no-img
نوین اطلس

عشق و ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق و ازدواج
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۱۷, ۱۳۹۷

عشق و ازدواج


عشقی که با ازدواج همراه است، مشخصاتی دارد که با هر نوع عاطفه، دوست داشتن یا حتی عاشق شدن دیگری متفاوت است. عشق در ازدواج به رشد فردی منجر می شود. درواقع با عشقی که از ازدواج به دست می آورید کامل می شوید و به بلوغ جسمی و فکری می رسید.

نوین اطلس معتقد است برای درک این موضوع اول باید بدانید عشق چیست و سپس متوجه شوید عشق قبل از ازدواج خوب است یا نه. خیلی ها می گویند عشق بعد از ازدواج از بین می رود. آیا اینطور است؟

در این مطلب به این سوال نیز پاسخ می دهیم.  در مورد روابط دختر و پسر قبل از ازدواج از نظر اسلام و عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج نیز در این مطلب به طور مفصل صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه شوید.

عشق چیست

عشق یک احساس شدید عاطفی ست که به صورت پنهان و آشکار به وجود می آید. احساس عشق نسبت به فرد دیگری که در موارد متعدد جنس مخالف می باشد در ذهن و قلب شما شکل می گیرد. البته با توجه به این که زن و مرد مکمل هم بوده و همدیگر را تکمیل می کنند، به جای ذکر جنس مخالف، بهتر است بگوییم جنس مکمل. عشق یک وضعیت بسیار پیچیده و چند بعدی است. مهر و محبت و مبادله ی آن بین زن و مرد از نشانه های اولیه ی آن می باشد.

“اریک فروم”، روان شناس نامدار می گوید: “عشق، احساس شخصی ست که هرکس فقط خودش آن را می تواند درک کند.”

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد

عشق پیش از ازدواج به هیچ‌ وجه سلامت ازدواج و خوشبختی زوج را تضمین نمی‌کند اما در عین حال، اگر کور و افراطی نباشد، می‌تواند به احساس شادی و رضایت مندی در ازدواج منجر شود. از طرف دیگر، ازدواج با کسی که فرد او را دوست ندارد، خطرناک است و تضمینی وجود ندارد که پس از ورود به زندگی مشترک “عاشق” همسر خود شود. ممکن است کسی به شریک زندگی خود عادت کند، اما لزوما او را دوست نخواهد داشت.

به طور کلی نمی توان گفت عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد زیرا می تواند هم خوب باشد هم بد. نسل امروز باید تعادلی بین زندگی سنتی و دنیای مدرن پیدا کند و دستیابی به این تعادل گاه بسیار دشوار است.

آیا عشق بعد از ازدواج از بین می رود

اصلی در روانشناسی وجود دارد که می گوید: «هر چه به هدف نزدیکتر شوی، انگیزه هایت تا حدودی کم می شود.» قبل از ازدواج زن و مرد برای داشتن یکدیگر و بودن در کنار همه شوق زیادی دارند اما وقتی ازدواج می کنند چون به آن چه خواسته اند رسیده اند، فکر می کنند دیگر نیازی به ابراز محبت به شکل بارز نیست. نکته دیگر این است که انسان ها غالباً کمال گرا هستند و تا یک نیازشان مرتفع می شود سراغ نیاز دیگری می روند. همین موضوع باعثمی شود بسیاری از روابط عاطفی سرد شود.

پژوهش ها نشان می دهد عشق و علاقه واقعی بعد از ازدواج ایجاد می شود. عشق های آتشین زود هم خاموش می شوند. فرد متعادل کسی است که بتواند تعادل را در رفتار و گفتارش حفظ کند ولی عشقی که نهادینه باشد و از درون نشات بگیرد، به آسانی از بین نمی رود. گاهی ناملایمت های زندگی بین زن و شوهرها کدورتی ایجاد می کند اما عشق را از بین نمی برد.

روابط دختر و پسر قبل از ازدواج از نظر اسلام

دین اسلام معتقد است در ‌روابط ‌بین ‌پسر ‌و دختر نیز لازم است که از حد وحدود ‌او تجاوز نشود که شامل ‌برخورد ‌و رفتارهای ‌نیک ‌و ‌به دور از هر گونه وسوسه و هوس ‌است که خداوند از ما خواسته است به عنوا ن نمونه می‌توان به داستان حضرت ‌موسی(ع) ‌اشاره ‌کرد، ‌هنگامی‌که به چاه ‌آبی می‌رسد که دو دختر ‌در آنجا توانایی ‌کشیدن ‌آب ‌از چاه را ندارند تا ‌گوسفندانشان را سیراب کنند موسی(ع) ‌به آنها کمک می‌کند.

پس در حقیقت عدم رعایت حدود ‌در روابط ما بین دختر ‌و ‌پسر ‌یعنی معصیت در محضر خدا. خداوند از زنان و ‌مردان ‌می‌خواهد ‌تا ‌خود ‌را با زیباترین رفتارها ‌زینت دهند ‌و به عنوان ‌دو ‌عضو ‌فعال و تاثیر گذار در اجتماع ‌حضور یابند و در این زمینه ‌دین مبین اسلام تفاوتهای فطری بین زن و مرد را درنظر گرفته که آنها را ملزم به رعایت یک ‌سری ‌آداب ‌و ‌رفتار ‌خاص ‌می‌کند ‌تا ‌اینکه ‌خود و حیثیتشان را ‌در ‌برابر ‌سُست‌دلان محفوظ بدارند.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

نخستین عشق ممنوع، برقراری رابطه عاشقانه با افراد متاهل است. حواس تان هست که این روزها روابط فرازناشویی در جامعه افزایش یافته است یا دست کم بیشتر به گوش ما می رسد؟

ماجرای این روابط گاهی به قتل همسر منجر می شود، گاهی به طلاق دادگاهی یا طلاق عاطفی، گاهی به یک جنگ بزرگ که به پیروزی همسر مورد خیانت واقع شده یا نفر سوم که وارد رابطه زن و شوهر شده است، منجر می شود و گاهی هم ماجرا بی سر و صدا ، پس از مدتی تمام می شود و خیانتکار و نفر سوم، با احساس عذاب وجدان یا بدون احساس عذاب وجدان، یکدیگر را ترک می کنند و سراغ رابطه ای دیگر می روند. البته در مواردی بسیار نادر هم شاید دو خیانتکار با هم ازدواج کنند …

بیشتر افرادی که شریک خیانت می شوند معمولاً زمانی می پذیرند به نفر سوم رابطه یک زن و شوهر تبدیل شوند که همسر خیانتکار به آنها قول می دهد پیوند زناشویی اش را با شریک زندگی اش پایان دهد و با آن ازدواج کند.

مطالب مرتبط:

قانون جذب عشق و ازدواج

فال عشق واقعی وازدواج

ازدواج با عشق قدیمی

حکم حرف زدن دختر با پسر

عشق های نوجوانی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.