no-img
نوین اطلس

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج
zip
مهر ۲۲, ۱۳۹۷

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج


بهتر است برای کارهای مهم و اتفاقات بزرگ زندگی دست به دعا بردارید تا خداوند برای شما بهترین ها را در نظر بگیرد. در امر ازدواج و بخت گشایی هم نمازها و دعاهای زیادی وارد شده است که که یکی از این آن ها نماز جعفر طیار برای بخت گشایی می باشد.

نوین اطلس در این مطلب به شما نشان می دهد طریقه ی خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج چگونه است و آیا این نماز مانند نماز های دیگر قنوت دارد یا نه. همچنین دعای بعد از نماز جعفر طیار در زادالمعاد را نیز به شما معرفی می کنیم.

نماز جعفر طیار برای حاجت گرفتن نیز بسیار مجرب می باشد و آثار نیکویی دارد.

نماز جعفر طیار برای بخت گشایی

حضرت آیت الله بهجت که از بزرگان زمانه ما بودند اما آن چنان که باید و شاید نتوانستیم او را بشناسیم. آن بزرگوار آن چنان بر روایات تسلط داشتند که در هر زمینه ای از ایشان سوال می شد، بدون درنگ جواب مناسب آن را از میان روایات می دادند. کتاب های نوشته شده در مورد سوال و پاسخ های ایشان، بهترین شاهد این ادعا می باشد. از جمله سوالاتی که متداول است و جوانان از آن می پرسند، گشایش در امر مبارک ازدواج است. از ایشان در جواب از این سوال چنین نقل شده است که: “هرکس این عمل را (نماز جعفر طیار) به جا آورد، به حول و قوه الهی، گشایشی در امر ازدواج خواهد بود”.

البته باید توجه کرد شاید این گشایش برای برخی با یک بار خواندن و برای برخی با خواندن مکرر آن، حاصل شود.از این رو نباید امید خود را از دست داد و باید به فضل خدا امیدوار بود.

دعای بعد از نماز جعفر طیار در زادالمعاد

شیخ کلینی از ابو سعید مدائنی روایت کرده که حضرت صادق علیه السلام به من فرمود بعد از اینکه نماز جعفر طیار را به قصد برآوردن حاجت خوانیدی و وقتی در سجده آخر چهار رکعت نماز رسیدى و از تسبیحات فارغ شدى این دعای بعد از نماز را که در زادالمعاد آمده است بخوان:

سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْوَقَارَ
منزه است خدایى که لباس عزت و وقار در بر اوست

سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَکَرَّمَ بِهِ‏
منزه است خدایى که به بزرگى خود بر ما کرم و احسان مى ‏فرماید

سُبْحَانَ مَنْ لاَ یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلاَّ لَهُ‏
منزه است خدایى که تسبیح روا نیست مگر براى او

سُبْحَانَ مَنْ أَحْصَى کُلَّ شَیْ‏ءٍ عِلْمُهُ‏
منزه است خدایى که علمش به هر چیز محیط است

سُبْحَانَ ذِی الْمَنِّ وَ النِّعَمِ سُبْحَانَ ذِی الْقُدْرَهِ وَ الْکَرَمِ‏
منزه است خداى صاحب نعمت و منت منزه است خداى صاحب قدرت و مکرمت

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِکَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَهِ مِنْ کِتَابِکَ‏
خدایا از تو درخواست می کنم به عهدهاى عزت عرش تو (که اسرار علم توست) و منتهاى رحمت کتاب تو (که حقایق توحید و معرفت است)

وَ اسْمِکَ الْأَعْظَمِ وَ کَلِمَاتِکَ التَّامَّهِ الَّتِی تَمَّتْ صِدْقاً وَ عَدْلاً
و به اسم اعظم تو و به کلمات تام و کامل تو (که انبیاء و اولیاء تواند) که از جهت صدق و راستى و عدالت به حد کمال رسید

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا
که بر محمد (ص) و آل محمد (ع) درود فرستى و حاجتهاى مرا برآورى

نماز جعفر طیار قنوت دارد؟

نماز جعفر طیار(ع)دو نماز دو رکعتی است. دورکعت اول که تمام شد. باید برای دو رکعت دوم نیت کرد و تکبیر گفت. بله، نماز جعفر طیار قنوت مستحب دارد. یعنی مستحب است در رکعت دوم بعد از تمام شدن تسبیحات قنوت گرفته شود.

نماز جعفر طیار برای حاجت

شیخ طوسى و سیّد ابن طاووس از مفضل بن عمر، روایت کرده اند که گفت: روزى امام صادق علیه السّلام را دیدم که نماز جعفر بجا آوردند و پس از نماز دست ها را بلند نمودند، این دعا را خواندند: «یا ربّ یا ربّ» به اندازه اى که یک نفس اجازه دهد، «یا ربّاه یا ربّاه» به قدر یک نفس، «ربّ ربّ» به اندازه یک نفس، «یا اللّه یا اللّه» باز هم به قدر یک نفس، «یا حىّ یا حىّ» همپاى یک نفس، «یا رحیم یا رحیم» باز هم به اندازه یک نفس، «یا رحمن یا رحمن» هفت بار، «یا ارحم الرّاحمین» هفت بار، سپس این دعا را خواندند:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ وَ أُمَجِّدُکَ وَ لا غَایَهَ لِمَدْحِکَ وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَهَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ وَ أَنَّى لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَهِ مَجْدِکَ وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحا بِفَضْلِکَ مَوْصُوفاً بِمَجْدِکَ عَوَّاداً عَلَى الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفا بِجُودِکَ جَوَادا بِفَضْلِکَ عَوَّاداً بِکَرَمِکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ.

خدایا! سخنم را با ستایش تو آغاز می کنم، و با ثناى تو گویا مى شوم و تو را به بزرگى می ستایم، درحالیکه ستایشت را پایانى نیست، و تو را سپاس مى گویم و کیست آن که به نهایت سپاست و بلنداى بزرگى ات برسد؟ آفریدگانت را چه رسد که به شناخت رژفاى عظمت تو دست یابد، چه زمانى بوده که به فضل و بخششت ستوده و به عظمت موصوف نبودى، کدامین زمان بوده که با بردبارى خویش پیاپی از گنهکاران درنگذشته باشى؟ ! ساکنان زینت از فرمانبردارى تو سرپیچى کردند، ولى تو با بخشش خویش بر آنان مهر ورزیدى، به فضل خود به آنان بخشیدی و به کرامت پى در پى به آنان روى کردى، اى که معبودى جز تو نیست، بخشایش گرى که داراى شوکت و کرامتى.

پس حضرت فرمود: اى مفضّل هرگاه تو را حاجت ضرورى پیش آید نماز جعفر طیار را بخوان، و این دعا را قرائت کن، و حاجت خود را از خدا بخواه، که به خواست خدا برآورده می شود.

آثار نماز جعفر طیار

ثار و فضیلت نماز جعفر طیار:

۱. پیامبر خدافرمود:
نماز جعفر، از دنیا و آنچه در آن است بهتر است و باعث بخشش گناهان می شود؛ اگرچه به اندازه ریگ بیابان ها و کف دریاها باشد.اگر هر روز یا هر جمعه یا هر ماه یا هر سال این نماز را بخوانی، خداوند گناهانی را که بین آن انجام داده ای، می آمرزد.

۲. از امام صادق(ع)نقل شده است:
هر کس نماز جعفر را هر روز بخواند، بدی های او نوشته نمی شود و برابر هر تسبیحی که در این نماز می خواند خداوند به او یک ثواب عطا کرده و یک درجه در بهشت به او می بخشد.

۳. امام صادق(ع)به مفضل می فرماید:
ای مفضل! هرگاه حاجت مهمی داشتی و در پی برآورده شدن آن بودی؛ پس نماز جعفر را بخوان و سپس این دعا را بخوان که حاجتت روا می شود.

مطالب مرتبط:

دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت

دعای سریع الاجابه برای ازدواج با فرد مورد نظر

نماز جعفر طیار برای حاجت

دعا برای همسر خوب و باتقوا

چله نماز جعفر طیار



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.