no-img
نوین اطلس

شوهرم بهم بی محلی می کنه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهرم بهم بی محلی می کنه
zip
مهر ۸, ۱۳۹۷

شوهرم بهم بی محلی می کنه


احساس میکنم همسرم عوض شده، احساس میکنم همسرم از من سرد شد، همسرم مثل قبل بهم توجه نمیکنه و منو رد میکنه و اکثرا از من فاصله میگیره، شوهرم خیلی بهم بی محلی می کنه و نمی دونم با این بی محلی های شوهرم چه باید بکنم.

نوین اطلس دات کام بارها با چنین مواردی رو به رو شده است. حتما خیلی آزار دهنده است وقتی با تغییر ناگهانی رفتار شوهرتان روبه رو می شوید و مدام دنبال علت فاصله گرفتن مرد خود هستید.

به همین منظور در این مطلب نوین اطلس دات کام علل بی محلی های شوهر و فاصله گرفتن مرد از زن را به شما معرفی می کند. همچنین نشان می دهیم این بی توجهی های مرد به زن چه عواقبی دارد و اسلام در مورد بی توجهی مرد به زن چه نظری می دهد. در آخر نیز به شما نشان می دهیم با بی توجهی شوهر خود چه باید بکنید.

بی محلی های شوهر

یکی از دلایل مهم بی محلی های شوهر عدم گفتگوی صمیمانه با او از جانب شما می باشد. حرف زدن با شوهر، گوش دادن به صحبت‌های او و در میان گذاشتن احساسات خود با او و به طور کلی، گفت‌وگوی صمیمانه با شوهر، به این مرد احساس محبوب بودن می‌دهد. در این حالت، مرد احساس می‌کند در قلب زن جای دارد و همسرش تنها به او فکر می کند.(نگاه کنید به از بی توجهی شوهرم خسته شدم)

زمانی که زنی با شوهر خود صحبت نکند مرد نیز در رابطه احساس نا امنی خواهد کرد و نمی تواند احساساتش را با همسر خود در میان بگذارد. مرد نمی تواند جایگاه خود را در قلب همسرش پیدا کند و به همین دلیل احساس تنهایی خواهد کرد. همین موضوع باعث بی محلی های شوهر خواهد شد.

علت فاصله گرفتن مرد از زن

چشم و هم‌چشمی بانوان، یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌توجهی مردان و فاصله گرفتن آن ها از زن است. در واقع برخی از خانم‌ها به خاطر حسادت بیش از حد خود، از همسرشان انتظارات غیر معقولی دارند و یا گاهی وسایلی می‌خرند که به هیچ‌وجه در سطح مالی همسرشان نیست. به همین‌خاطر زمینه زحمت بیشتر، قرض گرفتن، خستگی جسمی و روحی و اضافه‌کاری‌ های مرد را فراهم کرده و موجب دلسرد شدن او نسبت به زندگی مشترک می‌شوند و همین باعث می شود مرد از زن خود فاصله بگیرد.(نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)

عدم کنترل و مدیریت صحیح شرایط زندگی و آگاه نبودن از فنون همسرداری، موجب می‌شود مرد خانواده همیشه به دنبال کسب درآمد باشد تا بتواند از عهده خرج خانه و زندگی برآید. البته مسوولیت‌پذیر نبودن و متاسفانه بی‌بند و باری برخی آقایان نیز می‌تواند دلیل مهمی برای بی‌توجهی نسبت به همسرشان و فاصله گرفتن مرد از زن محسوب شود.

عواقب بی توجهی مرد به زن

یکی از عواقب بی توجهی به زن این است که همه را از خودتان ناامید می کنید: همه. همسرتان، دوستانتان، همکارانتان، خانواده تان، بچه هایتان، خودتان و خدایتان. زمان زیادی می برد تا ناامیدی که ایجاد کرده اید کمرنگ شود.

با بی توجهی به زن به یک الگوی بد تبدیل می شوید: هر فردی یا یک الگوی خوب است یا یک الگوی بد. خیانت کردن نه تنها یک الگوی بد است بلکه ابرهای تردیدی به همراه خود می آورد که قسمت های دیگر زندگی تان را هم تحت الشعاع قرار می دهد. اگر در یک جای زندگیتان خیانت کرده باشید، آیا در جای دیگر هم اینکار را می کنید؟ خیانت به همه نشان می دهد که شما راه ساده را انتخاب می کنید. به بقیه می فهماند که ارزش های خانوادگی تان را به راحتی زیر پا می گذارید. برای همه مشخص می کند که نمی خواسته اید کار سخت را انجام داده و برای مشکلی که دارید کمک بگیرید. هیچکس یک خیانتکار را تحسین نمی کند. حتی اگر یک عمر درست رفتار کرده باشید، این کار بدتان همه آن را از بین می برد.

اعتبار اخلاقی تان را از دست می دهید: خیلی سخت خواهد شد که به بچه هایتان (و بقیه) بگویید چه کاری درست است وقتی می دانند که خودتان کار درست را انجام نداده اید. نه تنها احترام دیگران را از دست خواهید داد، احترامی هم پیش خودتان برایتان نمی ماند. هر قضاوت اخلاقی که در آینده بکنید، با خیانتی که در گذشته کرده اید مقایسه خواهد شد. البته به این معنی نیست که نمی توانید در آینده حرف درست بزنید، مسئله اینجاست که کسی به حرفتان گوش نخواهد داد.

بی توجهی مرد به زن در اسلام

قرآن کریم درباره بی توجهی مرد به زن می‌فرماید: «و عاشِروهنَّ بالمعروف» (۱۱)؛«شما مردان با همسرانتان به طور شایسته معاشرت کنید.» رسول اکرم (ص) فرمود: برادرم جبرئیل در باره حقوق زنان به من خبر داد آنقدر در باره زنان سفارش کرد که من گمان کردم که جایز نیست برای مرد که به همسرش حتّی اُفّ و سخنی لطیف‌تر از گل بگوید، بعد گفت:‌ ای محمّد، در مورد زنان از خداوند بزرگ بترسید، زنان گرفتار در دست شمایند و آن‌ها امانت‌های الهی هستند که شما آنان را به همسری گرفته‌اید و به سبب سخن و کتاب خداوند و سنّت و شریعت پیامبر، به شما حلال شده‌اند، حقوق واجبی بر عهده شما دارند، بنابراین با آن‌ها با مهربانی رفتار کنید و دل‌هایشان را خوشحال کنید تا آن‌ها هم با شما خوب زندگی کنند، در زندگی به آن‌ها سخن زور نگویید و اذیّت و غضبناکشان نکنید.»

با بی توجهی شوهرم چه کنم

هرگز در بیان ایرادات و اشتباهات همدیگر، از ضمیر تو استفاده نکنید. شما بهترین ضمیر خطاب در چنین مواقعی است و قدرت اثر پذیری و نفوذ کلام شما را صد برابر می کند، چرا که شما با بیان این واژه سحر آمیز، حس انتقاد و تخطئه کردن را در طرف مقابلتان ایجاد نمی کنید.(همچنین نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم؟)

هرگز از عباراتی استفاده نکنید که منزلت و شان شخصیتی و خانوادگی یکدیگر را زیر سوال ببرد.

جدا از سرزنش، از مقایسه منفی و تهدید بپرهیزید.

دلخوری‌ها، دل‌مشغولی های ذهنی، نیازها و خواسته هایتان را بیان کنید اما از عبارات داوری کننده، انتقاد آمیز اجتناب کنید.

هیچ وقت یکدیگر را محکوم نکنید و مسبب بی توجهی خود قلمداد نکنید.

صادقانه صحبت کنید و بدون هیچ رو دربایستی و با حفظ حریم و احترام، اندیشه و احساس خود را راجع به بی توجهی بیان کنید و از او نیز بخواهید چنین کند.

مطالب مرتبط:

علت بی توجهی پسر به دختر

سرد شدن پسر از دختر

پسر مغرور عاشق

قویترین طلسم محبت دنیا

شوهرم به من احترام نمی گذارد

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.