no-img
نوین اطلس

شوهر بی توجه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهر بی توجه
zip
مهر ۸, ۱۳۹۷

شوهر بی توجه


نوین اطلس دات کام با مراجعه کنندگانی برخورد داشته است که گفته اند: ” همسرم بی احساس است، به ابرازاحساسات و عواطف علاقه چندانی ندارد و می گوید به این مزخرفات عشقی احتیاجی نیست.”

این جمله رایج خیلی از خانم ها است، آن ها همیشه از شوهر بی توجه خود شکایت می کنند و می گویند شوهرشان هیچ درکی از عشق و محبت ندارد. اما آیا راه چاره وجود دارد؟

در این مطلب به شما نشان می دهیم با شوهر بی توجه خود چه کنید و با او چه برخورد داشته باشید. همچنین به شما نشان می دهیم عواقب خیانت مردان به زنان چیست و چرا مردان باید به زن ها احترام بگذارند، اگر بی احترامی کردند باید در مقابل توهین های آن ها چگونه برخورد کرد و اسلام و احادیث در مورد احترام به زن از جانب مرد چه می گوید.

با بی توجهی شوهرم چه کنم

اگر می خواهید با بی توجه شوهرتان برخورد کنید و به این بی توجهی شوهر به همسرش پایان دهید راهکارهای زیر کمک زیادی به شما خواهند کرد:

  • شوهرخود را هر طور که هست بپذیرید.
  • از او به هیچ عنوان ایراد نگیرید. (حتی زمانی که کارش ایراد دارد)
  • با جملات و کلماتی محبت آمیز او را خوشحال کنید.
  • همیشه او را تایید کنید تا تصور کند بهترین شوهر دنیا است!
  • قبل از آمدن از سر کار آماده استقبال از او باشید و با روی باز و خندان به استقبالش بروید و با جملات عاطفی به او خوش آمد بگویید.
  • موقع سر کار رفتن با کلمات مثبت و عاشقانه او را راهی محل کارش کنید. (در صورت امکان شوهرتان را به آغوش بکشید)
  • در کنار دیگران از او تعریف کنید.

این راهکارها می تواند بی توجهی شوهرتان را رفته رفته کاهش دهد و او نیز با چنین اعمالی عشقش را به شما نشان خواهد داد.

عواقب خیانت مرد به زن

یکی از نتایج بی توجهی خیانت است و همانطور که می دانید خیانت نیز عواقبی خواهد داشت. بر هم خوردن ازدواج فقط یکی از عواقب خیانت است. خیانت ممکن است باعث آسیب روانی شدیدی در همسر خیانت دیده شود. افسردگی، استرس، از دست دادن اعتماد به نفس، سرزنش خود و اقدام به خودکشی از جمله این عواقب هستند.

ممکن است فرد خیانت دیده برای انتقام گرفتن از طرف مقابل (چه همسرش و چه فردی که با او خیانت کرده است) اقدام کند و این اقدام نتایج خطرناکی داشته باشد. این فرد ممکن است اعتماد خود را به هر رابطه دیگری هم از دست بدهد. احساس گناه و سرزنش خود یکی از آثار خیانت است.

چرا مردها باید به زن ها احترام بگذارند

با اینکه هرکدام از این جنسیت ها حرفی برای گفتن دارند اما مردها معمولاً فایده بیشتری از روابط می برند:درمقابل حساسیت و درک خانم ها، خصوصیاتی مردانه مثل جدی بودن و قدرت بدنی از خود نشان می دهند. دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد مردان باید به خانم ها، چه مادرشان باشد، چه همسرشان، چه دخترشان و چه خانمهای دیگر احترام بگذارند:

زن ها دیدی متفاوت از مردان به مسائل دارند

زنان دیدگاهی به زندگی و مسائل مختلف آن دارند که بسیار قابل توجه است. آنها عادت دارند به عمق هر مسئله ای رسوخ کرده و همه چیز را با جزئیات بسیار بیشتری ببینند، حتی بدون اینکه نیاز به پیشرفت منطقی ایده و فکر داشته باشند. نه به این خاطر که مثل مردها به مشاهدات خود تکیه نمی کنند، بلکه به نظر می رسد آنها چه با دوراندیشی و چه بدون آن قادر به تحلیل مسائل هستند.

با حمایت زنان، مردها عملکرد بهتری خواهند داشت

این گفته قدیمی همیشه درست بوده است:پشت سر هر مرد موفق، یک زن موفق بوده است. مردها وقتی در کنار یک زن قوی با درک و شعور بالا قرار می گیرند، به موفقیت های بسیار بیشتری نائل می شوند. مردانی که حمایت یک زن را پشت سر خود دارند، با اعتمادبه نفس بیشتری به سمت موفقیت گام برمی دارند.

زن ها مادر هستند

مردها پیوندی ناگسستنی با مادران خود دارند. درست همانطور که دخترها برای پدرها همیشه عزیزتر بوده اند. لازم نیست حتما پسر یکی و یکدونه یک زن باشید تا بتوانید زنی را در مقام مادری تحسین کنید. تجربیاتی که با مادرتان داشته اند برای ایجاد این ارتباط عمیق عاطفی کافی است. شما همیشه مدیون زحمت های مادرتان هستید که به دنیا آوردنتان کوچک ترین آن است.

زن ها آینه ای از تصویر مردان هستند

مردان و زنان چه از نظر احساسی، چه جسمی و چه انگیزشی مثل روز و شب متفاوتند. زنان می توانند به راحتی در جاهایی که مردان قادر به دیدن نور نیستند، شکاف وجود آنها را پر کنند.

در مقابل توهین همسر چه کنیم

وقتی که زوج ها رفتار تحقیرآمیزی از خودشان نشان می دهند، به همدیگر بی احترامی می کنند، همدیگر را مسخره می کنند، با طعنه صحبت می کنند و دائما در طول دعوا سعی می کنند که طرف مقابل را حقیر جلوه بدهند، نمی دانند که این رفتارها چیزی نیست جز اعلان جنگ جدی و بی برگشت و کاملا فراموش می کنند که زن و شوهر هستند.

به دنبال کشف علت اصلی باشید: رفتارهای آزاردهنده همسرتان را یادداشت کرده و بدون قضاوت آنها را مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید علت وقوع این رفتارها چیست و در چه موقعیت یا حالات هیجانی و فکری احتمال وقوع شان افزایش می یابد و اینکه عکس العمل شما در قبال آن رفتارها چیست؟ پیشنهاد می کنیم در صورت امکان، با همسرتان گفت و گو کنید و از خود ایشان نیز جویای علت رفتارهایش باشید و حتی از چگونگی پاسخ های خود در قبال آن رفتارها پرسش کنید. بی تردید با شناخت و آگاهی از علت اصلی می توانید تغییرات لازمه را اعمال کنید، مثلاً اگر بدانید بدرفتاری همسرتان به خاطر خستگی است از این پس سعی می کنید آرامش او را فراهم آورید یا اگر علت رفتارهایش را سماجت های خود بدانید قطعاً با زیر سؤال نبردن و حساسیت به خرج ندادن می توانید مانع شدت گرفتن مشکل تان شوید.

قربانی نباشید: تا به کی می خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و… نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می کند که سبک زندگی اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست. بهتر است قاطعانه و در کمال آرامش، با رفتارهای نامطلوب اش مواجه شوید و قصور او را به شرط تغییر بپذیرید، در غیر این صورت به هیچ وجه از موضع خواسته های منطقی خود کوتاه نیایید.

حدیث در مورد احترام مرد به زن

رسول‌اکرم(ص) با همسران خود به عطوفت و عدل رفتار می‌کرد و ترجیح بین آنها قائل نمی‌شد و در مسافرتها به هر کدام از آنها قرعه اصابت می‌کرد، او را همراه خود می‌برد. در منابع اهل سنت نیز از عایشه همسر پیامبر(ص) نقل شده که رسول‌خدا هیبت نبوت را بین خود و همسرانش سد و مانع قرار نمی‌داد، بلکه با نرمی و مهربانی بسیار رفتار می‌کرد و تندخوئی و بدزبانی همسران خود را تحمل می‌کرد، چنانچه بعضی از آنها گستاخی را به حدی رساندند که اسرار داخلی او را فاش می‌ساختند و با توطئه چینی و تبانی آزارش می‌دادند.

در گزارشی از ام‌سلیم، مادر انس بن مالک آمده است که هنگام بازگشت مسلمانان از یکی از سفرها به مدینه، انجشه برده سیاهی که شترهای حامل زنان پیامبر(ص) را با آواز خود به جلو می‌راند، با شتاب آنها را می‌برد، پیامبر(ص) خود را به این برده رساند و فرمود: «ای انجشه در حرکت دادن این شیشه‌های شکننده احتیاط کن».

بی‌شک عزت و احترامی که زنان بعد از اسلام پیدا کردند، مرهون تلاش‌ها و زحمت‌های رسول‌اکرم(ص) است. آن حضرت تلاش فراوانی کرد که نگرش مردان را نسبت به زنان تغییر دهد و آن گونه که شایسته است اصلاح کند و هم زنان را به قدر و منزلت خویش واقف گردانند.

مطالب مرتبط:

عواقب بی توجهی مرد به زن

چگونه شوهرم را عاشق خود کنم

دعا برای جلب توجه شخص مورد نظر

حساسیت زن نسبت به شوهر

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

تعبیر خواب خبر ازدواج معشوق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.