no-img
نوین اطلس

ازدواج با زن مطلقه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ازدواج با زن مطلقه
zip
مهر ۲۸, ۱۳۹۷

ازدواج با زن مطلقه


ازدواج با زن مطلقه یا مرد مطلقه مانند هر ازدواج دیگری نیازمند دقت و تحقیق و ترجیحا استفاده از مشاوره پیش از ازدواج قبل از تصمیم‌‌گیری است. در گذشته پیش مردان کمتر به سمت ازدواج با زن مطلقه می‌رفتند، آن ها با مزایا و معایب آن آشنا بودند و ترجیح می دانند کمتر تن به همچین وصلتی بدهند. اما امروزه این ازدواج‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است.

در هر صورت اگر بخواهید با زن مطلقه ای ازدواج کنید باید طبق شرع پیش بروید. ابتدا باید بدانید اسلام در مورد ازدواج با زن مطلقه چه نظری دارد و چه احکامی برای آن برشمرده است. همچنین خیلی مهم است بدانید در خواستگاری از زن مطلقه باید چه سوالاتی از او بپرسید. پس با نوین اطلس همراه باشید.

مشاوره ازدواج با زن مطلقه

برای برخی از مردان و پسران ممکن است موردی برای ازدواج پیش بیاید که زن قبلا ازدواج کرده و بنا به دلایلی طلاق گرفته است. گاهی ممکن است رفتارها و خلقیات یک فرد چنان شما را از خود بیخود کرده و شیفته ی او کند که دیگر این مسائل برایتان مهم نباشد اما ممکن است به دلیل حرف دوستان و آشنایان بخواهید کمی درنگ کرده و بیشتر فکر کنید. معمولا در این مواقع انسان سعی می کند از یک فرد با تجربه راهنمایی دریافت کند، به همین منظور مشاوره ازدواج با روانشناسان و مشاوران با تجربه در زمینه مشاوره ازدواج با زن مطلقه سعی بر همراهی شما در این مسائل دارد. پس بهتر است حتما از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب ازدواج با زن مطلقه

یکی از مسائل برای مردانی که ازدواج با زن مطلقه را در برنامه دارند، این است که ازدواج با این افراد چه معایب و چه مزایایی دارد؟

مزایای ازدواج با زن مطلقه:

توقعات واقع بینانه تری دارد

سال اول ازدواج، به منزله راه رفتن در پارک نیست! بسیاری از دختران فکر می کنند که پس از ازدواج خوشحالی ابدی در انتظار آن هاست اما ناگهان که وارد زندگی می شوند ، پخت و پز، تمیز کردن، شستشو و ظروف و لباس را پیش روی خود می بینند. آن ها نباید فراموش کنند که همسرشان خسته از سرکار برمی گردد و شاید اصلا نتواند با او گفتگو کنند.

اما زنانی که ازدواج دوم می کنند، در مورد خصوصیات بد مردها آگاه هستند. آن ها می دانند که چه چیزهایی مردها را خوشحال می کند و یا این که مردها به زمانی احتیاج دارند که در خلوت خود باشند و این که نیازی نیست هر روز حمامی با عطر گل های رز بگیرند! با این حال این بدین معنا نیست که از تلخ بودن های بی مورد مردها چشم بسته عبور کنند.

برای بازیگوشی ها حوصله ندارد

با وجودی که بیشتر پسرها علاقه به بازیگوشی و شیطنت دارند، برخی از مردها به جایی می رسند که احساس می کنند برای این موضوعات پیر شده اند و نسبت به این شیطنت ها خسته اند و علاقه ای به آن ها ندارند. زنان مطلقه هم مانند این مردان هستند و چه بسا فراتر. آن ها حوصله ای برای حرف های مهمل و بهانه های الکی مثل «پیامت را ندیدم» ندارند.

آن ها مستقل هستند

شاید برای برخی از مردها، زنی که هیچ شغل و علاقه ای ندارد خسته کننده باشد. طلاق، این زنان را مجبور می کند به این که برای خودشان زندگی کنند و وابسته به مردی نباشند. زمانی که ازدواج می کنند، شما بخشی از وجود آن ها می شوید ولی این را بدانید که هرگز دوباره کاملا متکی به مردی نمی شوند و این شاید رویای بسیاری از مردها باشد هرچند آن را انکار کنند.

معایب ازدواج با زن مطلقه:

آن ها دنبال کوله باری از احساس هستند

بسیاری از زنان مطلقه به دلیل مشکلات احساسی که باعث از هم گسیختن ازدواج قبلی آن ها شده است، کوله باری از احساس را با خود حمل می کنند. طلاق مسئله پیچیده ای است که مسائل روانی حل نشده زیادی را با خود دارد و می تواند زخم های روحی را بر فرد باقی بگذارد.

بسیاری از زنانی که طلاق گرفته اند، گذشته احساسی سختی داشته اند که می تواند شامل سواستفاده ها کلامی و فیزیکی بوده باشد. این افراد از لحاظ احساسی بسیار آسیب پذیر هستند. شما باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید با چنین فردی راحت باشید؟ چرا که شروع رابطه جدید برای کسی که طلاق گرفته است به آسانی که شما فکر می کنید نیست.

ازدواج با زن مطلقه بچه دار و چالش های آن

اگر خانم طلاق گرفته بچه داشته باشد، وضعیت می تواند برای شما بسیار پیچیده باشد. به عنوان مثال، آیا شما آماده هستید که با فرزندان او وقت بگذرانید؟ آیا شما با خودتان به عنوان شخصیت یک پدر نگاه می کنید؟ در چنین شرایطی، مسائل قانونی، اقتصادی و احساسی بسیار مهم جلوه می کند.

مسئله پیش فرض ها!

ازدواج بد موجب بروز تاثیرهای خاصی بر فرد می شود. آن ها احتمالا علاقه به ارتباط با فردی خاص با ویژگی های خاص دارند. این اساسا بدین معنی است که زن مطلقه احتمالا بسیار قضاوت کننده خواهد بود. این مسئله باعث می شود که شما دائما در جایگاه مجاز یا تبعیض آمیز قرار گیرید. آیا واقعا می خواهید روابطی ایجاد کنید که در آن شما برای کوچکترین کارهایتان ممکن است قضاوت می شوید؟

سوالات خواستگاری از زن مطلقه

ازدواج با زن مطلقه می‌تواند کم سر و صدا و کم هزینه باشد چرا که زنان مطلقه در ازدواج دوم‌شان کم‌توقع‌تر هستند. پس در خواستگاری حتما در مورد هزینه های ازدواج صحبت کنید و نظر آن ها را جویا شوید.

زنان مطلقه انتظار مالی پایین‌تری دارند و در شرایطی که مهریه، هزینه‌های مراسم ازدواج، هزینه‌های تامین مسکن و درآمد برای پسرها یک دغدغه جدی است، زنان مطلقه با انتظارات پایین‌تر می‌توانند گزینه خوبی باشند. پس یکی از سوالات خواستگاری می تواند در مورد تامین هزینه های زندگی باشد.

زنان مطلقه حامی ندارند و در صورت ازدواج با زن مطلقه خانواده آنها به دلیل موقعیت فرزندشان تمایل دارند زندگی دوم دخترشان را حفظ کنند، پس در امور زندگی‌شان دخالت نمی‌کنند. حتما در مورد فرزندانشان در جلسات خواستگاری سوال کنید.

زنان مطلقه مهریه و حق و حقوق مالی‌شان را از همسر سابق‌شان دریافت کرده و تمکن مالی بیشتری دارند و ازدواج با زن مطلقه می‌توانند منبع حمایتی خوبی برای یک پسر مجرد باشند. البته این مورد در مواردی غیر اخلاقی است اما حتما در خواستگاری باید مطرح شود.

ازدواج با زن مطلقه از نظر اسلام

نظر اسلام در مورد ازدواج با زنان مطلقه این است که اگر این ازدواج صرفاً به دلیل برخورداری از حمایت یک مرد صورت بگیرد می‌تواند خطرناک بوده و چالش‌های زندگی پیشین را برای یک زن تکرار کند. از همین‌رو بهتر است کار را به کاردان سپرد و با مشاوره‌های روانشناسی یک نفره و دو نفره تصمیم نهایی را گرفت.

به طور کلی از نظر اسلام مطلقه بودن نمی‌تواند علت انتخاب نشدن برای ازدواج باشد، این در حالی است که امروزه آمار طلاق بالا رفته و ممکن است زنان جوان زیادی در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی‌شان مطلقه شده باشند، اما از امتیازهای خانوادگی و اجتماعی برجسته‌ای برخوردار باشند. از این‌رو نگاه سنتی و قضاوت نادرست درخصوص فاصله گرفتن از این زنان نمی‌تواند بر پایه منطق صورت گرفته باشد.

احکام ازدواج با زن مطلقه

احکام ازدواج با زن مطلقه به ابن صورت است که اگر خانمی که از شوهرش با دارا بودن شرایط شرعی طلاق گرفته و عده طلاق را هم سپری کرده باشد، ازدواج با او چه به صورت دائم و یا موقت اشکال ندارد . مقدار عده در مورد زنی که عادت می شود، احتیاط آن است به قدری صبر کند که دو بار حیض ببیند و پاک شود. هنگامی که حیض سوم را دید، عده او تمام است می تواند شوهر کند .

در صورتی که دختر با شوهر کردن شرعی، بکارتش ازاله شده باشد، اجازه پدر و جد پدری در عقد دائم و موقت او لازم نیست. براى خواندن صیغه عقد موقّت کافى است. بعد از آن‏ که مدّت و مهر معیّن شد ، زن بگوید : «زَوَّجْتُکَ نَفْسِی فِى الْمُدَّهِ الْمَعْلُومَهِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعْلُومِ» ( خودم را به همسرى تو در مدّت معیّن با مهر معیّن درآوردم) مرد نیز بگوید : «قَبِلْتُ» (قبول کردم) یا این‏که وکیل زن بگوید: «مَتَّعْتُ مُوَکِّلَتِی مُوَکِّلَکَ فِى الْمُدَّهِ الْمَعْلُومَهِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعْلُومِ» (موکّله خودم را به ازدواج موکّل تو در مدّت معیّن با مهر معیّن درآوردم) وکیل مرد نیز بگوید : «قَبِلْتُ لِمُوَکِّلِی هَکَذا» (قبول کردم براى موکّل خودم).

براى خواندن صیغه عقد دائم اگر زن بگوید : «زَوَّجْتُکَ نَفْسِی عَلَى الصَّداقِ الْمَعْلُومِ» ( خود را به همسرى تو در آوردم به مهرى که معیّن شده) و مرد هم بعد از آن بگوید: «قَبِلْتُ التَّزْویجَ» ( قبول کردم ) کافی است .

اگر دیگرى را براى این کار وکیل کنند، اگر وکیل زن بگوید :« زَوَّجْتُ مُوَکِّلَتی مُوَکِّلَکَ عَلَى الصَّداقِ الْمَعْلُومِ » ( موکّله خودم را به همسرى موّکل تو با مهر معلوم در آوردم) وکیل مرد نیز بگوید : « قَبِلْتُ لِمُوَکِّلی هَکَذا » ( من نیز همین‏گونه از طرف موکّل خودم قبول کردم ) کافی است .
صیغه عقد را طرفین یا وکیل آن ها می توانند بخوانند.

مطالب مرتبط:

رجوع بعد از طلاق

مشاوره ازدواج

آثار طلاق بر زنان

ازدواج مجدد بعد از طلاق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.