no-img
نوین اطلس

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۲۶, ۱۳۹۷

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج


ازدواج یکی از حساس ترین و مهمترین وقایع زندگی هر انسانی است، چرا که می تواند روند زندگی فرد را در مسیری خوب یا بد قرار دهد. به همین دلیل برای ازدواج باید به دنبال فردی با خصوصیات اخلاقی خوب بود. همسر خوب به مفهوم درست و واقعی همسری است که با شما تناسب داشته باشد.

در این مطلب خصوصیات یک مرد خوب و ایده آل را از نظر زنان برای ازدواج بررسی می کنم و به شما نشان می دهیم یک شوهر خوب هم از نظر  روانشناسی و هم از نظر بزرگان دین مانند حضرت زهرا (س) چه خصوصیاتی دارد.

هم چنین در مورد مهم ترین دغدغه ی دختران امروزی نیز که درباره ی اعتماد به مردان است و نمی دانند با چه مردانی نباید ازدواج توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان

وقتی حرف از مرد ایده‌آل می‌آید، می‌توان از معیارهای کلی تحصیلات، زیبایی ظاهری پوشش و تیپ، پایبندی به اعتقادات، مادیات، شغل همسر و موقعیت اجتماعی، اصالت خانوادگی، ویژگی‌های اخلاقی و… نام برد. انسان دانسته یا ندانسته در پی گزینش همسری است که صفاتی همگون با او داشته باشد.

از نظر زنان مرد ایده‌آل مردی است که در تصمیم‌گیری‌های خود همسرش را نیز شریک کند. بیشترین شکایت زنان درمورد مردان، روی این موضوع است که چرا مردان در تصمیم‌گیری‌های‌شان نظر و دیدگاه آن ها را نمی‌پرسند.

زنان، مردانی که خیلی همه چیز را مخفی کرده و سکوت کنند نمی‌پسندند. مرد ایده‌آل با همسرش حرف می‌زند. مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی، به‌‌ویژه بحث درمورد افکار، احساسات و آرزوهای ما مطرح می‌شود و با یکدیگر در میان گذاشته می‌شود.

شوهر خوب چه خصوصیاتی دارد؟

همه مردان دوست دارند که شوهران خوبی برای همسر خود باشند و همسرانشان از بودن در کنار ایشان احساس رضایت کنند؛ اما این امر به‌خودی‌خود حاصل نمی‌شود، بلکه مرد باید در رفتارها و برخوردهایش با همسر، اموری را رعایت کند تا همسرش او را به‌عنوان یک شوهر خوب بشناسد. در اینجا برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شوهر خوب را بیان می‌کنیم.

۱. شوهر خوب، زنش را شریک زندگی‌اش می‌داند

زن، انسانی است که باید با او ارتباط برقرار کنیم. او کسی نیست که کنترلش کنیم و در راه ارضای نیازهای خودمان بر او مسلط شویم. زن موجودی است که باید او را بشناسیم و بدانیم او نیز اهداف خاص خود را دارد. زن، کودک هم نیست. او شریک زندگی‌ است و شوهرش باید راه ارتباط برقرار کردن با او را بیاموزد.

در ازدواج، مرد و زن شریک یکدیگر می‌شوند. وقتی شوهر از صمیم قلب زنش را شریک زندگی‌اش ببیند، تصمیم‌گیری را به یک کار مشترک بدل می‌کند. شوهر عاشق، شوهری است که درباره آنچه برای زنش از همه مهم‌تر است فکر می‌کند و مصمم است تا روند تصمیم‌گیری را در این جهت هدایت کند. اگر زن نیز عاشق شوهرش باشد، به آنچه برای شوهرش از همه چیز مهم‌تر است فکر می‌کند و در نهایت، بهترین تصمیم را می‌گیرد.

۲. شوهر خوب، زنش را بی‌قید و شرط دوست دارد

عشق بی‌قید و شرط یعنی اینکه ما فرد مقابل را دوست داریم و صرف‌نظر از واکنش‌های او، در جهت آسایش و سعادت او تلاش می‌کنیم. تفکر امروزی مردم، بیشتر حسابگرانه است: “اگر مرا دوست داشته باشی، من هم تو را دوست خواهم داشت.” ما حتی در زندگی زناشویی نیز خودمحور هستیم. کانون تلاش‌های ما رفع نیازهای خودمان است.

۳. شوهر خوب، زنش را اولین اولویت زندگی خویش قرار می‌دهد

همه ما در زندگی، اولویت‌هایی داریم. شاید ما هرگز فهرست اولویت‌هایمان را ننوشته باشیم، اما در ذهنمان می‌دانیم کدام یک مهم‌تر از بقیه است. این اولویت‌ها بیشتر اوقات، خود را در اعمال ما نشان می‌دهند. برای بسیاری از مردان، شغل و حرفه، تقریبا در صدر فهرست اولویت‌ها قرار دارد. مردان، مقدار زیادی از احساس ارزشمندی‌شان را از شغلشان می‌گیرند. این الزاما تضادی با رابطه مردان با زنانشان ندارد، مگر اینکه شغل آن‌ها تمام فکر و ذکرشان را به خود مشغول کرده باشد. افراد، مهم‌تر از اشیاء و امور هستند. این اصل اساسی خانواده‌های کارآمد است. یک شوهر خوب، هرگز اجازه نخواهد داد که شغلش جای وقت با همسر بودن را بگیرد.

۴. شوهر خوب، متعهد به کشف و رفع نیازهای همسرش است

بسیاری از مردان، به‌سادگی پی به نیازهای زنشان نمی‌برند و در نتیجه، هیچ تلاشی در جهت رفع آن نیازها نمی‌کنند. برخی از شوهران معتقدند که اگر شغل خوب و دائمی داشته باشند و حقوق و درآمد خوبی کسب کنند، نقش خود را به‌عنوان شوهر انجام داده‌اند. آن‌ها هیچ شناختی از نیازهای عاطفی و اجتماعی زن ندارند.

منظور این نیست که بگوییم شغل و حرفه مرد و تلاش و کوشش او در زمینه شغلی‌اش، از نظر زن بی‌ارزش است. معمولا زنان تلاش‌های شوهرشان را می‌بینند و از کوشش او برای تأمین نیازهای مادی خانواده تشکر می‌کنند؛ اما این اول کار است و آخر کار نیست.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد

درست است که هیچ یک از آدم ها صددرصد بی‌عیب و نقص نیستند اما برخی ویژگی‌هایی دارند که بر رابطه بسیار تاثیرگذار بوده و حتی گاهی بسیار خطرناک و مخرب هستند و می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی مشترک شده و حتی موجب شکست در ازدواج شود. در ادامه ویژگی‌های مردانی که نباید با آنها ازدواج کرد را با هم مرور خواهیم کرد.

با چه مردانی ازدواج نکنیم؟

۱- مردان معتاد

رابطه با افرادی که به نوعی مواد مخدر، الکل،‌ قمار، خوردن بی رویه داروهای آرام‌بخش و نظیر اینها اعتیاد دارند، ‌به طور حتم به شما صدمه خواهد زد. افراد معتاد و دائم‌الخمر ثبات رفتاری ندارند و با این توجیه که در حال خود نیستند، رفتارهای بدشان را رفع و رجوع می‌کنند. برای بیشتر دانستن در این مورد به مقاله ازدواج با فرد معتاد مراجعه کنید.

۲- مردان سلطه جو

فرد سلطه جو، بسیار نیاز دارد بر زندگی خودش و در نهایت زندگی شما مسلط باشد. مردان سلطه‌جو انتظار دارند هر چه می‌گویند، طرف مقابلشان اطاعت کند. خوی آنها زورگویی و سلطه‌جویی است. مدام دنبال گرفتن تایید از شریک زندگی‌شان هستند و برای او تعیین تکلیف و از کارش انتقاد می‌کنند تا جایی که احساس بی‌ارزشی کند.

۳- قربانی پندارها

چنانچه نامزدتان دائم دیگران را بابت شرایطی که دارد سرزنش می‌کند و سهم و مسئولیت اشتباهات و خطاهای خود را به عهده نمی‌گیرد مواظب باشید، چون ممکن است نفر بعدی که کاسه کوزه‌ها را سر او بشکند شما باشید. با مردانی که مدام از همه چیز شکایت و همیشه احساس بیماری و ناخوشی دارند، ازدواج نکنید.

۴- افراد دارای اختلال جنسی

اختلال جنسی تنها به معنی ناتوانی در اجرای عمل جنسی یا ناتوانی در رسیدن به رضایت جنسی نیست. اختلال جنسی به معنای این است که کسی اشتغال ذهنی وسواس‌گونه و دائمی به روابط جنسی داشته باشد، یا دچار کمبود عزت نفس و نجابت جنسی باشد. شما باید رک و راست و بدون تعارف با او صحبت کنید تا بفهمید آیا او معتاد به خیال پردازی‌های جنسی، دیدن فیلم‌های مستهجن، رفتارهای جنسی بی‌اختیار، هرز دادن انرژی جنسی در همه جا، یا دارای سابقه تجاوز یا موردآزار جنسی قرار گرفتن در کودکی هست یا نه. بهتر است راجع به این چیزها همان اول رابطه حرف بزنید تا اینکه وقتی کار از کار گذشت یکدفعه بفهمید چه بلایی سرتان آمده است.

۵- مردان عصبی مزاج

زندگی کردن با آدم عصبی مثل این است که با یک بمب ساعتی زندگی کنید. بدین معنی که شما نمی‌دانید این بمب کی می‌ترکد. عصبی مزاج بودن یک نقطه ضعف مهلک است که به راحتی می‌توان آن را در افراد شناسایی کرد. در ابتدای رابطه به نشانه‌های زیر دقت کنید:

او از کوچکترین چیزی که مطابق میلش نباشد عصبانی می‌شود.
بسیار کم حوصله و بی‌طاقت است.
به کوچکترین بهانه ناراحت و عصبانی می‌شود.
خلق و خوی او مثل هوای بهار یک لحظه خوب و لحظه دیگر بد است.

چگونه به یک پسر اعتماد کنیم؟

برای اعتماد به پسرها بیشتر در مورد آن ها بدانید. این فقط درمورد خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری آنها مثل جایی که بزرگ شده‌اند یا رنگ موردعلاقه‌شان نیست. فهمیدن درمورد آدمها، اینکه چه چیز احساسات، عواطف و امیالشان را مشخص می‌کند قدم بسیار مهمی در ایجاد اعتماد است. شما نمی‌توانید واقعاً شروع به اعتماد به کسی کنید مگر اینکه واقعاً او را بشناسید.

درواقع، تازمانیکه به نقطه‌ای برسید که بتوانید اعمال و رفتار آنها را پیش‌بینی کنید. پس آدمها را آزمایش کنید و بشناسید. موقعیت‌های مختلف را یادداشت کنید و ببینید می‌توانید حدس بزنید که در آن موقعیت چه می‌کردند یا چه نمی‌کردند. اگر نمی‌دانستید یعنی هنوز آنها را خوب نمی‌شناسید و نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید.

بهترین مردان از نظر حضرت زهرا

حضرت زهرا(س)‌ فرمودند بهترین مردان کسانی هستند که برخورد محبت آمیز نسبت به خواهر، مادر، دختر، همسر و بانوان دارند. همچنین حضرت زهرا(س)‌ فرمودند بهترین مردان کسانی هستند که برخورد محبت آمیز نسبت به خواهر، مادر، دختر، همسر و بانوان دارند و احترام ایشان را نگاه می‌دارند.

مطالب مرتبط:

خصوصیات مردان متولد ماه های مختلف

خصوصیات مردان شکاک

مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد

خصوصیات مرد عصبی

ارتباط درست با خانواده همسر

ازدواج با مرد کوچکتر از خود

از کجا بفهمیم خواستگارمان خوب است

چگونه همسر دلخواهم را بیابم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.