no-img
نوین اطلس

طلاق گرفتم پشیمونم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

طلاق گرفتم پشیمونم
zip
مهر ۱۴, ۱۳۹۷

طلاق گرفتم پشیمونم


بسیاری از افراد بعد از طلاق پشیمان می شوند، زیرا با احساساتی برخورد می کنند که وقتی فرد در آن شرایط سخت قرار می گیرد، تمام احساسات بد او برانگیخته می شود و احساس می کند دیگر نمی تواند زندگی کند. احساس پشیمانی بعد از طلاق یک امر کاملا طبیعی رایج است و به طور کلی می توان گفت ۹۰% افراد بعد از طلاق جمله ی “طلاق گرفتم اما پشیمونم” را تکرار می کنند.

مسئله اینجاست که چه تجربیاتی بعد از طلاق با عث این احساسات می شود؟ بعد از طلاق باید چه کنیم که این احساسات به سراغمان نیاید؟ آیا مطرح کردن موضوع آشتی بعد از طلاق خوب است یا نه؟ نوین اطلس در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهد. همچنین به شما نشان می دهیم زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان و دلیل آن چیست.

احساس پشیمانی بعد از طلاق

احساس پشیمانی بعد از طلاق به این دلیل است که پس از طلاق وقتی فرد آرامش خود را به دست می آورد و احساسات تشدید شده اش فروکش می کند و در این شرایط خوبی ها و بدی ها کنار هم مرور می شود و به دلیل آسیب ها و مشکلاتی که بعد از طلاق برایش پیش می آید با خود می گوید، کاش کوتاه می آمدم و گذشت می کردم، کاش صبوری می کردم.

زمانی که احساسات فوران می کنند و به حالت تشدید می رسند تمام خوبی های یک رابطه فراموش می شوند اما هنگام آرامش تمام لحظات خوب و خاطره ها مرور می شود و فرد از جدایی و طلاق احساس پشیمانی می کنند.

برای پیشگیری از چنین موردی به زوج های جوان توصیه می کنیم درزندگی کوتاه آمدن به عنوان یک اصل حتی اگر شما مقصر نبوده باشید خوب است، البته این اصل را در تمام موارد نمی گوییم.اگر مشکلی پیش آید که کوتاه آمدن یا نیامدن فرقی ندارد دیگر گذشت نیز تاثیر ندارد.

زوج های جوان که ارتباط خوب دارند باید یاد بگیرند هنگام مشاجره و بحث لجبازی نکنند و موضوع را کش ندهند، گذشت و سکوت کنند،چراکه کش دادن موضوع کینه به وجود می آورد.

زنان بیشتر از طلاق پشیمان میشوند یا مردان

آمارها‌ نشان می‌دهد ۹۰ درصد زنان پس از طلاق پشیمان می‌شوند و این درحالی است که در اکثر مواقع تقاضای طلاق از جانب خود زنان است و این طلاق‌ها بیشتر به صورت توافقی جاری می شوند.  این آمار ۹۰ درصدی به این دلیل است که زنان مطلقه نسبت به مردان شرایط سخت تری دارند.

طبق بررسی‌ها به نظر می‌رسد که افزایش طلاق برای زنان بیشتر و سنگین تر بوده و به همین دلیل پذیرش جدایی و شرایطی که پس از آن پیش می‌آید برای زنان دشوار‌تر می‌شود. زنان مطلقه نسبت به مردان مطلقه به دلایل فرهنگی شرایط سخت تری دارند و با مشکلات بزرگی مانند ترس و تنهایی، افسردگی، مشکلات ناشی از سرپرستی فرزندان، مشکلات مالی و مهم‌تر از همه دیدگاه بد جامعه به زنان مطلقه رو به رو هستند.

در حالی که ۹۰ درصد از مردان پس از طلاق مجددا ازدواج می‌کنند ۹۰ درصد زنان پس از طلاق، مجرد می مانند. از سوی دیگر کاهش آمار‌های ازدواج نیز نشان می‌دهد آمار دختران مجرد سه برابر پسران مجرد است و همین مسئله پذیرش موضوع طلاق را برای زنان سخت تر کرده است.

بعد از طلاق چه کنم؟

جدایی دردناک بوده و این یکیک حقیقت تلخ است. مگر این که شخص از نظر احساسی بسیار سرد و غیرصمیمی باشد. از دست دادن عزیز همواره یکی از بدترین تجربه‌هاست. شخص دوست دارد در چنین شرایطی به گوشه‌ای برود و با خودش تنها باشد و تمام اینها پس از گریه کردن است.

شاید گریه کردن ساده‌ترین کاری باشد که در چنین مواقعی می‌توان انجام داد.اما فرد نیاز به زمان دارد. زمانی برای سپری کردن و غلبه بر سختی و التیام نسبی زخم‌ها.

کارشناسان این زمان را زمان سوگواری می‌نامند. چنانچه شما نیز عزیزی را از دست داده‌اید و یا پس از مدتی که در زندگی مشترک بوده‌اید از همسرتان جدا شده‌اید ، نیاز به این زمان سوگواری دارید. پس نخواهید آن را انکار کنید.

اما بهترین راه برای بهتر سپری کردن این دوران چیست؟

واقعیت این است که پاسخ این پرسش و اینکه بعد از طلاق چه کنم بستگی دارد به این که شما چه نوع شخصیتی دارید. برخی افراد خود را در کارشان غرق می‌کنند ، برخی دیگر در خانه می‌مانند و غصه می‌خورند. برخی دیگر نیز به افراط و تفریط در کارها می‌پردازند.

بهترین راه علاج آن چیزی است که به جایگزین‌درمانی معروف است. به این معنی که فقدان یا کمبود عشق و محبت را با فعالیت یا کار دوست‌داشتنی دیگر جایگزین کنید. برای مثال، با تغذیه مناسب و رفتن به سالن‌های ورزشی و انجام فعالیت‌های ورزشی به جسم و بدن خود محبت کنید.

آشتی بعد از طلاق

گاهی هم فشار اطرافیان مزید بر علت می شود که تصمیم بگیرید دوباره با نامزد یا همسر سابقتان ارتباط برقرار کنید و به زندگی مشترک برگردید، درواقع موضوع آشتی بعد از طلاق مطرح می شود. اگر در دوره نامزدی جدا شده باشید، برگشت کار سختی است. چون معمولا اختلافات آن قدر جدی بوده که باعث شده شما دوست داشتن و آینده مشترک را ندید بگیرید و به جدایی و پایان نامزدی تان فکر کنید. بنابراین برگشتن، تنها باید مشروط به تایید مشاور خانواده باشد. باید علت عدم سازش و جدایی مشخص شود و راهکارهای حل مشکل به کار گرفته شود.

برای چی برمی گردید؟

شاید باید این فکر را پیش از همه در ذهن تان مرور می کردید. اما ما می گوییم باید همواره به این سوال فکر کنید و پاسخی قاطع و محکم برای آن بیاورید. برای چی تصمیم دارید به زندگی ای که یک بار از هم پاشیده برگردید؟ اگر پاسختان فرار از تنهایی، عذاب وجدان و ترس از انگ اجتماع یا فشار اطرافیان است، بدانید که به احتمال زیاد، این تصمیم باز هم با شکست مواجه می شود. دلیل برگشتن شما باید بیش از هر چیز مربوط به اراده درونی هر دو نفرتان برای دادن یک شانس دوباره به خود و امتحان کردن مسیرهای جدید و نتیجه بخش تر باشد. در این بین معمولا دوست داشتن هم چاشنی کار است که اگر نباشد، باز هم زندگی شما می تواند با کشمکش و شکست همراه شود.

تجربیات بعد از طلاق

بی تردید اتفاق هایی مانند ازدواج و طلاق از مهم ترین نقاط عطف زندگی به شمار می روند اما طلاق به سبب ماهیت خود سلامت فرد را از جنبه های گوناگون مورد تاثیر قرار می دهد.طلاق همراه خود سبب تغییراتی در زندگی می شود که البته بخشی از روند طبیعی طلاق محسوب می شود اما سازگار شدن مردان و زنان مطلقه با این تغییرات مستلزم زمان است.

همه ما کم و بیش وقتی در شرایطی نابسامانی گرفتار می شویم گوشمان روی هر توصیه ای بسته می شود و درنهایت راه خودمان را می رویم و کار خودمان را می کنیم.

استرس های قبل، حین و پس از طلاق، طولانی مدت بوده و سبب ایجاد فرایندهای بیولوژیکی در اشخاص می شود؛ این فرایندها منجر به بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد و روند ابتلا به سایر بیماری های مزمن را نیز تسریع می کند.استرس سبب بروز التهاباتی در بدن می شود؛ التهاب یک عامل خطر بروز حمله قلبی به شمار می رود.برخی دیگر از مطالعات نشان می دهد که عادات زندگی اشخاص پس از طلاق تغییر می کند بطور مثال اشخاص دو سال پس از طلاق به تدریج دچار اضافه وزن می شوند.برخی از تحقیقات نیز نشان می دهد، مردان مطلقه پس از جدایی از همسر خود کمتر ورزش می کنند، کمتر بهداشت فردی را رعایت می کنند؛ بیشتر سیگار می کشند و به دیگر رفتارهای پرخطر تمایل بیشتری دارند.خشم، انزوا، اضطراب، افسردگی، ترس از بی کفایتی، احساس ناامنی و احساس شکست از دیگر تبعات طلاق روی سلامت روان اشخاص و تجربیات بد بعد از طلاق محسوب می شود.

مطالب مرتبط:

پشیمانی بعد از جدایی

رجوع بعد از طلاق

ازدواج مجدد پس از طلاق

اعتماد دوباره

عواقب طلاق برای زنان



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.