no-img
نوین اطلس

عشقم ازدواج کرد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشقم ازدواج کرد
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
مهر ۱۸, ۱۳۹۷

عشقم ازدواج کرد


عشق حالت هیجانی نیرومندی است و اگر به نتیجه ی خوبی نرسد و معشوق به دست نیاید یکی از غم انگیزترین حادثه ها و اندوهگین ترین تجربه های زندگی به وقوع می پیوندد. اگر از آن دسته افرادی هستید که ازدواج عشقتان را دیده اید و مدام از خود می پرسید چرا عشقم ولم کرد؟ عشقم ازدواج کرد چیکار کنم؟ این مطلب را تا پایان دنبال کنید.

شکست عشقی عواقب سنگینی دارد که یکی از بدترین آن ها افسردگی می باشد. در این مطلب نوین اطلس به شما نشان می دهد راه های درمان افسردگی بعد از شکست عشقی چیست و چگونه می توانید عشقتان را فراموش کنید.

عشقم ازدواج کرد چیکار کنم

اگر عشقتان ازدواج کرده است و دیگر نمی توانید در کنار او باشید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید و چگونه با این قضیه کنار بیایید باید چندین واقعیت را به یا داشته باشید.

اول اینکه بدانید عشق تنها برای ادامه ی یک رابطه کافی نیست. شاید فکر کنید که عشق و دوست داشتن برای یک زندگی مشترک کافی است اما گرچه عشق یکی از ارکان اصلی زندگی مشترک است اما برای اداره و ادامه دادن رابطه کافی نیست. هر چقدر که زندگی جلوتر می رود و ساز و کارهای زندگی پیچیده تر می شود، خودتان به مرور می فهمید که زندگی به چیزهای دیگری نیز نیاز دارد.

این را هم بدانید که بعد از شکست عشقی فراموش کردن گذشته ممکن است سخت باید. نباید انتظار داشت که بتوان همه چیز را فراموش کرد. بسیار پیش می آید که نمی توانیم خیلی از چیزها را فراموش کنیم به خصوص اگر خاطرات خوبی با آن فرد داشته باشید. به هر صورت، بخشی از آن خاطرات همیشه همراه ما خواهد بود. برای رها شدن از گذشته باید یاد بگیرید که ذهن را مدیریت کنید و هر لحظه نسبت به خودتان آگاه باشید و نگذارید ذهنتان به گذشته ها برود. در این صورت می توانید کم کم از او دل بکنید.

چرا عشقم ولم کرد؟

همانطور که گفتیم عشق تنها برای تشکیل و ادامه ی یک زندگی کافی نیست. خیلی وقت ها، می توانید به یک رابطه پایان دهید، حتی اگر هنوز عاشق باشید، چون عوامل دیگری نیز دخالت دارند که می توانند مهم تر از عشق باشند. حتی اگر عشق شما خیلی عاشق شما باشد، می تواند به دلایل زیر شما را ترک کند :

او ممکن است فکر کند شایسته شما نیست

او ممکن است واقعا احساس کند که شما برای او بسیار خوب هستید و شما شایسته بهترین ها هستید. او واقعا به خاطر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده است احساس گناه می کند و اعتماد به نفسش کم می شود. ممکن است به خاطر همین تفکر شما را ترک کند.

چیزهای دیگر در اولویت اول او قرار دارند

برخی افراد می توانند عاشق همسر خود باشند، اما به کار و یا سرگرمی خود بیشتر از همسر خود عاشق هستند. فقط به این خاطر که او شما را دوست دارد، به این معنا نیست که شما در الویت اول او قرار دارید. شاید هم احساس کرده اید که علیرغم عشق اش به شما، شما در اولویت اول او قرار ندارید.

زندگی شما مسیرهای متفاوتی را طی می کند

خیلی مواقع، افراد عاشق یکدیگر می شوند، اما اینده آنها به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. رایج ترین روشی که این امر در پی دارد، زمانی می باشد که یک فرد باید به جایی دیگر برود و فرد دیگر احساس می کند با این امر اصلا راحت نیست. مسیر زندگی شما هر چه که باشد، علیرغم عشقی که به هم دارید، ممکن است باعث جدایی شما شود.

چطوری عشقمو فراموش کنم

برای فراموش کردن عشق باید اقدامات نادرست را کنار بگذارید

چگونه می توان فردی را که تصور می کردید عشق واقعی شماست خیلی سریع فراموش کرد؟ کلید موفقیت در فراموش کردن عشق از دست انجام کارهای درست نیست بلکه خوداری از اقدامات نادرست می باشد.

معمولا برای درمان و فراموشی زخم های احساسی زمان مشخصی وجود دارد مگر اینکه فرآیند درمان به وسیله ی اقدامات نادرستی کند و یا متوقف شود.

وقتی در تلاش برای فراموش کردن عشق از دست رفته خود باشید اتفاقات مختلفی او را به شما یادآوری می کنند و فرآیند بهبودی هر بار از ابتدا آغاز می شود.

هربار که فرآیند بهبودی از ابتدا آغاز شود مدت زمان بهبودی شما افزایش پیدا کرده و ممکن است این اتفاق آنقدر تکرار شود که هیچ وقت نتوانید عشق از دست رفته خود را فراموش کنید. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : چگونه فراموشش کنم)

عواقب شکست عشقی

دوست‌داشتن و عاشق‌شدن دنیای ویژه‌ای دارد. اما اگر این عاشقی به سرانجام مطلوب برسد خوب، اگر نه عواقب و عوارض جانبی آن نیز کم از دنیای خوب آن نیست. این عوارض، شخص شکست‌خورده را به شدت ضربه می‌زند. از ضربه‌های روحی و دلتنگی بعد از جدایی گرفته تا تغییر در وضعیت جسمی و مسائل روزمره زندگی او. به این جهت، خوبه که قبل از عاشق‌شدن فکر کرد.

ضربه روانی و جسمی

مغزتان فکر می‌کند که به صورت فزیکی ضربه دیده اید. زمانی که شما در عشق خود ضربه می‌بنید فکر می کنید که کسی به شدت به معده تان آسیب زد. در حالی که هیچ آسیبی به جسم شما نرسیده اما مغزتان فکر می‌کند که بدن تان به شدت آسیب دیده و زخمی شده است. روانشناسان در آمریکا متعقدند که ضربه فیزیکی و عشق دقیقا در یک بخشی از مغز حس می شود.

تغییر وضعیت

عشق مثل مواد مخدر، اعتیاد زا است. زمانی که کسی می خواهد اعتیاد را ترک کند، بدن او در یک روند قرار می گیرد که علائم خاصی نشان می دهد و وضعیت او دشوار می گردد. در این زمان، بدن کم کم تلاش می کند تا از این وضعیت اعتیاد بیرون شود.

میل برای تنهایی

پس از یک شکست در رابطه تان، شما می خواهید تنها باشید. نباید به تنهایی پناه ببرید. به جای آن باید به کارهای روی بیاورید که دوست دارید. مسائلی را دنبال کنید که برای تان شادی می آورد. و برنامه های را بریزید که می تواند محیط و وضعیت روحی شما را تغییر دهد. این برنامه ها می تواند شما را کمک کند که از وضعیت روحی بد تان بیرون شوید.

راه های درمان افسردگی بعد از شکست عشقی

افسردگی پیامی از طرف ذهن شماست، پیامی که به شما می گوید نمی توانید بعد از جدایی از عشق خود به آرامش برسید.

اگر آرزو داشته باشید ثروتمند شوید اما به طور ناگهانی همه ی پول خود را از دست بدهید قطعا افسرده خواهید شد. برای یک رابطه ی عاطفی هم به همین صورت است. اگر به رابطه ی عاشقانه دل ببندید و متوجه شوید که رابطه تان بی هدف و بی سرانجام خواهد بود دچار افسردگی می شوید.

اگر کسی که پول خود را از دست داده است بتواند راه دیگری برای کسب درآمد بیشتر پیدا کرده و در آن پیشرفت کند افسردگی او از بین رفته و احساس بهتری پیدا می کند. این مسئله منطقی به نظر می آید، اما چرا درمورد قطع رابطه ی عاطفی این اتفاق نمی افتد؟

جواب روشن است، معمولا افراد نمی توانند از گرایش به سمت عشقشان دست برداشته و پایان رابطه را بپذیرند.

برای از بین بردن امید و درمان افسردگی راه های زیر پیشنهاد می شود:

پذیرفتن جدایی تنها با از بین بردن امید ممکن است: هرچقدر گرایش شما به طرف مقابل بیشتر شود امید بیشتری در ذهنتان شکل می گیرد و بیشتر در دام افسردگی گرفتار می شوید. برای مقابله با افسردگی بعد از قطع رابطه ابتدا باید جدایی را پذیرفته و تمرکز خود را جای دیگری به کار بگیرید.

چانه زنی را متوقف کنید: رویاپردازی درباره ی رابطه ی قبلی، گوش دادن به ترانه های غمگین، رفتن به مکان های خاطره انگیز را متوقف کنید و هدیه ها را از خود دور کنید.

افراد دیگری هستند که عاشق آن ها خواهید بود: یکی از رایج ترین مواردی که باعث می شود افراد نتوانند بعد از جدایی به آرامش برسند این است که تصور می کنند عاشق هیچ فرد دیگری نخواهند شد. این مورد بیشتر در مورد جدایی از عشق اول اتفاق می افتد. اگر چنین تصوری دارید برای تحمل جدایی از عشق بهتر است قبل از هرچیز آن را از ذهنتان پاک کنید.

برای اینکه بتوانید بعد از جدایی آرامش خود را به دست آورید باید امید را از بین برده و تصورات و باورهای نادرست و محدود کننده را از ذهن خود پاک کنید و خواهید دید که خیلی زود دوران افسردگی بعد از جدایی پایان می یابد. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: درمان افسردگی شکست عشقی)

مطالب مرتبط:

فراموش کردن عشق یک طرفه

شعر غمگین جدایی

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

جدایی از عشق

درمان سریع افسردگی

نقش پول در ازدواج

تعبیر خواب دعوا و طلاق



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.