no-img
نوین اطلس

از کجا بفهمیم رابطه به ازدواج ختم میشود


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

از کجا بفهمیم رابطه به ازدواج ختم میشود
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

از کجا بفهمیم رابطه به ازدواج ختم میشود


همیشه اعتقاد بر این بوده است که رابطه دوستی شکل گرفته در خیابان، رستوران، کافه و… رابطه هایی هستند که دوامی ندارند. همه می گویند در این رابطه ها قلبتان شکسته می شود و پایانی خوشایندی ندارد. اما واقعا چند درصد دوستی ها به ازدواج ختم میشود؟ از کجا بفهمیم این رابطه می تواند به ازدواج برسد؟ دیدگاه اسلام و قرآن در مورد روابط دختر و پسر چیست؟

نوین اطلس قصد دارد در این مطلب به این سوالات پاسخ دهد. همچنین در مورد فواید دوستی های قبل از ازدواج در کنار آسیب های آن نیز صحبت خواهیم کرد. در پایان نیز به شما نشان می دهیم چطور یک دوستی سالم را به ازدواج برسانید.

چند درصد دوستی ها به ازدواج ختم میشود

بیش از ۹۰ درصد دوستی‌های قبل از ازدواج به ازدواج ختم نمی شود که آن ۱۰ درصد باقیمانده نیز در صورت ازدواج با مشکلات مختلف فرهنگی و عقیدتی همراه بوده و به طلاق ختم می شود. مدت زمان دوستی دختر و پسر نباید خیلی طولانی شود، زیرا که پس از آن مشکلات مختلفی در روابط پدید خواهد آمد.

ازدواج بحث بسیار پیچیده‌ای‌ است، در ازدواج انسان علاوه بر طرف مقابل باید شناخت کافی از فرهنگ، شخصیت و حتی خانواده او داشته باشد تا بتواند دست به انتخاب صحیحی بزند و آینده ی خود و فرزندانش را تضمین کند.

روابط دختر و پسر قبل از ازدواج از دیدگاه قرآن

در مورد روابط دختر و پسر قبل از ازدواج خداوند در آیه‌ی ۵ از سوره‌ی مائده در قرآن ابتدا می‌فرماید «أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبات‏»، یعنی آن چه پاک، طاهر، نیکو و مفید است را بر شما حلال نمودم. سپس به برخی از نیازهای ضروری مانند «خوردن» اشاره نموده و پس از بیان حکم آنها، به نیاز «مرد و زن» به یک‌ دیگر پرداخته است و پس از بیان ضرورت برقراری روابط و انحصار نیکو و حلال بودن آن به شکل ازدواج (نکاح)، ‌تأکید می‌فرماید: «غَیْرَ مُسافِحینَ وَ لا مُتَّخِذی أَخْدان‏»، یعنی این رابطه نباید به شکل رفیق‌گیری و زناکاری باشد.

فواید دوستی های قبل از ازدواج

اگر افراد بخواهند یک زندگی همراه با آرامش را داشته باشند، باید به شناخت کافی و کاملی نسبت به انتظارات خودشان و طرف مقابلشان از زندگی بپردازند. پس برای همین امر، باید یک دوران آشنایی را سپری کنند.

در دوران آشنایی و دوستی قبل از ازدواج افراد متوجه می شوند که هر شخصی منحصر به فرد است و رفتارها و ویژگی های خاصی را دارد. همچنین در این دوران به این دلیل که مجبور هستیم انتظارات و نیازهایمان را به طرف مقابل خود بیان کنیم، به خودشناسی و خود آگاهی هم می رسیم و در نهایت در دوران آشنایی افراد نحوه برقراری ارتباط صحیح را می آموزند.

آسیب های دوستی قبل از ازدواج

روابط آزاد و بدون مجوز شرعی بین دو جنس مخالف در هیچ یک از ادیان آسمانی پذیرفته نیست و دین اسلام هم به وجهی دقیق و آسیب شناسانه این نوع روابط را منع کرده است. آسیب های روابط پیش از ازدواج حداقل چهار آسیب را می توان برای دوستی های پیش از ازدواج برشمرد:

۱) شکسته شدن حریم های شرعی: خانواده ها و جوانانی که خود را متدین و پایبند به سنت های دینی و شرعی می دانند یا علاقه دارند حریم ها را در زندگی خود حفظ کنند به خوبی می دانند که داشتن روابط آزاد میان دختر و پسر در حداقل ترین نوع آن مشروع نیست.

۲) آسیب معنوی: بررسی دلایل حساسیت و نهی شدید شریعت در برابر این مسئله به رغم حمایت از ازدواج و چند همسری برای مردان یا ازدوداج موقت، فرصتی جداگانه می خواهد؛ اما در یک جمله باید باور داشت که خداوند آفریننده انسان ومسلط به نظام هستی است و ضعف ها و نقاط رخنه انسان را بهتر از هر کسی حتی خود انسان می داند وچون ما خدا را به حکمت در عین حال مصلحت گرایی، خیرخواهی و مهربانی به بندگان می شناسیم، باید بپذیریم که این ممنوعیت از سر خیر اندیشی و درجهت مصالح فردی و اجتماعی بشر است.

۳) عشق های دروغین: شمار زیادی از عشق های افراطی ادعایی پسران و دختران دروغین و تنها برای خوش گذرانی گذراست. باید پذیرفت که سن جوانی دوره لذت جویی و تنوع خواهی است.

۴) شکست در عشق و سرنوشت های وحشتناک: گاهی عشق دو طرف به هم شدید و احساسی است، اما دختر و پسر به دلایلی به هم نمی رسند در این صورت آنان شکست در عشق را تجربه خواهند کرد و عموم جوانان قدرت تحمل چنین شکستی را ندارند و غیر از امکان تنفر و انتقام وحشتناک مانند اسید پاشی و آسیب زدن به طرف مقابل از پیامدهای شکست عشقی است و جامعه ما لبریز از ماجراهای تلخ این نوع شکست ها است.

چطور دوستی را به ازدواج برسانیم

وقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید و دوستی تان را با او ازدواج برسانید چند نکته مهم را باید به یاد داشته باشید:

تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.

طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.

مطالب مرتبط:

مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد

چگونه رابطه ی دوستی را به ازدواج برسانیم

حکم رابطه دختر و پسر به قصد ازدواج

موانع ایجاد صمیمیت در روابط بر اساس طرح واره ها

ترغیب مرد به ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.