no-img
نوین اطلس

روانشناسی مرد عاشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی مرد عاشق
امتیاز 5.00 ( 4 رای )
zip
مهر ۲۴, ۱۳۹۷

روانشناسی مرد عاشق


روانشناسی نشان داده است زن به عشق نیاز دارد و مرد به احترام. بر اساس روانشناسی مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند اغلب  ترجیح می دهند تنها بمانند تا اینکه به آن ها بی احترامی شود و از سوی دیگر بر خلاف مردها اکثر خانم ها به عشق و محبت، بیشتر علاقه نشان داده اند.

اما مردی که عاشق می شود ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد. یک مرد عاشق  چگونه است؟ چگونه ابراز عشق میکند؟ نگاه عاشقانه ی مرد به زن چگونه است؟

این سوالات احتمالا سوالات خیلی از شما می باشد که نوین اطلس در این مطلب به آن ها پاسخ می دهد. همچنین به شما نشان می دهیم با مردان مغرور در عشق و حسادت عاشقانه ی مردان که امروزه فکر دخترهای زیادی را به خود درگیر کرده است برخورد کنید.

مرد عاشق چگونه است

ابتدای یک رابطه می تواند واقعا گول زننده باشد. در این دوران افراد معمولا از شبکه های اجتماعی برای نشان دادن احساسات خود استفاده می کنند، عکس پروفایل با هم ست می کنند، عکس نوشته عاشقانه برای پروفایل خود انتخاب می کنند، از متن های عاشقانه در بیو اینستاگرام خود استفاده می کنند. اما آیا این ها نشانه های یک مرد عاشق است؟ واقعا یک مرد عاشق چگونه است؟

۱. یک مرد عاشق به بهانه های مختلف به شما زنگ می زند

اگر اخیرا بیشتر با شما تماس می گیرد، زمان بین ملاقات ها را کمتر می کند یا در طول روز چندین بار حال تان را جویا می شود احتمالا احساسش نسبت به قبل قوی تر شده و به شما علاقه پیدا کرده است.

۲. یک مرد عاشق همیشه به شما نگاه می کند

زبان چشم مرد عاشق نمی تواند نگاه خود را کنترل کند و ناخودآگاه همانند افراد طلسم شده به شما زل خواهد زد، او سعی می کند از طریق برقراری ارتباط چشمی حرف هایش را به شما بزند.(نگاه کنید به دزدیدن نگاه نشانه چیست)

۳. یک مرد عاشق هنگام صحبت کردن با شما زبانش می گیرد

با دیدن شما دستپاچه می شود، به لکنت می افتد و خجالت زده و آشفته به نظر می رسد. این رفتار نشان دهنده آن است که خود فرد نیز می داند که عاشق شده است. بله! این از نشانه های یک مرد عاشق است.

۴. یک مرد عاشق شما را با دوستان خود آشنا می کند

مردها برای دوستان خود ارزش زیادی قائل هستند، در تست مرد مورد علاقه توجه داشته باشید که اگر شما را به دوستان خود معرفی می کند مطمئن باشید به طور جدی درباره رابطه تان فکر می کند و قصد دارد شما را به طور کامل وارد زندگی خود بکند.

مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

اگر چه هم مردان و هم زنان آه می کشند، گریه می کنند، شادی می کنند، خشمگین می شوند و داد و فریاد راه می اندازند، اما شیوه ی ابراز احساسات و عشق در آن ها متفاوت است.

مردها با این روش ها ابراز عشق می کنند:

علاقه های شما برای او جالب است

زمانی که همسرتان در مورد چیزهایی که دوست دارید از شما سوال می کند، یعنی به شما علاقمند است. او دوست دارد همه چیز را در مورد شما بداند و برای علایق شما ارزش قائل است.(نگاه کنید به عشق در زبان بدن)

به شما توجه می کند

هنگام قدم زدن در پارک یا مهمانی های خانوادگی، توجه او کاملا متوجه شماست. قبل از انجام هر کاری، نظر شما را می پرسد. اگر از هم دور باشید، دائما با شما تماس می گیرد و حال شما را جویا می شود.

بیشتر وقتش را در کنار شما می گذراند

اگر شوهرتان تمایل دارد بیشتر با شما باشد تا دوستانش، این یعنی او عاشق شماست. البته این مسئله به این معنا نیست که او باید دوستانش را به طور کلی رها کند، بلکه فقط دوست دارد بیشتر وقت خود را در کنار شما سپری کند. در واقع، اولویت های زندگی او نسبت به قبل تغییر کرده است.

مردان مغرور در عشق

این در سرشت و طبیعت مردان مغرور است که هر چیزی را که موجب تغییر عمده و جدی در زندگی‌شان می‌شود را به تأخیر اندازند. عشق و ازدواج تا حدودی آغاز مشکلات یک مرد است. خواه مردان امروزی به این گفته اعتقاد داشته باشند و یا خیر، مردان به خصوص مردان مغرور تمایلی به خروج از منطقه آسایش و فراغ خاطر خویش و گام نهادن به یک زندگی مملو از مسئولیت، سازش و از خودگذشتگی را ندارند. زندگی مشترک باید با محبت و ابراز عشق در جریان باشد و این یکی دیگر از دلایلی است که مردان مغرور از عشق فراری اند زیرا نمی خواهند احساسات خود را بروز دهند.

حسادت عاشقانه در مردان

حسادت های عاشقانه مشکلی رایج میان زوج های امروزی است و رتبه دوم را در میان مشکلات زناشویی دارد. وقتی صحبت از حسادت به میان می آید، اغلب آن را احساسی منفی می پندارند؛ در صورتی که این حس جزو آن دسته از احساساتی است که نه مطلقا مثبت و نه کاملا منفی است.

وجود این حس تجربه ای مهم در زندگی افراد به حساب می آید و بدون شک حاکی از نیازهای اساسی آنان است اما آن چیزی که اغلب افراد را در مورد این حس نگران می کند، اخلاق بیمارگونه، خشونت و عصبانیتی است که از این احساس نشأت می گیرد. حسادت نوعی نارضایتی و احساس ناامنی است که می تواند منجر به رفتارهای مخرب شود و پایه های یک رابطه را متزلزل کند و در مقابل، موجب برانگیختن تمام قوای شخص برای حل مشکلات شخصی یا زناشویی او شود.

برای بررسی این موضوع ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا عشق بدون حسادت ممکن است؟ بدان سبب که زوجین در ابتدای پیوند خود علاقه دارند بیشتر اوقاتشان را با یکدیگر بگذرانند، بیشتر تلاش می کنند تا نشان دهند با یکدیگر تفاهم دارند و از آنجایی که فقط در قالب این پیوند می توانند به برخی از نیازهای خود پاسخ گویند، به نظر می رسد که فرد مقابل را دوست دارند.

این علاقه منجر به ایجاد نوعی وابستگی به طرف مقابل می شود و در نتیجه ممکن است احساس حسادت در هر یک از طرفین به وجود آید؛ بنابراین عشق و حسادت دو احساس لاینفک به حساب می آیند. حسادت به خودی خود یک مشکل تلقی نمی شود و تنها شاخصی از وجود یک مشکل است.

نگاه عاشقانه مرد به زن

نگاه مرد عاشق با نگاه مردی که تمایلات جنسی دارد بخش‌های متفاوتی از مغز را فعال می‌کند. پژوهشگران در سال ۲۰۱۲ با تکنولوژی ردیابی مسیر چشم (eye-tracking) تفاوت عشق و هوس را مورد بررسی قرار دادند.

نگاه مرد به زن، نگاه عاشقانه یا نگاه هوس؟

محققان در این پژوهش به این نتیجه رسیدند که مدت زمانی که افراد نگاه عاشقانه یا هوسبازانه را شروع می‌کنند یکسان هست و تفاوت در نگاه کردن به چهره و بدن دیگران هست. نگاه‌هایی که زل زده به چشم‌های دیگران یا همان نگاه چشم در چشم باشد، عاشقانه و نگاه‌هایی که بروی بدن دیگران باشد بیشتر تمایلات جنسی افراد را نشان می‌دهد.

جالب هست که بدانید نتایج این تحقیقات در درمان‌های روانپزشکی و حل مشکلات مشاوره ای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد.نتایج این تحقیقات در ژورنال Psychological Science در جولای سال ۲۰۱۶ منتشر شده است.

طبق تحقیقات انجام شده نگاه اولیه مردان و زنان کمی با یکدیگر تفاوت دارد. زن‌ها در نگاه اول به چشم‌های مرد نگاه می‌کنند و در مقابل مرد‌ها در نگاه اول به بدن زن توجه بیشتری دارند. هرچند که ظاهر و شکل بدن نقش مهمی در جذابیت دارد، از چشم‌ها به عنوان شاخصی برای درک شخصیت یک نفر برداشت می‌شود.

مطالب مرتبط:

ابراز احساسات مردان

عشق اول برای مردان

نشانه های دلتنگی مردان

نگاه عاشقانه مردان

وقتی مردان ناراحتند چه باید کرد

حرکات مرد عاشق

تفاوت عشق در زن و مرد

جملاتی که دل مردان را آب می کند



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.