no-img
نوین اطلس

عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره
امتیاز 3.50 ( 2 رای )
zip
مهر ۱۴, ۱۳۹۷

عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره


وقتی کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد، چه باید بکنید؟ ممکن است اولین واکنش تان این باشد که بخواهید به او اصرار و التماس کرده و برای برقراری رابطه تلاش کنید، اما این کارها نمی تواند کمک زیادی به شما بکند.

نوین اطلس در این مطلب با عنوان عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره، به شما پیشنهاد می کند اول این سوال را از خود بپرسید که چرا دوسم نداره؟ آیا این یک عشق یکطرفه است؟ چه نشانه هایی وجود دارد که متوجه شوید درگیر یک عشق یکطرفه شده اید و باید برای آن چاره ای بیندیشید؟ چگونه می توان این عشق یک طرفه را به یک عشق دو طرفه تبدیل کرد؟

اگر از خود می پرسید عشقم دوستم نداره باید چیکار کنم و سوالاتی از این قبیل ذهنتان را به خود مشغول کرده است مطلب عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره از نوین اطلس به همه ی این سوالات پاسخ می دهد و به شما در شیفته کردن فرد مقابل کمک می کند. همچنین اگر راهکار درست فراموشی باشد به شما نشان می دهیم چگونه کسی را که دوست دارید فراموش کنید.

چرا دوسم نداره

آیا مدام این جمله را با خودتون تکرار می کنین که عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره. چرا عشقم دوسم نداره؟ آیا احساس پوچی می کنین؟ آیا احساس می کنید در این دنیا تنها هستین؟ اگه همیشه دنبال جواب برای این سوال هستین باید گفت شما ضعف بزرگی دارین و اعتماد به نفستون خیلی پایینه. شما با هر برخورد منفی نا امید میشین و این سوال میتونه اثرات خیلی منفی روی ذهن شما بذاره.

فراموش نکنید عشقتون یا هر کس دیگه ای شما را از روی برخورد ظاهریتون می شناسه، از حالت روحی ، فکری و ذهنینون. اگه وقتی که به شخص دیگخه ای می رسید بگید تنها هستم یا اینکه کسی مرا دوست نداره ، صحبت های شما افکار منفی را به فرد مقابل القا می کنه و مطمئن باشید کسانی که با شما در ارتباط هستن به سادگی این موضوع را درک می کنند و با خودشون میگن حتما او یک عیبی داره که کسی او را دوست نداره و از او دوری می کنن و او هم از شما دوری می کنن.

دوستم نداره چیکار کنم

اگر فردی را دوست دارید اما به این نتیجه رسیدید که او شما را دوست نداره و مدام از خود می پرسید چرا عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره؟ باید چیکار کنم؟ بهتره حتما نکته هایی که در این بخش به شما می گیم رو در نظر داشته باشید.

اول اینکه بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه نشون ندید محتاج ارتباط هستید. اگر هفته پیش با فرد مورد نظرتان آشنا شدید و در طول این یک هفته چند باری با او در تماس بودید به همین اکتفا کنید و او را به حال خود رها کنید و دائم خودتون را راغب در تماس بودن با او نشون ندید. سعی کنید کارهای مهم تری توی زندگی انجام بدید مانند درس، کلاس‌های موردعلاقه‌تان، ورزش و… این نشون میده که شما برنامه خودتون را دارید و وابسته به او نیستید. کسی که خودش را دوست داره، می تونه دیگران را هم دوست داشته باشه، پس وقتی شما به سلامت بدن و روان خود اهمیت بدید به شما قدرت میده و دیگران هم این را متوجه میشن و بیشتر علاقه نشان میدن.

دومین نکته اینه که اعتماد به نفس خودتون رو بالا ببرین و بدونین اگه شخصیت خود را قوی کنید و خود واقعی تون باشید بسیار جذاب‌تر خواهید بود تا اینکه بخواهید نقش بازی کنید و مصنوعی باشید. اینو بدونید که شما هم حسن های زیادی دارید که اگه اونارو توی خودتون پیدا کنید و پرورش بدید افرادی هستن که به خاطرشون عاشق شما میشن.(نگاه کنید به راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان)

نشانه های عشق یک طرفه

عشق یک طرفه عشقی است که میل به معشوق، امری ذهنی است. یعنی عاشق در افکار و پیش فرض هایش باور دارد که معشوقش به او علاقه مند است و او از احساسات معشوقش بی اطلاع است. روان شناسان این حالت را بیش از آن که عشق بنامند، آن را نوعی مشکل می دانند. در برخی موارد اشخاصی هستند که به شدت کسی را دوست دارند و تصور می کنند که آن شخص نیز آن ها را دوست دارد، اما این ها تنها پرورده خیالات اوست زیرا در مواقعی ممکن است شخص دیگر یا او را دوست نداشته باشد و یا در مواقعی حتی او را نشناسد!

این حالت نوعی بیماری است و حالت عادی و معمولی نیست، زیرا در حالت عادی اگر کسی به شخص دیگر علاقه مند شود ولی بداند که عشق و علاقه اش یک طرفه است، بی شک از آن عشق دست بر می دارد. وی زمانی که شخص دچار «عشق بیمارگون» باشد، از این عشق یک طرفه دست بر نمی دارد و اگر میل عاشق پس از اجابت نشدن خواسته اش دوباره مطرح شود، ممکن است در نهایت منجر به سرخوردگی شود.(نگاه کنید به جدایی عاشقانه)

تبدیل عشق یک طرفه به دوطرفه

افراد بسیاری وجود دارند که با دغدغه ی عشق یکطرفه و تبدیل آن به عشق دو طرفه رو به رو هستند و می خواهند راه حلی برای این موضوع که عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره پیدا کنند. آن ها به دنبال راهی هستند که به دختر یا پسر مورد علاقه شان بفهمانند که دوستش دارند و او را به خود جذب کنند.(نگاه کنید به سیاست های دخترانه برای جذب پسران)

برای جذب عشق و تبدیل عشق یکطرفه به دو طرفه راه های زیر پیشنهاد می شوند:

دلیل او را برای عدم علاقه به شما بپرسید

ممکن است عدم علاقه ی او به شما بر اساس یک تصور غلط یا سوءتفاهم شکل گرفته باشد و بتوانید با توضیح مختصر و کوتاهی این تصور غلط را اصلاح کنید. پس با او صحبت کرده و مستقیم از خودش دلیل عدم علاقه به شما را بپرسید. اما مطمئن شوید اگر تمایل به توضیح این موضوع نداشته باشد نمی توانید او را وادار به صحبت در این باره بکنید. فقط مطمئن شوید برداشت اشتباهی در مورد شما ندارد

با لباس هایتان جلب توجه کنید

البته جلب توجه به این معنا نیست که از رنگ های زننده و جلف استفاده کنید. کافیست شیک و مدرن و در عین حال نسبتا محافظه کار باشید. به یاد داشته باشید حجاب مناسب باعث می شود طرف مقابل تان به عنوان یک گزینه ی موقت به شما نگاه نکند.(نگاه کنید به اهمیت جذابیت ظاهر در ازدواج)

گاهی او را رد کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود به پسران جذب شوید مدعی بودنشان است. آنها تظاهر و ادعا می کنند تا توجه شما را جلب کنند. در چنین مواردی که با خود فکر می کنید چرا عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره، از روانشناسی معکوس استفاده کنید؛ یعنی گاهی او را رد کنید. خواهید دید که برای به دست آوردن توجه شما سخت تلاش می کند. در این صورت قبل از اینکه تسلیم شود به او فرصتی بدهید تا شما را بشناسد.

با ارزش باشید

اگر او فکر می کند نفوذی ندارید و بی ارزش هستید، پس با تبدیل شدن به موفق ترین فردی که تا کنون دیده است، این ذهنیت را تغییر دهید. یکی از موثر ترین راه ها برای اینکه به پسری بفهمانید چقدر با ارزش و موفق هستید این است که خودتان را مشغول انجام برنامه های و اهداف تان نشان دهید.

(برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به: جذب کردن فردی که به ما علاقه ای ندارد)

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم

ما هرگز نمی توانیم کسی را که دوست داریم فراموش کنیم اما …
بله درست متوجه شده اید. فراموش کردن کسی که دوست دارید از دیدگاه روانشناسی کاملا غیر ممکن است. به عبارت دیگر شما هرگز هیچ فرد یا رویدادی را نمی توانید فراموش کنید به خصوص اگر زمانی برای تان اهمیت داشته است. اما احساسات مرتبط با افراد و رویدادها را می توان تغییر داد.

به گذشته خود نگاهی بیندازید. آیا تا به حال نشده است کسی را شدیدا دوست داشته باشید و عاشقش باشید ولی اکنون دیگر این احساس در شما وجود نداشته باشد؟ آیا رویدادی ناگوار برای تان رخ داده است که همیشه در خاطرتان باشد ولی دیگر احساس بدی نسبت به آن نداشته باشید؟ آیا شده است زمانی از فردی متنفر بوده باشید ولی احساسات تان نسبت به وی تغییر کرده باشد و اکنون دوستش داشته باشید؟

قطعا پاسخ شما به همه پرسش های بالا مثبت است. بله هرگز نمی توان عشق را فراموش کرد اما می توان احساسات مرتبط با آن را از بین برد. به عبارت دیگر این احساس عشق مرتبط با کسی که دوست دارید است که فراموش می شود و تغییر می کند نه خود آن شخص و خاطراتی که با او داشته اید.

(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم)

مطالب مرتبط:

دوسم نداره ولی خیلی میخوامش

رهایی از عشق یک طرفه

قانون جذب عشق چیست

عشق واقعی یا عشق حقیقی چیست؟

چگونه عشق را زنده نگه داریم

حرف های عاشقانه برای جذب مردان



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.