no-img
نوین اطلس

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم
zip
مهر ۱۴, ۱۳۹۷

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم


جلوگیری از طلاق هیچ وقت دیر نیست. بیشتر طلاق ها قابل جلوگیری هستند. جلوگیری از طلاق یعنی یک شرایط هشداردهنده و حمایت کننده ایجاد کنید که به شما فرصت می دهد تا قبل از بدتر شدن مشکلاتی مانند بی وفایی همسر و گرفتار شدن در پیامدها های پس از جدایی، موضوعات و مسائل زناشویی را حل نمایید. به همین منظور نوین اطلس در این مطلب با معرفی مشاوره طلاق به شما نشان می دهد چگونه عوامل کاهش طلاق را در زندگی ایجاد کرده و با راههای صمیمیت بین همسران آشنا شوید.

همچنین راهکاری برای درمان طلاق عاطفی زوجین به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید از این معضل نیز نجات پیدا کنید. فراموش نکنید دعا هم می تواند برای بازگشت همسر و برگشت از طلاق بسیار موثر باشد. در نتیجه ذکری برای بازگشت همسر نیز به شما معرفی می کنیم.

مشاوره جلوگیری از طلاق

برای جلوگیری از طلاق، بهترین راه استفاده از مشاوره طولانی مدت و هدف دار برای زوجین قبل از ازدواج است و در صورتی که به هر دلیل زوجین تصمیم به طلاق گرفتند باز هم بهتر است از مشاوره طلاق استفاده کنند. طلاق سریع، بدون فکر و بدون بررسی یک دلیل مهم برای آسیب های روحی و جسمی است. بنابراین در مورد تصمیم به این مهمی حداقل یک ماه به خود فرصت دهید و در این مدت، بسیار خوب است که از مشاوره ی مستمر یک مشاور مجرب بهره مند شوید.

متاسفانه در برخی دفاتر مشاوره، زن و شوهر به جدایی و طلاق توافقی تشویق می شوند. مشاوره طلاق به معنی کمک به زن و شوهر به جدا شدن به هر قیمتی نیست. بلکه مشاور سعی می کند که با بررسی مشکلات زوجین در خصوص مناسب بودن راه حل طلاق برای زوجین بهترین راه را به آنان پیشنهاد دهد و در صورتی که به این نتیجه برسد که مشاوره روشی درست برای پایان دادن به مشکلات و آسیب های زوجین، در زندگی مشترک است، آن را به کار بگیرند.

عوامل کاهش طلاق

همانطور که می دانید پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و بهترین راهکار برای کاهش طلاق، انتخاب درست همسر آینده می باشد. اگر زوجین هر یک مهارت های لازم برای انتخاب همسر و حفظ زندگی زناشویی داشته باشند دیگر طلاق نمی تواند آن ها را از هم جدا کند.

آموزش دختران و پسران پیش از ازدواج، افزایش دانش آن ها نسبت به اهداف مهم زندگی و پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی و مشورت گرفتن در امور برای رفع مشکلات از جمله این مهارت ها می باشد.

جا انداختن  ارزش‌ها در خانواده و یادآوری اهمیت آن ها جایگاه مهمی در کاهش طلاق دارد. وقتی زندگی زوجین با بی‌توجهی به ارزش‌های اخلاقی و دینی رو به رو می‌شود دیگر تعهدی برای حفظ پیوند باقی نمی‌ماند.

یکی از آسیب های جدی که موجب افزایش بدبینی میان اعضای خانواده و حتی منجر به طلاق میشود فضای مجازی است، شبکه هایی که ناهنجاری های اجتماعی را توسعه می بخشد و گاهی ارزش های اخلاقی را به دست فراموشی می سپارد. فضای مجازی نیز یک فرصت برای رشد و پویایی محسوب می شود و هم می تواند ابزاری خطرناک در ایجاد بحران شود. اگر این فضای مجازی به خوبی مدیریت شود می توان از آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند ممانعت کرد.

راههای ایجاد صمیمیت بین همسران

یکی از مسائلی که مشاوران ازدواج با آن روبه رو هستند، مشکلات مربوط به صمیمیت و کمک به بهبود آن در همسران است، زیرا یکی از شاخص هایی که امروزه باعث آشفتگی در ارتباط همسران می شود، کمبود صمیمیت است و یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین روش های ایجاد صمیمیت بین همسران، گفت وگو و تعامل سازنده است. یکی از مسائل مهمی که زن و شوهر را به هم نزدیک می کند، گفت وگو و صداقت داشتن در کارهاست. برای یک ازدواج فرخنده و بادوام، همسران باید از اینکه کنار هم هستند، لذت ببرند و صحبت کردن با هم عمده ترین چیزی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

در مورد آن چه برایتان مهم است با همسرتان صحبت کنید

هرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.

به نیازهای همسرتان توجه کنید

اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان در مورد همه حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی در مورد حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد. بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.

با کارهای کوچک و بدون هزینه همسرتان را خوشحال کنید

برای ایجاد رابطه صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه ، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعده غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمیت بین همسران دارند.

درمان طلاق عاطفی زوجین

زوج‌ها باید دست از تلاش برای تغییر دادن یکدیگر بردارند، انسان‌ها را نمی‌شود تغییر داد بلکه باید اولویت‌های خودمان را تغییر دهیم. زوج‌ها در دعوا نباید دنبال مقصر بگردند اینجا نه کسی قاضی است نه وکیل بلکه باید به دنبال آن باشند که هرکسی چقدر در حل مساله سهم دارد. انعطاف‌پذیر و واقع‌گرا باشند و در نهایت اعتقادم بر این است که از طبیعت درس بگیرند شما کدام حیوانی را دیده‌اید و می‌شناسید که وقتی مورد تهدید قرار گرفت همان لحظه از خود عکس‌العمل نشان دهد. به جای آنکه حس‌هایمان را تعطیل کنیم، بهتر آن است که به دنبال فعال ‌سازی حواس‌مان باشیم.

ذکر برای بازگشت همسر

برای بازگشت همسر که از منزل رفته و بخاطر بحث و اختلاف به منزل برنمیگردد و برگشت از طلاق ، دعای شریف ذیل را بهمراه نام فرد و مادرش در کاغذ بدون خط بنویسد و در منزل نگهدارد :

بسم الله الرحمن الرحیم

والقیت علیک محبۀ منی ولتصنع علی عینی اذ تمشی اختک فتقول هل ادلکم علی من یکفله فرجعناک الی امک کذالک یرجع فلان ابن فلانه الی هذه البیت والمکان ولایخرج منه

مطالب مرتبط:

مشاوره جلوگیری از طلاق

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

تداوم عشق بعد از ازدواج

تعبیر خواب ازدواج مجدد زن متاهل

مشاوره قبل طلاق

تعبیر خواب دعوا و طلاق

دعای برگرداندن همسر

نقش فضای مجازی در طلاق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.