no-img
نوین اطلس

مشاوره جلوگیری از طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره جلوگیری از طلاق
zip
مهر ۱۴, ۱۳۹۷

مشاوره جلوگیری از طلاق


طلاق، فقط به قطع رابطه بین زن و شوهر ختم نمی شود بلکه اثرات مخرب آن در تمام فامیل تاثیر گذار است. پس زمانی که احساس می کنید زندگی شما تبدیل به جهنم شده و طلاق تنها راه حل به نظر می رسد باید خیلی خیلی بیشتر فکر کنید زیرا قرار است با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شوید.

بهتر است قبل از هر چیز به فکر جلوگیری از طلاق باشیم و یاد بگیریم چگونه می توانیم از طلاق جلوگیری کنیم. اگر همسرتان درخواست طلاق داده است و مدام از خود می پرسید:”چگونه همسرم را از طلاق منصرف کنم” نیز در این مطلب با اشاره به دلایل ناسازگاری زوجین برای شما راهکارهایی داریم.

همچنین اگر پدر و مادرتان می خواهند از هم طلاق بگیرند برای شما توضیح می دهیم عاقبتتان به عنوان بچه ی طلاق چه می شود و برای جلوگیری از رسیدن به چنین عاقبتی مانع طلاق پدر و مادر شوید.

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از طلاق اولین کاری که باید انجام دهید این است که خونسرد باشید و شرایط خود را ارزیابی کنید.

درباره راه حل هایی فکر کنید که ممکن است در مشکلات رایج زندگی زناشویی شما تأثیر داشته باشند. این مثل معروف که می گوید “در و تخته با هم جورند” در ابن شرایط خیلی به کارتان می آید. زمانی که همسرتان اشتباهی مرتکب می شود، شما هم به همان اندازه مقصر هستید. با اینکه عقیده دارید همسرتان برای ایجاد مشکلات تقصیرکار است، عکس العمل شما نیز عامل دیگری برای به وجود آمدن آن مسئله است.

رفتارها و واکنش های منفی تنها به ضرر شما خواهد بود. به منظور جلوگیری از طلاق و حفظ زندگی تان، باید از واکنش نشان دادن به رفتارهای همسرتان بپرهیزید و کارهایی انجام دهید که زندگی تان را به حالت اولیه ی خود برگرداند. با وجود این دلایل، انتقاد از روی عصبانیت هم فقط اوضاع را بدتر می کند.

تغییر برخورد و رفتار کمک زیادی در مانع شدن از پایان یافتن زندگی زناشویی و طلاق به شما می کند. عواطف و احساسات شما در برابر همسرتان مطابق با رفتار شما با اوست و احساسات همسرتان در برابر شما براساس رفتاری است که او با شما دارد. آیا تا به حال با دیگران با عشق، مهربانی و روش هایی که تعهد ومسئولیت شما را نشان دهد برخورد کرده اید؟ شما نمی توانید تفکرات و احساسات همسرتان را کنترل کنید، اما می توانید واکنش های خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید. یادتان باشد تنها کسی که می توانید بر او کنترل داشته باشید، فقط خودتان هستید.

چگونه همسرم را از طلاق منصرف کنم

هنگامی که زوجین درگیر احساسات منفی می شوند و اعتماد و علاقه که پایه های اصلی زندگی مشترک را تشکیل می دهند از بین می رود لحن آن ها نسبت به هم انتقادی شده و از همینجام جنگ و دعوا و اختلاف و به دنبال آن زمزمه های طلاق شروع می شود. اما اینکه شما به همسرتان علاقه مند هستید، بسیار ارزشمند است و برای اینکه بتوانید همسرتان را از طلاق منصرف کنید چند پیشنهاد دارم.

به گذشته بازگردید و علت را جستجو کنید

در خلوت خودتان با دقت به مرور گذشته زندگی مشترک، چگونگی ارتباط با همسرتان و آنچه بعد از ازدواج بین شما گذشته است، بپردازید و عواملی را که باعث بی اعتمادی همسرتان شده است بررسی کنید و برای برطرف کردن و رفع سوء تفاهمات تلاش کنید. همچنین فراموش نکنید در تخریب هر ارتباطی، هر ۲ نفر سهیم می باشند.

برای همسرتان نامه بنویسید

اگر موفق به گفت و گوی موثر با همسرتان نشدید، می توانید به همسرتان نامه ای بنویسید و احساسات خود را به او آزادانه ابراز کنید بدون آنکه از ناراحت کردن او بترسید. با این کار از شدت احساسات منفی کم می شود و احساسات مثبت شما بیشتر خود را نشان می دهد. سعی کنید در این نامه از هر یک از احساسات خشم، اندوه، هراس، تأسف و محبت خود چند جمله ای بنویسید.

همچنین ممکن است که رفتار همسرتان ناشی از اعتماد به نفس پایین، خود کم بینی و بی اعتمادی به زندگی باشد. بنابراین از همسرتان دعوت کنید برای رفع مشکلات شخصی و بهبود روابط به یک روان درمانگر یا مشاور خانواده مراجعه کنید.

ناسازگاری زوجین

هر چند به قول معروف دعوای زن و شوهر نمک زندگی است و بروز اختلافات خانوادگی تا حدودی عادی و طبیعی است؛ اما اگر این اختلافات به صورت صحیح مدیریت نشده و به ناسازگاری و تنش تبدیل شود، آسایش و آرامش از دست رفته و زندگی به جهنم تبدیل می شود. اساساً هیچ زن و شوهری را نمی توان یافت که به دنبال شادکامی و شیرینی زندگی نباشند؛ اما عوامل بسیاری دست به دست هم می دهند و اختلافات و ناسازگاری ها را به وجود می آورند که با آگاهی و پیش گیری به موقع از آن ها، می توان لذت زندگی مشترک و خوشبختی را بیش از پیش احساس کرد. برخی از آن علل و عوامل عبارتند از:

۱ ـ ازدواج تحمیلی؛ ازدواج هایی که با فشار و اصرار والدین صورت می گیرد، به دلیل نبود عشق و علاقه لازم بین زوجین دوامی نخواهد داشت و اختلافات و ناسازگاری های زیادی را در پی خواهد داشت.

۲ ـ فریب کاری ها و وعدهای دروغ پیش از ازدواج.

۳ ـ هم کفو نبودن و عدم سنخیت فرهنگی؛ زن و شوهری که از نظر سطح فرهنگ، اقتصاد، تحصیلات، دینداری، میزان سن، علاقه ها و سلیقه ها، نوع زندگی خانوادگی و… با هم تناسب و هماهنگ نباشند، غالباً با مشکلات و تنش های زیادی مواجه خواهند شد.

۴ ـ عدم درک متقابل و آشنایی با خصوصیات یکدیگر؛ عدم شناخت روحیات، علایق، طرز بینش و تفکر، خصلت ها و ویژگی های خاص هر یک از همسران توسط دیگری، یکی از عوامل بسیار جدی در ناسازگاری ها می باشد.

۵ ـ عدم آشنایی با آئین همسر داری و توجه نکردن به وظایف و حقوق یکدیگر؛

۶ ـ بد اخلاقی و بد رفتاری؛ بداخلاقی و پرخاشگری زن و شوهر به یکدیگر، بد زبانی نسبت به هم و احترام نگذاشتن آن ها به یکدیگر، روابط حسنه آنها را تبدیل به نزاع، درگیری و مشاجره و در نهایت جدایی می کند.

جلوگیری از طلاق پدر و مادر

بچه ها نقطه ی پیوند هر پدر و مادری هستند، اگه برای شخص شما مشکل یا مسئله ای پیش بیاد،پدر و مادرت هردوشون به کمکت میان هردو دست به دست هم میدن تا مشکل بچه شون رو حل کنن. پس دست به کار شو . برای خودت مشکل تراشی کن . یه مسئله ای به وجود بیار که پدر و مادرت مجبور شن برای حل کردنش باهم همکاری کنن. اینطوری شاید آشتی کردن و از طلاق منصرف شدن و زندگیتون مثل قبل شد

پیش پدرت برو و جلوش حسابی گریه زاری کن و حسابی اشک بریز. بهش بگو بعد از طلاق شما تکلیف من چی میشه من دلم از غصه میترکه . وقتی وسط یه خانواده نباشم وقتی حمایت مادر و پدرم رو باهم نداشته باشم تو این جامعه چی به سرم میاد . باباها هیچوقت دوست ندارن غم دختراشون رو ببینن

مادرت اگه دوس داره وضع زندگیتون مثل قبل بشه ولی کاری نمیکنه ، شما حسابی باهاش صحبت کن تشویقش کن التماسش کن تا یه حرکتی کنه . با پدرت نرم تر برخورد کنه . برای آشتی پیش قدم بشه برای نرم شدن دل پدرت یه کاری بکنه. ازش بخواه به خاطر بچه اش و به خاطر زندگیش یه بار فقط یه بار پا رو غرورش بذاره و واسه آشتی پیش قدم بشه

عاقبت بچه های طلاق

وقتی طلاق اتفاق می افتد هیچ تضمینی برای اینکه کودک آسیب نبیند، وجود ندارد. واقعیت این است که کودک با اتفاق افتادن طلاق ، شرایطی بحرانی را تجربه می کند و باتوجه به میزان سازگاری و شرایط روانی اش، آسیب هایی هم می بیند. طبیعی است که کودک بعد از طلاق تا مدت ها همان فرد سابق نباشد اما نمی توان انکار کرد که با کمک یکسری راهکار ها، می توان استرس این دوره را کم کرد. البته اگر خود فرایند طلاق ، دوران پراسترس و کشمکشی نباشد، بچه ها در جریان این اتفاق آسیب کمتری می بینند. والدینی که توافقی از هم جدا می شوند و بدون دعوا و جنجال به این تصمیم تن می دهند، کمتر به فرزندان خود آسیب می زنند.

گذشته از این، اگر شرایط بعد از طلاق بهتر از شرایطی باشد که کودک در زمان با هم بودن والدینش تجربه می کرده، می توانیم بگوییم که طلاق آسیب های کمتری را به زندگی کودک زده است. بچه هایی که هنگام زندگی در کنار پدر و مادرشان خشونت خانگی و کودک آزاری را تجربه می کردند اما بعد از طلاق به خانه ای آرام وارد شده اند، از این جدایی آسیب اندکی می بینند، درحالی که در صورت با هم بودن والدین شان می توانستند شرایط آسیب زاتری را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

پشیمانی بعد از طلاق

درمان اختلافات زناشویی

راه های مقابله با طلاق

تفاوت فرهنگی در ازدواج

ازدواج با فامیل

مشاوره رابطه زناشویی

درمان مرد خسیس

علت دعوای زیاد زن و شوهر

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.