no-img
نوین اطلس

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر
zip
مهر ۱۲, ۱۳۹۷

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر


بعضی از همسران هستند که ایرادگیر و سرزنشگر بوده و با دیدن کوچک ترین چیزی که بر خلاف میلشان باشد شروع به انتقاد کردن می کنند. چنین شوهرانی که غرغرو و ایرادگیر هستند نه تنها باعث کم شدن اعتماد به نفس همسرشان می شوند بلکه در رابطه دلسری به وجود می آورند و باعث می شوند این رابطه برایتان خسته کننده شود.

در این مطلب نوین اطلس به شما نشان می دهد ایراد گرفتن شوهر از ظاهر زن چگونه است، علت گیر دادن های مردان چیست و این گیر دادن ها ممکن است چه عواقبی برای زندگی مشترکتان داشته باشد. هم چنین به شما آموزش می دهیم با مرد بهانه گیر و غرغرو باید چه کنید.

شوهر غرغرو و ایرادگیر

شوهر های غرغرو ایرادگیر نقاط قوت و رفتارهای مثبت همسرانشان را نمی بینند و یا در صورت مشاهده اهمیتی به آن ها نمی دهند، از این رو همسران این مردان دچار کمبود محبت و توجه می شوند و در صورت تداوم این برخوردها و حرکات دچار مشکلات شخصیتی و رفتاری خواهند شد.

زنانی که در رابطه با مردان ایرادگیر، غرغرو و بهانه جو هستند، به مرور زمان اعتماد به نفس و روحیه ی انسانی خود را از دست می دهند و از آنجایی که همواره از دست همسران خود عصبانی و خشمگین هستند و احساسات خودشان را نیز بروز نمی دهند، دچار افسردگی می شوند و به طور کلی علاقه ی خود را به شوهرانشان از دست می دهند.

با مرد بهانه گیر چه کنیم

تا کنون با خود اندیشیده اید که بهترین واکنش در مقابل بهانه گیری مردان چیست و چگونه می توانید با این رفتار همسرتان مواجه شوید؟

در این بخش، شما را با چند راهکار اساسی مقابله با بهانه گیری مردان آشنا می کنیم:

همسری باشید که به او آرامش می دهید: زمانی که همسرتان دچار مشکلی شده است، با بهانه جویی های او کنار بیایید و آتش بیار معرکه نشوید. فقط به آرامش فضای منزل و امنیت بینتان اهمیت دهید. بیان مسائل مهم ، پیشنهادات، انتقادات، گله و شکایت ها را به زمانی دیگر بسپارید.

به خواسته‌ها و نیازهای همسرتان توجه کنید: بر زن و شوهر واجب است که نیازهای یکدیگر را بشناسند و به آن ها توجه کنند. بهتر است بدانید که چه چیز مورد پسند و خوشایند همسرتان است و چه چیز ناخوشایندش است! گاهی برای دانستن این مهم، لازم است مستقیما وارد عمل شوید و از او سوال کنید که از چه چیز خوشش می آید و از چه چیز متنفر است؟! البته فراموش نکنید که همسرتان همه زندگی شما نیست بلکه تنها شریک بخشی از آن است، پس هرگز از خودتان غافل نشوید. بهتر است به نیازها و خواسته های خود نیز توجه داشته باشید و تا آنجایی که به شما آسیبی نرسد برای جلب محبت و علاقه همسرتان، آنچه را که دوست دارد، انجام دهید و از شادی و لذت بردن او، شما نیز شاد و خرسند شوید.

گفتگو کنید: با همسرتان راجع به بهانه های حل نشده صحبت کنید. گاهی بهانه های حل نشده، تبدیل به یک عادت می شوند و به مرور زمان منجر به اختلاف خواهند شد. وقتی همسر شما از زشتی رفتارهای خود آگاه نشود هرگز تلاش نمی کند آن را حل کند و همچنان کار اشتباه خود را ادامه خواهد داد.

ایراد گرفتن شوهر از ظاهر زن

شاید فکر کنید که می‌خواهید با تذکر دادن درباره ظاهر همسرتان او را بهتر و زیباتر جلوه دهید اما واقعیت این است که این قبیل ایرادگیری‌ها باعث ایجاد دلخوری‌های بزرگی می‌شوند.

ظاهر هر کدام از ما می‌تواند بهتر از این باشد اما قبل از هر چیز، همان طوری که هستیم باید دوست داشته شویم. اگر از بدن هم ایراد بگیرید و آن را مایه خنده یا خجالت بدانید، فقط باعث می‌شوید که او دچار نگرانی و اضطراب شود‎.‎‏ اصرار برای چاق شدن یا لاغری، انجام عمل‌های زیبایی و استفاده از پوشش یا آرایشی خاص، می‌تواند اعتماد به نفس همسرتان را نابود کند.

او فکر خواهد کرد که مقبول نیست و شما همیشه او را با بدن یا لباسش ارزیابی می‌کنید. شاید تلاش کند که رضایت شما را جلب کند اما حتی با این کار هم همیشه نگران است‎.‎‏ شاید هرگز به زبان نیاورد که چنین ترسی دارد، اما اصلا به معنای آن نیست که با این مسئله کنار آمده است. بپذیرید که با چه آدمی و چه ظاهری زندگی می‌کنید و سعی نکنید او را تغییر بدهید.‏

علت گیر دادن مردان

شوهران سختگیر معمولا احساس ناامنی و مالکیت شدیدی دارند و این یکی از مهم ترین علت های گیر دادن مردان است. آنها مدام نگران از دست دادن دارایی‌های شخصی خود هستند از جمله همسر‌شان. به همین خاطر همیشه همه‌چیز را تحت نظر و کنترل خود نگه می‌دارند.

بسیار مهم است که از مرور رفتار و گفتار همسرتان دریابید سخت گیری های همسر شما به دلیل بدبینی شان نسبت به شماست یا اینکه رفتارش تحت تأثیر گذشته وی و نوع تربیتش است. گرچه سخت گیری در خانواده مصادیق مختلفی دارد.

عواقب گیر دادن به زن

اگر از آن دسته مردانی هستید که گیر دادن به زن برای شما یک مسئله ی عادی و روزمرده شده بهتر است به عاقبت کار خودتان بیندیشید که این رفتار شما دو ضرر و عواقب جدی به همراه دارد:

۱- زندگی به عزیزترین آدم زندگی یعنی زنتان تلخ می شود.

۲- ممکن است همین مراقبت افراطی عامل اصلی از دست دادن زنتان شود. در روایات آمده است که سوء ظن زیاد باعث انحراف و اشتباه می شود.

مطالب مرتبط:

روانشناسی مردان متاهل

فوت و فن شوهرداری

وقتی مردان ناراحتند چه باید کرد

ایراد گرفتن از ظاهر همسر

تعبیر خواب دو زن داشتن

نارضایتی از ازدواج

با مرد بهانه گیر چه کنیم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.