no-img
نوین اطلس

عذرخواهی کردن از عشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عذرخواهی کردن از عشق
zip
مهر ۹, ۱۳۹۷

عذرخواهی کردن از عشق


دعوا همیشه بین عشاق به وجود می آید و همه می گویند دعوا نمک زندگی زناشویی است. ولی بعد از دعوا باید کدورت ها را از بین برد و به خصوص اگر شما مقصر هستید باید از عشق عذرخواهی کرد. معذرت خواهی از همسر بعد از دعوا مخصوصا اگر مقصر باشید یک امر بسیار ضروری و مهم است. به همین منظور وبسایت نوین اطلس در این مطلب شعرهایی برای معذرت خواهی و روش هایی برای ابراز پشیمانی معرفی کرده است.

اگر خدای نکرده خیانتی اتفاق افتاده است به شما نشان می دهیم بعد از خیانت چه باید کرد. هم چنین می توانید برای به دست آوردن دل معشوق خود دست به دامان دعاهای دینی و مذهبی شوید که در این مطلب در مورد آن نیز صحبت می کنیم.

معذرت خواهی از همسر

برای معذرت خواهی از همسر به روش های زیر توجه کنید:

انتقاد او را از خود بپذیرید و رد نکنید: در بحثی که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز بارها بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید، لطفا انتقاد همسر خود را بپذیرید و به او گوش دهید.

از یادآوری گذشته خودداری کنید:  به چیزی که اکنون در حال رخ دادن است توجه کنید . یادآوری گذشته راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

به او یادآوری کنید دوستش دارید: اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و او را نوازش کنید دست خو را به آرامی در دستش قرار دهید تا بفهمد که دوستش دارید و این دعوا بی اهمیت است.

حتما از کلمه ی معذرت می خواهم استفاده کنید: یک عذر خواهی واقعی می تواند به همه چیز پایان دهد.  بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه هستند و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن این کلمه نمرده است پس آن را به زبان بیاورید.

شعر معذرت خواهی

همیشه با این توصیه قدیمی و تکراری مواجهیم که اگر کار اشتباهی کردیم عذرخواهی کنیم، اما اگر بلد نباشیم چطور عذرخواهی کنیم نه تنها اوضاع را بهتر نمی کنیم بلکه ممکن است حتی کار به جاهای باریک بکشد. یکی از بهترین راه ها برای معذرت خواهی کردن کمک گرفتن از شعر است. می توانید اشعار زیر را برای عشق یا همسرتان ارسال کنید و از او بخواهید شما را ببخشد:

شعر کوتاه برای عذرخواهی کردن

جنس من از آهن و از سنگ نیست / من دلم تنگ است و یار دلتنگ نیست

حال دل از من نمیپرسی چرا / حال پرسیدن که دیگر ننگ نیست . . .

شعر تک بیتی معذرت خواهی و بخشش

منو ببخش تنهام نزار ، برای آخرین بار / تنهام نزار ، بی من نرو ، نگو خدانگهدار . . .

شعردوبیتی برای درخواست بخشیدن عشق

منو ببخش که درخشیدی و من چشمامو بستم / منو بخشیدی و من چشمامو بستم

تو به پای من نشستی و جدا از تو نشستم / که نیاوردی به روم هر جا دلت رو می شکستم

منو ببخش ، منو ببخش . . .

ابراز پشیمانی به همسر

برخی زخم ها به راحتی التیام پیدا نمی کند و احتمالا زخمی که شخصی از خیانت همسرش می خورد از جمله این زخم هاست. با این حال گاهی برخی از زوج ها ترجیح می دهند به جای جداشدن از هم بعد از خیانت زندگی خود را مجددا بسازند و حتی روابطشان را قوی تر از قبل کنند.

برای ابراز پشیمانی به همسر با یکدیگر صحبت کنید:

به حرف های هم خوب گوش دهید و میان حرف دیگری نپرید. به هم احترام بگذارید و اجازه دهید مسایل کاملا روشن شود. فهمیدن به معنی پذیرفتن نیست. احساساتی مانند عصبانیت، شرم، ترس و گریه طبیعی بوده و جزو روندی است که باید طی شود. سعی کنید احساساتتان را بدون بی احترامی به هم و خشونت لفظی یا جسمی یا تهدید به ترک طرف مقابل بیان کنید. اگر قادر نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید از یک روان شناس کمک بگیرید.

اگر مدتی به خود زمان داده اید و مشاوره و دیگر راهکار ها را هم امتحان کرده اید اما فکر می کنید دیگر نمی توانید در این رابطه بمانید باید به برخی موضوعات توجه کنید. منابع مالی، شرایط خانوادگی و اجتماعی خود را بررسی کنید. آیا زمان مناسبی برای جدایی است؟

بعد از خیانت چه باید کرد

بعد از اینکه هیجان‌های منفی زوج تخفیف یافت، مرحلۀ‌ دوم درمان خیانت که شامل تصمیم‌گیری دربارۀ ماندن (حفظ ازدواج) یا رفتن (طلاق) است، شروع می‌شود. هنگامی که همسر زخم‌خورده و همسر پیمان‌شکن به پیوند دوباره می‌اندیشند، با تردیدها و نگرانی‌هایی کلنجار می‌روند که فشار خردکننده‌ای بر آنها وارد می‌سازد. در این مقاله برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه و سنجیده در مورد حفظ ازدواج یا طلاق، نگرانی‌ها و ترس‌های شایع همسران پس از افشای خیانت بررسی می‌شود:

۱ . آیا پس از خیانت، دوباره می‌توان به زندگی زناشویی برگشت؟

برای پاسخ به این پرسش، باید زندگی‌تان را در مجموع قضاوت کنید. استحکام رشتۀ پیوندتان در نخستین ســال‌هــای ازدواج، پیش‌آگهی امیدوارکننده‌ای دربارۀ آینده‌تان است. اگر پایۀ اول را محکم بنا کرده باشید و در سال‌های نخست ازدواج در کنار هم احساس عشق می‌کردید، خوشحال بودید و دیدگاه مثبت نسبت به آینده داشتید، برای ادامۀ رابطه جای امیدواری است.

۲ . چطور می‌توان دوباره اعتماد کرد؟

هیچ پاسخ قطعی برای این پرسش وجود ندارد، اما با در نظرگرفتن چند نکته، شاید بتوان پاسخی نسبی برای آن یافت. اگر همسر پیمان‌شکن فقط یک بار اشتباه کرده در مقایسه با فردی که سابقۀ کج‌روی و دروغ‌گویی دارد، متفاوت است. کسی که سابقۀ طولانی از دروغ و فریبکاری دارد و از این بابت احساس گناه نمی‌کند، احتمال بیشتری وجود دارد که الگوی خیانت را تکرار کند. پ این بدان معنا نیست که اگر فردی فقط یک بار خیانت کرده، می‌توان آن را ندیده‌گرفت یا صرفا داشتن یک رابطۀ فرازناشویی به معنای عدم تکرار آن در آینده است. اما اعتماد به همسری که سابقه‌ای از دروغ‌گویی و فریبکاری دارد، بسیار مشکل است.

دعا برای بدست آوردن دل معشوق

خداوند می فرماید: ای بنده ام! بر قرائت سوره شوری مداومت کردی در حالی که از ثوابش آگاه نبودی! اما اگر ثواب ان را می دانستی دائما قرائت می کردی. ولی من جزا و پاداش تو را به شکل کامل به تو عطا می کنم. سپس می فرماید: او را به بهشت درآورید و به او قصری از یاقوت سرخ بدهید که خداوند به آن شرافت داده است و به گونه ای است که از درون بیرون آن و از بیرون، درونش دیده می شود و در آن هزار حوریه بهشتی و هزار خدمتکار زن و هزار خدمتکار مرد برای خدمت به او هستند.

برای به دست آوردن دل معشوق  هر روز ۱۰۰۱ بگویید:

آیه ۱۹ سوره شوری :

اللَّهُ لَطِیفٌ بِعِبَادِهِ یَرْزُقُ مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْقَوِیُّ العَزِیزُ

آنچه مقصودتان باشد زودتر از آن که گمان کنید به شما عنایت می گردد.

مطالب مرتبط:

نامه معذرت خواهی از همسر

شعر معذرت خواهی

عشق+جدایی=حسرت

پشیمانی مردان

بهبود رابطه بعد از خیانت

دعا برای به دست آوردن دل معشوق



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.