no-img
نوین اطلس

احساس نداشتن به همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

احساس نداشتن به همسر
zip
مهر ۱۲, ۱۳۹۷

احساس نداشتن به همسر


در بعضی از ازدواج ها دیده می شود یکی از زوجین یا هردو دائم این احساس را دارند که همسرش شخص دلخواه او نیست و دیگر به او احساسی ندارد. واقعیت این است که بیشتر زوج ها ممکن است این احساس را تجربه کنند که در بعضی موارد این دوست نداشتن همسر کار را به طلاق می رساند.

نوین اطلس در این مطلب شما را در این زمینه راهنمایی می کند. به شما نشان می دهیم نشانه های هوس چیست تا بتوانید قبل از ازدواج از این موضوع پیشگیری کنید. همچنین اگر بعد از ازدواج چنین احساسی را تجربه کردید یا قربانی آن شدید با نشانه های عدم علاقه ی مرد به همسرش در مقایسه با نشانه های دوست داشتن واقعی می توانید این مسئله را تشخیص دهید.

همچنین به شما نشان می دهیم اصلا افراد به چه دلایلی ممکن است عاشق شوند و کسی را دوست داشته باشند.

دوست نداشتن همسر و طلاق

وقتی با دوست نداشتن همسر مواجه می شوید ۳ راه پیش روی شما قرار می گیرد:

اولین گزینه این است که با همین روش، که به همسر خود علاقه ای ندارید یا او شما را دوست ندارد، به زندگی ادامه دهید که مهم ترین پیامد این روش آسیب های جبران ناپذیری است که به فرزندان تان وارد خواهد شد.

دومین گزینه این است که از همسرتان جدا شوید. البته طلاق پدیده ای است که عوارض و دشواری های بسیاری را به همراه دارد و در بیشتر شرایط راه حل طلاق به هیچ عنوان توصیه نمی شود. گرچه طلاق انتخاب آخر است اما باید زمانی به این انتخاب فکر کرد که هیچ راه دیگری برای حل مشکلات وجود نداشته باشد.

سومین گزینه که پیشنهاد می شود این است که برای بهبود رابطه تان به مشاور مراجعه وتلاش کنید تا زندگی تان را دوباره بازسازی کنید.

نشانه های عدم علاقه مرد به همسرش

عدم علاقه یکی از اتفاقات ناگواری است که کسی دلش نمی‌خواهد تصور کند که روزی گرفتار آن خواهد شد. اما ممکن است این اتفاق ناگوار برای همه رخ دهد و بهتر است خیلی زود آن را تشخیص دهید. از نشانه های عدم علاقه ی مرد به همسرش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

او دیگر کارهایی را که قبلا انجام می‌داد را انجام نمی‌دهد

در ابتدا او هر کاری می‌کند تا شما خوشحال باشید. اما وقتی عدم علاقه پیش می آید بیشتر خودخواه می شود و دیگر کاری برای خوشحالی شما انجام نمی دهد.

دیگر برای شما کادوهای کوچک نمی خرد و کمتر به شما اهمیت می‌دهد. اگر او به شما بی علاقه باشد در ابتدا از نظر عاطفی علاقه‌اش با شما قطع می‌شود و از تماس چشمی با شما خودداری میکند.

همیشه با شما مخالفت می کند و بی احترامی از رفتارهای رایج او می شود

مردی که قبلا شما را دوست داشت حالا با شما بی‌ادبانه رفتار کرده و به شما بی احترامی می کند. او همیشه در همه ی موارد در حال مخالفت با شما است.

او رابطه‌‌اش را با رابطه‌ی دیگر زوج‌ها بهمقایسه می‌کند. او شما را با دیگر زنان مقایسه می‌کند. وقتی شما صحبت می‌کنید حرف‌های بدی می‌زند و گاهی اصلا به حرف هایتان گوش نمی دهد.

او در مورد رابطه‌اش نا امید است

مردها کارشان حل مسئله است. اگر مشکلی را پیدا کنند تمام تلاش خود را برای حل آن به کار می‌گیرند. این موضوع در مورد روابط عاطفی شان هم صدق می‌ کند.

مردی که عاشق شما است می‌خواهد که تنش را از بین ببرد. به استثنای شرایط خیلی بحرانی در بقیه موارد اگر به شما علاقه داشته باشد تمام تلاش خود را برای بهتر شدن رابطه انجام خواهد داد. شاید در این مرحله با شما دعوا کند یا به یک دوست مراجعه کند و به دنبال نظر او باشد که کاملا طبیعی است.

نشانه دوست داشتن واقعی

وقتی یک مرد با شما ارتباط برقرار می‌کند خواندن ذهن‌اش آسان است. اما وقتی آن مرد خجالتی است یا مردی است که هنوز به شما معرفی نشده‌است، کار کمی سخت می‌شود. خواندن زبان بدن یک مرد تا حدی می‌تواند آشکار کند آیا او واقعا شما را دوست دارد، یا نه. این بار که اتفاقی به او برخوردید، نزدیک او بنشینید یا پشت سرش راه بروید، به رفتار او بادقت توجه کنید:

۱- اگر مردی علاقمند باشد شما را تحت تاثیر قرار دهد، به محض این‌که ببینید شما در آن نزدیکی هستید فورا رفتارش تغییر می‌کند. اگر می‌خندد، ناگهان متین و موقر می‌شود. یا اگر آرام نشسته است، ممکن است هیجان‌زده شود یا سعی کند در میان دوستان‌اش در مرکز توجه باشد.

۲- همیشه از دور شما را نگاه خواهدکرد، به‌ویژه وقتی با دوستان خودتان هستید و به افراد دیگری که اطراف‌تان هستند توجهی ندارید. اگر به یک جوک می‌خندید، به سرعت بچرخید و فورا با او چشم در چشم شوید. ممکن است او را، در حالی‌که یک لبخند بزرگ صورت‌ش را پوشانده‌است، محو تماشای خودتان بیابید.

۳- قبل از این‌که از اتاق خارج شود، هر قدر هم مشغله داشته‌باشد یا با هر فردی که باشد، به احتمال خیلی زیاد، می‌خواهد برای آخرین بار به شما نگاه کند، حتی اگر فقط برای یک ثانیه‌ بیش‌تر باشد.

۴- در یک رویداد یا دورهمی شما هر کجا نشسته‌باشید، همیشه او را درمی‌یابید که به نحوی جایی قرار گرفته‌است تا این شانس را داشته‌باشد که بدون گردن کشیدن، مستقیما محو تماشای شما شود.

دلایل دوست داشتن یک نفر

می‌توان گفت که هر فردی در زندگی خود حداقل یک بار هم که شده عشق را تجربه می‌کند. عشق و عاشقی هیچ ارتباطی به سن و سال، جنسیت، شغل و موقعیت اجتماعی ندارد و تقریبا افراد در همه جوامع و فرهنگ‌ها عاشق می‌شوند. فکر می‌کنید چه زمانی متوجه حضور فردی در قلب خود می‌شوید؟ این حس چه تغییراتی در شما به‌وجود می‌آورد؟ این حسی که پیدا کرده‌اید، زودگذر است یا ماندگار؟ اصلا این احساس از کجا و چگونه در شما پدیدار می‌شود؟ محققان در جواب همه پرسش‌ها اینچنین پاسخ می‌دهند که فرد در اثر تغییرات مولکولی و هورمونی عاشق می‌شود!

رابطه عشق و هورمون
فرضیه‌های متعددی در مورد اساس زیستی عاشق شدن وجود دارد. برخی می‌گویند که عشق نتیجه اوج‌‌گیری میزان ماده فنیل ایتلامین، مولکولی پیام‌دهنده در مغز که ساختمان شیمیایی مشابه آمفتامین دارد، است. برخی دیگر افکار ناخوانده عشق را به کاهش یافتن سیستم‌های سروتونین یک ماده شیمیایی پیام‌رسان دیگر در مغز نسبت می‌دهند. اما بیشتر پژوهشگران بر این باورند که عاشق شدن عاطفه‌ای است که با اضطراب و ترس ارتباط دارد.

در اولین برخورد، بدن شما و مرد مقابل‌تان اطلاعات متفاوتی را رد و بدل می‌کند که تبادل اطلاعات با فرومون‌ها نوعی ترکیبات حیاتی که از غدد لنفاوی زیر بغل ترشح می‌شوند، انجام می‌گیرد.
بعد از طی مرحله نخست، در صورتی که نگاه، خنده یا ژستی از فرد مقابل باعث جذب زن یا مرد شود، شخص احساس می‌کند دلبسته طرف مقابل است. دلیل آن هم افزایش آدرنالین در بدن است که فعالیت مغزی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فرد احساس خوبی داشته باشد.
وقتی فردی حس می‌کند عاشق طرف مقابل شده حالت سرخوشی به او دست می‌دهد و این حالت نتیجه فعالیت فنیل اتیل آمین یا نوعی آمفتامین مغزی طبیعی است که در شکلات هم وجود دارد و انرژی و اشتیاق فرد را افزایش می‌دهد البته اثر فنیل اتیل آمین دوام چندانی ندارد و برای اینکه این حالت در فرد بماند به فعالیت‌هایی نیاز است تا دوباره سبب ترشح آن شوند.

نشانه های هوس

هوس چیست؟
احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می شود چراکه به شدت فرد را جذب می کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

فرد مقابل می تواند به راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه ها و چیزهایی که او را می ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.

او می تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.عاشق واقعی شما کاملا صادق و راحت است و می تواند به آسودگی در مورد احساساتش صحبت کند.

تشخیص عشق و هوس؛ عشق و هوس چه تفاوتی با هم دارند؟
اما زمانی که چیزی جز هوس نباشد او چیز زیادی درمورد شما نمی داند تنها از رنگ مورد علاقه تان اطلاع دارد و می داند در چه رشته ای تحصیل کرده اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به صلاحش نیست.

فرد مقابل کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید، بخشش در زمان خطا از هیچ کدام از طرفین دیده نمی شود.

مطالب مرتبط:

علت تنفر مرد از همسرش

بی میلی مرد به زن

چگونه برای همسرم تکراری نشوم

عشق بعد از ازدواج

نکات روانشناسی همسرداری



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.