگ شده اید، به طور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما را به میزان فراوانی ناامید و دلگیر می کند.

بداخلاقی مرد در خانه

بداخلاقی مرد در خانه زهر کشنده و از بدی ها و زشتی های آشکار است و انسان را از رحمت پروردگار دور می کند و مرد بد اخلاق در خانه خودش را در دسته ی پیروان شیطان قرار می‌دهد. اخلاق بد از راه هایی است که از به سمت آتش و جهنم می رود، آتشی که بر دل ها غلبه می‌شود. چنان که اخلاق خوب مرد در خانه و با همسرش درهایی است که از دل، به نعمت های بهشت و رحمت پروردگار گشوده خواهد شد.

عاقبت مرد بداخلاق

از نظر اسلام عاقبت مرد بد اخلاق بسیار بد است. در روایات اهل بیت علیهم السلام، آثار بسیار خطرناکی برای مرد بد اخلاق به خانواده اش بیان شده که بسیار تکان دهنده است؛ از جمله اینکه، چنین شخصی اعمالش فاسد شده و از بین می رود؛ توبه اش پذیرفته نمی شود؛ زندگی اش سخت و دردناک شده و بدترین همنشین و همراه است؛ در واقع او مومن نیست؛ اهل آتش جهنّم است

دارای فشار قبر بوده و نفسش در عذاب است؛ اهل و عیالش از او دوری می کنند؛ راحتیش اندک است؛ رزق و روزیش کم است؛ به دوست و رفیق دست نمی یابد؛ به هدفش نمی رسد؛ زندگیش تیره و تار است و… (میزان الحکمه/باب سوء خلق) اینها، بعضی از آثار بد اخلاقی مرد نسبت به همسر می باشد که در روایات به آنها تصریح شده است.

صبر بر بداخلاقی شوهر

در تغییر اخلاق بد همسر باید به این نکته توجه داشت که زن و شوهر در یکدیگر تأثیر فراوان داشته و موجب آرامش همدیگر می ­شوند. در واقع زن بهترین یاری رسان برای شوهر خود است و شوهر بهترین یاور برای زن. هر یک از این دو بهترین منبع مهربانی و مودّت به یکدیگر بوده و با ابراز عشق و علاقه قادر هستند دردهای روحی و روانی همدیگر را التیام بخشیده و به دنبال آن اخلاق بد همدیگر را اصلاح نمایند.

برای این کار ابتدا باید در مقابل این بد اخلاقی صبور باشید و سپس راهکارهای زیر را امتحان کنید:

۱- علّت شناسی

زیرا هیچ یک از رفتارهای انسان بدون علّت و دلیل نیست. با شناخت درست دلایل هر رفتار، می ­توان از بروز و ظهور آن با خبر شد و با بررسی علل آن می­توان برای حل آن اقدام کرد.
برخی از این علل می­ تواند تربیت غلط، شکست و ناکامی و یا دوستان و معاشران ناسالم باشند که به عنوان مثال می­توان با آگاهی از نوع ناکامی­های همسر با جبران تدریجی آنها به بهبود رفتار وی پرداخت.
گاهی از مواقع نیز مثلاً ممکن است تنها دلیلی که باعث گردیده زن به افشای راز زندگی مشترک بپردازد این باشد که هنوز نمی­ داند مصداق« راز» در زندگی زناشویی چیست. در چنین مواردی اگر سعی و تلاش شوهر برای تفهیم این مسأله به زن کارساز نیفتد، لازم است زمینه چنین رفتاری را از همسر خود بازستاند. به این طریق که از این به بعد مواردی را که به نظرش راز هستند با همسر خود در میان نگذارد.

۲- یاری جستن از روان­شناس و یا مشاور خانواده

عقل و تدبیر اقتضاء دارد همان ­گونه که برای درمان بیماری­های جسمی به پزشک ماهر مراجعه می­کنیم، برای حل مشکلات اخلاقی و رفتاری نیز نزد متخصّص دیندار و امین رفته و از کمک تخصّصی وی برای حل مسائل زندگی مشترک بهره بگیریم.

۳- زمینه ­سازی برای تغییر رفتار همسر

بدون شک برطرف شدن اخلاق نامناسب همسر به فرصت و حوصله نیاز دارد. شریک زندگی به وسیله زمینه­ سازی و در نهایت بهسازی اخلاق و رفتار همسر خود نه تنها به بهبود شرایط زندگی خود کمک می­ کند، بلکه برای خود پاداش اخروی نیز به دست می ­آورد. برای این منظور ابتدایی­ ترین کار این است که باید واقعیّت­ها را بدون سرزنش و تحقیر قبول کرده و در جهت اصلاح سعی و کوشش نمود.

دعا برای شوهر بد اخلاق

توصیه می کنیم اگر مشکلات زوجین بسیار زیاد است و شوهر بد اخلاقی می کند و به این مشکلات دامن می زند نماز جعفر طیار که در مفاتیح الجنان نیز آمده و در میان بزرگان معروف و متداول هست را تا مدتی مثلا چهل روزمداومت کنید. پس از نماز از خداوند بخواهید که محبت همسر را افزایش بدهد و اگر کدورت یا مانعی یا عشق مجازی یا طلسمی پیش آمده برطرف بشود.

مطالب مرتبط:

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج

نحوه برخورد با شوهر عصبی

درمان مرد عصبی

راه کنترل خشم در زندگی زناشویی

خصوصیات مرد عصبی

درمان مرد بد دهن



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.