no-img
نوین اطلس

دعا برای از بین بردن وابستگی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دعا برای از بین بردن وابستگی
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
مهر ۱۰, ۱۳۹۷

دعا برای از بین بردن وابستگی


گاهی اوقات وابستگی به یک نفر، چه عشق شما باشد، چه دوستتان، چه خانواده و حتی همسرتان می تواند زندگی شما را با مشکل رو به رو کند. وابستگی بیش از حد اعتماد به نفس را از بین می برد و باعث می شود نتوانید در زندگی تان پیشرفت کنید زیرا برای انجام هرکاری به فرد دیگری وابسته هستید. پس اگر درگیر چنین وابستگی باشید باید خیلی زود برای از بین بردن این وابستگی و علاقه ی بیش از حد و بیرون رفتن مهر آن شخص از دل خود اقدام کنید. یکی از بهترین راه ها کمک گرفتن از دعا است.

اگر درگیر یک عشق یکطرفه و وابستگی در حد جنون شده اید نوین اطلس در این مطلب دعاهایی در اختیار شما می گذارد که به کمک آن می توانید از این عشق دلسرد شوید، از وابستگی رهایی پیدا کرده و عشق یکطرفه را ترک کنید.

دعا برای از بین بردن علاقه

اگر می خواهید علاقه ی خود را به کسی از بین ببرید هر بار که او را می بینید آیه ی شریفه ی زیر را ۷۲ بار بخوانید و به سمت او بدمید و این کار را همیشه و هربار که او را می بینید  تکرار کنید. اگر می خواهید علاقه ی شخصی را به شخص دیگری از بین ببرید می توانید دعا را به یکی از آن دو یا به هر دو فوت کنید.

سُبحانَ اللّهِ کَما یَنبَغیِ للّه و الحَمدللّه

هم چنین اگر سوره کافرون را به نیت آن شخص ۱۶۱ بار قبل از ملاقات بخوانید بسیار مجرب است و روند به ثمر رسیدن دعا را سریع تر می کند.

دعایی برای بیرون رفتن مهر از دل

۶ آیه اول سوره فتح را در شب جمعه ۴ بار با خودکار سبز بر روی یک تکه کاغذ به نیت بیرون رفتن مهر شخص مورد نظر از دل خود نوشته و سپس در گلاب انداخته و بنوشید. این عمل را به مدت ۴۰ شب جمعه پشت سر هم انجام دهید تا به حاجت خود برسید.

فراموش نکنید اگر بین این ۴۰ شب جمعه وقفه ای بیفتد باید از اول شروع کنید و باید حتما این ۴۰ شب پشت سر هم باشند. همچنین اگر قبل از تمام شدن ۴۰ شب جمعه به حاجت و نیت خود رسیدید دعا را تا ۴۰ شب جمعه تکرار کنید زیرا اگر ادامه دهید دوباره گرفتار خواهید شد.

دعای دلسرد شدن از عشق

با محلول روحانی که جوهری ساخته شده از گلاب و زعفران است دستور زیر را نوشته و در گلاب یا هر شربت شیرین دیگر حل کرده و به خورد شخص مورد نظر بدهید تا یک هفته آن را در نوشیدنی های طرف مورد نظر بریزید تا آخر عمر عشق خود را فراموش خواهد کرد

دستور این است :

ا ب ق ا ل ا ب ق ا ل ه و ل د ر ک د ر ک و قیلَ الیَومَ نَنْساکُمْ کَما نَسیتُم لِقاء یَومِکُم هذا و مَن أظلَمُ ممَّن ذُکَّرَ بَآیاتِ رَبِّهِ فَاْعْرَضَ عَنها و نَسیَ ما قَدَّمَتْ یَداهُ و لَقَدْ عَهِدْنا اِلیٰ آدَمَ مَن قَبْلُ فَنَسیَ و لَمْ نَجِدْ لهُ عَزْماً قالَ کذلِکَ آَتَتْکَ آیاتُنا فَنَسیتَها و کَذلِکَ الیَوْمَ تُنسیٰ کذلک تَنسیٰ فلانه بنت فلانه الی یَومِ یُبْعَثون

نکته مهم :

عبارت آخر تنسی فلانه بنت فلانه برای زن نوشته شده و باید بجای فلانه بنت فلانه اسم زن یا دختر مورد نظر و اسم مادرش را بنویسیم

اما اگر مرد باشد اینگونه باید آخر آنرا تغییر دهید ینسی فلان بن فلانه که باید اسم مرد مورد نظر و مادرش را بنویسید

چگونه از وابستگی رهایی یابیم؟

برخی مواقع این احساس حالت افراطی به خود گرفته و از حالت تعادل خارج می شود، به طوری که فرد با احساس وابستگی شدید به کسی تمام زندگی خود را رها کرده و خوشبختی اش را در گرو آن فرد می داند. دلتنگی های غیر طبیعی، اضطراب، افسردگی و مختل شدن روال عادی زندگی از علایم این اختلال است.

*پرورش استعدادها و خودباوری راه رهایی از وابستگی

پرورش استعدادها و تقویت خودباوری از روش هایی است که می تواند در جهت رها شدن از این وضعیت کمک کننده باشد. پرداختن به فعالیت های ذهنی ، انجام فعالیت های گروهی و سرگرم شدن با کارهای مورد علاقه که ساعاتی از زمان شما را به خود اختصاص دهد نیز در بهتر شدن این حالت موثر است.

*خداوند جانشین تمام نداشته هاست

ارتقای حالات معنوی و ارتباط با خدا از بهترین روش های غلبه بر تعلقات است. متصل شدن به منبع لایزال الهی به انسان احساس قدرت داده و از لحاظ روحی بسیار کمک کننده است. خداوند در سوره زمر آیه ۲۳ می فرماید: الیس الله بکاف عبده: آیا خداوند برای بنده اش کافی نیست؟ توکل به خدا و یاری خواستن از او ناممکن ها را به ممکن تبدیل می کند و تمام نگرانی ها و اضطراب ها را می زداید. به راستی که خداوند جانشین تمام نداشته هاست.

ترک عشق یک طرفه

با توجه به مشکلات عشق یک طرفه که درباره آنها صحبت کردیم، بهتر است از قبل برای نیفتادن در این ورطه چاره ای بیندیشیم. شاید بگویید که عشق، یک اتفاق است و دست خود آدم نیست و در نتیجه نمی توان جلوی آن را گرفت. با اینکه تا حدودی با شما موافقم آن هم از این جهت که احساسات و هیجانات اغلب خارج از آگاهی ما شکل می گیرند و به غلیان می افتند، اما لازم می دانم این نکته را هم اضافه کنم که چون ما صاحب آن احساسات و هیجانات هستیم، پس می توانیم آنها را مدیریت هم بکنیم. بنابراین اگر احساس علاقه نسبت به کسی در شما ایجاد شد در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر علاقه متقابل برای آن ندیدید، با راهکارهایی که در ادامه مطرح می شوند، خودتان را مدیریت کنید تا دچار آسیب نشوید:

۱. از احساساتتان آگاه باشید. یکی از دلایل مهم در بیراهه رفتن احساسات این است که ما نسبت به آنها آگاه نیستیم. اگر دلبسته کسی شده اید که علاقه ای به شما ندارد و می خواهید از این موقعیت خلاص بشوید، با تمرکز کردن آگاهانه روی احساساتتان شروع کنید و جنس آنها را بشناسید.

۲. رابطه تان با آن فرد را مدیریت کنید. هر چقدر از کسی که به او علاقه دارید دورتر باشید راحت تر می توانید از دام عشق یک طرفه تان بیرون بیایید. اگر دور شدن فیزیکی برایتان ممکن نیست، سعی کنید رابطه تان را با او به حداقل برسانید و در برخوردهای ضروری نیز کاملاً رسمی رفتار کنید.

۳. اوقات بیکاری تان را به صفر برسانید. تا جایی که می توانید با کارهایی که برایتان لذت بخش هستند سر خودتان را گرم نگه دارید. ورزش منظم را هم از قلم نیندازید.

۴. اهدافتان را بازشناسایی کنید. به کارهایی که قبل از شروع شدن این رابطه دلتان می خواست انجام بدهید فکر کنید. آنها را به صورت هدف برای خودتان دوباره تعریف کنید. اولویت بندی کنید و هر کدام را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید. و با در نظر گرفتن یک دوره زمانی مشخص دست به کار بشوید.

۵. خودتان را باز تعریف کنید. گاهی اوقات ما نیاز پیدا می کنیم که دوباره خودمان را برای خودمان تعریف کنیم. با خودتان خلوت کنید و تعریفی را که از خودتان دارید روی کاغذ بنویسید. اگر تعریفتان کلی بود و یا خیلی مثبت نبود، سعی کنید تعاریف جدید و مثبت تری را جایگزین آن بکنید. تعاریف مثبتتان را جلوی آینه با خودتان تکرار کنید. در تعریفتان حتماً روی عزت نفس و ارزشمندی خودتان تأکید کنید.

۶. منتظر رابطه های تازه و سازنده باشید. ذهن تان را آماده پذیرش آدم های تازه بکنید. با افراد جدید معاشرت کنید و اجازه ندهید که شکست ناشی از عشق یک طرفه، شما را نسبت به آینده تان بدبین کند. در یک کلام اینکه جاده زندگی تان را برای ورود افراد جدیدی که متقابلاً شما را دوست می دارند، آب و جارو کنید.

مطالب مرتبط:

دعای از بین بردن مهر

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

دعا برای از بین بردن علاقه

وابستگی مرد به مادرش

فراموش کردن عشق یک طرفه

چرا وابسته می شویم (جنون وابستگی)

اعتیاد به رابطه عاطفی



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.